Leuke [ras] voor een laag budget gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 11:48

Waarschijnlijk is het zo ver, dat het voor ons mogelijk is een paard te kunnen betalen.

Aangezien ik al weer een tijdje meedraai in de IJslanderwereld ben ik natuurlijk ook op zoek naar een IJslander. Alleen het budget is niet heel hoog (zo rond de €3500,-). Ik heb al diverse sites bekeken van fokkerijen in Nederland en ben nog niks tegen gekomen.

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die nog leuke adressen weten. Mag ook in het buitenland zijn zoals Duitsland, Denemarken etc. Importeren van IJsland geen optie. Paard moet wel aan wat eisen voldoen, ik zoek namelijk een 5 ganger, die ook nog wat leuke punten op wedstrijd zou halen. Een onbeleerd paard is ook zeker een goede optie, maar hij moet niet te bang/schrikkerig in omgang zijn. Eczeem wat met een deken onder controle is te houden is geen probleem!

Ik hoop dat iemand mij wat leuke adresjes kan geven! :)

_clau_1991

Berichten: 1067
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:52

Hoi Annickx! Ik heb een tijdje een IJslander bijgereden van een vrouw die samen met haar zussen en ouders een kleinschalige IJslanderfokkerij aan huis heeft. Hun site is: http://lyngheidi.nl/

Ik weet hun budget niet helemaal maar vragen staat natuurlijk altijd vrij :)

Anoniem

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:54

Mag het ook een veulen zijn?

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 12:07

KoudbloedKim schreef:
Mag het ook een veulen zijn?


Nee, minimaal 4 of 5 jaar! :)

Anoniem

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:07

Ah oke!

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:15


Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:22

ik zou gewoon internet goed in de gaten houden. voor die prijs is de kans klein dat je een goede vijfganger vindt, er zijn natuurlijk uitzonderingen maar als je voor 1000 euro meer kijkt heb je al veel meer keus. al zijn de echt goede vijfgangers vaak nog een stuk duurder.

succes met je zoektocht +:)+

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:23

Een lichte eczemer die een sport C/B kan lopen en al wat ouder is, of juist een jonkie moet je voor dat geld prima kunnen krijgen.
Je zou een advertentie op http://www.tölt.nl kunnen zetten of informeer eens bij http://www.punktur.nl/Nederlands/verkoop.php Dat zijn vaak prima recreatiepaarden waar ook nog wel een wedstrijdje mee gereden kan worden.

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 12:29

Love2sk8 schreef:
ik zou gewoon internet goed in de gaten houden. voor die prijs is de kans klein dat je een goede vijfganger vindt, er zijn natuurlijk uitzonderingen maar als je voor 1000 euro meer kijkt heb je al veel meer keus. al zijn de echt goede vijfgangers vaak nog een stuk duurder.

succes met je zoektocht +:)+



Klopt, helaas is die 1000 euro extra er niet voor het budget, rekening gehouden met alle andere kosten ... :p


Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:35

Helemaal uit te sluiten dat je tegen een mazzeltje aanloopt is het natuurlijk niet, maar ik geef je weinig kans met dat budget een IJslander te vinden die volledig aan jouw wensenlijstje voldoet. Je zult dus ergens concessies moeten doen. De verstandigste is nog even door te sparen tot je die € 1.000,- extra die je mogelijkheden zouden verveelvoudigen wel hebt. Anders neem je nu misschien "genoegen" met een paard dat op langere termijn toch net niet helemaal blijkt te zijn wat je zocht en als die er eenmaal is, met de daarbij behorende maandelijkse lopende kosten, zal er van bijsparen voor een betere wrs. weinig meer komen.

Skessa_
Berichten: 10618
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:46


ChevalNoir
Berichten: 313
Geregistreerd: 22-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 13:10


moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 13:31

koudbloedkim had er laast een uit duitsland gehaald en punktur heb je maar of die nog besstaan weet ik niet is jaren gelede

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 14:07

moonie schreef:
koudbloedkim had er laast een uit duitsland gehaald en punktur heb je maar of die nog besstaan weet ik niet is jaren gelede


Je was me net voor wat betreft KBK, want ik bleef natuurlijk weer op al die linkjes plakken... :D

Maar net wat Eirikur zegt: dat wordt zoeken geblazen of wat concessies doen, maar onmogelijk is het niet!

Misschien een hele andere invalshoek: http://reelaer.nl/welke-paarden-zijn-te-koop/
Veel succes met je zoektocht! :j

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 14:18

Het is ook zeker niet onmogelijk, gewoon het juiste paard op het juiste moment vinden.... Het is natuurlijk ook niet zo dat ik meteen sport A ofzo wil rijden, maar leuke punten in de wat lagere klasses halen en gewoon veel buitenrijden is voor mij al goed genoeg. Een goed wedstrijdpaard komt later wel, ben nog jong :)

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:16

Precies!
En misschien vindt je wel een topper in vermomming.
Lage verwachtingen kunnen zomaar grootse dromen in werkelijkheid worden...

Je moet altijd een team worden met je paard, dus ga wel wat paardjes bekijken en hun karakters 'aanvoelen' of dat bij je past.
Ik denk dat dat het belangrijkste is van de hele zoektocht naar welk ras dan ook. ;)

IJsjes zijn sowieso de meest fantastische paardjes die ik ooit heb mogen berijden en hun karakters zijn geweldig.
Dat wij nu een Fjord hebben met hetzelfde karakter is gewoon geluk hebben. :D

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:50

Op taktklar.de staan ook asrdig wat advertenties. Als duitsland geen probleem is :)
En partikulier is er ook vaak wel wat te vinden rond die prijsklasse
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 01-08-15 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Berichten: 7380
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:53

annickx schreef:
Love2sk8 schreef:
ik zou gewoon internet goed in de gaten houden. voor die prijs is de kans klein dat je een goede vijfganger vindt, er zijn natuurlijk uitzonderingen maar als je voor 1000 euro meer kijkt heb je al veel meer keus. al zijn de echt goede vijfgangers vaak nog een stuk duurder.

succes met je zoektocht +:)+



Klopt, helaas is die 1000 euro extra er niet voor het budget, rekening gehouden met alle andere kosten ... :p


1000,-- is toch wel te overzien om te sparen? Al doe je er 1,5 jaar over. Lijkt mij een hele goede investering.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:54

Zie dat je 16 bent, heb je dan we, genoeg tijd door school?

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 17:20

BeSen schreef:
Zie dat je 16 bent, heb je dan we, genoeg tijd door school?


Jahoor :j

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:25

Ik zou zeggen even doorsparen of je verwachting aanpassen. Je hebt nu een lijstje icm een prijs waarvan ik denk dat als je het vind een kat in de zak koopt of, je heeel goed moet gaan keuren en dan ben je die 1000 al bijna kwijt..

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:10

Ik zal vast de knuppel in het hoenderhok gooien, maar ik vind de gemiddelde verkoopprijs van een IJslander erg hoog.
Meerendeel komt niet eens meer uit IJsland vandaan, maar dan nog zijn die prijzen zo hoog.
Dat er voor kwaliteit boven kwantiteit wordt gekozen, prima, maar een recreatiepaardje is wat anders dan een wedstrijdpaardje.
Toch wordt er veel 'pretentie' verkocht en dat vindt ik erg jammer.
Maar dit is mijn mening en misschien off topic.

De gestelde aanschafprijs van TS vindt ik erg schappelijk en daar moet een rijdbare IJslander voor te vinden zijn met een leuk karakter, lijkt mij zo.
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 01-08-15 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:11

Ik denk dat je vooral voor de extra gangen betaald en dat bijv. een niet-töltende [ras] goedkoper is dan een wel-t
öltende [ras] of een 5-ganger.

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 18:47

MarvanTom schreef:
Ik zal vast de knuppel in het hoenderhok gooien, maar ik vind de gemiddelde verkoopprijs van een IJslander erg hoog.
Meerendeel komt niet eens meer uit IJsland vandaan, maar dan nog zijn die prijzen zo hoog.
Dat er voor kwaliteit boven kwantiteit wordt gekozen, prima, maar een recreatiepaardje is wat anders dan een wedstrijdpaardje.
Toch wordt er veel 'pretentie' verkocht en dat vindt ik erg jammer.
Maar dit is mijn mening en misschien off topic.

De gestelde aanschafprijs van TS vindt ik erg schappelijk en daar moet een rijdbare IJslander voor te vinden zijn met een leuk karakter, lijkt mij zo.


Dat de paarden niet van IJsland komen maakt niet zoveel uit, uit IJsland betekent niet meteen beter... In Nederland staan steeds meer goede hengsten waar mee gefokt wordt en de kwaliteit van paarden in Nederland worden steeds beter, wat zich ook uit in de prijs....

De gemiddelde prijs van een IJslander is inderdaad erg hoog, dat wist ik... Maar toch verlies ik geen hoop, ik denk dat ik toch wel iets kan vinden, al moet ik erg goed zoeken. Ik denk dat dat het wel waard gaat zijn :)