Dierentuin liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Texas02

Berichten: 4641
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:32

Ja, eigenlijk wil ik wel echt graag naar Ouwehands als de koala's er zijn en het wat warmer is. Ik weet alleen niet of het voor mij handig is om het in één dag te doen, het is toch weer 2,5 tot 3 uur in de auto. Dan een hele dag daar lopen, ik weet het niet. Het gaat al niet zo denderend de laatste tijd qua vermoeidheid, energie en dat alles dus dat durf ik haast niet aan. Ik wil terug geen gevaar op de weg zijn, en ik ben dan wel snel moe maar zeker niet levensmoe :+

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:18

Zijn er hier mensen met een abbo op een dierentuin? Ik zit te kijken naar die van Blijdorp, want die is voor mij het dichtst bij, maar ik vind dat abbo in vergelijking met andere dierentuinen nog vrij prijzig :=

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:22

Foaly schreef:
Zijn er hier mensen met een abbo op een dierentuin? Ik zit te kijken naar die van Blijdorp, want die is voor mij het dichtst bij, maar ik vind dat abbo in vergelijking met andere dierentuinen nog vrij prijzig :=


Ja, ik heb er 1 op Ouwehands :))

brennie85

Berichten: 572
Geregistreerd: 03-11-08
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:31

wendy1987 schreef:
Vandaag weer even 2uurtjes in ouwehand geweest. Heerlijk rustig! Had voor de verandering weer eens op P1 geparkeerd en weet weet waarom ik dat nooit doe :')
Wat een kuilen.
Ooit wel eens klacht over gemaakt, maar schijnbaar huren ze t en mogen ze er niets mee verder.
Drama plek.. dus voortaan weer lekker op P2.
Wel weer lekker in alle rust dieren gekeken, de maki's waren erg geïnteresseerd in mn 2 teckeltjes haha.
Blijft leuk te zien die interactie


Oh dan heb ik jou gezien! Ik zag de maki’s inderdaad jou en je teckels volgen! Was zo leuk om te zien!

brennie85

Berichten: 572
Geregistreerd: 03-11-08
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:33

Foaly schreef:
Zijn er hier mensen met een abbo op een dierentuin? Ik zit te kijken naar die van Blijdorp, want die is voor mij het dichtst bij, maar ik vind dat abbo in vergelijking met andere dierentuinen nog vrij prijzig :=


Ik heb er ook 1 op Ouwehands. Ik was toevallig laatst in Blijdorp en vond die inderdaad ook aardig aan de prijs! Maar wel een grotere dierentuin dan Ouwehands denk ik. Wij betalen pp volgens mij 65 per jaar

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:42

Ja, Blijdorp is 99 met maandelijkse incasso of 90 als je in één keer betaalt. Maar even rekenen of ik dat er een beetje uit kan halen als ik dan ook korting krijg op andere dierentuinen.

Anderzijds, je steunt natuurlijk wel een goed doel, en als je het er dan niet uit krijgt dan voelt dat voor mij al anders dan bv een Efteling abonnement ofzo :+

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:48

brennie85 schreef:
wendy1987 schreef:
Vandaag weer even 2uurtjes in ouwehand geweest. Heerlijk rustig! Had voor de verandering weer eens op P1 geparkeerd en weet weet waarom ik dat nooit doe :')
Wat een kuilen.
Ooit wel eens klacht over gemaakt, maar schijnbaar huren ze t en mogen ze er niets mee verder.
Drama plek.. dus voortaan weer lekker op P2.
Wel weer lekker in alle rust dieren gekeken, de maki's waren erg geïnteresseerd in mn 2 teckeltjes haha.
Blijft leuk te zien die interactie


Oh dan heb ik jou gezien! Ik zag de maki’s inderdaad jou en je teckels volgen! Was zo leuk om te zien!

Ow wat grappig!! Ja, ze waren echt helemaal aan t volgen! Meestal zitten ze er niet zo als ik aankom, dus nu bij weggaan maar even gekeken nog.

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:51

Mag je honden meenemen dan? Dacht dat die niet welkom zijn in dierentuinen? :)

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:15

In Ouwehand en Amersfoort mogen honden mee, mits kort aangelijnd.. (daar gaat het helaas nog wel eens mis in Ouwehand, aan zo'n lange rollijn, gedoe :Y) )

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:26

Oh echt! Dat wist ik niet.
Zal dat niet doen met mijn stuiterende puberpup...

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:30

Century schreef:
Oh echt! Dat wist ik niet.
Zal dat niet doen met mijn stuiterende puberpup...


Als je m gewoon kort houd, kan dat prima hoor. ik kom echt vaak niet opgevoede volwassen honden tegen met mensen die er dus niet over nadenken. Dan zal dat bij jou wel meevallen denk ik, als je er nu al zo over denkt hahaha

SeaSide

Berichten: 2337
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:46

Texas02 schreef:
Aquazoo moeten ze me echt voor betalen, wil ik daar nog een keer naartoe gaan. Dat vond ik echt vreselijk saai. Wel al best lang geleden (ik denk zo'n 10 jaar geleden), dus wellicht is het intussen verbeterd.

Wat ook heel leuk was, was Mondo Verde in Landgraaf. Daar ben ik een keer geweest toen we een weekje Limburg deden. Het is wel meer dan alleen een dierentuin, er zijn ook attracties. Maar deze zijn wel gescheiden van de dieren.

Is dierenpark Hoenderdaell eventueel de moeite waard? In mei ga ik met mijn moeder een paar daagjes naar Julianadorp, en geen idee of we er aan toe komen,maar ik zag deze dierentuin op google.


Ligt er aan wanneer je gaat, ik zou van te voren kijken of er opvang Bruinvissen zijn dat is heel bijzonder om te zien. Hoenderdael is geen standaard dierentuin en heeft veel opvang dieren. Maar ondanks dat het misschien wat klein is, is het wel de moeite waard vanwege het walvissenziekenhuis en de opgevangen katachtige (jachtsimulator is ook tof).

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:04

Hoe weet je dan of er bruinvissen zijn? Waar kun je dat zien? En die krijg je dan ook te zien?
sorry wel heel veel vragen haha

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:05

Ik ging wel eens naar Hoenderdaell als ik familie ging bezoeken. Het is inderdaad geen standaarddierentuin en niet groot, maar Stichting Leeuw zit daar en de vogels waren ook tof.
Dus best leuk een keertje te doen.
Ik heb met mijn toen-vriend (nu-man) een tijgerworkshop gedaan en omdat we toevallig de enige waren was dat een privé-workshop. Dat was heel tof. Dan laten ze je zien achter de schermen hoe ze het doen met de opvang van de tijgers, kan je dichtbij komen en mag je ook een tijger voeren (alleen een tijger die niet terug naar het wild gaat ivm tamheid).

@wendy:
Mijn hond reageert al wel druk op koeien en paarden (schapen gaan tegenwoordig wel), ik zou dat er eerst een beetje uit willen voor ik andere dieren aandurf. Dat hij de hele tijd blaft wordt niemand blij van denk ik :') Maar het lijkt me wel heel nuttig voor hem, aangezien ik graag dierentuinen bezoek en hij moet leren dat hij ook gewoon kan kijken.

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:12

Aah, ja dan snap ik dat wel ja..
Mijne blaffen alleen als ze het spannend vinden, zoals de beren dichtbij of de maki's ineens tegen het hek aan. Verder vinden ze het wel prima, maar ze zijn beide vanaf pup af aan al meegegaan inderdaad ook.

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:16

Misschien als ik hem wat eerder had geintroduceerd idd :j maar hij is nog steeds jong, 8 maanden, dus hij kan nog alles leren :)
Hij is gewoon erg enthousiast altijd, en zijn ras is vrij vocaal, dus dat krijg je dan.
Maar hij leert wel :j Ik heb gelukkig paarden vlakbij en schapen en koeien tegenover, dus hij ziet ze vaak, dat zal zeker helpen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:20

Hoenderdaell is top! De jachtsimulator is ook echt leuk om te zien :D En de roofvogels zitten ook ruim.
Mijn beste vriendin gaat als vrijwilligster ieder jaar voor Stichting Leeuw naar Zuid-Afrika om twee weken schoon te maken en te helpen voeren.
Daar worden de leeuwen opgevangen die bij Hoenderdaell zitten en naar Zuid-Afrika worden getransporteerd.

SeaSide

Berichten: 2337
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:23

maj0 schreef:
Hoe weet je dan of er bruinvissen zijn? Waar kun je dat zien? En die krijg je dan ook te zien?
sorry wel heel veel vragen haha


Op de sociale media van SOS dolfijn, ik weet dat er nu 2 in de opvang zitten.

En die zijn inmiddels beide zichtbaar voor publiek.

Texas02

Berichten: 4641
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:18

Ok, bedankt! Maar even kijken of we daar nog heen gaan dan of niet, ligt natuurlijk ook aan het weer. We hopen op heel mooi weer zodat we kunnen fietsen, naar het strand kunnen en in de plaatsjes kunnen rondlopen :j Maar een plan B is in Nederland nooit verkeerd :+

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:24

Foaly schreef:
Zijn er hier mensen met een abbo op een dierentuin? Ik zit te kijken naar die van Blijdorp, want die is voor mij het dichtst bij, maar ik vind dat abbo in vergelijking met andere dierentuinen nog vrij prijzig :=


Ik heb een abbo op Wildlands :j

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:26

Wij hebben al een paar keer eentje gehad op Burgers, ook een keer één op Ouwehands en ook op Hoenderdaell.
Je hebt het er vaak in 2.5x uit, dat is best goed te doen.

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:07

SeaSide schreef:
maj0 schreef:
Hoe weet je dan of er bruinvissen zijn? Waar kun je dat zien? En die krijg je dan ook te zien?
sorry wel heel veel vragen haha


Op de sociale media van SOS dolfijn, ik weet dat er nu 2 in de opvang zitten.

En die zijn inmiddels beide zichtbaar voor publiek.


Dankje

Hier ook wel eens gedacht over een abbo maar woon net te ver om er snel even heen te gaan.

__danielle__

Berichten: 1784
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:59

Wij hebben al twee keer een jaarabbo gehad op Hoenderdaell. Wij vinden het juist leuk omdat het "anders" is en voor de kinderen genoeg te beleven. Vanuit Sneek is het net geen uur rijden dus prima te doen. Verder wel echt liefhebber ook ook al besef ik me terdege dat er nog altijd ook dieren echt niet juist gehuisvest zijn.

Vanuit jullie verhalen ben ik nu ook wel heel benieuwd naar de dierentuin in Belgie. Misschien maar eens een weekendje van maken. Hier in Nederland vind ik Gaiazoo heel mooi en fan van de Ocean in Burgers Zoo. We bezoeken elk jaar wel 3 a 4 keer een dierentuin maar hebben op dit moment nergens een abbo op (wonen in Sneek, dus voor wat moois moeten we toch wel een eindje rijden).

Het is ook al een aantal keer over Aquazoo gegaan. Daar woon ik dus wel dichtbij. Een aantal jaar geleden vond ik dat echt niks. Slecht onderhoud, worteldoek kwam door de paden heen e.d. en bijvoorbeeld heel vieze ramen bij de aquaria waardoor je amper wat zag. Maar ik moet zeggen dat het wel steeds beter opgeknapt wordt. Ik zou er niet 3 uren voor rijden bijvoorbeeld, maar als je in de buurt bent is het wel de moeite waard geworden.

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:10

Ik ga morgen mn Blijdorp abbo ophalen :D Ik ga het er waarschijnlijk niet helemaal uithalen, maar met de korting op andere dierentuinen was het toch wel aantrekkelijk _O-

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 23:14

Wij zijn vandaag voor het eerst naar ZieZoo geweest. Ik heb een NVD kaart en daarmee toegang tot alle NVD tuinen, maar ZieZoo is voor mij best dichtbij en ze hebben een leuke collectie.
Ik was echt erg verrast, je hebt duidelijk een nieuw en oud stuk maar allemaal keurig en toch weer wat nieuwe diersoorten van m’n lijstje kunnen afstrepen <3 .