Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vraagje over gangen

 
Profiel   

Hoi ik ga hier een vreemde vraag stellen die ik zal proberen ook een beetje toe te lichten aangezien het mischien een vreemde vraag is voor een gangenpaardenforum.
De extra gangen van bijvoorbeeld een IJslander zoals de telgang en de tolt, zitten daar bepaalde hulpen aangebonden ? Of vallen sommige ijsjes zelf in deze gangen ?
Ik vraag dit omdat ik over een maand of 2 opzoek ga naar een eigenpony, mijn probleem is dat ik cyste nieren heb dus echt moet zoeken naar een pony met vlakke gangen, heb me wel eens verteld dat ijsjes heerlijk zitten.
Maar ik heb dus helemaal geen ervaring met de tolt en telgang en zou liever gewoon stap draf en galop rijden dus de gangen die ik ken. Doel is om lekker recreatief van alles te gaan doen, buitenritjes, af en toe een oefencrosje als we dat leuk vinden en met de tijd ook endurance.

Dus de vraag zijn er ijsjes die ook gewoon alleen de stap de draf en de galop beheersen, en weet er iemand toevallig stallen waar je zulke ijsjes zou kunnen bekijken en aanschaffen ? Voorkeur gaat uit naar een wat breder gebouwde grotere ijs als dat zou kunnen. Andere ideen van paarden rassen waar ik zou kunnen kijken is ook gewaardeerd. Belangrijk is dus voorwaardse drang, comfertabele gangen en koel in het koppie dus geen stresskip ( ik weet dat sommige niet rassen daar ook aan kunnen voldoen maar ben nu gewoon een beetje aan het kijken wat zou passen en dan eventueel kruisingen etc bekijken)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-16 14:26 



 
Profiel