[H][wb]Hengst voor 6 jarige beknopte merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gevonden
Berichten: 896
Geregistreerd: 25-06-05

[H][wb]Hengst voor 6 jarige beknopte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 20:33

Een vriendin van mij wil haar merrie laten dekken, het is een ster voorl. keur merrie van Neostan x Michelangelo.

Ze heeft een mooi hoofd goede bewegingen. Enige echte verbeterpunt zou zijn meer lengte in de rug. Hals is mooi en goed bespierd zou ook iets langer mogen.

Op de keuring had ze 68 voor exterieur en 77 voor bewegen

Haar stokmaat is zo'n 165 en dit hoeft niet echt groter. Ze heeft nog geen veulens gehad dus weten we niet hoe de merrie zelf vererft kwa maat.

Heeft niet echt afwijkende beenstanden naar mijn weten.

Ze heeft een apart voorbeen en goed achterbeen, uiteraard kan het altijd beter/meer dus hengst moet ook beweging doorgeven.

Heb helaas geen foto. Wellicht weten jullie welke hengst lengte in de rug en beweging doorgeeft. Zelf heeft ze een voorkeur voor een duitse hengst.

Ben erg benieuwd....

Dit topic plaats ik echt uit intresse van mijn kant. Zal haar wel jullie suggesties doorvertellen. Hopelijk kan ze er ook nog wat mee.

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: [H][wb]Hengst voor 6 jarige beknopte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:42

ik zou jodokus gebruiken die kan lengte in de rug meegeven en heeft 3 goede gangen.

zeanine

Berichten: 854
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: provincie groningen

Re: [H][wb]Hengst voor 6 jarige beknopte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:56

avonturein schreef:
ik zou jodokus gebruiken die kan lengte in de rug meegeven en heeft 3 goede gangen.


Voor een springpaard misschien wel, maar ik denk gezien de afstamming dat ze meer een dressuurpaard willen fokken.

77 punten voor beweging is goed, een hengst als jodokus voegt in mijn ogen hier niks aan toe

dressuurhengsten die goed in het rechthoeksmodel staan(volgens paardenfokken):

- oscar
- johnson
- rousseau
- tolando

gevonden
Berichten: 896
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [H][wb]Hengst voor 6 jarige beknopte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 20:00

Toch nog rectie gehad op mijn topic. Bedankt. zelf heb ik haar ook Rousseau en Johnson ter pren gegeven, ze is zelf niet zo weg van Ferro bloed en heeft een klein zwak voor Jazz ( en/of nakomeling) Wellicht dat Johnson wel een goede keuze zou kunnen zijn?

Dees

Berichten: 18950
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [H][wb]Hengst voor 6 jarige beknopte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:07

Voor lengte in het lijf moet je bij Royal Dance zijn.
Daar komen Móóie paarden van.
Okee, van vader mag je geen verbetering op het achterbeengebruik verwachten, maar als jullie merrie sterk is daarin kan je dat risico best nemen.
Nafok is superfijn te rijden en goudeerlijk. Karakter van de hengst zelf steelt je hart, zo braaf.