[H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luna111

Berichten: 281
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: noord- holland

[H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 17:51

Ik heb al 1 keer eerder gevraagt welke hengst voor mijn merrie maar opzich weinig reactie's gehad dus dacht zet haar nog maar 1 keertje neer.

Ik zoek een allround hengst voor mijn burggraaf x zelhem x afrikaner merrie stm.1.68m
Ze is wat grootramig ( wat ik zelf opzich niet erg vind) en ze heeft een apart/niet zo makkelijk karakter.
Verder beweegt mijn merrie wel goed, sterk achterbeen en heeft een knietje voor. Ze beweegt goed van de grond.

Voordelen van haar:

*Haar stokmaat.
*Ze is mooi langgelijnt.
*Ze draaft krachtig en goede galop.
*Met springen heeft ze een goed ruggebruik, redelijk vermogen (ligt aan haar bui) en een goed voorbeen.


DIngen die beter kunnen.

*meer ruimte in haar stap en draf.
* Misschien iets bloederige maar hoeft niet persee voor mij.
*Niet te moeilijk karakter, mag wel wat temperament hebben maar verder een eerlijk/werkwillig karakter.
*Met springen mag ze wat vlugger van de grond en iets meer vermogen.

Ik zoek een hengst met uitstraling, beweging, goed werkwillig karakter en die kan springen.

Ik zit op dit moment te denken aan lupicor (weet alleen niet of hij bij mij merrie past) en daarnaast Cantos, odermus, karandasj of Quasimodo Z.

Op dit moment is mijn merrie hoogdrachtig van Numero Uno.

Hier zijn wat foto's van haar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 20-04-07 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tags in titel + niet werkende foto's verwijderd

misterA
Berichten: 3124
Geregistreerd: 17-01-07

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:50

Vingers aflikken Wacht maar af tot je veulen er is!!
Rekening houdend met je wensen, denk ik dat Numero Uno uitstekend bij jou merrie past.
Of anders zou ik een zoon van hem kiezen, bijv. Unaniem. Is erg populair aan het worden.
Een hengst die echt wordt onderschat, is Phin Phin, past erg goed bij Burggraaf, geeft bloed,
beweging en springen. Cool

Dees

Berichten: 18937
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:11

PinPin is inderdaad een hele fijne hengst - prima nafok, het is mij ook een raadsel waarom deze hengst niet vaker gebruikt wordt.

Van Cantos mag je ook een fijn bewegend springpaard verwachten, zou ik bij deze merrie ook wel durven. Cantossen zijn naar verluidt wat smaller in de romp. Dat is misschien wel fijn, deze merrie oogt vrij fors.

Ben verder niet zo thuis in de springelarij, maar ik zou voor deze merrie (plus je verlanglijstje) kiezen voor een bloedtype met een mooi bol kontje. Een leuk 'katje'. Bij zo'n grootramige merrie kan je best een iets ielere hengst kiezen...

luna111

Berichten: 281
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: noord- holland

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 10:08

okay ik zal eens wat info zoeken over phin phin.

Ik heb gisteren gehoord dat Cantos ook wel kleintjes wil geven klopt dat?

En een zoon van numero uno wil ik inderdaad eventjes afwachten wat eruit komt.
Dit weekend gaat ze waarschijnlijk veulen want ze krijgt al dopjes op haar uier.

Maar ik neem denk ik niet nog een keer numero uno want ik heb er dan als alles goed gaat 2 nakomelingen van hem en wil eens kijken met een andere hengst.

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 02:12

Phin Phin... zoon van umh.. hoe heet die zeer bekende hengst ook alweer?
Numero Uno geeft bijna altijd wel zeer leuke nakomelingen! Ook gedacht aan Tygo? Zeer mooie bloederige veulens om te zien. Mooie draf en galop en zit vaak ook een mooie kleur op.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:03

Chin chin, misschien Gestoord

luna111

Berichten: 281
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: noord- holland

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 12:57

Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar Unaniem, heeft iemand daar ervaring mee?
En daarnaast zit ik te denken aan cantos of odermus

Umeo
Berichten: 2245
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:20

Afbeelding

Als je met lupicor fokt zal je er zeker een langgelijnt veulen aan over houden. Bovendien beschikt de hengst over een mooie hals met voldoende front. De hoofdhalsverbinding mocht voor mij iets minder breed zijn. Ikzelf zie dit niet als een probleem omdat de merrie zelf nogal een lichte hoofdhalsverbinding heeft. Ook de onderhals waarover de hengst beschikt lijkt mij op deze merrie geen probleem! De schoft van deze hengst zie ik eerder wel als een probleem voor je merrie. De hengst zelf heeft een lange platte schoft net zoals jou merrie. Naar mijn mening mocht de schoft dus wel wat hoger worden zodat de schokken beter opgevangen worden. De hengst staat verder wel goed in het rechthoeksmodel en beschikt over veel bodem. Nu vind ikzelf dat de hengst een steile schouder heeft waardoor ik twijfel of de hengst wel over een goede draf beschikt. Ik denk dat wanneer je voor een veelzijdige hengst kiest je beter niet met lupicor kan fokken omdat hij dit naar mijn mening niet gaat verbeteren.

Marleen79
Berichten: 584
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:39

Phin Phin is zeker een goede keuze. Uit mijn Burggraaf merrie (die lijkt op die van jou) hebben we ook een Phin Phin, die is nu drie en het is echt een mooi dier. Daarnaast heeft ze ook een veulen gehad van Kojak, was ook een plaatje.

Verder zou je nog kunnen denken aan Verdi of bijvoorbeeld Tangelo van de Zuuthoeve, veulens daarvan zijn enorm gewild.

Onze Phin Phin wordt trouwens gedekt door Vigaro (Tangelo x Renville), ook een schitterende hengst.

Succes met je keuze!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:59

Met Unaniem blijf je denk ik in hetzelfde type staan, maar hij geeft wel hele gave veulens met een goede uitdrukking!

Out_Control
Berichten: 36
Geregistreerd: 04-04-07

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 23:08


Anoniem

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 23:23

TS vraagt om niet te moeilijk karakter en hier worden Numero Uno en Tygo genoemd. Odermus geeft ook niet de makkelijkste, Chin Chin zelf staat ook om pittige karakters bekend...
Nouja. Met Karandasj zit je wat betreft karakter wel goed maar het type zou wss wat gewoon zijn met je merrie. Cantos en Quasimodo zouden wat mij betreft beter passen. Quasimodo's zijn erg braaf en springen goed, rassige hoofdjes en het zijn niet de langste paarden ik zou dat op deze merrie een hele goede optie vinden. Aandachtpunt is de stand van zijn achterbeen, dus als je merrie achter goed staat nam ik die.

Out_Control
Berichten: 36
Geregistreerd: 04-04-07

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 23:44

Numero Uno geeft niet bepaald moeilijke paarden hoor. Ze hebben karakter maar zijn niet lastig in mijn ervaring.

luna111

Berichten: 281
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: noord- holland

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:49

Dat het veulen wat gewoontjes kan worden met karandasj daar zat ik ook al over na te denken dus ondanks het goede karakter valt hij toch af voor mijn merrie.

Cantos ben ik zelf ook niet helemaal over uit.

Quasimodo: als ik bij hem moet letten ivm het achterbeen dan denk ik dat ik die ook maar beter niet kan doen.
Mijn merrie heeft zelf een goed gesteld achterbeen maar mijn veulen is toch iets sabelbenig ( misschien dat het nog wat bijtrekt) en nu heb ik gelezen op kwpnstallion.com dat het bij Numero Uno vandaan komt. Dus ik moet wel een hengst hebben met een correct achterbeen.

Ik denk dat mijn standpunt bij Unaniem of cantos blijft en mijn voorkeur naar unaniem ( zijn stand van de benen is correct en in zijn nakomelingen rapport heb ik gelezen dat de veulens ook een correcte been stand hebben.

Anoniem

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:42

Out_Control schreef:
Numero Uno geeft niet bepaald moeilijke paarden hoor. Ze hebben karakter maar zijn niet lastig in mijn ervaring.


Nou, dat Libero bloed kom je zeer geregeld tegen bij de nakomelingen en de kleinkinderen, ook van Numero Uno, zeker als ze jong zijn, ik zou hem laten staan als een goed karakter een isseu is.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:25

Bij mij op stal staat een Lupicor x Burggraaf Lachen
Fijn dier. Kan goed lopen, maar is nu nog erg jeugdig ( is 3 jaar).
Die is ook erg braaf Ja

luna111

Berichten: 281
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: noord- holland

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 12:15

ik heb mijn keuze gemaakt en ze word vanmiddag geinsemineerd van de hengst Unaniem.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:05

Spannend Haha!

just2see
Berichten: 311
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen België

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:57

Zoals ik je eerder liet weten vind ik Contendro I een heel goeie optie voor jouw merrie.
In de Duitse Zuchtwertschatzung staat Contendro I bij de 5% beste springhengsten (voor zijn vader Contender !) èn ook bij de dressuurhengsten ! Toch niet evident in een land als Duitsland.
Heb zelf een jaarling van Contendro I en het voldoet aan alle verwachtingen. Contendro geeft in ons geval heel veel souplesse meegegeven.
Met Contendro I moet je alleen opletten voor de grootte. Hij geeft nogal eens een kleintje maar heeft natuurlijk ook met de moeder te maken.
Het is onwaarschijnljk hoe de Contendro's worden verkocht in Hannover. Onlangs nog kocht Gestuet Sprehe een Contendro hengst voor 280 000 Euro...
Contendro I heeft nu al meer dan 30 gekeurde hengsten en hij is 9 jaar oud....

just2see
Berichten: 311
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen België

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:04

We hebben uit dezelfde moeder (Purioso) waar we het Contendro veulen uit hebben, een Numero Uno veulentje en ik moet zeggen dat het ietsjes chiquer is dan de Contendro. Het klopt wel dat de Numero Uno afstammelingen, heel schichtig en bloederig zijn.
Daan Horn en ook o.a. mijn dierenarts (die ook een hele goeie Numero Uno heeft) beamen dat de veulens op jonge leeftijd nog schichtig en scherp kunnen zijn maar steeds meer naar je toegroeien. Uiteindelijk worden het fijne paarden in de omgang èn om te rijden.
Het Numero Uno veulentje van ons is hoogbenig en heeft een erg mooie hals; is van niets bang en is een chique verschijning. Zal uitstekend kunnen bewegen, denk ik.
Wij zijn fan en gaan de merrie opnieuw laten dekken van Numero Uno.
Een andere merrie van ons (Accord II) gaat bevallen van Lupicor maar is al meer dan 3 weken over.
Ik hoop dat het een goed veulen is maar dat zou moeten want de merrie is mooier dan de Purioso.
Ben alleen een beetje bang voor veel wit.
Aan moeders kant niet veel wit maar je weet maar nooit.

luna111

Berichten: 281
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: noord- holland

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 09:38

Ik heb ook nog aan contendro zitten denken maar het kan zijn dat mijn merrie niet al te groot fokt dus ik durfde de gok nog niet aan. Ik wil eerst kijken hoe groot het veulen van nu word.
ZE heeft nu dan een veulen van Numero Uno dat is echt een poppetje zoals iedereen haar noemt.
Ze is heel bloederig, lange benen en goed lopen. Ze is gelukkig niet schichtig, maar erg bijdehand en echt bijna nergens bang voor.

Ik wilde ook nog een keer numero uno gebruiken want ik ben wel weg van die hengst maar had deze keer niet het geld voor de dekking dus heb ik voor een zoon gekozen van Numeru uno.
Dus het is deze keer Unaniem geworden die had een geweldige veulen rapport en heb een aantal veulens bewonderd en dat vond ik niet verkeerd.


just2see; Heb je misschien een foto van je Numero Uno?

misterA
Berichten: 3124
Geregistreerd: 17-01-07

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:05

Vingers aflikken Unaniem een hele goeie keuze. Lauw vertelde me, dat Unaniem ook veel dressuurmerries
krijgt. Ja

luna111

Berichten: 281
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: noord- holland

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn burggraaf merrie. lupicor of ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 12:57

Het is ook Unaniem geworden, Ze is nu drachtig dus ben benieuwd volgend jaar