Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

 
Profiel   

Goede reis en heel veel plezier ..
Geniet ervan !
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 15:52 



 
Profiel   

We zijn veilig aangekomen en ik heb gisteren mijn eerste buitenritje met hem gemaakt. Nu kan het trainen beginnen!
Toen ik naar de wei liep de eerste dag kwam hij op me af gedraafd, hinnikend. Blijkbaar heeft hij me gemist! Maar nu heeft hij nog even tijd om te chillen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 06:58 



 
Profiel   

Buck <3
Veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 07:00 



 
Profiel   

Er zitten hier zo veel minder vliegen trouwens! Echt ongelooflijk en erg fijn straks in het bos. Er zitten dan wel veel meer muggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 07:02 



 
Profiel   

Altijd fijn als ze je zo vrolijk begroeten. Heel veel plezier daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 08:02 



 
Profiel   

ik zal je alvast waarschuwen….muggen en…..knutten!!! Verschrikkelijk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 08:52 



 
Profiel   

Heel veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 15:41 



 
Profiel   

Morgen gaan we zijn eerste mountain trail lopen! Ik heb een dagje vrij en Budd moet nog trainen. Het wordt waarschijnlijk een heftige rit voor hem, maar ik heb vertrouwen in hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-17 19:43 



 
Profiel   

Geweldig dat je deze kans krijgt om dit mee te maken.
Geniet ervan.
En dat ritje dat komt goed.
Wanneer hij in goede gezondheid is dan moet hij dit kunnen volhouden.
En daarna 2 daagjes rustig aan en n beetje wandelen met hem .
Goed voor zijn spierpijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-17 09:14 



 
Profiel   

Ik dacht even dat ik je perongeluk ontstipt had maar het is hier gewoon heel stil.
Hoe gaat het, ben je heerlijk aan het genieten van je werkvakantie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-17 21:48 



 
Profiel   

Zeker! Het is alleen nogal hard werken dus heb niet veel tijd meer gehad om updates te plaatsen!
Het ging laatst wat minder met Buddy, hij had erg last vaan zijn traanbuizen door de vliegen ed. Dus zijn we naar een dierenkliniek gereden en hebben we ze uit laten spuiten en hij is weer helemaal vrolijk. Maar de troep die eruit kwam! Ze waren blijkbaar helemaal verstopt.

(Bud met troepjes in zijn ogen, hij begon er echt van te 'huilen')
[ img ]

Wat minder nieuws misschien, maar helaas. Ik heb na drie jaar toch besloten om Buddy toch te koop te zetten. Ik had gehoopt dat dit onze band zou versterken, want na drie jaar had ik nog niet echt een band met hem, maar helaas heeft het niet mogen baten. Hij heeft wel een band met mij, maar ik werk liever met andere paarden dan met hem en dat vind ik zonde en niet eerlijk tegenover hem. Dus helaas toch de keuze moeten maken...

Ik ben hier wel heerlijke herinneringen met hem aan het maken die ik nooit ga vergeten en ik heb er zeker geen spijt van dat ik hem heb meegenomen. Zo heb ik tijdens een rit met hem te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor mijn VWO diploma!
[ img ]

We hebben hier heerlijke ritten gemaakt al en dat gaan we nog de hele zomer doen en hij doet alles voor me! Het is echt een heerlijk paard, maar het voelt niet als MIJN paard. Dus dan geef ik liever een ander de kans om met deze grote schat te werken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-17 13:37 



 
Profiel   

Fijn dat je het leuk hebt daar.
En wat een moeilijke knoop heb je doorgehakt.
Neem je hem nog wel mee terug of ga je kijken of er daar een fijn huis voor hem is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 08:33 



 
Profiel   

Ik ga op zoek naar het beste huisje voor hem. Of dat hier of in Nederland of misschien zelfs ergens anders is, maakt mij niet veel uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 12:33 



 
Profiel   

Ons Bud stond van de week letterlijk te slapen tijdens het hoeven vijlen!

Op een gegeven moment hoirde ik hem zelfs snurken :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 11:03 



 
Profiel   

Ik heb net je topic pas gevonden en wat een avontuur ben je aangegaan, heel gaaf! Jammer dat je besloten hebt om Buck/Buddy te verkopen, heb je al een nieuw huisje op het oog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 11:39 



 
Profiel   

Jee Bud voelt zich wel echt op zijn gemak :D .
Heerlijk toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 12:30 



 
Profiel   

Hi TS! Ik werd op facebook al getagd in je berichtje door Ibbel. Wat een leuk paardje is het! Kun je me pb wat meer info sturen? Ik ben op zoek naar een paardje zoals Buck

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 12:39 



 
Profiel   

StormMilagro schreef
Ik heb net je topic pas gevonden en wat een avontuur ben je aangegaan, heel gaaf! Jammer dat je besloten hebt om Buck/Buddy te verkopen, heb je al een nieuw huisje op het oog?


Er zijn al (erg veel) geïnteresseerden die mij gecontacteerd hebben, maar een stuk of vijf/zes serieuzere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 06:22 



 

Ik reageer hier even...

Twee jaar geleden heb ik een paar keer bij de sundanceranch gereden en toen was het echt helemaal geweldig. Echter ben ik vorige week weereens geweest en dat viel ongelofelijk tegen. Allereerst werd er gewoon een pony meegenomen die twee enorme rauwe, opgezette plekken had bij de singel. "Dat was normaal", kregen we te horen toen we er iets van zeiden. Ammehoela. Daarbij waren de paarden allemaal ziek geweest waardoor ze 3 weken stil hadden gestaan. Echter waren na het minste of geringste beetje inspanning (al na een heuveltje oplopen) alle paarden nog aan het hoesten, aan het hijgen en zeer bezweet.


Ze beslaan er overigens niet. Daar is in principe niets mis mee, daar ben ik zelfs voor, als het niet nodig is. Echter had het paard waar ik op zat zo ongelofelijk veel last van de steentjes dat hij nauwelijks kon lopen. Dan heb ik toch iets van: waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?


Het was daar een tijd geleden echt heel leuk, maar wij krijgen het idee (plus een heel gezin wat wij goed kennen die er deze zomer een week zijn geweest) dat ze het er erg moeilijk hebben om 's winters rond te komen, en dat nu ten koste begint te gaan van de paarden. Bitloos of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-17 10:36 



 
Profiel   

Wow... wat erg!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-17 10:38 



 

Echt ontzettend zonde. Ik heb er voorheen met heel veel plezier gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-17 11:09 



 

Jammer om te lezen. Ik hoop dat ik binnenkort een andere ervaring kan neerzetten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-17 14:04 



 
Profiel   

Resistance schreef
Ik reageer hier even...

Twee jaar geleden heb ik een paar keer bij de sundanceranch gereden en toen was het echt helemaal geweldig. Echter ben ik vorige week weereens geweest en dat viel ongelofelijk tegen. Allereerst werd er gewoon een pony meegenomen die twee enorme rauwe, opgezette plekken had bij de singel. "Dat was normaal", kregen we te horen toen we er iets van zeiden. Ammehoela. Daarbij waren de paarden allemaal ziek geweest waardoor ze 3 weken stil hadden gestaan. Echter waren na het minste of geringste beetje inspanning (al na een heuveltje oplopen) alle paarden nog aan het hoesten, aan het hijgen en zeer bezweet.


Ze beslaan er overigens niet. Daar is in principe niets mis mee, daar ben ik zelfs voor, als het niet nodig is. Echter had het paard waar ik op zat zo ongelofelijk veel last van de steentjes dat hij nauwelijks kon lopen. Dan heb ik toch iets van: waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?


Het was daar een tijd geleden echt heel leuk, maar wij krijgen het idee (plus een heel gezin wat wij goed kennen die er deze zomer een week zijn geweest) dat ze het er erg moeilijk hebben om 's winters rond te komen, en dat nu ten koste begint te gaan van de paarden. Bitloos of niet.



Ik heb er ook zeer slechte ervaringen mee. Ze hebben mij letterlijk willen uitbuiten. Ik moest betalen voor een werkvakantie en kreeg ook nog vuile opmerkingen van de eigenaresse mijn kant op. Ik krijg niet zo snel ruzie btw dus daar ligt het niet aan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-17 14:44 



 
Profiel   

Ik heb zelf juist een hele andere ervaring want wat was het geweldig. Zelf reed ik op Nikita en ze was echt een schat , alle paarden waren eigenlijk geweldig. Ook waren de gidsen en de meiden die daar hielpen heel erg lief. Van het weekprogramma was Donderdag mijn lievelingsrit. Anita en Anders waren allebei ook heel erg aardig en wat heb ik veel geleerd van de cutting les die we kregen van Anita. Ik heb ook de auteur van dit topic ontmoet en zij was ook echt geweldig :)

Als reactie op Resistance: De paarden waren weer hun conditie aan het opbouwen en als ze het niet aankonden waren ze ook echt niet meegegaan. Het paard met de plekken bij de singel was waarschijnlijk Smeagol, een paard met humor die de toeristische routes door bomen heen neemt. Over de hoeven , Anita heeft ze juist niet beslagen omdat je hier eigenlijk alle hoefproblemen mee voorkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 07:59 



 
Profiel   

Tuena ,1 bericht om dit te vermelden? Paard wat gevoelig loopt gewoon doorrijden? Dat is geen problemen voorkomen lijkt me. Je bericht kan helemaal kloppen maar komt zo niet erg geloofwaardig over, sorry. Je had het beter niet kunnen schrijven als je doel was om voor deze ranch op te komen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 08:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen