Rijden hoge dijk/gaasperzoom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Rijden hoge dijk/gaasperzoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 23:27

Er zijn hier vast mensen uit de buurt van abcoude of ouderkerk die me kunnen helpen. We rijden nu regelmatig in de gaasperplas en het diemerbos. Maar nu hoorde ik gisteren dat je ook kan rijden in de gaasperzoom en hoge dijk? Op het erf hebben ze het er over dat er maar 1 pad loopt door de gaasperzoom en dat die loopt naar de ouderkerkerplas... En dat daar geen moer aan is.

Ik heb gezocht op internet, maar kan nergens kaartjes vinden van de gaasperzoom en de hoge dijk. Mensen hier die ervaring hebben in rijden daar? Moeite waard en heb je een kaart nodig of is het gewoon een rondje met weinig variatie zoals gaasperplas. Liefst heb ik wel een echt rondje en niet dat je 2x de zelfde weg rijd. Mogelijkheden?

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:34

Hallo veulen84,

Dit is wat wij aan routes weten te liggen in de omgeving van de Ouderkerkerplas.

http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =670#stap4

Weliswaar niet zo veel voor al die ruiters en menners daar ter plaatse. Daarom wederom de oproep aan ieder die nog ruiter en/of menpaden weet, of hoe ze met elkaar verbonden kunnen worden: Geef ze aan ons door, daar help je ook anderen weer mee.

Hopelijk heb je er wat aan en kun je ermee uit de hoeven.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Rijden hoge dijk/gaasperzoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 10:00

Dat heb ik gezien. Maar daar staan de ruiterpaden van de hoge dijk dus niet in.

Tevens staat daar trouwens de omleidingsroute in het diemerbos niet in.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:25

Veulen84 schreef:
Tevens staat daar trouwens de omleidingsroute in het diemerbos niet in.


Vandaag mijn herhaalde oproepen: Ruiters en menners geeft dit soort dingen door, daar help je elkaar mee.
De omleidingsroute staat nu inmiddels wel op de routeplanner ingetekend. Laat je het ons even weten wanneer de originele route weer in gebruik komt? Alvast bedank.

Ruiterroute bij de Oude Dijk is ons niet bekend, maar wellicht komt daar via dit topic van je ook verandering in.

Anoniem

Re: Rijden hoge dijk/gaasperzoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:36

Ik heb vroeger dat rondje gereden. Ik zal morgen wel even op kaart kijken. Enig is dat stuk naar ouderkerk niks wordt gedaan waardoor ruiterpad zo vergroeid is dat je bijna niet meer terug vindt.

Anoniem

Re: Rijden hoge dijk/gaasperzoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:28

Heb kaartje van Yvette beken en route naar ouderkerk plas klopt. Je moet idd stuk langs de snelweg.
Alleen bij hoge dijk zelf kan je ook een rondje maken maar die staat er niet in.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 23:19

Ik wilde eigenlijk ook niet doorrijden naar ouderkerk. Ik heb dat stuk langs de holendrecht geregeld gereden met de auto. Dat trekt me niks om met de paarden te doen.

Dacht er meer aan om via de gaasperplas dan door de gaasperzoom te rijden en dan rondje hoge dijk en dan terug naar abcoude. Denk dat dat best een paar leuke uurtjes kunnen zijn.
Weet jij of het echt een mooi rondje is dat stuk rond de hoge dijk? Of moet ik eerst een keer vooruit gaan om te kijken hoe het loopt?

Yvette: Ik zal van het weekend even een uurtje uittrekken om nog wat verbeteringen en extra paden van het stuk wat ik wel ken voor je in te tekenen. Zal ook even de grote parkeerplaatsen opschrijven.

Anoniem

Re: Rijden hoge dijk/gaasperzoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:48

Rondje hoge dijk is best erg leuk. Dus dat kan ik je wel aanraden.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 08:41

Veulen84 schreef:
Ik wilde eigenlijk ook niet doorrijden naar ouderkerk. Ik heb dat stuk langs de holendrecht geregeld gereden met de auto. Dat trekt me niks om met de paarden te doen.

Dacht er meer aan om via de gaasperplas dan door de gaasperzoom te rijden en dan rondje hoge dijk en dan terug naar abcoude. Denk dat dat best een paar leuke uurtjes kunnen zijn.
Weet jij of het echt een mooi rondje is dat stuk rond de hoge dijk? Of moet ik eerst een keer vooruit gaan om te kijken hoe het loopt?

Yvette: Ik zal van het weekend even een uurtje uittrekken om nog wat verbeteringen en extra paden van het stuk wat ik wel ken voor je in te tekenen. Zal ook even de grote parkeerplaatsen opschrijven.


Super als je dat wilt doen, alvast bedankt. En i.d.d. Parkeerplaatsens geschikt voor trailers, zijn heel welkom op de routeplanner.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 08:55

Tobbes schreef:
Ik heb vroeger dat rondje gereden. Ik zal morgen wel even op kaart kijken. Enig is dat stuk naar ouderkerk niks wordt gedaan waardoor ruiterpad zo vergroeid is dat je bijna niet meer terug vindt.



Hoi Tobbes,

zou jij dat rondje bij Oude Dijk ook kunnen intekenen? Veulen84 zou dat wel fijn vinden en natuurlijk zijn er nog veel andere die daar baat bij hebben.
Als je wilt, stuur maar naar yvette@ruiterenenmennen.nl

Vreemd dat dat ruiterpad er slecht bij ligt. Volgens het recreatieschap is er in 2014 toch veel verbeterd en vernieuwd voor ruiters. Zelfs is er een doorwaadplaats aangelgd.

http://www.recreatienoordholland.nl/con ... 001_000810

Misschien even melding maken van de staat van de route, of met wat vrijwilligers zelf een paar uurtjes de handen uit de mouwen, zodat je weer een jaartje lekker kunt rijden :D .

Anoniem

Re: Rijden hoge dijk/gaasperzoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:08

Ik heb daarin 2010 voor laatst daar gereden :+ Fijn dat ze op opgeknapt hebben. De exacte route weet ik niet meer, behalve dat daar met veel plezier heb gereden.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Rijden hoge dijk/gaasperzoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 12:34

Die ruiterpaden liggen niet aan deze kant van ouderkerk. Hier hebben ze wel een klein ommetje om de doorwaadbare plaats gelegd en een stukje vernieuwd omdat er nieuw water is gekomen.

Die weg naar ouderkerk was de laatste keer dat ik er langreed met de auto gewoon overtrokken met gras.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:59

Yvette01 schreef:
Veulen84 schreef:

Yvette: Ik zal van het weekend even een uurtje uittrekken om nog wat verbeteringen en extra paden van het stuk wat ik wel ken voor je in te tekenen. Zal ook even de grote parkeerplaatsen opschrijven.


Super als je dat wilt doen, alvast bedankt. En i.d.d. Parkeerplaatsens geschikt voor trailers, zijn heel welkom op de routeplanner.


Dank je voor je route en aanvullende info. Alles staat inmiddels keurig op de routekaart vermeld.