Uitrijmogelijkheden Hazers-Woude dorp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JenteC
Berichten: 455
Geregistreerd: 15-10-15

Uitrijmogelijkheden Hazers-Woude dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 11:52

Hee!

Zoals al aan de titel te zien is ben ik opzoek naar leuke plekken (liefst ruiterpaden) waar ik van de zomer lekker kan buiten rijden rondom Hazers-woude dorp.

Graag te rijden vanaf (het begin van, dus vanuit het dorp) de voorweg.
Als iemand leuke paden weet hoor ik het heel graag!

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: Uitrijmogelijkheden Hazers-Woude dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:57


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:05

Het Bentwoud (als ze daar ooit nog eens paden aan aanleggen dan :roll:).

Als je vanuit stal Groenewoude naar rechts gaat kun je heerlijk de polder in rijden. Lekker rustig stukje daar.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:58

Anoniem schreef:
Het Bentwoud (als ze daar ooit nog eens paden aan aanleggen dan :roll:).

Als je vanuit stal Groenewoude naar rechts gaat kun je heerlijk de polder in rijden. Lekker rustig stukje daar.

Boete van 90 euro als ze je in het Bentwoud betrappen. Ik ga echt niet voorbij de bruine bordjes waarop staat dat het verboden is voor ruiters. Ze controleren veel en streng.

Rondom het Bentwoud, langs het Schravenwildertpad en Bentwoudpad kun je wel heerlijk rijden. Wel berm, geen ruiterpad, maar daar kun je lekker galopperen en rijden. En je ziet vaak de Schotse Hooglanders in het water staan (mooi gezicht). Ik rijd er wekelijks. Al jarenlang.

Verder... zijn er volgens mij geen ruiterpaden rondom Hazerswoude.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Uitrijmogelijkheden Hazers-Woude dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:02

Wij pakken vaak de trailer om een rondje bij de vlietlanden te gaan maken. Maar ik woon dan ook aan de andere kant van het dorp dus echt alleen de polder om te rijden.

kalliexxxx
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:03

Waar in Hazerswoude woon je? Ik rij zelf altijd via de voetbal en dan richting klein Giethoorn. Over d hoge brug geen(staat bille brug op) dan rechts over het pad van maurits kom je weer op dorp uit. Bij hofman

Wat ook een optie is om bij de voetbal over de brug rechtdoor te gaan. Je gaat dan richting Alphen. Langs de n11 kun je galopperen. Je komt dan uit bij de burgemeestersmitweg uit. Het laatste rondje is ong 3u rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:37

Duke schreef:
[naam] schreef:
Het Bentwoud (als ze daar ooit nog eens paden aan aanleggen dan :roll:).

Als je vanuit stal Groenewoude naar rechts gaat kun je heerlijk de polder in rijden. Lekker rustig stukje daar.

Boete van 90 euro als ze je in het Bentwoud betrappen. Ik ga echt niet voorbij de bruine bordjes waarop staat dat het verboden is voor ruiters. Ze controleren veel en streng.

Rondom het Bentwoud, langs het Schravenwildertpad en Bentwoudpad kun je wel heerlijk rijden. Wel berm, geen ruiterpad, maar daar kun je lekker galopperen en rijden. En je ziet vaak de Schotse Hooglanders in het water staan (mooi gezicht). Ik rijd er wekelijks. Al jarenlang.

Verder... zijn er volgens mij geen ruiterpaden rondom Hazerswoude.

Daarom staat er ook bij, als ze ruiterpaden aanleggen. Ben zelf al door de boswachter het bos uitgestuurd dus ik ga er niet meer in totdat het toegankelijk is voor paarden.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Uitrijmogelijkheden Hazers-Woude dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:59

Jammer is dat he... beetje frustrerend is het wel. Nergens in de omgeving zijn ruiterpaden en dan moet je langs zo'n prachtig gebied rijden en je mag er niet in met je paard. Ik kijk altijd verlangend naar het bos en de velden waar ik niet komen mag. Voor voetgangers en fietsers liggen er prachtige paden, maar er liggen geen ruiterpaden. Weet jij of die er überhaupt wel komen?

Anoniem

Re: Uitrijmogelijkheden Hazers-Woude dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:30

Nou zeker. De stal waar ik rijd ligt letterlijk aan het pad naar het Bentwoud. Het bos is echt prachtig, zo jammer dat er geen paarden in mogen. Na de zomervakantie gaan ze in overleg met de ruiters over ruiterpaden. Maar heel eerlijk gezegd denk ik niet dat het er van gaat komen.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:33

Anoniem schreef:
Nou zeker. De stal waar ik rijd ligt letterlijk aan het pad naar het Bentwoud. Het bos is echt prachtig, zo jammer dat er geen paarden in mogen. Na de zomervakantie gaan ze in overleg met de ruiters over ruiterpaden. Maar heel eerlijk gezegd denk ik niet dat het er van gaat komen.

Oh, dan wil ik wel even mee komen praten. Stal Yodoki?