Gezellige bokkers omgeving Alkmaar

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:01

zo ik kom weer even onder mijn steen vandaan :=

De pioenen zijn er allemaal af, maar ik ben wel echt helemaal gesloopt!
Maar kan nu wel lekker van het mooie weer genieten :)

Ben van de week weer bij de fysio geweest, mijn pijn blijkt uit mn schouder te komen. :(

en hoe is het met jullie allemaal!

Keell94

Berichten: 4059
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Gezellige bokkers omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:07

@Brittjuh97: Hier alles prima hoor, veel aan het werk want zijn veel outdoor concoursen nu, merrie die naar de kliniek moest (embrio spoelen) en grote schoonmaak op stal :P
Weinig vrije tijd dus op de weekenden na, fotografie staat ook even op een laag pitje helaas. komt wel weer :)

Oh balen zeg maar gelukkig weet je nu wel waar het vandaan komt zodat het behandeld kan worden

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:11

Keell94 schreef:
@Brittjuh97: Hier alles prima hoor, veel aan het werk want zijn veel outdoor concoursen nu, merrie die naar de kliniek moest (embrio spoelen) en grote schoonmaak op stal :P
Weinig vrije tijd dus op de weekenden na, fotografie staat ook even op een laag pitje helaas. komt wel weer :)

Oh balen zeg maar gelukkig weet je nu wel waar het vandaan komt zodat het behandeld kan worden


Ah ja idd! baalde al dat ik niet mee kon doen aan outdoor beukers :( vorig jaar 8 wp mee naar huis genomen :o
en helaas heeft fayah weer een flinke gras buik :P van de week komt de Da voor dr hoest die ze al erg lang heeft.

maar embryo spoelen ? wat houd dat in dan ? Vind je het wel leuk op stal :)?

Ja ben erg blij dat ik nu weet wat t is, hopen dat ik in september weer flink kan trainen. wilde eind van t jaar M1 zijn maar ik ga L2 maar proberen :P ben nu L1+7 dacht ik uit mn hoofd.

en ben opzoek naar n leuke fm. zag een leuke maar die is al vol :( ( een rookbom shoot :) )

Keell94

Berichten: 4059
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:19

Brittjuh97 schreef:
Keell94 schreef:
@Brittjuh97: Hier alles prima hoor, veel aan het werk want zijn veel outdoor concoursen nu, merrie die naar de kliniek moest (embrio spoelen) en grote schoonmaak op stal :P
Weinig vrije tijd dus op de weekenden na, fotografie staat ook even op een laag pitje helaas. komt wel weer :)

Oh balen zeg maar gelukkig weet je nu wel waar het vandaan komt zodat het behandeld kan worden


Ah ja idd! baalde al dat ik niet mee kon doen aan outdoor beukers :( vorig jaar 8 wp mee naar huis genomen :o
en helaas heeft fayah weer een flinke gras buik :P van de week komt de Da voor dr hoest die ze al erg lang heeft.

maar embryo spoelen ? wat houd dat in dan ? Vind je het wel leuk op stal :)?

Ja ben erg blij dat ik nu weet wat t is, hopen dat ik in september weer flink kan trainen. wilde eind van t jaar M1 zijn maar ik ga L2 maar proberen :P ben nu L1+7 dacht ik uit mn hoofd.

en ben opzoek naar n leuke fm. zag een leuke maar die is al vol :( ( een rookbom shoot :) )


wij waren er 1 dag dit jaar met springen helaas hadden de paarden allemaal een beetje last van de warmte en geen prijs mee naar huis genomen maar wel een goede oefening.

Ze was flink hengstig die merrie en door de DA was nagekeken of ze eitjes had of niet, dit was het geval ze had namelijk wel 2 eitjes ipv 1. Nu wilt mijn baas haar niet zelf zwanger hebben nog dit jaar dus dat betekend dat ze naar de kliniek moest, daar bevruchten ze de eitjes als ze nog in haar zitten en een dag later 'spoelen' ze die bevruchtte eitjes eruit en brengen die in in een draagmerrie. Wordt veel gedaan bij sportpaarden. Haar bevruchte eitjes zullen dus groeien in een andere merrie en geboren worden uit een andere merrie maar is dus wel haar veulen met dezelfde genen, klinkt een beetje ingewikkeld maar nu kan ze met de merrie gewoon blijven rijden en heeft ze volgend jaar als alles goed gaat 2 veulens van haar. Volgend jaar mag ze gewoon zelf een veulen op de wereld zetten want dan is haar sportcarriere voorbij.

Ahjoh ik ben nooit verder gekomen dan het L1 dusja haha :P
Geen eigen paard en oud bijrijdpaard was er niet echt geschikt voor (erg sensibel en op vreemd terrein helemaal, met inrijden liep hij altijd zoals het moest maar eenmaal in de ring was alles eng en was ik ook onwijs gespannen dus geen goede combi)

ja zijn weinig fm in de buurt de laatste tijd, merk het met mijn eigen ook weinig animo ook helaas

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:04

Keell94 schreef:
Brittjuh97 schreef:

Ah ja idd! baalde al dat ik niet mee kon doen aan outdoor beukers :( vorig jaar 8 wp mee naar huis genomen :o
en helaas heeft fayah weer een flinke gras buik :P van de week komt de Da voor dr hoest die ze al erg lang heeft.

maar embryo spoelen ? wat houd dat in dan ? Vind je het wel leuk op stal :)?

Ja ben erg blij dat ik nu weet wat t is, hopen dat ik in september weer flink kan trainen. wilde eind van t jaar M1 zijn maar ik ga L2 maar proberen :P ben nu L1+7 dacht ik uit mn hoofd.

en ben opzoek naar n leuke fm. zag een leuke maar die is al vol :( ( een rookbom shoot :) )


wij waren er 1 dag dit jaar met springen helaas hadden de paarden allemaal een beetje last van de warmte en geen prijs mee naar huis genomen maar wel een goede oefening.

Ze was flink hengstig die merrie en door de DA was nagekeken of ze eitjes had of niet, dit was het geval ze had namelijk wel 2 eitjes ipv 1. Nu wilt mijn baas haar niet zelf zwanger hebben nog dit jaar dus dat betekend dat ze naar de kliniek moest, daar bevruchten ze de eitjes als ze nog in haar zitten en een dag later 'spoelen' ze die bevruchtte eitjes eruit en brengen die in in een draagmerrie. Wordt veel gedaan bij sportpaarden. Haar bevruchte eitjes zullen dus groeien in een andere merrie en geboren worden uit een andere merrie maar is dus wel haar veulen met dezelfde genen, klinkt een beetje ingewikkeld maar nu kan ze met de merrie gewoon blijven rijden en heeft ze volgend jaar als alles goed gaat 2 veulens van haar. Volgend jaar mag ze gewoon zelf een veulen op de wereld zetten want dan is haar sportcarriere voorbij.

Ahjoh ik ben nooit verder gekomen dan het L1 dusja haha :P
Geen eigen paard en oud bijrijdpaard was er niet echt geschikt voor (erg sensibel en op vreemd terrein helemaal, met inrijden liep hij altijd zoals het moest maar eenmaal in de ring was alles eng en was ik ook onwijs gespannen dus geen goede combi)

ja zijn weinig fm in de buurt de laatste tijd, merk het met mijn eigen ook weinig animo ook helaas


Het was idd wel erg warm die dagen, dus misschien maar beter ook dat ik niet kon, volgend jaar misschien.
Jammer dat ze geen prijzen mee naar huis hadden.

Oh dat klinkt zeker ingewikkeld! nog nooit eerder gehoord ook :P wel interessant !

Ja ik wil graag het M behaald hebben met Fayah, Het liefst hoger. maar dat is idd niet fijn als het geen goede combi was. in het begin was ik ook erg gespannen, maar nu eigenlijk niet meer. ga wel eerder voor safe dan dat ik echt veel laat zien :')

Ja erg weinig animo! maar als je wat voor mensen hebt of misschien ook paarden hoor ik het graag! dan kan ik kijken of het uit komt :)

Keell94

Berichten: 4059
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:22

Brittjuh97 schreef:
Keell94 schreef:

wij waren er 1 dag dit jaar met springen helaas hadden de paarden allemaal een beetje last van de warmte en geen prijs mee naar huis genomen maar wel een goede oefening.

Ze was flink hengstig die merrie en door de DA was nagekeken of ze eitjes had of niet, dit was het geval ze had namelijk wel 2 eitjes ipv 1. Nu wilt mijn baas haar niet zelf zwanger hebben nog dit jaar dus dat betekend dat ze naar de kliniek moest, daar bevruchten ze de eitjes als ze nog in haar zitten en een dag later 'spoelen' ze die bevruchtte eitjes eruit en brengen die in in een draagmerrie. Wordt veel gedaan bij sportpaarden. Haar bevruchte eitjes zullen dus groeien in een andere merrie en geboren worden uit een andere merrie maar is dus wel haar veulen met dezelfde genen, klinkt een beetje ingewikkeld maar nu kan ze met de merrie gewoon blijven rijden en heeft ze volgend jaar als alles goed gaat 2 veulens van haar. Volgend jaar mag ze gewoon zelf een veulen op de wereld zetten want dan is haar sportcarriere voorbij.

Ahjoh ik ben nooit verder gekomen dan het L1 dusja haha :P
Geen eigen paard en oud bijrijdpaard was er niet echt geschikt voor (erg sensibel en op vreemd terrein helemaal, met inrijden liep hij altijd zoals het moest maar eenmaal in de ring was alles eng en was ik ook onwijs gespannen dus geen goede combi)

ja zijn weinig fm in de buurt de laatste tijd, merk het met mijn eigen ook weinig animo ook helaas


Het was idd wel erg warm die dagen, dus misschien maar beter ook dat ik niet kon, volgend jaar misschien.
Jammer dat ze geen prijzen mee naar huis hadden.

Oh dat klinkt zeker ingewikkeld! nog nooit eerder gehoord ook :P wel interessant !

Ja ik wil graag het M behaald hebben met Fayah, Het liefst hoger. maar dat is idd niet fijn als het geen goede combi was. in het begin was ik ook erg gespannen, maar nu eigenlijk niet meer. ga wel eerder voor safe dan dat ik echt veel laat zien :')

Ja erg weinig animo! maar als je wat voor mensen hebt of misschien ook paarden hoor ik het graag! dan kan ik kijken of het uit komt :)


ja was 'te' warm vond ik, paarden waren ook flink aan het zweten, gelukkig stond er die vrijdag wel wat wind nog, zaterdag was het ook maar toen veelste warm.

Ja ik had er ook nog nooit van gehoord en wist helemaal niet dat dat kon :P zal ook wel een kostenplaatje aan vastzitten denk ik :P

Naja paard was gewoon niet geschikt voor wedstrijden, thuis al vaak heel gespannen en in de ring helemaal. Ik ben eigenlijk nooit echt zenuwachtig maar omdat ik bij voorbaat al wist ik kan er elk moment aflazeren reed ik heel voorzichtig en dat ging ten koste van de punten, want zoals ik hem met inrijden wel reed zo reed ik hem niet tijdens de proef, (binnenbakken zijn altijd een punt voor hem geweest) ook speelde er wat meer dingen mee zoals het zadel dat eigenlijk nagekeken moest worden want die lag niet zoals het hoorde, zijn achterkant zat behoorlijk vast, moest een osteopaat komen maargoed die dingen gebeurde allemaal niet op korte termijn dus maar mee gestopt.

Nu reed ik niet speciaal voor de punten met hem maar kost wel tijd en geld en een gedoe (geen eigen trailer, moeten lenen weer, paard dat slecht te laden was en dus altijd een gedoe was)

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Gezellige bokkers omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:47

Het is zondag 23 graden en de zon schijnt. Top weer om te varen! Iedereen die nog moest afwachten of hij moest werken.. zijnjullie allemaal vrij? :D

lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Gezellige bokkers omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:27

Ik heb even een dingetje..
Ik zit nu al ruim 2 weken thuis met een soort van slijmbeursontsteking in 2 schouders.
Ik kan dus eigenlijk helemaal niks, zelfs lange stukken fietsen of een stukje autorijden gaat niet.
Dus ik weet nog niet of ik er zondag bij kan zijn :(

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: Gezellige bokkers omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:41

Britt: Wat ontzettend banketstaaf! Ik hoop dat het snel beter gaat!
Keeley: Rot dat je weinig vrije tijd hebt en daardoor je passie moet laten vallen. Ik hoop dat je het naar je zin hebt op je werk en je daar op je plek bent!
Sabrina: Vervelend van je slijmbeursontsteking.. dat kan flink zeer doen heb ik gehoord :(:) . Sterkte!


Hier gaat het al 4 weken bagger met mijn lieftallige paard. Hij is zoals jullie al wisten natuurlijk kreupel, en helaas is er nog niet veel veranderd. Wel is hij veel liever doordat hij volledig kan ontspannen door de oefeningen die ik van de quantum touch therapeute heb meegekregen. Hij krijgt langzaam zijn flegmatieke lieve karakter weer terug :D.
Ik heb eergisteren op mijn beste vriendin haar paardje mogen rijden(na 6 weken geen zadel gezien te hebben) en het was super fijn. Ik ben blij dat ik ondanks mijn kreupele paard toch de bodywork lessen bij mijn instructrice door heb laten gaan, want hierdoor ben ik flink vooruit gegaan in mijn houding en kon ik echt genieten van het rijden. Ik hoop vandaag weer te mogen!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Gezellige bokkers omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:08

Zondag ben ik er bij :) wat gingen we okalweer doen ?

Lisanne: Ah dat is echt balen!!!! hoop dat het snel beter gaat met je paardje,! wel fijn dat je het rijden gewoon kan door zetten en het plezier er in terug krijgt!
Sabrina: Oeii, dat is ook totaal niet fijn!! waar kom je vandaan? misschien kan Cleo of ik er langs rijden en je oppikken? aangezien wij waarschijnlijk samen heen gaan.

eline95enile
Berichten: 1273
Geregistreerd: 06-02-12

Re: Gezellige bokkers omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:07

Jullie gaan heerlijk weer hebben! Zal vast leuk worden!

Oei Sabrina, wat pijnlijk! Vervelend zeg!

Lisanne: Super leuk dat je toch even kon rijden, en vooral dat je ook echt vooruitgang ziet! Wel vervelend van je eigen paardje zeg.... hoe lang houd die kreupelheid nu al aan?

lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Gezellige bokkers omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:49

Ik woon zelf in de binnenstad van Alkmaar.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 23:51

lovelyfiefy schreef:
Ik woon zelf in de binnenstad van Alkmaar.


Ik weet niet precies naar wie we moeten. maar las net even terug dat we allemaal wat moesten maken :)
als t niet heel ver omrijden is wil ik je anders best oppikken :)

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 07:22

Brittjuh97 schreef:
lovelyfiefy schreef:
Ik woon zelf in de binnenstad van Alkmaar.


Ik weet niet precies naar wie we moeten. maar las net even terug dat we allemaal wat moesten maken :)
als t niet heel ver omrijden is wil ik je anders best oppikken :)

Jullie moeten naar mij :D
Zuid-scharwoude.

Het precieze adres zal ik sturen in pb of willen jullie liever een groepsapp? In dat geval heb ik iedereen z'n nummer nodig :)

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Re: Gezellige bokkers omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 07:51

Dat is nog best omrijden! Wat moet er allemaal gemaakt worden

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: Gezellige bokkers omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:08

Britt: Ik hoop het ook! Ik ga het nu proberen door hem op rantsoen te zetten(2 uurtjes in de wei en de rest van de dag op de paddock met hooi) op aanraden van de hoefsmid.
Eline: Ik mag woensdag weer rijden waarschijnlijk op dat paardje dus dat is echt super :D. Al vier weken :(.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Gezellige bokkers omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:35

Lekkere kleine hapjes. Als iedereen iets meeneemt regel ik de rest :D

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Re: Gezellige bokkers omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:39

Wraps? Pasta salade? Chips? :')

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:28

xxcleeoo schreef:
Wraps? Pasta salade? Chips? :')

Ja precies dat ja :j kies wat leuks uit :P

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:53

xxcleeoo schreef:
Dat is nog best omrijden! Wat moet er allemaal gemaakt worden



is idd omrijden,,

samen wat maken ?

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:07

Brittjuh97 schreef:
xxcleeoo schreef:
Dat is nog best omrijden! Wat moet er allemaal gemaakt worden



is idd omrijden,,

samen wat maken ?


Ja moet zaterdag wel werken :')

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:54

xxcleeoo schreef:
Brittjuh97 schreef:

is idd omrijden,,

samen wat maken ?


Ja moet zaterdag wel werken :')


Ik ook, en op verjaardag.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:44

Misschien is het handig om te vermelden wie wat maakt? Cleo en ik dachten aan wraps en cupcakjes/brownies achtig

Vandaag na t lunchen nog even hoorn zelf in gegaan, kon t weer eens niet laten om een nieuwe bikini te kopen en wat kleding. maar ik had mezelf nog zo gezegd koop geen parfum... en nu voel je m vast al aan komen :oo jahoor ik heb parfum gekocht _O- al kocht k m nu niet kocht ik m volgende maand wel want ik wilde m al 2/3 maanden :=

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Gezellige bokkers omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:38

Bikini's en parfum kan je nooit teveel hebben
_O-

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:53

Paulina schreef:
Bikini's en parfum kan je nooit teveel hebben
_O-


vind k ook, wel een dure zaak :P