[H][BWP]Hengst voor Dressuurmerrie (BWP)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ulestro
Berichten: 1007
Geregistreerd: 10-10-06

Re: [H][BWP]Hengst voor Dressuurmerrie (BWP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:44

toen ik dekte ging ik met whitney dekken, maar door onbruikbaar sperma heb ik keros laten kiezen en deze vertelde me een topkeuze, hij kent ook z'n hengsten goed dat ie verdeeld en hij ziet ook de merrie voor zich en het karakter waardoor je een goeie kans maakt op slagen

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: [H][BWP]Hengst voor Dressuurmerrie (BWP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:35

ulestro schreef:
aan iedere hengst scheelt er wel iets Knipoog de perfecte bestaat niet Haha!
met mijn veulentje scheelt er niets aan de rug, krack en lingh volgens mij ook niet


Dan heb jij niet goed gekeken, krack en Lingh zijn beide ook week in de rug. Niet iets dat ik heel erg vind, maar het is wel zo.

Balte

Berichten: 3558
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Re: [H][BWP]Hengst voor Dressuurmerrie (BWP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:36

tantjeuh schreef:
Rubiquil is inderdaad een pracht van een hengst, halsaanzet en galop zien er zo op't eerste gezicht ook goed uit. Ik zou alleen, op deze merrie, niet zon langgelijnde hengst zetten. Merrie zelf is in orde van lengte zoals ze is, maar langer moet het niet worden (voor zover ik kan zien op de foto's..) En ik vrees dat Rubiquil dat wel doorgeeft? niet?

Van Sultano vind ik niets, waar staat hij ter dekking?

Don Renoir, ben ik zelf ook erg gecharmeerd van, zou hem op mijn merrie zelfs durven gebruiken.. Maar op de foto's gezien lijkt hij nogal "laag tegen de grond" te staan (of kijk ik mis?), en mits de TS aangeeft dat ze toch een veulen wil fokken met "hogere benen" zou ik toch twijfelen..



Ik heb een Don Renoir dochter (zelf gefokt) en die is vorige week geïnsemineerd van Alabastro Lachen.
De moeder van de Don Renoir dochter voert behoorlijk wat bloed en volgens mij heeft Don Renoir dat wel nodig. Paard van de topicstarter lijkt mij al vrij massaal gebouwd dus ik denk dat er in combi met Don Renoir wel een stevige klepper zou kunnen uitkomen.
Alleszins heeft hij bij mijn merrie: hals toegevoegd, stokmaat toegevoegd (moeder is 1.60m dochter is 1.68m) en beweging toegevoegd. Beweging is ruim en vanuit de schouder maar wel eerder vlakke, meer "stekerige" gangen in die zin dat ze heft en dan het onderbeentje naar voren uitzwaait. (vandaar de keuze voor Alabastro).
Karakter van de Don Renoir is onberispelijk, zeer cool, zeer gemakkelijk, zeer mensvriendelijk. De moeder heeft ook een super karakter maar de dochter is nog net dat tikkeltje cooler.