[E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AniiQue
Berichten: 955
Geregistreerd: 20-06-06

[E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 17:51

heeii,
ik had een vraagje wat jullie vonden van mijn nrps×kwpn hengst Beauty (original beauty)
hij heeft al een veulen gegeven (verzorg ik ook) maar dat was niet de beste combinatie,
hij is paard gefokt maar pony gebleven, Ach gut

Goede punten:
* Goed been werk
* mooi Gebouwt
* sterke hoeven
* geeft kleur na
* geeft karakter na
* mooi koppie

Verbeterings punten:
* spieren
* afvallen bij de nek (bovenop rond de 5 cm breed Nagelbijten / Gniffelen moet rond de 2/3 zijn)
* achterhand
* goed voorwaarts blijven

foto's:
aan de longe
Afbeeldingstand
Afbeeldingdraf

rijden:
Afbeeldingstap
Afbeeldingdraf (reed ik hem pas)

Hoofdje Lovers
Afbeelding
Afbeeldinghij heeft een redelijk klein kopje (komt door het arabier gedeelte) *winter*

zijn eerste veulen (Original Cocktail *a.k.a Orco*) nogsteeds hengst
Afbeelding
Afbeelding

wat vinden jullie ervan?
Groetjes AniiQueée
Laatst bijgewerkt door gomir op 25-05-07 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: H lijkt me nvt voor een hengst.

AniiQue
Berichten: 955
Geregistreerd: 20-06-06

Re: [E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 19:12

oeps Bloos gegevens vergeten!
Naam: Original Beauty
Roepnaam: Beauty beaut enzo.
Ras: NRPS×KWPN
Vader: O. Two Step G
Moeder: Sandra
Vm: El Beauty
Mm: ? naam kwijt
Vv: Polydox (v. Polydor)
Mv: Edonja
Leeftijd: 4 jaar
Geslacht: Hengst
Karakter: Heel rustig en betrouwbaar, maar kan nog wel eens sterk uit de hoek komen!
Beleerd: Aan wedstrijden doen we nog niet, mag ik ook niet. Heb geen L+1 bij springen.
Maar met springen zijn wel al bij de 80/90 geweest en bij had nog rond de 60 cm over! Bloos! Dressuur hebben we nog niet alles aan gedaan, maar kan goed aan de teugel lopen, alleen een beetje opgericht (doet hij zelf!) een pasje wijken kan hij ook maar vind het moeilijk!
Bijzonderheden: Heeft beetje last van zomereczeem,
Is beetje bang voor water, maar met de spons gaat makkelijk, loopt niet door water heen Clown zit een waterspook in Knipoog
Lief voor kinderen, alleen tikkeltje nerveus bij vreemden, loopt makkelijk samen met een merrie.

gomir

Berichten: 25572
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:37

Moderatoropmerking:
Graag alleen on-topic reageren en geen oneliners.

GabberGill

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: [E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:28

opzich een super leuk paardje alleen vind ik het jammer dat hij pony is gebleven.

waarom moet de hals dunner. Hij is hengst dan wordt zijn nek toch breder enzo.

henkb

Berichten: 722
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: heaven

Re: [E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:45

Vraagje: is hij goed- of aangekeurd?

gomir

Berichten: 25572
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:48

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om steeds op je eigen topic te reageren. Off-topic reacties zijn verwijderd.

Mer1980

Berichten: 18946
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:31

Je hebt een hele leuke pony. Ik begrijp alleen de opmerking naar een dunnere hals niet. Een hengst heeft vaak front en een dikkere hals is een absolute meerwaarde. Ik zou de pony lekker uit gaan brengen in de sport. Hij toont mooi heeft een leuk front.

Alleen even over de maneneczeem. Dit kan erfelijk zijn. Gaarne niet metd eze pony fokken als zdeze ook niet ggk is. Er is al genoeg ellende. Ga er lekker van genieten. Desnoods castreer je hem en ga lekker wedstrijden rijden, want ik denk zeker dat je een hele mooie pony onder je kont hebt!

GabberGill

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: [E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:14

als je hem nu hengst houd en daarna castreert heb je een ruin met een mooie hengsten uitstraling. Doe dat gewoon als hengst heb je der vrij weinig aan.

demichie

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-05-07

Re: [E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:58

mooie pony! maar waarom zou je deze tijd nog fokken met je eigen niet-ggk hengst?:s ben het helemaal eens met dancie..

AniiQue
Berichten: 955
Geregistreerd: 20-06-06

Re: [E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 16:51

we wouden binnenkort op hengstenkeuring met hem, maar ik weet niet wanneer,

@merilyn: met die hals, ja zo kan hij hem dik hebben, maar boven op (op de kam) is hij rond de 5/6 cm Nagelbijten / Gniffelen door het vet, dat moet eraf, eerst had hij daar 3/4 cm spier, snap je?

Hilde_q

Berichten: 7947
Geregistreerd: 28-04-06

Re: [E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:54

zoals ik al in je [HAW]- topics zei vind ik dat hij een mooie uitstraling heeft met een leuk nekje. Verder zou ik tegen de eigenaar zeggen dat hij wel iets voller mag zijn! Verder zal hij het wel leuk doen op keuringen

amanda2

Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

Re: [E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:56

Ik vind het een aardige pony, maar eerlijk gezegd geen "vaderpaard"(stoere uitstraling, zwaarder gespierd, stoer maar chique hoofd, enz). Zoals iemand hiervoor al heeft gezegd, castreer hem lekker, dan heb je meer plezier. Zeker niet banketstaaf bedoeld hoor!
Ik heb zelf een NRPS- hengst gehad dus ik weet waar ik het over heb... Die had wél alle "vaderkwaliteiten" maar die is tijdens het verrichtingsonderzoek afgewezen op karakter, was iets té stoer voor een rijpony... Bloos

GabberGill

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: [E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:11

AniiQue schreef:
we wouden binnenkort op hengstenkeuring met hem, maar ik weet niet wanneer,

@merilyn: met die hals, ja zo kan hij hem dik hebben, maar boven op (op de kam) is hij rond de 5/6 cm Nagelbijten / Gniffelen door het vet, dat moet eraf, eerst had hij daar 3/4 cm spier, snap je?

van het vet lijkt me onlogisch hij is namelijk niet dik en al helemaal niet vet. Dit komt gewoon omdat hij hengst is

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Re: [E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:48

Zoals hij is gebouwd, zo op de kop met een zware niet rijtypische hoofdhalsverbinding, erg kort gekoot zal hij hk niet redden. Er komt nog eens bij dat een hengst die rijpaard had moeten worden en niet uitgegroeid is als zijnde, weinig fokwaarde heeft, en zijn afstamming wordt meegenomen.

Je hebt een prima paardje voor de sport, castreren en gewoon gebuiken als sportpaard.
Je kan en mag het altijd proberen uiteraard. Knipoog

AniiQue
Berichten: 955
Geregistreerd: 20-06-06

Re: [E][NRPS] mijn nrps×kwpn, hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 22:26

ja wat wil je ook met een kwpn×nrps, hij heeft het hoofdje van een pony gangen van een paard, slankheid van een pony nek van een kwpn Ja

ik zou hem graag laten castreren, maar hij is niet van mij ik mag mijn pony zeggen want ik ben de enigste die hem rijd de eigenaar vind hem te lief om te castreren hij wil hem misschien nog 1 jaar hengst laten,
zolang hij braaf blijft toch?