Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:18

Haha ik bedoel vooral de pony's die te klein zijn om op te rijden en dat er dan alsnog zoveel met ze gedaan wordt. Leuk om te zien dat ze niet alleen grasmaaier zijn :)

Mooie foto Letizia!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:55

1500 km behaald *\o/* Vandaag even met Bente door t bos benen gestrekt, ze had er super veel zin in.. in vergelijking, vorig jaar zat ik niet in de top 10 met 1242km.. Nu heb ik dit jaar al 1000km gereden en dus +/- 1500 nu voor deze challenge.. Die gele ezel van me wordt straks nog eens een echte km vreter.

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:30

Tyrcanol: Balen van je beugel! Ik heb dat met mijn GPG beugel ook wel is gehad, alleen was dat tijdens de crossles :=. De vering van een beugel brak en daardoor schoot ie een stuk naar beneden. Was gelukkig op eind van de les....

xxVon: Gefeliciteerd met behalen van je doel!

Effects: Goed bezig! Goede manier om je pony zijn lichaamsbeweging te geven. En scheelt tassen sjouwen ;).

Ik heb van het weekend nog twee ritjes gemaakt, zit nu op de 253km volgens mij. De 300 voor einde van de week wordt nog een uitdaging :=. Gaat m denk niet worden, maar ach andere doel heb ik wel gehaald, de top 100 :P. Hopelijk kan ik volgende challenge weer wat meer kilometers maken! Afgelopen challenge zwangerschaps/bevallingsverlof gehad :o.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:17

Effects schreef:
Ik post nooit in dit topic, maar de challenge motiveert me wel erg om kilometers te maken met mijn shetlandpony Swa. Nu wandelen we de laatste tijd vooral, dus dat gaat niet zo hard, maar afgelopen week zijn we op wandeltrektocht geweest en nu toch mooi 90 km erbij :D We hebben in onze 'achtertuin' de Veluwe gewandeld, van Bennekom naar Garderen. Via de Planken Wambuis, de Hoge Veluwe en het Kootwijkerzand. Het was zeker voor herhaling vatbaar en heel leuk omdat je altijd vlakbij je pony in de buurt bent!

[ [url=m/oFBdGE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat ontzettend gezellig zo samen op pad :)

Tyrcanol wat schrikken van je beugel! Toch hoor ik het vaker, zou niet mogen..

Ik vind hier in het bos weinig onderweg geloof ik, of het valt me gewoon niet op :D

Ik moet nog 2 ritten uploaden, 1 van 120km en 1 van 13 km en dan ben ik weer bij. Geen idee waar de teller ergens staat, nadeel van meerdere challenges :+

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:23

Oh ik zie het al, zal ergens rond de 700km uitkomen denk ik.
En meteen de challenge voor komend jaar geaccepteerd :D Maar weer eens meer km maken dan de afgelopen 2 jaar!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:24

Hier gister ook weer een rondje gereden. En aanstaande vrijdag naar het strand *\o/*
Niet mijn doel behaald met de challenge door de verhuizing in oktober en weinig buiten gereden daar. Dus dit jaar nieuwe ronden nieuwe kansen :D
Ik ben in ieder geval wel in de top 100 gebleven :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:27

Ik zag een leuke wandel trektocht, gaaf!

Volgend jaar wil ik ook zoiets doen.

Ondanks zwangerschap van mijzelf en ook paard ben ik toch in de top 100 gebleven, al zijn der meeste kilometers net een andere pony. Volgende challenge zal ik pas vanaf Oktober/November mee kunnen doen ivm veulen aan de voet van mijn merrie. Hopelijk dan meer km dan 370 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:30

Oeh, die wandeltrektocht, hoe gaaf is dat! <3
Ik heb er geen onderwerp van gemist zie ik ... heb je nog wat meer info? Hoeveel dagen heb je gewandeld en hoeveel km per dag? Hoe heb je alles aangepakt? Ben je onderweg wat tegengekomen waarvan je dacht "had ik dat op voorhand geweten..". Zou je het nog doen? En zou je dan dingen anders doen? Ik wil alles weten :Y) Haha (mag ook via pb hoor ;) ).

Natuurlijk ook *\o/* voor de rest die doelen hebben gehaald, of toch kilometers gemaakt ondanks de andere, ook belangrijke :P , dingen die in de weg stonden. En hopelijk volgende challenge allemaal beter!

Ik ga vanmiddag eens zien hoe [***] zich voelt en als het even stopt met regenen misschien een klein ritje.. :)

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:10

Ik was dit topic kwijtgeraakt :oo

Ik meld me weer voor de zoveelste keer :P Maar paard is verhuisd en we staan nu weer vlakbij het bos *\o/* Dus volgende challenge kunnen we weer daadwerkelijk kilometers maken. Sta nu op 256 km, die vooral in kortere ritjes gemaakt zijn met een haflinger die ik nog bijrijd, maar qua afstand, snelheid en conditie is dat niet te vergelijken met mijn eigen merrie.
Vanochtend nog een erg lekker ritje van 10km gemaakt, lekker natgeregend := Paard en ik zijn allebei in ieder geval erg blij met weer lekker de mogelijkheid om kilometers te kunnen maken :D

Mooie foto met die wolken zo Amanda!
En letizia, ik had al wat zien langskomen van jullie shoot, echt enorm mooie foto's zitten er tussen <3
Supergaaf die wandeltrektocht trouwens :j

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:14

Leuk dat je je weer meld Fleur :D Ik heb het er vanmorgen niet op gewaagd. Het hoosde hier, paard had buiten gestaan vannacht, dus die was al niet zo geamuseerd :')
Heb nog even overwogen om vanmiddag een poging te doen, maar vond dat paardlief het wel verdiend had om even bij te tanken 8-)

Effects

Berichten: 561
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:44

Bedankt voor jullie reacties!
Ik kan me nooit zo goed iets voorstellen bij shet als grasmaaier, ik heb al zoveel uitgeprobeerd met mijn pony en verveel me na bijna 14 jaar met hem nog steeds geen moment.

Sabine, we zijn een week weggeweest en hebben ongeveer 15 km per dag gewandeld. Daar deden we ongeveer 6 uur over inclusief (graas)pauzes. We hadden van te voren alle adressen geregeld en speciaal gekeken dat ze wei hadden. We hadden er niet speciaal voor getraind, normaal zijn onze tochtjes niet veel meer dan 5 kilometer en niet dagelijks. Voor mijn pony was het goed te doen, hij stapte stevig door. We hebben na 2,5 dag een rustdag gehouden waarop we met de pony's een fietstochtje zonder bepakking door het park van de Hoge Veluwe hebben gemaakt. Heel handig dat je daar witte fietsen kunt pakken.
Ik had nog nooit eerder gekampeerd, maar ik had van te voren een paklijst voor wandelvakantie opgezocht waardoor ik wel ongeveer alles mee had wat handig was, met wat aanvulling van Bokt voor de spullen voor mijn pony. Wat een aanrader is om bij je te hebben, zijn pedaalemmerzakken, zodat je poep kunt opruimen wanneer je pony precies voor een restaurant een hoop doet :D Met de kleinere hopen van onze shetten was dat nog redelijk goed op te ruimen. Als je nog meer wilt weten, mag je altijd een berichtje sturen!

Amanda, leuk, bekende omgeving voor mij! Stougjesdijk moet je ook wel eerst een druk stuk voor je wat rustiger kunt rijden.

Ik heb gisteren een fietstochtje gemaakt van 7 kilometer met Swa, maar hij moest echt een beetje op gang komen. Waarschijnlijk was het een stuk saaier zonder vriendje, kamperen en een tas op z'n rug. Na regelmatig belonen voor draven, kwam er uiteindelijk nog een mooie draf uit :) Achteraf zag ik dat het tempo toch wel aardig hoog lag voor ons doen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:44

Welkom terug fleur_yen!

Thanks voor de uitleg Effects!
Klinkt heel erg leuk. Moest ik ooit gaan trekken en ik heb nog info nodig dan weet ik je te vinden :Y)


Gisteren nog een mini-ritje gedaan. Wilde voor de onweersbui terug zijn :+
Afbeelding

Hij ging wel goed <3
Afbeelding

Buitje onderweg...
AfbeeldingAfbeelding

(inzoomen en scherpstellen moet ik toch nog wat op oefenen :P )

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:47


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:25

Zo, ons laatste ritje van de challenge is een feit.

Afbeelding

Afbeelding
(Nieuw paadje geprobeerd, lag er op 6 km toch niet ineens een rooster in de weg zeker :') Maar hij heeft het na enige aarzeling wel helemaal alleen gedaan!)

Afbeelding

Eindstand: 515.88 km. Best netjes :D
Op naar de volgende, hopelijk minstens even goed! :Y)

Eerst morgen de chiropractor voor de jaarlijkse check-up .. ben benieuwd ...

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:17

Weer of geen weer, wij gaan door :)). Shaggy vond het in het begin niet zo'n geslaagd idee maar uiteindelijk fijn gereden!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:09

Zo laatste dag vandaag. Ik doe zo nog even een rustig ritje. Er is veel regen gevallen dus alles zal wel wat nat en glad zijn.
Maar ik ben dik tevreden over dit jaar. Zonder plannen aan de slag aan dan in de top 20 eindigen. Volgende challenge gaan we voor meer kilometers natuurlijk omdat we dan het hele jaar meedoen.

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:04

Mijn laatste weken zijn helaas anders gelopen dan gepland ivm kreupel paard, dus ik heb m'n doel uiteindelijk net niet gehaald met 19,8km -O-

Voor komend jaar verwacht ik wel een stuk meer kilometers, dus ik heb wel weer zin in de nieuwe challenge.
Nu hopen dat de osteo morgen m'n paardje kan helpen en dat ik de komende weken ook een fijn nieuw zadel vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:09

wij hebben maar pas vrijdag een nieuwe rit gepland, iedereen terug van vakantie dus nu nog even rijden in de piste en dan kunnen we er weer volledig voor gaan
misschien dat ik vrijdag de gopro wel op ga doen, of hem aan verzorgster geef (trainpaard is mee dus ik wil nog niet vallen met gopro
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-07-17 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:32

Balen Bliksem :\

Hier van de week ook veel mider gereden dan eigenlijk de bedoeling was, wel vandaag een rondje kunnen doen en morgen nog een kort rondje :)
Daarmee eindig ik op de 9e plaats, super leuk, ik had m'n doel gezet om bij de eerste 15 te eindigen :)

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:12

Oh wat vervelend Bliksem!
Ik heb vorige week mijn laatste rit gereden van de challenge. Onze eindstand is 1312 km.
Gisteren had er nog 45 km bij moeten komen, maar helaas was paardlief niet rad bij de voorkeuring bij de wedstrijd in Leersum. Hij krijgt nu een weekje vakantie en dan zien we donderdag wel weer hoe hij loopt. Wat een pech. Hij liep net zo lekker de laatste weken. Waarschijnlijk had hij zich verstapt, want het was alleen in stap te zien. In draf liep hij wel rad.
Ze dachten daar dat hij met een paar dagen wel weer goed liep. Ze konden gelukkig niks bijzonders voelen.
Mocht hij na een paar dagen toch nog niet helemaal goed lopen, dan komt er toch even een dierenarts bij kijken.

Dat heb je knap gedaan Dyonne!
Mooie prestatie Letizia! Altijd fijn als je je doel behaald :D
Ik heb nu voor het eerst in twee jaar de top niet net niet gehaald. Wij eindigen op de 12e plek :) Ook netjes. Mijn doel voor de volgende wordt toch weer een plekje in de top 10 te behalen, mits alles met paard goed blijft gaan :)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:26

Balen van Rolo. En dan net niet doel halen. Hopelijk helpt de osteopaat hem.

Simone ook balen. Hopelijk snel weer in orde.

Hier met name in weekenden de weg op. Dus dan pas weer kilometers voor nieuwe challenge denk ik.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:14

Balen van het niet behalen van doelen, en nog meer balen als je paard niet goed is.. Echt pech Simone, ik hoop dat hij snel weer goed loopt en je het seizoen daarna weer gewoon kan oppakken.

Wij hadden geen exact doel gesteld zie ik, al had ik wel het doel om weer veel kilometers te maken zonder blessures, na het jaar ervoor waar we toch veel aan het revalideren waren. Dat is niet helemaal gelukt, in de tweede maand van de challenge een griffelbeenbreuk, dus geen kilometers. Daarna wel super hersteld en een geweldig begin van het enduranceseizoen gehad, inclusief eerste klasse 2 wat toch wel heel hoog op mijn lijstje stond :) Nu helaas toch weer terug rustig aan doen, want Freya heeft wat last van een oude peesblessure die wat opspeelt. Gelukkig ben ik het nu nog redelijk voor en loopt ze niet kreupel, maar wel belangrijk om het nu niet te gaan belasten. Wedstrijdseizoen is dus ook wel weer over, volgend jaar weer :) We eindigen op een nette 10e plaats.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:18

Hier ergens onderin geƫindigd gok ik, heb geen kilometers meer kunnen maken. Morgen heb ik springles, dinsdag geven ze terug wat beter weer dus ik plan om die dag eindelijk de draad weer op te pakken. Gelijk van start in de nieuwe challange :Y)

De week nadien is weer een wedstrijdloze week, dus ik plan dan 2x buitenrit. Heb 2x/week les, 1x oefening groepsdressuur en dan zondags wedstrijd. Dan blijft er niet veel buitenrittijd over, maar vanaf september gaat de druk eraf en moet dat weer kunnen.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:58

Ik eindig uiteindelijk op 29 met 850 km precies (ben ook inmiddels al 8 dagen op vakantie :+). Dit hebben we ongeveer in 5 maanden gereden incl alle keren dat we weer niet konden vanwege rhino. Ons doel voor de nieuwe challenge is 1500km halen, ik denk dat dat wel haalbaar is. Ik rijd in principe of 2x 24.5km of 3x 17km per week, alleen soms dus niet of juist langer/korter omdat ik andere rondjes maak met anderen/trainingsrondjes ergens anders.

Krijg gelukkig wel dit soort foto's van mama, de ponyoppas, door <3
Afbeelding

Ze mag ook lekker genieten van vakantie en weer lekker aankomen. Vanaf 10 augustus gaan we weer verder met trainen voor de laatste 3 wedstrijden.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:53

Hier het doel ook niet bepaald gehaald, not even close :D Het doel was om met beide pony's 500 km te maken, dus 1000 km totaal. Echter werd net na de start van de challenge mijn menpony ziek. Toen deze weer opgeknapt was, werd ik geopereerd. Helaas moest ik na mijn herstel opnieuw geopereerd worden. Vervolgens besloten de menpony te laten dekken, dat duurde erg lang, dus opnieuw 3,5 maanden niets kunnen doen. En tjsa, dan is het nu alweer augustus. :Y) De kilometers die ik gemaakt heb, zijn gemaakt met de shet die alles stoo-hoo-hooomm vindt :(:) 8)7

Volgende challenge zal ook niet heel veel km's worden gezien ik dan als het goed is een drachtige merrie heb met later in het jaar een veulen ernaast. Toch die shet weer pesten ~~}>

Edit; we zijn blijven steken op 226 km en een 103e plaats :7 :o