Manege Bergemo praat

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:11

Kabora en Happy vindt ik trouwens heel erg leijk, las net iemand die kabora mooi vond Scheve mond Helemaaal niet mijn stijl paard!

Op dat groot paardenkonvooi op zondag 2 november daar gaan toch alle paarden mee? gaat dat wel goed met zo'n grote groep? Dan kun je toch alleen maar stappen lijkt mij?

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 16:20

Annetje schreef:
Kabora en Happy vindt ik trouwens heel erg leijk, las net iemand die kabora mooi vond Scheve mond Helemaaal niet mijn stijl paard!

Op dat groot paardenkonvooi op zondag 2 november daar gaan toch alle paarden mee? gaat dat wel goed met zo'n grote groep? Dan kun je toch alleen maar stappen lijkt mij?


Dat was ik.

Ik heb Kabora zien lopen met Femke nou GAAF paard hoor.
Paarden veranderen als ze aan het werk zijn met (voor hun) de juiste persoon.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:45

Ik heb Karbora heel vaak mee zien lopen, maar ik vindt het echt niks veel te veel been gebruik en ze is met wat te snel. ook vindt ik haar hoofd-hals houding niet mooi.
(doe mij Hendrik maar of die helemaal witte! Niet jade en ook geen casper maar degene die zo goed kan springen)

maar het is volgens mij wel een lieverdje!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:45

Je bedoelt Kwinto zeker Annetje. Oftewel de rechter op deze foto

Afbeelding

Iets sneller dan verwacht de foto van Vlek. Hij is dus het fjordje op de foto (een of ander kind had heel lelijk de maantop afgeknipt) De foto is alweer 3 jaar oud ofzo. De haflinger is Biefy mijn grote liefde. Wat er van haar terecht is gekomen weet ik niet maar ik denk dat ze niet meer leeft

Afbeelding

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 08:23

Gave foto's Deedee19,

Vind het nog steeds een beetje vaag een Fjord met een kol Haha!

Maar leuk en lief is hij wel.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:33

Ik bedoelde inderdaad kwinto, dat vindt ik echt een heel mooi paard!

Wel jammer van Biffy, ik heb hem/haar el eens mee zien lopen met een buitenrit toen zat er een Duitskindje op. Toen we in galop gingen, waren Emy en de begeleiding in rengalop en Biffy ging ff stilstaan om te peopen! Rolleyes En dat kindje maar janken, want het was o zo eng. Scheve mond
Maar ik denk dat Biffy wel een goed tehuis heeft gekregen eigenlijk hoor, waarom dnek jij van niet wendy(deedee19)?

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:02

deedee19 schreef:
Je bedoelt Kwinto zeker Annetje. Oftewel de rechter op deze foto

Afbeelding

Iets sneller dan verwacht de foto van Vlek. Hij is dus het fjordje op de foto (een of ander kind had heel lelijk de maantop afgeknipt) De foto is alweer 3 jaar oud ofzo. De haflinger is Biefy mijn grote liefde. Wat er van haar terecht is gekomen weet ik niet maar ik denk dat ze niet meer leeft

Afbeelding

\
RELAXXXXD... ZIE IK VLEKJE WEER IK HAD NOG NIETS GELEZEN EN ZAG DAT KOLLETJE EN DACHT vlek JEEEEEJ IK HELEMAAL BLIJ IS ZOOO'N MOPPIE DAT BEESTJE

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:03

Noureyev schreef:
Gave foto's Deedee19,

Vind het nog steeds een beetje vaag een Fjord met een kol Haha!

Maar leuk en lief is hij wel.

Dat beestje is zo super dat is en blijft me lieveling alleen ik was met mijn vriendin en broer een buitenrit aan het maken en hun hadden paarden genomen en ik wilde persee vlek en toen gingen we galopperen hahahaah en toen ging vlek de bosjes in maja weer terug sturen en crosse maar was zo lachu dat beestje is gewoon toppie

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 10:09

Beste Mesastamp,

Aan de enen kant wel handig dat een van die kinderen die voorpluk zo heeft afgeknipt.

Anders hadden we nooit kunne zien dat, dat Vlek was Haha!

Gelukje bij een ongelukje

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:30

idd zo hadden ze hem wel makkelijk kunnen herkennen.

Hurby of Hoby ofzoiets is ook wel lief, is ook een fjordje.

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:02

Heej Mensen!!

Ik ben in de zomervakantie op kamp geweest bij manege Bergemo..En sindsdien ben ik echt een Bergemo-fan.
Ik zat er samen met Mariekje die hier al gereageerd heeft en ik heb er een superweek gehad.
Ik heb op verschillende paarden gereden:
- Happy (helaas te sterk voor mij, nek als een plank)
- Spencer buiten ( moet je nooooit doen, als je kan blijven zitten in het zadel heb ik diep respect voor je..jezus wat gooit hij hoog op man)
- Belle Fleur ( Beste paardje wat er is ik kon het ontzettend goed met haar vinden (jammer dat ze achter strijkt))
-Rosalien de Ardenner elke dag buiten, dressuurwedstrijd (5e) en dagtocht ( die zou ik best willen hebben, superbeest!!!,dat beestje heeft dressuurkwaliteiten...egt waar!! En als je haar aan het werk zet...komt er een superkarakter tevoorschijn)
Little Jump 1x springen ( hmmzz springt super...maar is moeilijk op buitenteugel, wel een schatje hoor)

Al met al veel lol gehad..en ik ga als het goed is volgend jaar als hulpleiding ( dan ben ik 18)

Veel lievvs

Djoontje

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:09

JAAAAAAAH! Rosalien is ook stoer! Zit best wel veel pit in, meer dan je zult verwachten in ieder geval en kan idd erg mooi lopen.
Little Jump heb ik ook een keer opgereden, wel lief, maar een beetje vreemd. Ik kreeg hem niet meer uit de galop Scheve mond

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:34

djoontje schreef:
- Spencer buiten ( moet je nooooit doen, als je kan blijven zitten in het zadel heb ik diep respect voor je..jezus wat gooit hij hoog op man)


whahaha er heeft iemand respect voor mij Knipoog Haha! Ik kan er dus op blijven zitten Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:36

Spencer staat toch aan de beginners kant of niet? Verward naast de shetjes daarzo.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 13:22

JA Spencer staat aan de shetjes kant.

Dit weet ik omdat ik er vlakbij stond.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 13:23

Dit topic gaat goed dit berichtje wordt nr 115.

En ik hoop dt we nog veel verder komen.
Vind het echt super leuk om met mensen te praten die bij Bergemo zijn geweest.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:57

Noureyev schreef:
Dit topic gaat goed dit berichtje wordt nr 115.

En ik hoop dt we nog veel verder komen.
Vind het echt super leuk om met mensen te praten die bij Bergemo zijn geweest.


mee eens en ja Annetje hij staat aan de beginnerskant maar dat is niet omdat het dan zo'n beginnerspaard is. Hij heeft wedstrijden gelopen en kan echt leuk lopen maar doordat iedereen hem zo hoog op vindt gooien liep hij bijna niet mee in de les dus heeft Hans er een bospaard van gemaakt. Claudia zei dat ik de eninge ben die hem in de les rijdt (naast een uurtje met de gehandicapten in de week) Maar ik merk aan hem dat hij het gewoon echt leuk vindt om in de bak aan het werk te gaan (tja zo'n bos gaat ooit ook vervelen) Hij kan echt super keertwendingen maken

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:02

Ja..Roos is stoer hé!Ik ga met een vriendin nog eens een les of een bos meerijden en als de les niet op Belle Fleur kan....dan doe ik dus echt wel Rosalien!!
Bij een bosrit zou ik sowieso op Rosalien willen want buiten ben ik niet zo'n held Cool Schijnheilig

Tempo ligt tijdens buitenritten trouwens lekker hoog in vergelijking tot mijn manege boshobbelritjes ( kijk ik vind buitenrijden heel leuk...maar dan moet ik me paardje wel voor de volle 100% vertrouwen)

veel lievvs...djoontje

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:13

Ik ben ook geen held en al helemaal buiten niet, daarom nam ik de vorige keer Hendrik mee, daar zit je ook als een huis op. Dnek dat Hendrik net zo braaf is als Rosalien en dnek dat die nieuwe Bo ook wel leuk is.

Dan weet ik toruwens ook wel wie Spencer is, misschien dat ik daar wel een keerjte op kan als ik weer een les bij jullie kom doen?
is dat paard een beetje lief?

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 14:58

Dan wil ik ook wel met jullie mee op een buitenrit.

Maar dan wel op SONJA.
Dat lijkt mij helemaal het einde.

Ik ben niet zo snel onder de indruk te krijgen.

Mijn eigen paardje is ook heel dominant en steigert als ik iets wil waar meneer geen zin in heeft op dat moment.
Hij gaat eerst dreigen met achterwaart lopen Haha!

Echter doet hij dit alleen in de bak en niet buiten.
Buiten zit ik er dus met een 100% gerust hart erop.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 15:01

Weet iemand trouwens op welk paard Joey nou de Metworst gaat rijden?

Ik weet dat het een schimmel was, maar welke Verward

kellybelly

Berichten: 432
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Twisk- Westwoud

hey daar ben ik ook een keer geweest!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:19

Toen ik op vakantie was op centerparcs heb ik ook een keer op manege bergemo gereden! Ondanks dat ik twee dagen verder gewoon gratis op mijn eigen paard kon rijden en strontziek geworden was op de bewuste ochtend kon ik het toch niet laten om in het zadel te kruipen... Haha! Ik had een heel leuk paard trouwens, weet niet meer hoe hij heete, maar het was een grote schimmel en hij stond vanaf de kantine bezien aan de linkerkant in de hal en dan bijna achteraan (dat was in januari..)
Hij liep heel netjes aan de teugel, al had hij wel veel ondersteuning nodig van rechts. Weet iemand hoe dat paard heette?

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:23

kellybelly schreef:
Toen ik op vakantie was op centerparcs heb ik ook een keer op manege bergemo gereden! Ondanks dat ik twee dagen verder gewoon gratis op mijn eigen paard kon rijden en strontziek geworden was op de bewuste ochtend kon ik het toch niet laten om in het zadel te kruipen... Haha! Ik had een heel leuk paard trouwens, weet niet meer hoe hij heete, maar het was een grote schimmel en hij stond vanaf de kantine bezien aan de linkerkant in de hal en dan bijna achteraan (dat was in januari..)
Hij liep heel netjes aan de teugel, al had hij wel veel ondersteuning nodig van rechts. Weet iemand hoe dat paard heette?


Kasper of Kwinto misschien? Er staan foto's van beide in de topic.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:33

Annetje schreef:
Ik bedoelde inderdaad kwinto, dat vindt ik echt een heel mooi paard!

Wel jammer van Biffy, ik heb hem/haar el eens mee zien lopen met een buitenrit toen zat er een Duitskindje op. Toen we in galop gingen, waren Emy en de begeleiding in rengalop en Biffy ging ff stilstaan om te peopen! Rolleyes En dat kindje maar janken, want het was o zo eng. Scheve mond
Maar ik denk dat Biffy wel een goed tehuis heeft gekregen eigenlijk hoor, waarom dnek jij van niet wendy(deedee19)?


vergeet hier helemaal antwoord op te geven Bloos Nou het zat zo. Biefy was dus helemaal niks voor de manege, want ze smeet het liefste iedereen naar beneden. Bij kleintjes waarschuwde ze wel altijd even. Dan liep ze naar de instructie in het midden van de bak en keek ze achterom zo van: haal dat kind van mijn rug! Deed je dat niet dan kreeg diegene vliegles. Bij mij was ze altijd heel braaf. Ik mocht haar toen voor een heel klein bedrag kopen, maar had er op dat moment de middelen nog niet voor. Dus had ik de eigenaar van mijn toenmalige verzorgfjord overgehaald en die wilde hem wel hebben. Toen ik dat net had geregeld heeft een andere pony Biefy gemept en was haar spronggewricht kapot. En aangezien Hans al de hele tijd zei dat hij dat hij Biefy aan de straatstenen niet kwijt kon vrees ik dat hij nadat dat met haar spronggewricht gebeurd is haar aan de slacht heeft meegegeven. Jammer van zo'n lief paard maar ik weet het dus niet zeker en ik durf het niet aan Hans te vragen toch een beetje bang voor het antwoord denk ik Huilen

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:57

Noureyev schreef:
JA Spencer staat aan de shetjes kant.

Dit weet ik omdat ik er vlakbij stond.


ik heb spencer ook een keer gereden maar vlek blijft vlek sowwy off topic maar ik vind het ook een super topic! Cool