[H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

[H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 17:03

Zou deze hengst bij mijn merrie passen?
Naam : Nescio
Schofthoogte : 1.72m
Stamboom : http://www.allbreedpedigree.com/nescio

Mijne is wel maar 1.47m groot, daarom gaan we aan KI doen. (ook wordt er enkel nog aan KI gedaan)

Foto's :
mijn merrie :
Afbeelding

Nescio :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het echt zo'n kwijlhengst Kwijl ! Maar wat vinden jullie ervan?

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Re: [H][NF] Deze hengst bij mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:30

Mag ik vragen waarom je zo'n grote hengst op je merrie wil zetten? Lachen

Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

Re: [H][NF] Deze hengst bij mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 21:38

Sunrise_ schreef:
Mag ik vragen waarom je zo'n grote hengst op je merrie wil zetten? Lachen


Omdat ik een groter veulen wil bekomen, en omdat ik het gewoon een super hengst vind!! En omdat ik die mensen ken.
En men DA zei dat het geen problemen HOEFT te geven..

Winkie
Berichten: 756
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Timboektoe

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:53

Duidelijk de beste combinatie die er bestaat! Haha!

Guuus

Berichten: 1975
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Groningen.

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:08

Winkie schreef:
Duidelijk de beste combinatie die er bestaat! Haha!


Huilen van het lachen

Cristina

Berichten: 836
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: De mooiste plek van NL : de Achterhoek

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:10

Zonde van je pony....is de hengst wel goedgekeurd ??

Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 14:41

Cristina schreef:
Zonde van je pony....is de hengst wel goedgekeurd ??


Ja de hengst is goedgekeurd voor de dek.
En zonde van mijn pony, mijn DA zegt blijkbaar toch dat het verantwoord is.

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:46

Ik vind het wel een interessante keuze. De hengst vind ik wel heel mooi! Tong uitsteken

Waar ik altijd bang voor ben bij zulke kruisingen is dat er bijvoorbeeld een pony/paard uitkomt met een paard lijf en pony beentjes. Dat niet alles mooi mixt, maar dat ze echt de benen van moeder krijgen en het lijf van vader bijvoorbeeld. Zo heb ik heb al eens een kruising fjord/arabier gezien die echt een arabierlijf had met een fjorden hoofd en hals.

Als het echt een mooie menging wordt van beide ouders denk ik dat er wel iets heel leuks uit kan komen! Haha!

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:04

hoi, vind de henbgstenkeuze helemaal top inderdaad om te kwijlen. mijn pony komt uit een merrie van 146 en sit this one out(1.66) en die klopt voor geen meter zie profiel dus daar heb je wel kans op

Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 15:41

supertammy schreef:
Ik vind het wel een interessante keuze. De hengst vind ik wel heel mooi! Tong uitsteken

Waar ik altijd bang voor ben bij zulke kruisingen is dat er bijvoorbeeld een pony/paard uitkomt met een paard lijf en pony beentjes. Dat niet alles mooi mixt, maar dat ze echt de benen van moeder krijgen en het lijf van vader bijvoorbeeld. Zo heb ik heb al eens een kruising fjord/arabier gezien die echt een arabierlijf had met een fjorden hoofd en hals.

Als het echt een mooie menging wordt van beide ouders denk ik dat er wel iets heel leuks uit kan komen! Haha!


Wel ja, kan altijd wel (ik hoop van niet Haha!). Maarja, ik denk dat je evengoed een "lelijk" veulen kan bekomen door twee paarden/pony's van dezelfde grootte te mengen, of de zelfde rassen of weet ik veel.
Het gaat em een recreatiepaardje voor mezelf, en hopelijk dus een mooi een toch groter paardje te bekomen dan mijn eigen merrie.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:49

En het veulen kan te groot worden voor de moeder om te dragen, hou dat ook in je achterhoofd!

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 06:53

Het veulen past zich toch automatisch aan aan de baarmoeder?

marjolein88

Berichten: 4054
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:00

Ik vind het niet zo'n mooie combinatie.
Je hebt een leuke merrie en waarom zou je risico nemen om ten eerste een zware dracht voor je merrie, ten tweede een E-pony te fokken, ten 3e uit proporties exterieur, ten 4e een niet interessante bloedlijn te fokken.
Kies een leuke D-ponyhengst uit!! Wat leuk bij jou merrie past en waar je nog een leuk papier bij kan krijgen !

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:27

marjolein88 schreef:
Ik vind het niet zo'n mooie combinatie.
Je hebt een leuke merrie en waarom zou je risico nemen om ten eerste een zware dracht voor je merrie, ten tweede een E-pony te fokken, ten 3e uit proporties exterieur, ten 4e een niet interessante bloedlijn te fokken.
Kies een leuke D-ponyhengst uit!! Wat leuk bij jou merrie past en waar je nog een leuk papier bij kan krijgen !


Sluit ik me volledig bij aan. Leuke D pony met papier fokken is imo veel commerciëler.

Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 22:01

marjolein88 schreef:
Ik vind het niet zo'n mooie combinatie.
Je hebt een leuke merrie en waarom zou je risico nemen om ten eerste een zware dracht voor je merrie, ten tweede een E-pony te fokken, ten 3e uit proporties exterieur, ten 4e een niet interessante bloedlijn te fokken.
Kies een leuke D-ponyhengst uit!! Wat leuk bij jou merrie past en waar je nog een leuk papier bij kan krijgen !


Nogmaals, het gaat om een veulen voor mezelf, de bloedlijn doet er mij dus echt niet toe, of wat dan ook, het gaat mij erom dat ik de vader enorm mooi vind. Dierenarts is vandaag langsgeweest om mijn merrie hengstig te spuiten, zij zei dat als alles goed komt, het inderdaad wel een prachtig veulen kan worden. Maar ze zegt ook dat mijn merrie wel zwaar gebouwd is, en dat dat dus ook wel uitmaakt! Ook heeft ze al drie veulentjes gehad voorheen.

Guuus

Berichten: 1975
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Groningen.

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:05

Of anders koop je gewoon een leuke E-pony of een veulen dat uitgroeid tot e-pony? Waarschijnlijk goedkoper en beter voor jou pony.

Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 22:42

mencis schreef:
Of anders koop je gewoon een leuke E-pony of een veulen dat uitgroeid tot e-pony? Waarschijnlijk goedkoper en beter voor jou pony.


Goedkoper zal het echt niet zijn Haha! !!!!!
Dan kan je eigenlijk ook bij alle mensen die fokken voor hun eigen zeggen : ahja, koop je een uitgegroeid paard (of een veulen), dat is beter voor jou merrie. Ik denk niet dat velen dit doen? Ja, is wel te zien wat je wil enz. Maar bij mij gaat het wel duidelijk om een recreatiepaardje voor mezelf.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:52

Volgens mij wil je het stiekem zelf wel heel graag...? Knipoog

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:58

Hoi,
Ik heb zelf ook 3 kruisingen (NF x Holstein, NF x KWPN en NF x Trakhener) stuk voor stuk leuke beestje mét goede verhoudingen (iets waar je denk ik ook een beetje op gokt omdat het vaak zo is dat de verhoudingen niet kloppen met kruisingen en waar wij wel heel erg op 'gekozen' hebben bij het zoeken naar een hengst).
Nou hebben wij ook wel gekruist met goede pony's. Als het qua verhoudingen mooi past en je wil een groter veulen fokken waarom niet?
Leuke hengst trouwens, maar de foto van je merrie is niet heel duidelijk om een oordeel te geven. Nou laat ik me daar ook buiten, aangezien ik er niet in zoverre verstand van heb Knipoog . Als je meer wilt weten kun je altijd PB'en.

Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 22:59

Sunrise_ schreef:
Volgens mij wil je het stiekem zelf wel heel graag...? Knipoog


Ik wil heel graag een veulentje van mijn eigen merrie, en ik vind die hengst echt prachtig, dus het is zowat dat ik het echt wel WIL doen, maar dan ook wat bang ben, snapje.. En de meningen liggen volledig verspreid en ja, dan ga je gewoon twijfelen.. Maar het moet beslist worden, tegen dinsdag, want ze is momenteel hengstig gespoten.

Dekloktikt

Berichten: 1759
Geregistreerd: 26-12-06
Woonplaats: Jubbega, Friesland.

Re: [H][NF] Deze hengst bij mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:03

Celia schreef:
Sunrise_ schreef:
Mag ik vragen waarom je zo'n grote hengst op je merrie wil zetten? Lachen


Omdat ik een groter veulen wil bekomen, en omdat ik het gewoon een super hengst vind!! En omdat ik die mensen ken.
En men DA zei dat het geen problemen HOEFT te geven..


Niet banketstaaf bedoeld, maar als je een shetlander met paardensperma insimineert krijg je echt geen pony boven de 1.20mtr. ze groeien naar hun mama omdat die het moet baren Knipoog

Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

Re: [H][NF] Deze hengst bij mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 23:04

Citaat:
Niet banketstaaf bedoeld, maar als je een shetlander met paardensperma insimineert krijg je echt geen pony boven de 1.20mtr. ze groeien naar hun mama omdat die het moet baren Knipoog


Dan nog lijkt het mij wel dat het wel een iets wat groter paard zal zijn, niet? En als ze groeien naar de merrie, omdat zij het moet baren, waarom is het dan een probleem dat de hengst groter is?

Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

Re: [H][wb] Deze hengst bij mijn NF-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 23:05

Hier een iets wat duidelijkere foto :
Afbeelding

Dekloktikt

Berichten: 1759
Geregistreerd: 26-12-06
Woonplaats: Jubbega, Friesland.

Re: [H][NF] Deze hengst bij mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:09

Celia schreef:
Citaat:
Omdat ik een groter veulen wil bekomen


Dat is geen probleem en ik vind het een prachtige hengst en alles Knipoog Ik heb geen bezwaar tegen de dekking alleen omdat jij een grotere pony wou fokken Knipoog

Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

Re: [H][NF] Deze hengst bij mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 23:12

Dat is geen probleem en ik vind het een prachtige hengst en alles Knipoog Ik heb geen bezwaar tegen de dekking alleen omdat jij een grotere pony wou fokken Knipoog[/quote]

Ja maja Knipoog Was omdat er mensen zo reageerden omdat zij vinden dat het onmogelijk is, en dat ik dus echt wel dingen fout doe.
't Is eigenlijk enkel positief als je zegt : het veulen groeit naar de moeder.