[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:31

Wat is de reden?

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:43

Hko. Helaas merkte ik achteruitgang ondanks aangepast beslag. Hij wilde de vorige rit eigenlijk al niet meer echt draven, althans, alleen uit adrenaline nog wel ( en pret met een ander paard).
Ik merk na hem 7 jaar te hebben toch wel dat dit dan genoeg is...

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:39

Knap hoor, DC.

Mijn ouwe gebakkie draaft en rent nog wel door de wei, maar ik doe het met hem wel echt veel rustiger aan.
En ik merk dat hem dat ook wel goed doet. Meer hersteltijd, minder zware ritten. Die doe ik nu met zijn jongere opvolger.
En die ouwe gedijt daar gelukkig goed onder.
En zolang die nog bokkend aan komt draven of galopperen als hij me aan ziet komen, geloof ik dat het nog wel goed met hem gaat.

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:42

Ja idd. Doet mijne niet meer

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:53

Dat is idd het moment dat ik voor Jip ook vrees...
Heel moeilijk, maar knap om dan voor je pony te kiezen.

kinel
Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:17

Top zo'n dierenwelzijn. En je moet er beide plezier aan hebben en zonder pijn.
Mijn dochter heeft het rijden gevonden. Ze heeft er super plezier in. Zelfs zoveel dat ze na de vakantie gaat lessen op een manege. En wat verder op ons pad komt zien we wel. De basis is ee en nu nog het echte werk. Dan kunnen we misschien nog eens samen gaan rijden. Zelf maak ik ook nog de nodige km's . Dus lekker genieten. Nog twee weken en dan gaan we naar Oostenrijk . Daar kunnen we wel samen gaan rijden.

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:08

Heerlijk!
Leuk paardrijden in t buitenland.
Mijn vriend en ik hebben enkele keren in de Franse Pyreneeën paard gereden... super gaaf.

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:20

Die van mij vind af en toe een beetje rond hobbelen leuk, maar het liefst gewoon een beetje tutten, kroelen en kriebelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:31

Marije_jiplover schreef:
Dat is idd het moment dat ik voor Jip ook vrees...
Heel moeilijk, maar knap om dan voor je pony te kiezen.


T was in stap nog wel oren erop. Maar ook wel struikelen. Hij staat nu even op bute.
Vind t allemaal zo moeilijk..

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:44

Mijn oude dame heeft ook even vrij gehad, was even niet rad en ik ben te druk met andere dingen. Jonge staat momenteel in training, dus daar rij ik nu ook even niet zelf mee. Hopelijk kan ik na haar kostschooltijd wat gemakkelijker met haar buitenritjes gaan maken.
Volgende week lekker vrij, dus dan is het wel de bedoeling om met de oude dame wat relaxte ritjes te doen.

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:14

Lastig hoor dc

Hier ook nog steeds geen ritjes, hoewel dat niet aan mijn paard ligt. Dat afvallen schiet niet op als ok chocola en chips blijf eten

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:16

Ja heel lastig. Want hij mag absoluut blijven als grasmaaier maar dan moet ie wel pijnvrij zijn..

Niet meer kopen? Makkelijker gezegd dan gedaan..

kinel
Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:02

EW doe ook m'n best om zo min mogelijk te snoepen maar ja soms is het gewoon te lekker.
Maar ik moet er zo wie zo op blijven letten want de aanleg is er gewoon.

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:28

Niet meer kopen is.indd erg makkelijk gezegd... helemaal als je bijna naast een supermarkt woont.

Maar nu alweer 3 goede dagen. Nu naar t werk, dan heb ik ook alleen maar wat ik bij me heb. Mn avondeten is bijna calorieloos, dus vandaag gaat ook goed komen

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:31

Was ook niet onvriendelijk bedoeld. Ik moet ook afvallen dus ken je strijd.
Weet je ook waarom je bepaalde dingen eet?
Of wellicht op bepaalde momenten?
Kan soms verhelderend zijn.

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:36

Had t ook niet negatief opgevat hoor :)

Het is vooral gewoonte... en makkelijk. Gezond eten kost tijd om klaar te maken, die zak chips.heb je gelijk open. En als je iedere avond iets eet als je op de bank zit... mis je t als.je het wilt laten

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:54

Bekend hoor, maar probeer eens met een komkommer of een wortel als makkelijke snack :j

Doe je goed, DC. Inderdaad is pijnvrij belangrijk, als dat niet meer kan is het wat mij betreft einde. Een korte periode pijnstillers is best, als ze daarna weer herstellen naar pijnvrij, maar ik wil zeker niet een paard houden op pijnstilling. Rijden is leuk zolang het gaat, maar gaat het niet is dat zeker niet een reden om in te laten slapen.

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:12

Bij mij ook niet. Tuurlijk zou ik dan t rijden missen maar dan ga ik ergens bij rijden of als ik financieel weer wat beter zit koop ik er een bij.
Dilemma is nu meer,heeft ie onbelast pijn.
Hij voelt zich nu beter met bute en das geen goed teken. Zit nog te twijfelen over duivelsklauw maar ook dat is natuurlijk ook wel een pijnstiller.
Wil ik dat. Dat is nu mijn issue.

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:25

Duivelsklauw heeft in ieder geval een stuk minder nare bijwerkingen dan bute. Maar voor mijn gevoel is duivelsklauw ook meer een verzachting van pijn, het is een milder middel dat ook voor het wegwerken van een mildere pijn is. Bute is echt een smerig spul dat je alleen in geval van nood een week of 2 gebruikt en dan weer aan de kant moet gooien.
Je zou kunnen kijken of duivelsklauw voldoende kan doen voor je paard, je weet nu hoe die het doet met het "paardenmiddel" bute en als de duivelsklauw vergelijkbare effecten geeft is het de moeite waard om te proberen, ook voor een langere periode.
Als het met duivelsklauw weer duidelijk slechter gaat, denk ik dat je weet wat dat betekent. :(:)

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:59

Heel lastig dilemma hoor, DC.
En ik vind het knap dat je daar zo mee bezig bent.

Voor mij persoonlijk is iets als permanente pijnstillers moeten geven (en daar reken ik duivelsklauw ook onder), de grens. Jip doet het nu nog goed op glucosamine met MSN. Zonder dat heeftie er duidelijk meer moeite mee.
En ook voor hem geldt, hij hoeft geen rijpony te blijven, juist om hem de kans te geven rustiger aan te doen, heb ik er tijdig een jonkie bij gehaald. Nu is het natuurlijk wel iets anders of je een pony van 14 hebt dan in mijn geval inmiddels 29. Ik wist wat ik kon verwachten van m'n ouwe gebakkie, met de leeftijd van die van jou verwacht je dat eigenlijk toch nog niet (ik heb mijn jonkie gekocht met als doel dat die ook zo oud wordt als die ouwe nu of ooit worden zal, maar de toekomst kan niemand voorspellen).

Snap je dilemma dus heel goed. Sterkte met hem.

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:48

Dankjewel. Glucosamine msm krijgt hij ook.
Speciaal beslag heeft ie ook maar helaas....
Na 7 maandjes toch weer " terug bij af" en dat was de grens van rijden voor mij wel..

kinel
Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:00

Poeh ik hoop dat m'n paardje nog lang zonder gebreken mag blijven. Maar zoals al eerder gezegd werd dat hebben we niet on de hand. Hopen voor de oudjes onder onze paardjes dat het allemaal beetje rustig blijft met de kwaaltjes.

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:09

Lastig als je paard pijn heeft.

Die van doe gewoon nu zelf aan bewegen op de track met zijn vrienden. Vraag mij op het moment wel iedere keer af waarom ik halster meeneem, want uiteindelijk loop paard zonder halster met mij mee terug.

kinel
Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:11

Vanmorgen was ik om vijf uur al klaar wakker en dus een kwartier later maar onderweg naar de wei. Even lekker tutten en toen heerlijk het bos in. Gelukkig weinig tot geen last van dazen of muggen. Even heerlijk vol gas en lekker slenteren. Ze ging super lekker. Dus mij hoor je niet klagen.

kinel
Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:00

Iedereen de vakanties tot nu toe goed doorgekomen.
Hier in ieder geval wel. M'n dochter heeft op vakantie twee maal gereden. Ik vond niet de motivatie door de warmte en heb overgeslagen . Wel thuis alweer lekker gereden.