Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaritB

Berichten: 8625
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:51

Zo heerlijk om al die foto's te zien! Zo kan ik toch lekker mee genieten van de heerlijke buitenritten.

Nog zo'n 2 maanden dan kan ik waarschijnlijk ook weer een rit maken, zodra het mag gaan we met de trailer naar het bos om een heerlijke rit te maken!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:47

Ik heb gisteren ons winterrondje gemaakt (aka.. op hoefschoenen rondje over t asfalt draven), want alles is veelste nat. Had er in t begin geen zin in, wou liever naar t bos/heide maar ik heb geen trekkende auto meer.
maar uiteindelijk kwam het zonnetje door en Bente was enthousiast en braaf.

MaritB

Berichten: 8625
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:10

xxVon schreef:
Ik heb gisteren ons winterrondje gemaakt (aka.. op hoefschoenen rondje over t asfalt draven), want alles is veelste nat. Had er in t begin geen zin in, wou liever naar t bos/heide maar ik heb geen trekkende auto meer.
maar uiteindelijk kwam het zonnetje door en Bente was enthousiast en braaf.


He wat balen! Is je auto stuk?

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:16

MaritB schreef:
xxVon schreef:
Ik heb gisteren ons winterrondje gemaakt (aka.. op hoefschoenen rondje over t asfalt draven), want alles is veelste nat. Had er in t begin geen zin in, wou liever naar t bos/heide maar ik heb geen trekkende auto meer.
maar uiteindelijk kwam het zonnetje door en Bente was enthousiast en braaf.


He wat balen! Is je auto stuk?


Ja en nee, hij heeft een motor storing waardoor de auto in de noodloop zit, eerst was dat af en toe, maar nu de hele tijd. En met die noodloop begrenst de auto zich en heeft hij geen power meer om de trailer te trekken.
Zoekopdracht bij de garage staat voor een vervanging, hoop dat ze snel wat gevonden hebben voor ons.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:50

Hier gisteren ook weer het ritje gedaan van 7km. Volgende week ga ik normaal eens de omgeving wat meer uitgebreid gaan verkennen, ik kijk er zo naar uit. Het laatste deel van onze wandeling, is echt een crosspaadje, waar we echt volle gas gaan. Het beste gevoel van de wereld. <3


Afbeelding

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:05

Balen van je auto xxVon! Hopelijk vinden ze inderdaad snel vervanging!

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:36

Gisteren de Berkenbroekroute gereden met 2 vriendinnen.
Was schitterend weer en een prachtige route.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:46

Vanmorgen wel weer een rondje gedaan, maar het zijn echt nog ienieminirondjes. Iets met weinig tijd en een bejaarde hond mee. Maar goed, het zal toch wel weer een x komen, neem ik aan. Na morgen voorlopig goed weer.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:48

Mooie rondjes weer!
Hier gister ook weer wat kilometers. Ook nog 3km wandelend.
Afbeelding

Annemarievzr

Berichten: 265
Geregistreerd: 01-05-11
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:17

Yes, ik zit er (=de bokkersbokaal) ook weer in! Na een maand of 4 afwezigheid vanwege een gescheurde binnenste knieband na een val van mijn paard ben ik weer lef aan het opbouwen. Zondag de 3de bosrit en echt weer wat km's gemaakt en gister de eerste galop in de bak. Man wat raak je snel je conditie (en je lef) kwijt door zoiets stoms als een ongelukkige val! Hopelijk kan ik deze periode weer wat meer km's maken. 2017 steekt echt magertjes af tegen 2016: 174 km tot nu toe tov 650 vorig jaar! Ik heb er zin in!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:34

Annemarievzr, ook een 'gelukkige' val doet heel wat met je zelfvertrouwen, kan ik je zeggen. Ben anderhalf jaar geleden gevallen door een heel suf dingetje en ik had alleen een blauwe bil. Maar toch ben ik nog een hele tijd onzeker geweest. Maar het gaat wel weer goed nu. Kost wat tijd.

Ik schiet ook niet op met mijn kms. Nieuwe hond en een paard in de lappenmand (niet mijn rijpaard, maar kost echt veel tijd in verzorging), dus schiet bij mij ook niet op. Wil straks wel een km of 10 doen. Caj kan dat makkelijk, maar de hond moet ook even wennen aan de kms. Dus dit jaar zal het voor mij ook geen top 20 plaats worden met boven de 1000 km, ben ik bang. Maar goed, even investeren en dan kan ik volgend jaar weer vol aan de bak, denk ik dan maar.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:26

Na een val weer rustig opbouwen idd.
Ach, ik ga ook niet voor de meeste kilometers. Ik rijd voor het plezier en voor mij hoeven dat geen onwijze afstanden te zijn. Hier ook geen bos en veel verkeer, dus vooral de weekenden.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:58

Vandaag een ritje met Nina gedaan, ze was lekker vlot.
Afbeelding

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:12

mooney schreef:
Wat zijn de regels?
[list][*] De challenge is bedoeld voor activiteiten met je paard buiten de bak/het weiland. Dit bestaat uit: buitenrijden, ritten voor de wagen of wandelen/fietsen met je pony. De challenge telt alleen km's mee die zijn getrackt onder 'paardrijden/riding'.[/*]



Wat jammer van deze regel -O- ik kan enkel wandelen en fietsen met mijn dieren (gepensioneerde fjord en een shet) Maar om ook zelf alles bij te houden maak ik wel degelijk verschil tussen fietsen en wandelen en af en toe hardlopen. Niks staat dus onder de sport paardrijden, puur voor mn eigen trainingsdoeleinden.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:19

Wat je zou kunnen doen is je km's handmatig toevoegen onder het kopje paardrijden.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:24

Afbeelding

Hier eindelijk ook iets meer dan een rondje om het huis. Hond mee, ging prima. Zelfs nig complimenten gekregen van een boer.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:26

Onali schreef:
mooney schreef:
Wat zijn de regels?
[list][*] De challenge is bedoeld voor activiteiten met je paard buiten de bak/het weiland. Dit bestaat uit: buitenrijden, ritten voor de wagen of wandelen/fietsen met je pony. De challenge telt alleen km's mee die zijn getrackt onder 'paardrijden/riding'.[/*]



Wat jammer van deze regel -O- ik kan enkel wandelen en fietsen met mijn dieren (gepensioneerde fjord en een shet) Maar om ook zelf alles bij te houden maak ik wel degelijk verschil tussen fietsen en wandelen en af en toe hardlopen. Niks staat dus onder de sport paardrijden, puur voor mn eigen trainingsdoeleinden.


Of dubbel erin zetten. Van 1 pony wil ik de kms ook nog apart bijhouden. Dus als ik heb gereden, schrijf ik die ook nog weg onder fietsen. Heb ik wel dubbele kms, maar dat geeft niet. Kan ik dat wel apart bijhouden.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:41

Hoe doe je dat dan? Zit even te kijken, maar moet dat dan onder Edit? Kan daar idd de sport en andere dingen aanpassen, maar het lijkt mij dat hij hem dan niet dubbel opslaat. (andere opties: tag friends, add photos, create route, link to existing route, export, delete, workout en map visibility)

Zit btw op mn laptop, niet mn telefoon.


Edit; denk dat ik de knop gevonden heb. Eens kijken of het me op die manieren gaat lukken morgen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:44

Onali schreef:
Hoe doe je dat dan? Zit even te kijken, maar moet dat dan onder Edit? Kan daar idd de sport en andere dingen aanpassen, maar het lijkt mij dat hij hem dan niet dubbel opslaat. (andere opties: tag friends, add photos, create route, link to existing route, export, delete, workout en map visibility)

Zit btw op mn laptop, niet mn telefoon.

Je moet m apart erin zetten. Dat kan onder nieuwe route maken of gewoon de endomondo even een paar seconden aan zetten onder de sport van je keuze en daarna met de edit-knop de juiste kms en tijd erbij zetten. In beide gevallen heb je dan geen kaartje (of je moet willen intekenen, maar daar heb ik nooit zin in. Gaat me toch om de kms).

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:00

Super leuk! Ik ben sinds een tijdje ook lid, alleen even wat drukker geweest en niet meer zo veel gereden.

Ik rij mee met mijn 8 jarige PRE ruin Vigo :D

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen 2 rondjes :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BlixtsnabbBS

Berichten: 110
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:26

Echt leuk om te zien! De mijne is wel echt super snel vergeleken met een boel hier

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:34

Blijft voor mij ook wennen om nu 2 te hebben die een stuk langzamer zijn.
Blue (Am painthorse)heeft gewoon de bouw niet om op tempo te blijven en Nina(welsh cob) heeft nog training nodig.
Verder kan ik lang niet overal draven vanwege verharde weg, maar mijn appaloosa was ook veel rapper en daardoor was mijn rondje in anderhalf uur veel groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:49

Ik ben blij om af en toe mensen te zien waarbij ik denk "hmm, dat tempo lijkt me nog haalbaar" _O-
Al moeten nu wel weer gaan opbouwen denk ik (voor de verandering eens :roll: ) want hij heeft nu al weken niks mee gedaan (eerst door omstandigheden, daarna werd ik ziek en ben ik nog altijd). Gisteren heel even geweest om supplementen aan te vullen en hem even uit de paddock gehaald, enorm stijf ^) Is ook de weersomslag denk ik, en dan in combi met het "stilstaan" .. Dus de eerste keren maar weer rustig aan en hopelijk dan terug uitbouwen naar ver en dan zien we wel weer :)

Welkom EdkingEnzo!

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:54

Het verschil kan inderdaad best groot zijn. Zelfs tussen een halfbroer en halfzus :D .
Afbeelding
Nou zijn deze rondjes wel heel anders en moet je bij de bovenste een heel stuk langs de weg om op de heide te komen. Dat drukt de snelheid natuurlijk ook.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:01

max speed is toch een heel verschil :wow: