Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saul

Berichten: 9668
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:17

Sabine ik bedoel dat jullie ons weer ingehaald hebben ;)

Tinker sally ik herken het hoor.
Heb ook heel lang gemend, vond en vind het geweldig maar we zijn er een paar keer vandoor gegaan. En sindsdien is mijn vertrouwen weg..
Helaas al zeker 4 a 5 jaar niet meer kunnen mennen daardoor.

Dus alle respect vanuit mijn kant +:)+

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30675
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:22

Hier ook maar beperkt mennen. Met mijn ruin wel op menles. Maar hier is het vrij druk in de polder en hij slingert weleens wat. Dus al tijdje niet op buitenrit voor de wagen.
Mijn merrie is superbraaf ondanks pas keer of 10 voor de wagen. Maar die loopt nu met een veulen aan de voet. Dus nog even geduld, haha.

Femke_Tweety

Berichten: 12023
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:29

tinker_sally schreef:
Tyrcanol schreef:
Gaat weer goed of niet tinker Sally :)

Zachtjes aan gaat het iets beter. Er mist nog heel stuk vertrouwen tussen ons.
Bij mij is er toch wel een angst gekomen, en daar baal ik van.
Ga gewoon weer bij de basis beginnen. Lekker tutten, wandelen en niet te veel moeilijke dingen opzoeken. En wanneer ik iemand vind die mee wilt rijden gaan we rondje doen.
Uiteindelijk wil ik toch weer alleen met haar op pad kunnen, en niet afhankelijk zijn van iemand anders. Als ze nu 1x in de 2 weken voor de kar komt te staan is het al veel.



Terug naar de start kan nooit kwaad, hoop dat het vertrouwen goed terug komt.


Maar,
Waarom alleen mennen?
Ik heb een heel makkelijk paard. Echt braaf buiten.
Staat al jaren voor de kar.
Ik men sinds mijn 15e (ben nu 37)
Maar ik ga nóóit alleen mennen.
Onder het zadel wel, mennen niet. Gewoon echt niet.
Puur voor mijn eigen gevoel van veiligheid.

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:42

@ Tyrcanol : dat zeg ik ook, dat het vast niet lang zal duren omdat ik geen tijd heb. Als jij wel rijdt is dat zo weer ongedaan ;)

@ tinker_sally : heel herkenbaar allemaal. Hier ook gestopt met mennen wegens een ongeluk en daarnaast ook het gedoe (nooit alleen weg kunnen) en het besef dat als het mis gaat de gevolgen vaak heel wat groter zijn dan wanneer je eraf valt. Toch mis ik het ergens ook wel.. Maar vul nu de tijd op andere leuke manieren in :) Hopelijk vind je het vertrouwen toch weer terug, back to basics is nooit slecht en dan groeit het doorgaans vanzelf weer.

tinker_sally

Berichten: 1460
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:38

Waarom alleen mennen, omdat ik niet afhankelijk wil zijn van anderen en daardoor mijn paard met wat geluk 2x per maand op buitenrit of voor de kar staat gaat.
Ze wordt niet meer bereden vanwege een afgekeurd zadel en voorlopig komt er geen ander zadel omdat ik haar sowieso al niet rijdt onder zadel.
Het mennen was altijd iets van ons samen. Het enige wat buiten goed ging zonder angst, spanning of iemand anders.
Ik weet zeker dat we deze dip weer te boven gaan komen, maar dat het een poos zal duren. Zolang het niet goed voelt ga ik niet alleen op pad. Maar ik hoop dat er een keer weer een dag komt dat ik weer met haar op pad durf.

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:49

Wat een mooie ritten maakt iedereen! Wel overal zo'n beetje last van de dazen lees ik :'). Bij ons bij de Bernisse helaas ook... Vandaag echt enorme gezien. Heb even een groter rondje gereden dan anders. Was benieuwd naar de nieuwe paden, daar zijn ze nu mee bezig. Maar op een heel stuk lag nog niks. Gelukkig is het over het gras momenteel ook prima rijden. Heb trouwens ook nog geen uitrijvliegen deken maar m'n oude vliegen deken voldeed ook prima met twee gaten erin geknipt zodat de singel eronder kon en gewoon tussen dekje en zadel in gelegd :D.

1. Uitzicht op het gemaal bij het Spui, hier nog over gras...
Afbeelding

2. Uitzicht vanaf het spui
Afbeelding

3. Nieuwe paadjes :).
Afbeelding

4. Lag een boomstammetje, natuurlijk ff sprongetje gedaan. En dat deed ie gewoon braaf!
Afbeelding

5. De dijk naar huis
Afbeelding

6. Laatste stukkie er even naast uitstappen
Afbeelding

7. En dan nog ff lekker douche en natuurlijk rollen!
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Saul

Berichten: 9668
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:07

Mooie paadjes!

Sabine we zijn je idd weer voorbij sorry :D

Wij zijn éindelijk richting het bos café geweest. Volgens mij een eitje voor mevrouw :') daar lekker een tosti gegeten en weer terug :).


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:43

Wow evdpanne, wat een geweldige foto's <3


Haha Tycranol, dat dus 8-)
Wel super dat het gelukt is!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30675
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:36

Heerlijke ritten. Hebben jullie nog tips van fijne vliegendekens voor het rijden? Ik heb er eentje, maar die is te zweterig.
Hier dus zonder deken gereden het weekend, maar dan toch af en toe wel echt last. Dan wil je doorrijden, maar dat laat de ondergrond niet altijd toe.
Afbeelding

Saul

Berichten: 9668
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:42

Ik heb een uitrij deken met losse hals. Vind het ideaal. Heb er ook een aan een stuk enkel met zadel uitsparing maar vind de borstsluiting niet fijn voor rijden. In mijn ogen gaat dat hoe dan ook schuren.

Dit is die van ons :

Afbeelding

Overigens spray ik ook altijd. Enige waar ze nu nog gaan zitten is jaar hoofd. Maar een kap lijkt me zo rot voor dr ...
Laatst bijgewerkt door Saul op 09-07-17 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:44

Wat een leuk verslag evdpanne!!

Vandaag voor het eerst sinds twee weken weer op pad geweest.
Afbeelding

sascha_luna
Berichten: 5
Geregistreerd: 22-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Letizia

Berichten: 12153
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:03

Heerlijk al die foto's!
Ik heb het hele weekend gewerkt en wanneer het weer minder wordt ben ik vrij :')

scrabbel

Berichten: 958
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:18

Afbeelding


hmm volgens endomondo hebben wij vandaag een heel eind gezwommen 8)7

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:28

ik wilde vanmiddag tourtje gaan doen, kwam ik er op dat ik om 5 uur op de set moest staan (ik ben figurant) dus daar ging mijn buitenrit
morgen gaat het onweren dus word het ook niks

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:33

Ben ook wel benieuwd welke vliegenuitrijdekens worden aangeraden. Wil er van de week eentje aanschaffen, zonder is echt niet te doen!

Ik heb bijna mijn doel behaald om in de top 100 te eindigen :'). Heb nu 271 km op de teller staan volgens mij. Vorig jaar oktober bevallen en daarvoor niet meer gereden. Ben zo eind maart weer gaan rijden. Merk ook dat ik nu wat minder tijd heb maar ach wie weet haal ik met de volgende challenge ook wel de 1000 km :D. Ik ga ervoor!

Josien_

Berichten: 9047
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:15

Welk boscafé is dat tyrcanol?
Ik heb nu een vliegenuitrijdelen van Harry's horse maar deze begint te verslijten dus moet eigenlijk ook een nieuwe gaan kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:31

Letizia schreef:
Heerlijk al die foto's!
Ik heb het hele weekend gewerkt en wanneer het weer minder wordt ben ik vrij :')


Je bent niet alleen 8-)



Qua vliegendeken heb ik nu eentje van QHP, zebradeken. Nog maar 3x gebruikt maar echt super tevreden erover. Er gaat geen enkele daas opzitten! Heel raar. Nadeel is dat ze dan maar allemaal op z'n hoofd gingen zitten :+ En aangezien hij maskers niet leuk vindt weet ik niet goed wat ik daarmee moet ...

Zo ziet het er dus uit:
Afbeelding

Nekstuk is los dus je kan ook zonder rijden als je wil. Verder wel borstsluiting maar binnenin speciale voering tegen het schuren. En ook heel interessante ontdekking was de aanwezigheid van bilsingels. En de zadeluitsparing was groot genoeg voor mijn boomloosje, iets wat ook niet altijd lukt ;)

Letizia

Berichten: 12153
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:29

Lotgenoten! :P

Heb het gelukkig droog kunnen houden, twas vanmorgen wel benauwd, dus maar een beetje rustig gedaan. Paard was ook een beetje gaar geloof ik, sinds gisteren een nieuwe weide paard erbij, Djuun staat normaal altijd samen met een c pony die de baas is en volgens mij heeft ze Djuun de hele nacht opgedreven om bij het nieuwe paard uit de buurt te blijven. Djuun was stront chagrijnig toen ik kwam en wat leeg op de flanken. Volgens mij vond ze heerlijk om even de wei af te wezen, dus ze was wel happy toen we onderweg waren. Bij thuiskomst een volle bak pulp gegeven. Hopelijk nu een beetje rust in de wei, truttige gedoe ook :')

catootje

Berichten: 291
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:15

Wat een afstanden leggen jullie allemaal af zeg! Ik sta nu op een totaal van 384 km, ik hoopte rond de 500 uit te komen, maar dat wordt denk ik lastig in nog 3 weken...
Quickie, leuk die route door het kanaal, was vast een erg verfrissend ritje :)

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:57

Geweldige foto's allemaal <3!
Heeft er iemand een vliegendeken die niet onder het zadelblad moet? Ik heb een monoblad dus kan er niks onder doen :+

Wij waren op pony/trainingskamp en hebben gisteren en vandaaf 55 km kunnen toevoegen, nog 15 en we hebben 800. Dat moet wel lukken binnen 3 weken :). Heerlijk op het strand gereden, galopje gedaan en aquatraining in de zee 8-). Helemaal knap voor Kietje die doodbang is voor de zee.

Of alleen rijden: ik krijg ook vaak de vraag hoezo rijd ik alleen (hoezo durf ik het). Ik vind het ook erg fijn onafhankelijk te zijn. Plus we zijn nu wat meer endurance-matig aan het trainen en daar horen ook tempo rondjes bij. No way dat er een dressuurprikker met mij mee gaat hahaha! Ik vind het wel fijn voor de afwisseling om met anderen te rijden, ook fijn voor Kiet.

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:41

Het zit er alweer bijna op! Ik zit zelf op 563 km dit jaar :) vanaf februari pas ongeveer actief de kilometers bijgehouden met endomondo, daarvoor zo af en toe. Ik wil graag de 600 km halen voor dit jaar en hoop volgend jaar 800 te kunnen halen :)

Zijn jullie tevreden met jullie '' resultaten''? Valt t mee of tegen?

Letizia

Berichten: 12153
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:18

Ik ben super tevreden, ik zit ruimschoots aan m'n kilometers, ik hoop nog de 1400 (zit nu op 1364) te gaan halen en mooi in de top 10 te blijven :)
Het enige waar ik meer op zou willen trainen is het tempo, maar weet niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken, echt harder dan 10kmpu op zo'n 15km wil nog niet echt lukken, dus als iemand nog tips heeft :)

Femke_Tweety

Berichten: 12023
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:10

Ik zit inmiddels op 140 kilometer.

Niet bar veel vergeleken met jullie.
Maar dík boven verwachting, omdat paardlief eigenlijk met pensioen was...

Maar nu zó fit is, dat we pensioen nog maar even teruggedraaid hebben... :D

Het merendeel van de 140 is ook vanaf februari.
Toen ik begonnen ben met 3 km stappen, terug uit pensioen.
Inmiddels weer ritten van 2 uur....

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:07

Ik zou de 1500 willen halen, dus nog 50 km te gaan (nu 1452). Van t weekend 90 km gereden in de Meinweg. Super mooi maar heel veel dazen. Volgende keer maar in t voorjaar gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding