[H][KWPN]Welke hengst op deze merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

[H][KWPN]Welke hengst op deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 18:53

Olivia is een bijna elfjarige merrie en heeft nu al 3 veulens gehad (zie: http://www.paardenfokken.nl/progeny.php?horseid=17315). Wij hebben haar 4 jaar geleden drachtig gekocht en zo kwam haar laatste veulen bij ons ter wereld. Zelf wil ik er nu ook een veulen van, wat meer dressuurgericht. Haar afstamming is Maxona x Triton; http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=17315 .

Ze is 1.56 en op stal heel erg lief. Ze is wat moeilijk nageeflijk te rijden maar kan erg goed springen en kan af en toe een beetje heet worden. Ik wil graag een wat groter veulen. Haar laatste veulen was na 4 maanden best groot. Zoals op de foto's te zien heeft ze een vrij lange hals en rug maar wel weer wat kortere benen in verhouding (haar benen zijn ook niet heel erg dun).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Springen;
Afbeelding

Afbeelding

Voor meer foto's, zie mijn profiel!
Ik ben zelf nogal een leek wat fokkerij betreft daarom; any suggestions?!

Dees

Berichten: 18950
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [H][KWPN]Welke hengst op deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:44

Jouw merrie is nogal opvallend gefokt Haha!
Vader en moeder zijn 100% broer en zus uit de combinatie Triton x Goudsmid. Best kans dat ze door die inteelt ook wat kleiner is gebleven.

Ik vind het resultaat verder wel een bijzonder leuk paard. Juist de verhoudingen van haar exterieur spreken mij echt aan. ZO moet een paard gebouwd zijn (in mijn ogen).

Ze had misschien wat meer front mogen hebben, de hals wat makkelijker verticaal moeten kunnen brengen in vrije beweging. Ik zou als ik jouw was zeker niet het type willen veranderen. Laat je aub niet wijsmaken dat hoogbeniger beter is.

Voor een hengstsuggestie: Denk dat je met deze merrie een heleboel kanten op kunt. Je wilt graag wat meer dressuurgericht en liefst ietsje groter fokken. De moederlijn heeft succesvolle sportpaarden in combinatie met springbloed gegeven, daar zou ik zelf dus niet te ver vanaf willen fokken.

Er staat een hele leuke NRPS-hengst in Groningen bij familie Post, Leeroy. Geeft mooie veulentjes met voldoende maat en chique hoofdjes. Hengst is zelf allround - zowel dressuur als springen. Dekgeld 500 euro, geloof ik.
Cocktails Whinny is wellicht ook een leuke hengst met o.a. bloed van Cocktail (vader van Jazz), Wiolfgang, Caritas, Zandigo (Amor) en Doruto. Die staat bij Van Erp in Oss.
Maar zoals gezegd: je kunt alle kanten op bij deze merrie Haha!

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Re: [H][KWPN]Welke hengst op deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 15:45

Bedankt voor je positieve reactie! Olivia is inderdaad inteelt. De veulens die ze heeft gehad zijn voor zover ik weet wel wat aan de maat.
Leeroy vind ik een leuke hengst, Coctails Whinny heb ik ook op internet opgezocht maar niet kunnen vinden? Ben iig wel heel erg benieuwd!

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Re: [H][KWPN]Welke hengst op deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 21:11

Inmiddels wél gevonden, mooie hengst. Die onthou ik Knipoog .

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Re: [H][KWPN]Welke hengst op deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 15:26

Nog meer suggesties?!

Robsi_Vigaro
Berichten: 326
Geregistreerd: 07-05-07
Woonplaats: Kortenhoef

Re: [H][KWPN]Welke hengst op deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:18

Jazz?

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Re: [H][KWPN]Welke hengst op deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 12:42

Graag onderbouwen Lachen .

Robsi_Vigaro
Berichten: 326
Geregistreerd: 07-05-07
Woonplaats: Kortenhoef

Re: [H][KWPN]Welke hengst op deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:22

Geeft paarden met maat en heeft volgens mij wel een beetje hetzelfde type als deze merrie.

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [H][KWPN]Welke hengst op deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:52

ik zou zowiezo voor een springhengst gaan voor deze merrie.