Strandrit: waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marleen79
Berichten: 584
Geregistreerd: 19-07-05

Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 14:27

Wij willen binnenkort met een groepje een strandrit maken. Nu ben ik aan het rondkijken waar we dat het beste kunnen doen. Ik kom her en der wel wat namen van maneges tegen, maar ik zou graag ervaringen horen. Waar kun je mooie strandritten maken met leuke paarden en onder goede begeleiding?

Wild_Cowgirl

Berichten: 358
Geregistreerd: 01-09-07

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:57

Ik raad je manege Grol in Rennesse zeewolde aan! Ik ben in zeewolde op vakantie geweest en ben hier een manege tegen gekomen waar ze strandritten voor (ver)gevorderden organiseerden. Je kon kiezen uit een strandrit (2 uur), een duinrit (3 uur geloof ik) en de dagrit. De dagrit is écht aan te raden. Je gaat door het bos, de hei, duinen en kilometers lang door het strand! Tussendoor stop je voor een lunch (zit inbegrepen bij de prijs) en vanaf daar weer door. De begeleiding is altijd aardig, let goed op je en hebben zelf ook erg veel plezier erin (ze vinden het allemaal ook leuk om zo hard mogelijk te gaan). De paarden zijn lieve beesten, maar wel pittig! Bij elke rengalop die ze maken willen ze élke keer weer. Tip: als je gaat, maak dan de dagrit (6 uur lang) en vraag naar Hutchie (haflinger) en Noortje (ook haflinger). Twee superleuke, supersnelle paardjes! Hoop dat je er wat aan hebt!!!

Wild_Cowgirl

Berichten: 358
Geregistreerd: 01-09-07

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:58


wenneke20
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-01-07

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:17

even googlen

Marleen79
Berichten: 584
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 15:40

Wild_cowgirl, dank je! Manege Grol was ik ook al tegengekomen via google. Goed om te horen dat je ervaring daar zo positief was.

nog meer mensen met ervaringen/ tips?

Mereltje_

Berichten: 539
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:37

Manege Grol ben ik nog nooit geweest, maar het klinkt erg leuk, voor mij is dat ook een tip:D
Ik heb een strandrit gemaakt op Manege Poelenburgh (http://www.poelenburgh.n) en dat beviel super! de begeleiding was aardig, de rit was mooi en de meeste paardjes zijn er ook erg leuk. Op het strand ga je ook lekker in rengalop! De Strandhoeve wordt trouwens ook vaak aangeraden (http://www.strandhoeve.nl).

Op Manege Noordland heb ik ook op het strand gereden, dat beviel ook goed. Ze kijken daar ook hoeveel ervaring iedereen en delen aan de hand daarvan delen ze de paarden in (je moet er dan alleen wel vlot bij zijn en je mond opentrekken). Site: http://www.manegenoordland.nl. Wat ik daar wel wat minder vond is dat je in de drukte het strand op ging Verward

Op Manege Jonker in Katwijk heb ik ook een strandrit gemaakt, maar dat beviel minder. Je gaat alleen maar over het (niet erg mooie) strand en dan in een rechte lijn heen en terug. De begeleider was niet echt aardig daar en ik had de pech dat ik op een enórm sloom paard zat Boos!

En er zijn nog veel meer maneges aan het strand, dus er is veel keuze Knipoog

Carin79

Berichten: 403
Geregistreerd: 02-08-07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:41

Manege Smit, Noordwijkerhout. Ik ga elk jaar mee met een dagtocht. Begin oktober ga ik weer. Bevalt prima, leuke paarden, mooie omgeving, wat wil je nog meer?!
Met een dagtocht zit je ruim 5 uur in het zadel maar bij gewone strandritten 2 uur.
Kijk maar op www.manegesmit.nl
Succes!

Steffi91
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-12-06
Woonplaats: Puurs (België)

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:45

manege de strandhoeve heeft ook een 2de site, http://www.strandhoeve.tk en is zeker een aanrader! Haha!
Ik raad wel de 2-uurse buitenrit aan, die is veeeeel leuker, succes!

grtz

Lindy1109

Berichten: 42
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: nuenen

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:04

Wij gaan binnenkort ook in renaisse een strandrit maken.
Dus misschien kun je zelf ook daar terecht

acacia
Berichten: 342
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 08:59

Wild_Cowgirl schreef:
Heb nog even gegoogled: dit is de manegesite!
http://www.manegegrol.nl/

En dan zie je dat ie niet in Zeewolde zit Haha! , maar in Zeeland....klein verschilletje Knipoog
Maar Lisiduna is een leukere route, je komt meteen in de mooie domeinen, als je 1 wegje ( 30km-zone) oversteekt.Lisiduna zit in Burgh Haamstede.

Wild_Cowgirl

Berichten: 358
Geregistreerd: 01-09-07

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:22

Zei ik Zeewolde? Whuhahahah oeps!!!! Foutje Geld, geld!

Marleen79
Berichten: 584
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 11:43

bedankt voor alle reacties! ik zal alles eens even bekijken!

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:56

Hier zijn wel meer topics over volgens mij. Zal even de zoekfunctie gebruiken als ik jou was Knipoog

eva87
Berichten: 27
Geregistreerd: 21-08-07
Woonplaats: Groningen

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:22

Ikzelf heb nog niet echt strandritten gemaakt in Nederland, wel op Ameland waar je een stukje met de rit over het strand raced, maar dat is al en aantal jaar geleden.
Ook in het buitenland is het tof (tropische stranden Pling , zelf op Curaçao gedaan) Zo'n dagrit lijkt mij wel gaaf, zeker als je gedeeltelijk ook over het strand gaat.. dan lijkt mij dat leuker dan alleen een kortere strandrit!
hmm.. ik zal ook maar eens gaan informeren (zoals renesse is veel te ver weg voor mij (groningen))...

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:58


RoWi

Berichten: 6888
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:07

Ik heb vorige winter in hoek van holland (of daar vlakbij) een strandrit van 2u gemaakt.
Dat was erg leuk toen. Ik weet alleen niet meer welke manege dat was. Ik ga het even aan mn ouders vragen Lachen

Brownwood

Berichten: 147
Geregistreerd: 06-09-07
Woonplaats: Overijssel

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:24

Ameland!

RoWi

Berichten: 6888
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:16

Het was in ´s Gravenzande Knipoog De naam van de manege weten we niet meer Bloos

Mereltje_

Berichten: 539
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:31

Manege Noordland zit daar, bedoel je die misschien? Ik heb daar een leuke rit gehad!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:43

pluklief schreef:
http://www.ponyhof.nl daar kan je ook leuke strandritten maken


daar heb ik een mindere ervaring mee gehad Bloos
Het strand is inderdaad daar wel oke!

maud_23
Berichten: 207
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:48

Bij ponyhof kun je zonder begeleiding.. De pony waar ik op reed had tegen een Duitse auto aangetrapt die té dicht langs reed, stond ik daar mooi met een auto die kapot was & een vriendin die ook niet goed Duits sprak

RoWi

Berichten: 6888
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:33

merelmeis schreef:
Manege Noordland zit daar, bedoel je die misschien? Ik heb daar een leuke rit gehad!


Zou goed kunnen.. Ik weet nog dat het naast een pensionstal zat.. We waren namelijk eerst bij die pensionstal naar binnen
gegaan Bloos neit goed dus haha Tong uitsteken

Roossje

Berichten: 1094
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Hier.

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:37


Mereltje_

Berichten: 539
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:45

Bij Manege Noordland zit wel een pensionstal, maar de manege en die stal horen bij elkaar en zitten op t zelfde terrein...Welke paarden reden er mee? Misschien komen ze me bekend voor, heb wel wat namen onthouden Bloos

RoWi

Berichten: 6888
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Re: Strandrit: waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:42

Ik weet niet of het bij elkaar hoorde. Het leken echt twee aparte terreinen/stallen.
Ik reed op Amaretto, een bruine met een bles als ik het me goed herinner. Ook was er een witte arabier bij, die heette Casper.
Verder weet ik geen namen eigenlijk. De lesgever zeg maar reed op een donkere vos met een blesje/kol en er waren een stuk of 4
friezen bij.

Groetjes Sanneke