Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 21 [ 506 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp


 
Profiel   

Eigenlijk heb ik helemaal geen tijd om dit topic te openen.. Iets met druk... Druk op het werk, druk thuis met de verbouwing ( [HTT] Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet? ).. Maar ik doe het lekker toch :D Want wat is er nou leuker dan voorpret? En dit jaar gaan we zelfs 2x op stap.

Maar daarover straks meer.. Ik zal mij eerst even netjes voorstellen aan de bokkers die nog niet bekend zijn met onze huifkar topics. Nouja, netjes voorstellen, ik jat gewoon de tekst van vorig jaar :D

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Okey, wie zijn wij?

[ img ]
Wij zijn Gerard en Mariska, woonachtig in het mooie Drenthe. In het dagelijks leven werkt Gerard als Elektrotechnicus, terwijl ik op een laboratorium rondhobbel.

Net als voorgaande jaren gaan wij met onze huifkar door Drenthe trekken, en hopelijk reizen jullie (weer) mee!

En hoe gaan we dan?
[ img ]
Voor de wagen loopt mijn trouwe span van Katinka (links op de foto, 25 jaar oud) en haar 17 jarige dochter Ciara. Naast de wagen lopen onze honden Abby (de witte) en Garuda.

In 2012 zijn we voor het eerst wezen trekken met een huifkar. Dit was in onze kleine huifkar, en achteraf gezien hebben we veel geluk gehad met het goede weer die week.. Want echt waterdicht was die niet.. :D Ik heb toen dit topic bijgehouden: [BRT] Een week trekken met huifkar door drenthe, volg ons hier..

Na die vakantie marktplaats een beetje in de gaten gehouden of er geen 'echte' huifkarren te koop waren, want het smaakte wel naar meer.. En toen stond deze kar te koop, in de buurt en voor 350 euro... daar kon ik hem niet voor laten staan. Er moet wel het e.e.a aan gedaan worden, en daar heb ik toen dit topic voor geopend: [AR-ITP] Hobbyproject... Huifkar opknapper gekocht

In 2013 zijn we toen met deze nieuwe kar gegaan: [BRT] Huifkar trektocht 2013! We gaan er weer voor (11aug vertrek) Hij beviel goed, op het missen van vering na :D
Een hele handige vriend heeft ons in het voorjaar van 2014 geholpen er torsieassen op te zetten, en de sturing aan te passen van fusee naar draaikrans.

Dat beviel super, in 2014 hebben we dan ook een heerlijke vakantie gehad : [BRT] Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

In 2015 hadden we wat minder mazzel met het weer, maar juist daardoor een memorabele vakantie waar ik nu achteraf met veel plezier op terug kijk: [BRT] Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 17 tot 30 mei 2015

In 2016 hebben we voor het eerst delen van de dag live gestreamd, en gezien de reacties werd dat erg gewaardeerd. Wendy reed de tweede week mee, en zelfs toen was het nog steeds gezellig :D
[BRT] Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 21 mei tot 4 juni


Hier nog een kort filmpje dat ik in 2014 gemaakt heb van de kar :D


-------------------------------------------------------------------------------------------------

En dan nu de plannen voor dit jaar. Want we gaan de maand mei dit jaar maar eens mijden :D, de laatste jaren vakantie in die maand waren steeds erg koud en nat geweest.
Maar omdat er hier in de zomer erg veel dazen zitten, is de volgende optie half augustus.. dus dat gaan we doen :D En omdat we omgeving Sleen/ Oosterhesselen etc wel gezien hebben, gaan we dit jaar eens iets anders doen, we gaan omhoog. Dus richting Zuidlaren, en dan via Dwingeloo weer terug. De precieze route ben ik nog druk aan het plannen, dus mochten hier bokkers zitten die rond Gieten/Zuidlaren/Assen wonen/rijden heb ik nog wel een paar vragen :D

Maar ik had het over twee vakanties... Ja dat klopt. Misschien weten jullie nog dat 2 jaar geleden op de eerste dag vrienden van ons meereden met hun Tinker en wagen? En de echte die-hard weten misschien zelfs nog dat het eerste jaar een vriendin meereed op Joy? Nou, dit jaar gaan we half juni 3 dagen trekken met die vrienden, en Wendy gaat dan natuurlijk ook mee.. Dat wordt erg gezellig vrees ik :D :D

Nou, zal straks nog wel iets meer vertellen over de routes, maar dan weten jullie in ieder geval wanneer we weer gaan! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 10:51 



 
Profiel   

Ja ik volg weer! :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 10:54 



 
Profiel   

Ik volg ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 10:55 



 
Profiel   

Hier ook weer een stille meevolger *\o/* :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 10:56 



 
Profiel   

Ik volg ook weer! Heerlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 10:57 



 
Profiel   

Ik volg weer :D !
Wanneer gaan jullie trekken in juni? OF staat de datum nog niet vast

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 10:59 



 
Profiel   

Jaaa eindelijk hahaha.
Ik volg ook weer, heb tot nu toe elke keer nog gevolgd dus dit jaar ook weer. :D
Het is bijna net zoiets als kerst, het hele jaar wachten op dat moment dat dit topic weer komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 11:01 



 
Profiel   

Ik kom ook weer volgen :-)
Leuk!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 11:11 



 
Profiel   

Ik volg ook weer stilletjes mee! ;) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 11:18 



 
Profiel   

Ahh wat leuk dat jullie net zo enthousiast (leve spellingcheck want dat schrijf je nooit foutloos zo`n woord :D) (haha het was zelfs zo fout geschreven dat hij eerst geen suggesties had hoe het dan wel geschreven moest worden :D.. Ik was al zo ver dat ik het wou vervangen door het woord blij :D) zijn als wij.

De rit in juni is 12-13-14 juni, en heel misschien nog een dag langer. Wendy loopt daar om te zeuren :D en volgens mij kan de rest ook, maar dat moet ik nog even checken. De rit (als hij drie dagen blijft zou zijn:
Dag 1:
https://www.endomondo.com/routes/905438777

Dag 2:
https://www.endomondo.com/routes/905590578

Dag 3: (ongeveer)
https://www.endomondo.com/routes/909161673

Mochten we een dag langer gaan, kunnen we in plaats van naar huis ook richting Orvelte of Sleen rijden, en dan de volgende dag richting huis..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 11:18 



 
Profiel   

Oh dan hoop ik héél hard met jullie mee dat het goed weer is!!
Zit die week samen met paardlief op de camping om de paardenvierdaagse op de Veluwe te rijden.
Vorig jaar hebben we genoeg regen gehad hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 11:20 



 
Profiel   

Leuk, ik volg weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 11:21 



 
Profiel   

Mijn broer en ik heten ook Gerard en Mariska xD

Ziet er heel gaaf uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 11:25 



 
Profiel   

Wat leuk!! Ik ken zuidlaren - gieten - dwingeloo wel een beetje, mocht je vragen hebben :) paarden hebben in ruinen, ubbena, anderen en noordlaren gestaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 11:26 



 
Profiel   

Leuk! Ik ga weer volgen.

Ben je al een beetje over je twijfelt wbt katinka heen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 11:30 



 
Profiel   

*\o/* *\o/* *\%/*
Jeej!!! Zin in Juni!!!
En ik blijf erbij dat we gewoon langer dan 3 dagen moeten gaan O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 11:30 



 
Profiel   

Caily schreef
Wat leuk!! Ik ken zuidlaren - gieten - dwingeloo wel een beetje, mocht je vragen hebben :) paarden hebben in ruinen, ubbena, anderen en noordlaren gestaan

Ik kom daar nog op terug, er zijn een paar paden waar ik twijfels over heb.

Latruda schreef
Leuk! Ik ga weer volgen.

Ben je al een beetje over je twijfelt wbt katinka heen?

Nee... -O- Als je haar op de wei ziet staan is het gewoon een oudere pony. Maar heb haar nog in enkelspan voor de marathonwagen gehad vorige week en dit deed ze super. Ik ben wel blij met die korte vakantie in juni, als blijkt dat het toch te zwaar voor haar wordt moeten we iets anders bedenken voor augustus. Sowieso besloten dat we in Augustus de zadels thuislaten, en rustdagen dan lekker op de fiets wat rondrijden en de paarden laten staan.

Wendy_Komen schreef
*\o/* *\o/* *\%/*
Jeej!!! Zin in Juni!!!
En ik blijf erbij dat we gewoon langer dan 3 dagen moeten gaan O:)

jaja.... >;) 8)7 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 11:34 



 
Profiel   

ooo geweldig Mariska..
Ga jullie weer trouw volgen ....
Laat de voorpret beginnen jihaaaaaa

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 11:40 



 
Profiel   

Ik ga weer volgen!
Leuk dat we meer op afstand mee mogen op jullie trektocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 11:41 



 
Profiel   

Ik kom weer gezellig (virtueel) met de rolstoel achter de wagen hangen :D .

Lijkt me best fijn om er tussen de verbouwperikelen in juni een paar dagen tussenuit te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 11:53 



 
Profiel   

Oh wat leuk! :):) Ik ga ook weer volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 12:02 



 
Profiel   

Wat leuk weer!
Volg jullie weer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 12:13 



 
Profiel   

Jaaaa ik volg weer! *\o/*
Ik was al benieuwd waar dit topic bleef, ben er al sinds maart op aan het wachten :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 12:15 



 
Profiel   

Yeah!!!! Ze gaan weer!!!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 12:21 



 
Profiel   

Stille meelezer die ieder jaar heeft meegelezen was al aan het uitkijken naar dit bericht.
En dan nog dubbel de pret ook dit jaar leuk leuk leuk *\o/* *\o/* *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 12:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 21 [ 506 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen