[H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

[H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 13:45

heb er nogal moeite mee...... de hengstenkeuze en dan wel op dressuurgebied.

merrie is 1.65 mtr. maar fokt groot! heeft voldoende bloed, hoeft niet meer maar ook niet minder. Al haar kinderen (en dat zijn er 8) hebben een zeer goede galop.

Ben zelf wel gek van Ferro bloed, maar ook Rubinstein vind ik niet verkeerd.

Wie helpt mij een handje?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 07-06-07 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tags in titel

claudianoa
Berichten: 1076
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: baarn

Re: hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:33

Ik heb een jaarling van special d X elcaro, erg mooi hoog bening paard. heeft eerste premie gehaald, ze is wel erg druk. Nu heb ik mijn merrie laten dekken door voice. Ik denk dat hij ook erg mooi zal zijn op jou merrie. succes met je keuze, anders moet je gewoon de fokker bellen van je merrie of van de bloedlijn. Waarom niet een zelfde vader? Wat was er mis met die veulens?

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 19:42

helemaal niks mis mee, maar je wilt wel eens wat anders Knipoog

Heel mooi bloed Voice. Heb hem in Zwolle gezien, is hij niet wat sleperig in het achterbeen?

raphael1976
Berichten: 5
Geregistreerd: 25-05-07

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:09

Je merrie heeft niet de ultieme dressuurpaardeigenschappen zoals een bergop model (lang voorbeen en lange hals). Ook zou ze even meer de berg op mogen bewegen.
Ferro-bloed zou ik dus juist niet nemen (kort voorbeen). Ik zou eerder voor Krack of Jazz bloed gaan. Iets meer elegantie. Of Flemmingh-bloed. Vivaldi wellicht? Tango? Tolando? En die nieuwe duitse hengst van Jana Freud die bij van der Lageweg staat?

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 07:20

Citaat:
Je merrie heeft niet de ultieme dressuurpaardeigenschappen zoals een bergop model (lang voorbeen en lange hals). Ook zou ze even meer de berg op mogen bewegen


ben ik helemaal met je eens!

Jazz zou denk ik ook goed passen, ben alleen allergisch voor zijn karakter.

Ik ga eens kijken naar de andere hengsten die je voorstelt. Alvast bedankt

Maseike

Berichten: 6340
Geregistreerd: 07-09-05

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:10

Bij mij is woensdag een Voice veulen geboren.
Zie link onderin Lachen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:06

raphael1976 schreef:
Je merrie heeft niet de ultieme dressuurpaardeigenschappen zoals een bergop model (lang voorbeen en lange hals). Ook zou ze even meer de berg op mogen bewegen.

Wat een boel oliebol, paarden lopen al langer dan jij en ik in de dressuurbaan en opeens zijn dit de kwaliteiten voor een dressuurpaard?? En om dat te bereiken in 1 generatie moet je er maar Jazz op kwakken met z'n lelijke hals en kromme achterbeen?

deze merrie heeft juist dat moeie allround bloed in zich en persoonlijk zou ik dus eerder kijken naar een mooie allrounder om beide te bewaren. Een Numero Uno zoon bijv. Unaniem of Viento

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 21:27

Citaat:
Wat een boel oliebol, paarden lopen al langer dan jij en ik in de dressuurbaan en opeens zijn dit de kwaliteiten voor een dressuurpaard??


mwohh, ik geloof ook wel dat als je een dressuurpoefje met haar zou doen, ze wat de klassiek aan zou doen.

Toch ben ik erg blij met haar. Het is gewoon een goede basismerrie, met 3 correcte gangen. Veel hengsten passen op haar.
Juist daarom is het best moeilijk. Unaniem vind ik op de foto behoorlijk grof overkomen, ik denk wat te grof voor deze merrie. Ze fokt stevig door.
Viento zou qua exterieur beter bij haar passen.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:09

OOSeven? Ken nu een heel aantal OOSeven nakomelingen en écht allemaal zijn ze erg leuk. Ook allemaal uit verschillende merries.

En OOSeven is Rubinstein I bloed, met daarachter Dorute en Amor. Wat klassieker maar echt mooi bloed, vind ik dan. Mijn merrie is ook alles behalve klassiek trouwens.

Afbeelding
M'n merrie, Verle N. vorige week.

En kijk vooral eens op www.ooseven.nl kan je héél veel leuke nakomlelingen van OO terug vinden!
Bij Nieuws en dan actueel kan je ook allemaal uitslagen van nakomelingen vinden, ze doen het allemaal ook leuk in de sport. Knipoog

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:21

Dat is een hele mooie en duidelijke website van ooseven. Eigenlijk zou elke hengst zo'n site moeten hebben.
Zeker geen beroerde nakomelingen!! Jouw merrie heeft weer een Gabor merrie als moeder? mooi langgelijnd en aansprekend dier, daar mag je trots op zijn! Cool

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:57

Suzan1 schreef:
Dat is een hele mooie en duidelijke website van ooseven. Eigenlijk zou elke hengst zo'n site moeten hebben.
Zeker geen beroerde nakomelingen!! Jouw merrie heeft weer een Gabor merrie als moeder? mooi langgelijnd en aansprekend dier, daar mag je trots op zijn! Cool


Mijn merrie heeft inderdaad een Gabor merrie als moeder. Zal eens een foto zoeken van de merrie.
De site van OOSeven wordt ook heel up to date gehouden, dat is heel erg leuk! Maar ook dingen zoals de OOSeven dag waren top! En elke hengst zou zo'n site moeten hebben ja en eigenaren die zo enorm geinteresseerd zijn in de nakomelingen als de eigenaren van OOSeven.

Ik ben zeker heel trots op Verle. Haha!
Het eerste paard ooit waar échte liefde op het eerste gezicht aanwezig was Haha!

Maar ik ben zelf echt helemaal weg van OOSeven en van zijn nakomelingen. Knipoog

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:00

Afbeelding
Ik heb geen betere foto van de merrie, het veulen is trouwens Verle. Lachen

Ze is Ster. Lachen

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:50

Sammie schreef:
raphael1976 schreef:
Je merrie heeft niet de ultieme dressuurpaardeigenschappen zoals een bergop model (lang voorbeen en lange hals). Ook zou ze even meer de berg op mogen bewegen.

Wat een boel oliebol, paarden lopen al langer dan jij en ik in de dressuurbaan en opeens zijn dit de kwaliteiten voor een dressuurpaard?? En om dat te bereiken in 1 generatie moet je er maar Jazz op kwakken met z'n lelijke hals en kromme achterbeen?



AMEN !!!! Tong uitsteken

OOseven vind ik iets te gewoontjes. De nakomelingen die ik gezien heb, zijn 1 voor 1 allemaal erg leuk een aanhankelijk en hebben goede basisgangen. Maar vind ze niet bijzonder.
Voice is inderdaad een mooie hengst.

1 van mijn favorieten is toch echt, Rhodium! Tong uitsteken

LDRD

Berichten: 9876
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:29

maaykuhhh schreef:
OOseven vind ik iets te gewoontjes. De nakomelingen die ik gezien heb, zijn 1 voor 1 allemaal erg leuk een aanhankelijk en hebben goede basisgangen. Maar vind ze niet bijzonder.


Moet je toch eens goed om je heen kijken! Knipoog

Aag

Berichten: 65
Geregistreerd: 15-08-06

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:59

Goodtimes x Ramiro vind ik echt zeer mooi bloed. Uit Ferro bloed blijf je denk ik te dicht bij het Ramiro bloed met Metall of Rhodium. Met Rubinstein ben ik niet zo bekend.

De galop is de belangrijkste gang van het paard (zowel spring als dressuur) dus dat is wel belangrijk om te behouden.

Misschien Sandreo... Alleen is deze hengst niet van Ferro of Rubinstein.

karinna
Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:59

Voor Rubinstein-bloed is misschien Tolando wel een goede optie, geeft mooie veulens die aan de maat zijn.
Ferro-bloed past zeker goed bij Ramiro, misschien Special-d even bestuderen.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:46

LDRD schreef:
maaykuhhh schreef:
OOseven vind ik iets te gewoontjes. De nakomelingen die ik gezien heb, zijn 1 voor 1 allemaal erg leuk een aanhankelijk en hebben goede basisgangen. Maar vind ze niet bijzonder.


Moet je toch eens goed om je heen kijken! Knipoog


Haha idd! Knipoog

Aag

Berichten: 65
Geregistreerd: 15-08-06

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:59

Haha, heb ik gezegd dat ik Rubinsteinbloed niet ken, terwijl ik vorig jaar zelf een Tolando heb gefokt uit mijn Goodtimes merrie Bloos Een erg rassig merrieveulen was dat en was ook kampioen van de VWF veulenkeuring. Nu als jaarling is ze iets splinterig, maar dat hebben veel Tolando jaarlingen heb ik gezien. Dat komt wel goed als ze groeit denk ik.
Ferrobloed matcht inderdaad zeer goed met Ramiro.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 21:21

Citaat:
Uit Ferro bloed blijf je denk ik te dicht bij het Ramiro bloed met Metall of Rhodium.


ik heb een Metall uit deze merrie, 3 beste gangen, supermooi maar een tikkie te klein gebleven.

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 08:55

Gaan we weer! Tong uitsteken
Dit is mijn mening!
Er zijn zat andere hengsten die ik geweldig vind. Maar OOseven zit daar niet bij. Leuk paard hoor, absoluut, maar ik zie toch graag andere hengsten!

LDRD

Berichten: 9876
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:59

Ieder zijn mening natuurlijk, maar vooralsnog doen een hoop nakomelingen het super in de sport Ja .

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:39

Ja het zijn ook absoluut geen verkeerde paarden, dat zeg ik ook niet! Maar het is niet mijn type hengst! Knipoog

LDRD

Berichten: 9876
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:07

maaykuhhh schreef:
Ja het zijn ook absoluut geen verkeerde paarden, dat zeg ik ook niet! Maar het is niet mijn type hengst! Knipoog


Ik ben ook doller op zijn nakomelingen Haha! .

Roelove
Berichten: 285
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Daarle ov

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:14

Zelf zat ik te denken aan een springpaard voor deze merrie maar dat is niet wat je vraagt. Ik vind het een mooie sterke merrie die wel 30 kan worden als ik het zo zie. Ze mocht misschien (als ik het zo zie) wat meer bergop gebouwd zijn. Jazz bloed zou kunnen maar ik denk dat je voor deze merrie Sandro Hit bloed ook zou kunnen passen. Detail is dat Sandro Hit spring gefokt is volgens mij....Dus dan houd je paard ook mooi alround

Robsi_Vigaro
Berichten: 326
Geregistreerd: 07-05-07
Woonplaats: Kortenhoef

Re: [H][wb]hengstenkeuze voorl.keurmerrie v.GoodtimesxRamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:40