Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ijslanderzadel geschikt voor ander ras?

 
Profiel   

Hallo allemaal.

Sinds een tijdje heb ik een leuke ponymerrie erbij. Een superleuk en veelzijdig diertje.

Ondanks het feit dat ik regelmatig aangesproken wordt om dan te horen dat ik een leuke ijslander heb is ze dat niet. :Y)

Er is 1 klein probleem en dat is het zadel. Ze is (heeel) erg rondgeribt en dus is het moeilijk het zadel echt 'vast' te leggen. Met rijden zelf maakt dit niet uit en blijft het prima liggen, maar het opstijgen blijft een probleem. Het zadel past verder perfect, maar als ik wil dat het blijft liggen met opstijgen moet ik haar helemaal insnoeren met de singel en daar hou ik persoonlijk niet van.

Nu vroeg ik mij af aangezien ik las dat de ijslander ook breed/rondgeribt is wat jullie voor ervaring hiermee hebben en of een ijslanderzadel misschien een optie is?

Ik wil graag vrij zijn om op te stijgen waar en wanneer ik wil, zonder hulp van een boom of stoel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:35 



 
Profiel   

Ja hoor, als het maar past! Er zijn binnen het IJslandersegment inderdaad zadels voor wat rondere paarden, al weet ik zo even niet welke merken/modellen dat zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 09:01 



 
Profiel   

Een IJslander zadel heet alleen zo omdat het speciaal is aangemeten aan de ronde ribben en de korte rug, maar dat wil niet zeggen dat je ze niet op andere paarden kan leggen.

Ik zou kijken naar de Massimo Tölt bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 09:07 



 
Profiel   

Geen idee wat je budget is maar Tekna heeft ook een IJslander zadel. Mocht je budget hoger liggen kun je natuurlijk al veel meer :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 09:11 



 
Profiel   

Drico schreef
Geen idee wat je budget is maar Tekna heeft ook een IJslander zadel. Mocht je budget hoger liggen kun je natuurlijk al veel meer :j

Het budget is voor het juiste zadel in principe vrij te bepalen. Ik zoek meer naar kwaliteit als een prijs. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 09:32 



 
Profiel   

Ik heb een Massimo Tölt op mijn draver liggen. Die is ook vrij rond met een korte rug. We hebben het zadel nu zo'n vijf jaar en het bevalt uitstekend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 09:44 



 
Profiel   

Zolang het zadel maar past...


Je zou ook kunnen kijken naar merken die niet specifiek ijslandergericht zijn, maar wel veel opties hebben. Vaak ook voor rondere paarden met weinig schoft.
Thorowgood bijvoorbeeld (of als je liever leer hebt kent en masters, is in feite hetzelfde merk)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 09:54 



 
Profiel   

Als je zadel goed ligt denk ik dat je meer hebt aan een antislipmatje dan aan een ander zadel.

Heb je inmiddels een oplossing gevonden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-17 19:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen