[E][pony] Wat vinden jullie van mijn jaarling hengstje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
demichie

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-05-07

[E][pony] Wat vinden jullie van mijn jaarling hengstje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 15:35

Hey allemaal ik ben razend benieuwd wat jullie van mijn bijna-jaarling vinden! Qua bouw? Hoe zit het mijn zijn draf?(Voor zover dat duidelijk is op de foto)
Ik heb hem ergens halfverwaarloosd "opgeraapt" en staat nu anderhalve maand bij mij en is ondertussen helemaal opgeknapt...Ik heb dus ook geen flauw idee wie zijn ouders zijn noch wanneer hij precies geboren is. Hij is ondertussen een 1.20m: iemand enig idee hoe groot hij ongeveer wordt? Hopelijk kunnen jullie zijn foto's bekijken op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=V4KMJWID

XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Re: [E] Wat vinden jullie van mijn jaarling hengstje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:38

wat een mooi beestje ! mooie bouw ook , alleen is hij nog wat overbouwt Lachen maar dat hoort zo . hij is echt prachtig Haha!
ik denk dat hij zo 1.40 word maarja das een gokje he Knipoog

Latruda

Berichten: 2096
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: De Hunnebed Hoofdstad!

Re: [E] Wat vinden jullie van mijn jaarling hengstje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:00

hmm volgens mij was er een richtlijn waar je van uit kunt gaan, ik zal proberen het uit te leggen. je moet een stuk touw nemen en daarmee vanaf de elleboog tot aan de grond meten, hou het touw op die afstand vast en ga nu vanaf de elleboog recht naar boven. als het goed is hou je dan ruimte over dit is de lengte die hij nog zou moeten groeien. dit klopt meestal niet 100% maar het komt wel in de buurt.. als je het niet snapt dan PB me maar en dan probeer ik het nog een keer

demichie

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-05-07

Re: [E] Wat vinden jullie van mijn jaarling hengstje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 16:43

@XxsultanxX: thx!
@latruda: heb het wel begrepen denk ik, kga t vanav eens proberen meten!
nog iemand specifieke opmerkingen over zijn bouw of draf?

demichie

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-05-07

Re: [E] Wat vinden jullie van mijn jaarling hengstje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 10:57

met dat trucje zou hij toch zeker over de 1.35m moeten geraken, k zeg hier het minimum want meneer wou niet echt stilstaan gisteren...
wil er niemand meer reageren? Verdrietig

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: [E] Wat vinden jullie van mijn jaarling hengstje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:25

Helaas heb ik er geen verstand van... maar ik vind het een mooi dier!!

singa

Berichten: 741
Geregistreerd: 12-04-07

Re: [E] Wat vinden jullie van mijn jaarling hengstje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:44

Prachtig diertje Lachen Ziet er erg lief uit.

Zijn kont heeft de laatste groeischeut gehad precies, maar dat komt allemaal wel in orde. Zijn draf ziet er ook mooi ruim uit op die foto.

Ik vind het heel knap van je om hem als halfverwaarloosd veulen toch de kansen te bieden die hij verdient. Hoe zit dat verhaal precies in elkaar?

demichie

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-05-07

Re: [E] Wat vinden jullie van mijn jaarling hengstje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 14:03

wel ja mijn nonkel zijn shetlandpony stond hoefbevangen en omdat hij enkel over een weide met schutstal beschikte, had hij zijn pony gestald bij een paardenhandelaar daar vlakbij. Hij had me gevraagd om eens te komen kijken wat ik ervan vond wat hij best met zijn pony zou aanvangen. Daar heb ik Victor zien staan. Ze hadden hem in een stal gestoken omdat hij zogezegd net gespeend was. Hij was mager (volgens mij nog nooit ontwormd zo te horen), zijn hoeven stonden te lang, zijn haar helemaal vettig en schilferig... Hij was blijkbaar een "ongelukje" geweest dus ze hadden er niet naar omgekeken en de bedoeling was dat hij zou gewicht krijgen om te laten slachten...(Maar als ik de andere paarden daar zo bekeek waren die in een niet veel betere conditie:s) Ik heb gevraagd wat hij ervoor wilde en ben hem die middag nog gaan halen.