Mummy paarden op buitenrit, dazen en muggen outfits

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Mummy paarden op buitenrit, dazen en muggen outfits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:57

Die van ons gingen hele dag binnen staan ( schuilstallen ) als er veel beesten zijn, dus dan heb ik daar ook niks aan. Wil juist dat ze lekker bewegen, hun eten zoeken etc. Daarom staan ze 24/7 buiten. Als ik een vliegendeken op deed, liepen ze gewoon rustig rond.

Ik stond begin van de zomer naast iemand, die geen dekens op wilde en die paarden gingen helemaal uit hun plaat, wat echt wel gevolgen kan hebben als dat een tijdje duurt. Kijk, die van ons mogen gek doen, rennen en bewegen, maar het is echt ongecontroleerd wat paarden doen als ze gek worden van rotbeestjes.

Op buitenrit ben ik het weleens vergeten om ze in te pakken en dan blijven we stappen. Dus rijden ze niet warm, maar gaan bijv ook niet stilstaan.
Ik laat ze wel vrij los, dat ze gewoon welmet hun hoofd goed kunnen bewegen en draaien als ze een beestje voelen en niet een ruk in de mond krijgen.

Als ze nu nog eens wat voor ons uitvinden ben ik helemaal happy. Mijn man is gister bij de paarden 2x lelijk in zijn nek gepakt door het een of ander. Ik word weinig geprikt, maar word wel helemaal gek van alle beestjes. ( alles wat geen haren heeft zeg maar )

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:43

Moet er ook niet aandenken om zonder deken naar buiten te gaan. Ik gebruik de deken ook als ik in de bak rijdt. Als je ziet hoeveel rustiger ze lopen heb ik liever dat, dan zonder deken en al dat gooien met hun hoofd en slaan met de staart. Als je voldoende hebt aan een spray is dat zeker fijn maar hier is het zonder deken niet om te rijden. En verder heb ik ook niet het idee dat ze heel veel meer zweten of warmer hebben met deken.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Mummy paarden op buitenrit, dazen en muggen outfits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:16

Als het echt te warm is, rijden we gewoon helemaal niet of heel laat. Dus die van ons zweten niet onder de vliegen rijdekens, of in ieder geval nooit meer dan zonder. Zweten kan altijd..