Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:09

Ik wil ook weer wat doen :\ . Hopelijk morgen even een klein ritje op Cajra. Maar eerst even kijken of ze alweer goed loopt....

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:58

Hi allemaal!

Na af en toe wat lezen in dit topic, besloten om gezellig mee te gaan doen! :)
Zojuist een verzoekje gedaan per Endomondo, even nieuwsgierig, per wanneer tellen de km's mee?

tinker_sally

Berichten: 1460
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:59

Afbeelding

Afbeelding

Hier flink uitgewaaid.
Laatste keer voor de kar was paar weken geleden.
Ondanks wind ging het niet verkeerd maar nog genoeg om aan te werken merkte ik wel. (Voornamelijk van mijn kant uit)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30679
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 06:34

Lein_ schreef:
Hi allemaal!

Na af en toe wat lezen in dit topic, besloten om gezellig mee te gaan doen! :)
Zojuist een verzoekje gedaan per Endomondo, even nieuwsgierig, per wanneer tellen de km's mee?

Jij hebt teveel, mag niet meedoen haha. Nee hoor, welkom.
Ze tellen vanaf 1 augustus mee.

Tinker_sally fijn weer een rondje.

Hier zaterdag gewandeld met alle pony's dus rondje van 3km. Zondag een buitenritje van 10km met een relaxte pony. Erg fijn.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:13

Zaterdag onze allereerste endurance rit uitgereden. Ginkelse heide korte klasse 1 van 22 km :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:20

Het wedstrijdseizoen zit erop voor ons, dus ik kan weer kilometers beginnen maken.

Helaas geven ze de komende dagen niet echt bijster goed weer, veel regen vooral. Ik heb een gevoerd waterdicht nierdeken, ik heb een regenjas en zo'n broek om over mijn rijbroek aan te trekken. Geen rainlegs, ooit gehad en kunnen hooguit een kleine bui aan.
Maar zijn er nog dingen die handig kunnen zijn? Regen is niet echt gezond voor leren laarzen, dus ik heb nu goedkopere lage laarsjes die ik ga gebruiken voor het dagelijkse rijden/werken op en rond de stal.

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:24

Veel geld besteden aan een goede regenjas. Mijn regenjas is het duurste wat ik ooit heb aangeschaft := maar ben nooit meer nat eronder. Verder ben ik een beetje van tja ik kleed me na de rit wel om. En goed leer kan zeker wel tegen regen zolang je het maar goed blijft onderhouden. Zeewater is een ander verhaal :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:33

Zeewater heb ik niet in de buurt, tenzij dat het plots 100km landinwaarts komt :))

Voor gewone regenbuien heb ik een regenjasje uit de aldi: knalroze en eigenlijk bedoeld voor op de fiets. Die zijn achteraan langer en hebben zakje met rits op de rug. Ideaal om je spul in te stoppen, maar dus geen jas om hoosbuien mee te overleven. Ik heb wel een kort model waxjas, een mannenmodel in small. Jammer genoeg is het met een platte kraag en heb ik zo'n vermoeden dat bij ernstige regen de boel van mijn cap in mijn nek gaat druppen :))
Mijn winterjas is eigenlijk ideaal, alleen zweet ik me daar nu nog te pletter in. Die trek ik aan eens het 10 graden of kouder wordt.

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:50

Gelukkig geen orkanen hier. Ik hou echt m'n mond even komende tijd als het hier regent :+!

Ik heb er eentje van mountain horse, te koud voor de winter maar perfect voor de rest van de seizoenen. En niet zo'n plakspuljasje. Ben er echt zo blij mee :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:55

Ik heb een winterjas van decathlon/fouganza. Zooooo blij mee! Hoef er zelfs bij echt koude niet noodzakelijk kleding als een eskimo onder aan te trekken. Houd de wind buiten, prima bij een stevige bui regen, lekker warm bij vriezen/sneeuw. En ook belangrijk, grote zakken, kleine zakken, met flap/drukknop of rits en voelt niet als een dwangbuis om je lijf.
Enig nadeel: de kap blijft niet zo goed op bij wat fellere wind.
En in het tussenseizoen zweet je je kapot :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 06:47

Varekaj schreef:
Ik heb een winterjas van decathlon/fouganza. Zooooo blij mee! Hoef er zelfs bij echt koude niet noodzakelijk kleding als een eskimo onder aan te trekken. Houd de wind buiten, prima bij een stevige bui regen, lekker warm bij vriezen/sneeuw. En ook belangrijk, grote zakken, kleine zakken, met flap/drukknop of rits en voelt niet als een dwangbuis om je lijf.
Enig nadeel: de kap blijft niet zo goed op bij wat fellere wind.
En in het tussenseizoen zweet je je kapot :')


Welke jas is dat? Want die lijkt me inderdaad ideaal!

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:13

Vandaag ging mijn mobiel plat toen ik net een leuk filmpje aan het maken was van kalfjes die mee galopeerden met ons -O-
Was zo leuk en Blue vindt dat prachtig.
Nouja, later mijn route maar ingetekend.
Afbeelding

Kusje, net te laat met mijn foto, kalf gaf een dikke lebber met zijn tong :D
Afbeelding

mooney

Berichten: 7798
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 23:16

Mooie ritten weer!

Ik word morgen geopereerd dus ik wilde even laten weten dat het toevoegen van nieuwe mensen tot de challenge wat langer kan duren dan normaal. Maar je km worden achteraf gewoon meegeteld dus nieuwe leden lopen geen achterstand op :)

Nog veel fijne ritten gewenst iedereen! Ik hoop over twee maanden weer lekker mee te kunnen doen!

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:37

Aaaah spatter <3!
Sterkte mooney, dat klinkt heftig. Hopelijk herstel je snel :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:17

Sterkte mooney.

Hier eindelijk ook aardig begonnen. Nog steeds korte ritjes, maar wil nog voorzichtig doen met de voet van Caj, maar ook met de honden. 1 hond wordt straks 14, dus moet daar echt op letten. Andere gond heeft nog weinig ervaring aan het paard. Maar die doet t zo goed! En ze vindt t leuk. Gisteren was ze zo blij dat ze heel hard rondjes ging rennen. Daarna natuurlijk dorst en bij het drinken uit de sloot, valt ze zo voorover het water in := . En ze houdt echt niet van nattigheid. Ze wist niet hoe snel ze uit t water moest komen! Daarna wel energie voor 10. Ze heeft 7 km lang voorop gelopen _O- . En er zaten nog wel meer kms in haar benen.Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:32

@ Fabster: zal 'm straks even opzoeken! Was geen dure jas, er zat een uitritsbare bodywarmer in ook. Die ben ik intussen wel kwijt :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:39

Varekaj schreef:
@ Fabster: zal 'm straks even opzoeken! Was geen dure jas, er zat een uitritsbare bodywarmer in ook. Die ben ik intussen wel kwijt :')


Dank je! Ik ben heel benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:51

Ik heb deze:

Afbeelding

Al is het model intussen vernieuwd zie ik. Nu heeft de jas volgens de recenties een knalroze binnenvoering, de mijne is beige/bruin. Mijn jas is effen, deze heeft nu blijkbaar 2 kleuren. De zakken met flap op foto vooraan kan je nu ook van opzij je handen in stoppen, dat zijn dubbele zakken geworden, dat heeft de mijne niet.

Ik heb 'm 2 jaar geleden gekocht als gewone winterjas, en niet voor bij de paarden. Hij zat echter zo comfortabel en is makkelijk te wassen, dus alsnog voor bij de paarden gaan gebruiken :o

Normaal gezien gebruik ik een motorjas in de winter als rij-jas. Die is iets korter als deze, nog iets meer getailleerd, voorzien van paar fluostrepen, water- en winddicht, houdt de warmte goed binnen, afritsbare kap. De bescherming aan de ellebogen heb ik eruit gehaald, die aan de rug niet. Zo heb ik dus een soort rugbeschermer en winterjas in 1. Die was wel een stuk duurder, zat rond de €250, maar ook die gaat al jaren mee.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:47

mooney heel veel sterkte :(:)

Fabster heerlijk, weer op pad , fijn dat jij de honden kan meenemen , moet dat nu echt gaan oefenen met de HH van ons.

Ik heb deze als het regent en bij Loesdau hebben ze ook een hele mooie.
Afbeelding

BlixtsnabbBS

Berichten: 110
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:25

Hallo allemaal, ik ben niet heel actief hier, maar ik sta ook in de bokkers bokaal. Nu vond ik het wel leuk om te weten met wat voor paarden jullie meedoen. Ik rijd mee met mijn Draver. Hij is nu 19 maar nog topfit! ☺

mirriejj

Berichten: 3612
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:38

Ik rijd met mijn pony van 93cm.

Afbeelding

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:49

Met mijn 12 jarige fjorden merrie

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:58

Met een New Forest ruin; 21-jaar :)

Afbeelding

Voorlopig liggen we even stil (dus nog geen recente foto's zonder zebra-effect :P ) maar ik volg trouw mee 8-)

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:23

Afbeelding
Ik rij mee met mijn 9 jarige kwpn'er

tinker_sally

Berichten: 1460
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:03

Afbeelding

10 Jarige tinker, maar momenteel alles op laag pitje door onderlinge problemen.