Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 20 van de 23 [ 560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taxatie topic IJslanders

 
Profiel   

En iemand die nog een poging voor Eva wil doen? Lachen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-07 12:03 



 
Profiel   

Nou dan ben ik toch ook benieuwd wat jullie van die van mij denken

Naam: Sóley frá Ragnheiðarstöðum http://www.icelandic-horses.com/ijs/v2/db/povz.php?lang=NL&volg=15520&zoek=S%F3ley%20fr%E1%20Ragnhei%F0arst%F6%F0um
Vader: Angi frá Laugarvatni
Moeder: Staka frá Hrafnkelsstöðum
Herkomst: IJsland
Leeftijd: 15
Gangen: 5 gangen, 4 hiervan goed door gereden en te onderscheiden, nu wat krap in haar spieren
Karakter: Zacht, vriendelijk, kat uit de boom kijkend, groeit van aandacht, werkt graag met je samen, maar heeft wel wat leiding nodig.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-07 17:04 



 
Profiel   

oke poging 2 net een heel verhaal getypt! alles weg!.
Dus ff in het kort.

Soley een knappe vrolijke merrie, vriendelijk karakter. Morgen nog wat spieren op vooral op haar hals.
Ik weet neit hoe haar tolt is en in verschillende tempi.

haar ouders ken ik ook ook niet helaas.
Ik gok Soley op een 4200 euro. Bloos /

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-07 10:25 



 
Profiel   

ze heeft een tak zuivere tolt op laag tempo
deze zal ik verder moeten uitbouwen
maar eerst mevrouw meer in haar spieren werken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-07 10:31 



 
Profiel   

Over Skotti

Gezien zijn leeftijd en het nog niet kunnen tolten
Denk ik iets van 3500
Maarben echt een leek hoor op dit gebied

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-07 10:54 



 
Profiel   

Er is al meer dan 2 weken niet gereageerd.. maar vond het zo zonde dat ik hem maar weer omhoogschop Bloos

Harpa is nog niet getaxeerd, dus hier nu een poging.

Naam: Harpa Frá Fjos Herí
Vader:Mjölnir Snælduson frá Péturstöðum
Moeder:Sónata frá Neðra-Vatnshorni
Leeftijd: 10 jaar
Gangen: 4-ganger
Kleur: bruin
Karakter: Loopt erg graag, heeft erg veel temprament. Loopt nu op B niveau.
in de omgang erg fijn. Niet voor een beginnende ruiter geschikt.

Foto's

[ img ]
[ img ]


en wat denken jullie? Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-08 18:16 



 
Profiel   

Zo te zien goede bewegingen...8000 euro?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-08 18:23 



 
Profiel   

Over Harpa,

Mooie merrie heeft een iets wat onderhals en drukt haar rug weg(maarja het is ook maar een foto).
Is op een leeftijd waarop ze ongeveer "af" zou kunnen zijn. Ik gok haar op een 5000/5500

Groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-08 21:07 



 
Profiel   

Oh das wel een uitdaging, ik ga mijn best doen.
Een mooie leeftijd, lekker pittig paard. Leuke uitstraling en mooi gebouwd (wat ik zie op de foto).
Jammer van haar exceem, maar daar in tegen toch flink wat manen en staart. Ik gok haar op een 5500.
(tenminste dat zou ik er voor willen uitgeven)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-08 19:42 



 
Profiel   

Nou ik ken een nott en daarom ging ik er vanuit dat een zij was sorry :d

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-08 10:06 



 
Profiel   

Hai Nienke,

Ik heb je Naut zien rijden op de laatste indoor Midgard. Ik vond hem echt het paardje met de meeste uitstraling van de hele dag! Geweldig dier om te zien. Jammer van de eczeem. Prijzen schatten ben ik niet zo goed in. Hij is nog jong, maar met potentieel, en dan de eczeem meegenomen, ik denk afhankelijk van zijn potentie tot 5000 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-08 08:49 



 
Profiel   

Ons herken je ook wel, zwartbonte ijslander (zie profiel).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-08 17:15 



 
Profiel   

Harpa: 5000

Natt: 4800, jammer van zijn eczeem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-08 02:13 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd wat mij paarden waard zijn.

nou maar beginnen met de eerst...

Naam: Rauðbangsi frá Skógurhagi
Vader: Rauðdreki Ljóskuson frá Skógurhagi
Moeder: Ljóska frá Hreðavatni
Kleur: Koffievos met bles
Leefdtijd: 01-Jan-1988 ( 20 jaar dus)
Geslacht: ruin
Hij is een vijfganger met natuurtölt ( zuivertakt). Hij kan telgang maar is bij mij niet gereden. Hij heeft helaas exceem. Hij is vroeger geslagen dus hij is een beetje kopschuw en heeft een zekere ruiter nodig. Heeft geen wedstrijdambitie ( daarom is hij geslagen). 100% verkeersmak doet nooit wat verkeerd ( hij is nogal netjes)

Foto's:

http://i284.photobucket.com/albums/ll26/KC_girl_photo/Bdraf-1.jpg

http://i284.photobucket.com/albums/ll26/KC_girl_photo/Bgalop.jpg

http://i284.photobucket.com/albums/ll26/KC_girl_photo/16.jpg

http://i284.photobucket.com/albums/ll26/KC_girl_photo/IMG_2395-1.jpg

Naam: Vemde's Thokki
Vader: Gáski frá Gullberastöðum
Moeder: Rósa frá Álfhólum
Kleur: Wildkleur bruin, bles, twee blauwe ogen, 1 wit sokje en waarschijnlijk een paard brindle strepen( niet zeker)
Leeftijd: 25 jaar
Geslacht: ruin
Erg lieve ruin. Nergens maar dan ok echt nergens bang voor! Je kan er gewoon een jong kind op zetten en dan langs de weg. Vierganger met vrij makkelijke tölt hij heeft wel telgang laten zien onder gezadel als hij een beetje uit balans raakte. Geen exceem.

Foto's:

http://i284.photobucket.com/albums/ll26/KC_girl_photo/Tdraf1.jpg

Ja heb niet veel normale foto's van hem Clown
http://i284.photobucket.com/albums/ll26/KC_girl_photo/KlaarTgek.jpg

Naam: Kvasir
Vader: Léttir frá Spor
Moeder: Mýsla frá Zoombjörgum
Kleur: Zwart
Leeftijd: 5 jaar
Geslacht: Ruin
Erg lieve en leergierige ruin. Hij is ingereden door Siggi. Hij heeft een prachtige draf. En tölt vertoont hij wel ( onder siggi) maar is nog niet erg doorgereden. Geen exceem en niet geheel verkeersmak( vrachtwagens en tractors.

Foto's:

http://i284.photobucket.com/albums/ll26/KC_girl_photo/7-2.jpg

http://i284.photobucket.com/albums/ll26/KC_girl_photo/3-3.jpg

http://i284.photobucket.com/albums/ll26/KC_girl_photo/IMG_2712.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-08 17:44 



 
Profiel   

Natt schreef
Hoe leuk ze ook zijn, ik denk niet dat je veel geld voor een oud paard kan verwachten. Voor Vemde zeker niet meer dan 500 euro en voor Rauðbangsi misschien nog 800. Het blijft natuurlijk maar zien wat de gek ervoor wil geven:p
voor Kvasir 1500 euro ? Geen hele bijzondere afstamming en nog geen tölt onder elke ruiter.
Hij heeft wel een schattig hoofdje Ach gut


Wat betreft de oudere ponnies ben ik het met je eens, die zullen in geld niet heel veel waard zijn.
Maar wat je over Kvasir zegt verbaast me. Léttir is de hoogst gekeurde viergangerhengst van Nederland, dus om nou te zeggen dat hij geen hele bijzondere afstamming heeft... Deze afstamming zal zich zowel dus in aanleg, als ook in prijs vertalen. Komt bij dat hij door Siggi is ingereden, wat zijn prijs zonder twijfel verhoogt, want je kunt ervan uitgaan dat hij het goed heeft aangeleerd. Ik zou beginnen bij 5000 euro, maar dat zal naarmate hij verder is doorgereden alleen nog maar stijgen. Als hij fysiek sterker wordt, zal de tölt vermoedelijk ook gemakkelijker gaan, de 'knop' zit er in elk geval al op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-08 16:02 



 
Profiel   

Ik heb me ook even heel erg verbaast om de 1500 (2500) voor kvasir. Hij heeft bewezen dat hij kan tölten, door een ervaren ruiter ingereden en gezond. Dat hij niet geheel verkeersmak is is vrij normaal voor een paard van deze leeftijd. Ik zou toch zeker wel €4000,- zeggen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-08 17:14 



 
Profiel   

Ik ga met Thokkadisje mee, misschien nog wel wat hoger (ligt eraan hoe goed hij gereden is). Voor 1500 koop je meestal niet eens een netgeboren veulen. Wij hebben voor een groene Odinn (4 en een half, niks mee gedaan) al 3500 betaald. En dat was nog een hobbyfokker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-08 19:16 



 
Profiel   

Hoi.. aangezien ik maar aan de eigenaar van mijn verzorgpaardje ga vragen of ze haar paardjes niet eens te koop zet (doet er niets mee, paardjes verwilderen inmiddels.. Knipoog ) Ga ik jullie eens vragen wat Nokkvi waard zou zijn Lachen

Naam: Nokkvi (met puntjes op de O)
Vader: -
Moeder: -
Kleur: zwart
Leefdtijd: in 2000 geimporteerd uit ijsland (ik heb geen idee hou oud hij toen was)
Geslacht: Ruin

-Hij heeft erge zomerexeem.
-Hoeven nooit beslagen geweest, ik vind ze ook niet in hele goede staat (stukjes afgebrokkeld)
-ik ga vandaag (voor het eerst eindelijk) eens rijden. Het schijnt dat hij erg voorwaards is. Wel tolt en telgang kan, maar dit niet graag doet, of makkelijk doet.

Foto Lachen (ik heb eigenlijk helemaal geen goede foto's zag ik)

Zijn nog niet zo blije hoofdje (eerste keer dat ik met hem wandelde):
[ img ]

Paar keer later: (ik zag al een verschil in zijn houding! al veel blijer.)
[ img ]

Hij glom zelfs Clown (jammer dat ik ervoor sta.. en ook echt zo. (ik weet me nooit echt een houding te geven op foto's sorry daarvoor..)
http://i335.photobucket.com/albums/m442 ... 28df85.jpg

Ik heb geen gangen foto's, of foto's zonder halster enzo .. excuses..
Misschien dat ik na vandaag nog aanvul!



Laatst bijgewerkt door Imre op 06-12-08 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Maximaal twee foto's toegestaan ter illustratie, rest aangepast naar links


Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-08 10:30 



 
Profiel   

Ik ben niet zo goed in taxeren hoor...

Jammer dat ze erge zomerexceem heeft, ook weet ik niet hoe ze onder het zadel is aangezien je die middag pas ging rijden... Ook de stamboom is niet bekend en de leeftijd ook niet
Ik zou zeggen zo'n 1.500, maar ik ben hier niet zo heel goed in...

Nou mijn merrie:

Ze is een aantal pagina's terug ook al getaxeerd, maar toen stond ze nog in de begrazing, en wist ik niet wat haar gangen waren...

Naam : Manadis
Geslacht : Merrie
Leeftijd : 4,5 jaar
Vader : Drangur frá Féti
Vader : Saeta van de Koningsweide

Ze heeft geen last van zomerexceem. Ze is nu licht ingereden en is een vierganger. Tölt kan ze taktzuiver wel een paar passen onder het zadel, dit gaan we na onze winterstop uitbouwen tot wat langere stukken. Onder het zadel is ze erg braaf, alleen soms wel een tikkeltje dominant. Ze is 100% verkeersmak(allen koeien zijn niet zo leuk Clown )

[ img ]

Gisteren:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-08 20:20 



 
Profiel   

:+ Schopt topic omhoog :+

Hallo,

Een vriendin van mij heeft 2 ijslanders te koop staan en ze krijgt echt absurde bedragen geboden (250-800 euro voor beide), vandaar dat ik de vraag ga stellen. Foto's plaatsen doe ik niet aangezien het niet om mijn eigen paarden gaat.

Beide paarden zijn 3 jaar en niets gewend, nagenoeg ook geen mensen. Hierdoor zijn ze wat schuw en snel bang, puur doordat ze weinig in handen komen(Ze hebben geen slechte ervaringen met mensen, maar weinig0. Wel gaan ze netjes elke 8 weken naar de smid. Dan worden ze ook meteen ontwormd.

paard 1 is een 3 jarige hengst zonder papieren. Een donkere vos met lichte manen en een mooie brede bles. Hoeveel gangen hij heeft is onbekent. Exceemvrij. Hij heeft een pittig karakter.

paard 2 is een 3 jarige merrie, ook zonder papieren. een gewone vos. Hoeveel gangen is ook hier onbekent. Ze heeft exceem. Ze is een meegaande merrie.

Ik snap dat voor gerichte schattingen foto's nodig zijn maar ik hoop dat jullie mij een ruwe schatting kunnen geven. Als er nog meer vragen zijn dan hoor ik ze wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-09 20:42 



 
Profiel   

Weet je wat het probleem is judith_irene?
Ijslandse paarden zonder papieren zijn gewoon niets waard.
Je kunt er niet mee naar een keuring, niet naar een wedstrijd, helemaal niets.
Het blijven dan puur recreatiepaarden. En eentje met eczeem, die geen extra gangen aanbiedt, vos, 3 jaar oud en niet in de hand geweest, daar zou ik niet veel meer dan de slachtprijs voor geven.
De hengst precies hetzelfde. Ok, hij heeft dan geen eczeem, maar de kosten van de castratie komen er nog wel bij....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-09 20:51 



 
Profiel   

Mijn papierloze IJslander heb ik toen hij 17 was voor 1000 euro gekocht. Bomproof, geweldig karakter, weinig tölt (moet je echt je best voor doen om te kunnen rijden), eczeem en dus papierloos. 250 euro is inderdaad belachelijk laag. Vergelijk de prijzen eens met die van andere drie jarige ponykruisingen op Marktplaats of hier op bokt, dan kom je ook niet boven de 1000 euro uit denk ik. Zoals Liezel al zegt, als IJslander zijn ze zonder papieren weinig waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-09 22:09 



 
Profiel   

Ik vrees dat dit niet al te aardig gaat overkomen, maar is een 3 jarige onbeleerde papierloze IJslander zonder aantoonbare gangenaanleg heel veel meer waard dan een 'gewone' pony van die leeftijd...?

Waarom is de gangenaanleg trouwens onbekend? Laten de paarden het niet zien of zien degenen die ernaar kijken de aanleg niet?

Prijsdrukkend bij de hengst is dat het een hengst is, en bij de merrie dat ze eczeem heeft...

Misschien kun je uitleggen waarom ze geen stamboekpapier hebben en of ze dat eventueel zouden kunnen krijgen. Anders zou ikzelf niet veel meer uitgeven dan 500 per pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-09 23:29 



 
Profiel   

De gangenaanleg is onbekent omdat de mensen van wie ze zijn hier geen kijk op hebben. Ikzelf ook niet, vandaar. Of de paarden het laten zien, geen idee dus.

Stamboom: Waarom de moeders niet vermeld staan weet ik eerlijk gezegt niet. Qua vaders: er hebben meerdere hengsten in de kudde gelopen. Er zou dus via DNA achter te komen moeten zijn. Maar tot nu toe is de fokker voor zover ik begrepen heb niet erg meewerkend. De fokker is wel bekend.

En ja, aardig of niet. Ik vraag om serieuze antwoorden, daar horen ook deze antwoorden bij. Ik heb er zelf geen idee van dus vandaar mijn vraag hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-09 12:47 



 
Profiel   

Zou je mij per PB willen laten weten wie de fokker is of waar (regio) deze paarden vandaan komen als je de naam niet helemaal weet?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-09 13:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 20 van de 23 [ 560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen