[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 23:12

De loonse en drunese duinen en de omgeving van Leersum zijn ook prachtig om te rijden. Heel wat uren heb ik daar al rond gecrosst :+:

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:00

ik ben echt een dressuurmie,maar aangezien we aan de posbank wonen... paard vind t heerlijk, lekker even uitrazen, koppie leegmaken geen gedoe etc. toevalliig was t plan om vandaag weer naar buiten te gaan.

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:01

De Loonse en Drunense duinen wil ik ook ooit eens ontdekken..

Emptywords, ja voor jou is het dan ook vlakbij...rijd je dan ook lange ritten?

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:04

vandaag ga ik wel een paar uur weg denk ik, soms heb ik niet veel tijd en heb ook een paar standaard rondjes waarvan ik weet hoe lang ze duren die ik dan ff snel kan doen

wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:07

Ik rijd ook heerlijk lange ritten buiten in de bossen en op de hei. als ik wil hoef ik geen enkele weg over te steken en zo via mijn achtertuin de heide op.
en als ik een 60 km weg over steek, dan ben ik in het speulderbos dan kan ik alle richtingen op.
lekker de veluwe trail volgen, of mijn eigen weg.
Een bak heb ik niet. dus ik rijd altijd buiten.

Marije_jiplover

Berichten: 25336
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:36

Bekende omgeving, ook onze uitvalsbasis.
35 km heb ik nog niet gehaald met mijn ouwe sokje, maar wel al eens 25 langs de carolinahoeve en laag soeren.
Ik vind lange stukjen draf wel erg fijn om te doen, anders word ik wel erg stijf.

Afgelopen zondag Enjoy the Ride 25 km gereden in Ermelo, ook wel eens leuk om een heel andere omgeving te verkennen.

Henkje

Berichten: 1455
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Wyler (DE)

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:20

Hier nog een buitenrijder (zie profiel).

Vanaf onze wei is het helaas zo'n 20 minuten rijden naar het bos (Reichswald), dus een uurtje bos zit er niet echt in. Soms staan de paardjes in de tuin en dan zitten we gelukkig meteen in het bos.
Maar als je er eenmaal bent, kun je ook heerlijk rijden. We steken regelmatig door naar Nederland (Groesbeek en Mook) en vanuit daar kun je weer makkelijk doorrijden richting Heumen en Malden.
Naar het zuiden, kom je uiteindelijk uit bij de Maasduinen. Wel heel afwisselend.

Een paar keer per jaar gaan we richting Veluwe of een andere bestemming.
Laatst hebben we een keer een Enjoy the Ride meegereden, erg leuk! Binnenkort gaan we richting de Peelrand voor een rit.

Ik heb nog een redelijk jong paard (6 jaar) dus bij lange ritten loop ik er geregeld een stuk naast. Ook zo lekker voor de beentjes en billen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:13

Ik moet ook ongeveer 20 minuutjes stappen voor ik er ben,dus ga ook niet echt voor een kort rondje...
Als ik kort wil,rijd ik langs weggetjes en bermen een rondje. Maar dat is toch echt veel minder leuk! :+

Reichswald lijkt me ook zeer mooi,volgens mij wel weer heel anders dan bijvoorbeeld Veluwe(zoom).

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:41

Reichswald is nogal stenig, een paard wat dat niet gewend is (Veluwe bijvoorbeeld) kan daar aardig problemen mee hebben zonder hoefbescherming. Wel iets om in de gaten te houden als je voor een dagje/weekendje daarheen wil gaan.
Bosritjes varieren hier van een kwartiertje tot 3 uur, meestal iets van een goed uur, maar we zitten dan ook direct in het bos ;)
Met een trektocht zijn we natuurlijk wat langer onderweg, maar dat zie ik toch als wat anders dan "gewoon" buitenrijden.

Solleke_Noah

Berichten: 11086
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:49

Hier is een buitenrit meestal 2-3u, de paadjes die de moeite waard zijn zitten op een redelijke afstand van de wei, dus dan kom je al snel aan 3u :) (komt dan meestal neer op ong 15 km). Als ik niet veel tijd heb doen we onze standaard wegen rondom de wei, komt meestal uit op een uurtje. Ik stap wel veel tussendoor, al probeer ik de laatste tijd langere stukken draf mee te nemen. En natuurlijk een galopje :D

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:53

@Waratje, ja ik had ook begrepen dat er veel stenen zijn...
Mijn pony heeft geen ijzers,wel keiharde hoeven maar wel iets om rekening mee te houden inderdaad.
Rondom Bennekom lijkt me ook mooi rijden,heb je toch ook veel heide he?

Een trektocht...ja,ik wil de zomer van 2013 de Veluwetrail rijden.
Maar wel valsspelen door de bepakking met de auto te laten gaan,hahaha..

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:09

We hebben de paarden iets noordelijk van Ede staan, daar is bos en hei ruim beschikbaar en een stukje verderop kunnen we zelfs naar een stuifzandgebied (Wekeromse zand).
Ach, in principe is een trektocht alles wat overnachtingen bijzitten en steeds naar een andere locatie gaat, er zijn geen regels over bagage verplicht, hoor. Als je bagagevervoer met auto kunt regelen is dat net zo handig, het rijdt een stuk gemakkelijker en is minder belastend voor de paarden. Wij hebben beide versies wel gedaan, allebei heeft z'n eigen voor- en nadelen. :D

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:11

Nou, het lijkt me echt ultiem om ook je eigen bagage mee te nemen.
Beetje het gevoel dat je echt op reis bent met je paard,zeg maar...
Alleen qua comfort lijkt het mij niet iets, het is toch best belastend en vooral met klimmen en dalen lijkt het me niet ideaal.

Jij de veluwetrail ook gereden?

Solleke_Noah

Berichten: 11086
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:13

Wij hebben begin september een trektocht gemaakt, maar omdat we het uiteindelijk nogal last minute besloten hebben, ook steeds met de auto naar huis teruggekeerd. Met tentje (oid) overnachten had het nog toffer gemaakt, da's zeker iets voor de volgende keer :) Ik zit er ook wel mee dat je dan al die bagage te paard moet meenemen.

Voor diegenen die het al zo gedaan hebben: kan je nog een goed galopje maken zo bepakt? Wij hadden nu zadeltassen mee en die klapperden al wat, gelukkig niet storend, maar toch...

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:33

Galopje maken met bepakking vergt het nodige van je bepakkingskunsten, maar het is best mogelijk. Ik heb het jaren geleden wel eens gedaan, laatste keren met bagage was vooral stappen. Is ook afhankelijk van degenen met wie je reist en hoe alle bagage vastzit. Om te kunnen galoperen moet het echt heel goed vastzitten.

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:13

hier nog een kilometervreter of althans in wording :D
pony is nog niet oud genoeg om er echt op uit te trekken meer dan 2x per week een staprit van een half uurtje doen we dus nog niet.
Volgend jaar zullen we langzaamaan wat kilometers gaan maken en uiteindelijk ook endurance starten maar voor nu moet ik dus nog even geduld hebben.

Wij hebben hier geen veluwe maar ik mag toch absoluut niet klagen, aan het eind van de straat hebben we een klein mini bosje, waar je je best voor een half uurtje kunt vermaken dus leuk als je even weinig tijd hebt. Voor het dichtstbijzijnde echte bos moeten we 5 km rijden maar naast het bos kun je hier ook km's heerlijk over de landerijen rijden en zit er hier ook een natuurlijkgebied(lofar). In de toekomst zullen we ook met de trailer op pad gaan, maar zonder trailer vermaak ik me hier ook zeker wel :D

bianca23
Berichten: 230
Geregistreerd: 12-11-10
Woonplaats: Deest

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:48

hoi
hier nog een buitenrijder/kmvreter!!
Ik stond eerst met me paard een 20 min stappen van het reichswald af, maar omdat ik stalling gevonden heb 5min bij me huis vandaan toch maar verhuisd.
hier kan ik niet in een bos buiten rijden maar bv wel weer over de dijk helemaal en achter de dijk!! en veel polder gebied dus klagen mag ik zeker niet.
in de weekenden met goed weer gaan de zadeltassen mee en dan ben ik zo een uur of 4/5 weg, heerlijk genieten!!
en heb ik iets minder tijd dan is het gewoon lekker een uurtje buiten crossen.
ik heb een buitenbak tot me beschikking maar ach dat is toch SAAI!!
ik heb ook nog het geluk dat ik mobiel ben dus heb ik zin in bos gaat me tinker de trailer op en gaan we ergens heen!

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:53

Ik vind het ook heerlijk! Soms neem ik me een kort ritje voor, maar dan ben ik alsnog 2 uur onderweg. Bij ons zijn het vooral bossen, en af en toe een stukje heide. Soms ga ik wel verder, maar dan moet ik via een brug de snelweg oversteken... En dat vind paardlief niet super leuk...

@ Mika11, ik zag dat je zaterdag misschien naar het strand ging. Dat hebben wij afgelopen zaterdag gedaan! Bij ons waren de paarden ook nog nooit aan zee geweest, maar ze waren super braaf! Het was echt heerlijk! Dus ik wens je alvast heel veel plezier!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 00:02

vandaag toch een kort rondje gedaan, bedacht me opeens dat ikpaardlief wilde scheren, rondje van 2 uur gedaan, was wel ff lekker, merkte wel da ik een maandje neit t bos in ben geweest, paard moest weer ff inkomen met de heuvels etc... maar toen ie op dreef was :P

morgen gaat mn moeder waarschijnlijk...

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:50

haha ja die heuvels kunnen pittig zijn.
Dat viel mij op de Posbank weer op, was ik al ruim een jaar niet geweest en toen merkte ik inderdaad dat ze toch best aanwezig zijn...

Marije_jiplover

Berichten: 25336
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:11

Aan 'onze' kant van de Veluwezoom, de Rhedense kant, moeten we altijd eerst de heuvels over, dus daar zijn we inmiddels ook wel aan gewend.
Maar het is idd ook wel eens lekker om hele einden zonder hoogteverschil te rijden.

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:25

stuur maar wat heuvels hierheen :D

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:44

op zich heb ik geen moeite met die heuvels, zodra je die over bent richting de heide is het prachtig rijden, paarden worden er ook sterker van :) met de koets is het soms wat minder, dat is toch flink sjouwen dan... mja, goed voor de conditie

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:52

Ik meld me ook.
Niks mooier dan buitenrijden met je paard.
Of dat nou een uurtje duurt of net zoals afgelopen zondag bijna 4 uur met een fijne pauze onderweg.
Ook rijden wij meerdaagse tochten vanaf stal.
Een aantal keer per jaar ga ik ook naar boszicht om daar te genieten.
Maar zelf hebben wij ook een paradijsje qua buitenrijden.
Ik zit zelf in het zuid oostelijkste hoekje van Brabant.
Vanaf de stal rijden wij zo het bos in en de hei op.
Paardjes kijken vanaf hun wei uit over de hei.
Er loopt bij ons een gewone ruiterroute. Maar er zijn ook 3 verschillende knooppuntennetwerken die op elkaar aansluiten waardoor er honderden kilometers ruiterpad aan elkaar aansluiten (Brabant, België en Limburg)
Elke keer ontdekken we weer wat nieuws, echt heerlijk.

mika11

Berichten: 11114
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:52

Sushilla, dat is mooi dat jullie paarden zo braaf waren aan zee, dat geeft wel moed. :D
Nu maar hopen dat het zaterdag niet al te slecht weer is.

Hier heb je geen heuvels, maar wel 1 berg: de Wolberg (Knobbel wordt ie genoemd)
Daar kun je via het bos ook heen maar dat hebben we eigenlijk nog nooit gedaan.
Als je boven bent kun je helemaal 't Harde zien liggen.

Afgelopen juni had ik met stalgenootje voor het eerst meegedaan met de Eper paardenvierdaagse.
Echt heel erg mooi was dat, voor aankomende jaar gaan we ons ook weer opgeven.