Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Buitenrijmaatje gezocht. Omgeving Ede/Lunteren.

 
Profiel   

Ik ben in de gelukkige positie om een heel leuk bijrijdpaard te hebben <3
Ik rijd eigenlijk altijd buiten (behalve met sneeuw), maar meestal alleen. Veel stalgenoten rijden niet buiten of op andere dagen en tijden. Dus ik dacht, wie weet zijn er wel mensen op Bokt die het ook gezellig vinden om samen te rijden :)

Mijn paard staat aan de Nieuwesteeg, tussen Ede en Lunteren.
Ik rijd meestal in het Lunterse bos, Edese bos en een stuk van de Ederheide. Zeg maar het gebied aan de noord/noordoost kant van Ede.
Ik maak ritten van zo'n 2 tot 2,5 uur (we zijn aan het opbouwen, ik ga nog niet langer weg) en dan leggen we zo'n 18-20 kilometer af. Ik stap veel, draaf af en toe en doe stukken galop tussendoor (van een handgalopje van 20-25km/uur tot een snelle galop op de tankbaan van 40km/uur).
Mijn paard is echt verkeersmak (zelfs een chinook die vlak voor zijn hoofd langs vliegt doet hem niets) maar wil nog wel eens onzeker zijn bij rare objecten langs het pad (gekke omgevallen boom, transformatorkastje, uitpuilende vuilnisbak). Hij is nog nooit aan het rennen gegaan, hij springt opzij of staat ineens stil. Hij is echt een heel fijn en relaxed paardje om alleen mee buiten te rijden. Ik merk wel dat hij in ander paardengezelschap veel relaxter is. Hij kan tot zover echt goed met alle paarden, is ook een beetje een einzelganger (wat heel fijn is, want ik kan makkelijk van een groep wegrijden).
Wij rijden western, maar daar merk je niets van met buitenrijden (behalve dat ik vanuit galop ineens stil kan gaan staan als ik wil) :D
Ik rij altijd doordeweeks (in het weekend rijdt de eigenaresse zelf), meestal op maandag of vrijdag overdag (soms andere dagen ivm mijn werk). Avonden zouden ook kunnen in de zomerperiode.

Wie woont er in dit gebied of heeft zin om met trailer deze kant op te komen en wil samen buitenrijden? /3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:10 



 
Profiel   

Hej, ik woon dicht bij Ede, maar is dat de Ede aan Maldegem dat je bedoelt? :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:49 



 
Profiel   

Ik!! Ook western en in de buurt! Zal je vanavond even een uitgebreide pb sturen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 17:08 



 
Profiel   

HiFive5 schreef
Hej, ik woon dicht bij Ede, maar is dat de Ede aan Maldegem dat je bedoelt? :o?

Nooit geweten dat je een Eede hebt bij Maldegem (en dat ligt zelfs nog in Nederland!) en een Ede bij Aalst in de buurt :D Ik bedoel Ede in midden Nederland, aan de rand van de Veluwe.

Em_ schreef
Ik!! Ook western en in de buurt! Zal je vanavond even een uitgebreide pb sturen :)

Wat leuk! Ik ben benieuwd :)

Ik kreeg ook al een ander privéberichtje van iemand die eens mee wil rijden :j

En ik bedacht me dat het misschien ook wel leuk is om met een klein aantal een rit te maken naar Boerderij Mossel (op de Ederheide). Daar kun je je paarden tijdelijk vastmaken aan een dwarsbalk en een drankje doen of lunchen. Dat is zo'n 13km rijden vanaf mijn stal. Ik ben er zelf nog nooit geweest (nog nooit zover gereden, is toch 26km heen en weer), maar ik heb een goede GPS en ken een groot deel van de weg wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 06:40 



 
Profiel   

Een vriendin van mij rijd ook western em heeft een eigen paard, ze rijd op internationaal niveau! Sta je op een pension stal op privé stal? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 19:02 



 
Profiel   

Lillypony123 schreef
Een vriendin van mij rijd ook western em heeft een eigen paard, ze rijd op internationaal niveau! Sta je op een pension stal op privé stal? :)

Ik sta op een pensionstal :)

Ik zoek nog steeds een leuk buitenrijmaatje. Ook al is het voor één keer. Ik rij bijna altijd alleen en vind het gezellig om ook eens aanspraak te hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 07:55 



 
Profiel   

Ik wil best een keer meerijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 08:04 



 
Profiel   

Het lijkt me leuk eens in Ede te komen rijden. Ik woon in Arnhem, maar ben in bezit van trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 17:29 



 
Profiel   

Ik heb een eigen paard die bij de Hartenseweg staat, is 15 km van jouw stal zie ik dus misschien nog wel een optie om dan ergens in het midden te meeten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 17:39 



 
Profiel   

Ik hoop over een paar maanden (voorjaar) naar Ede te verhuizen. Wil mijn paard natuurlijk meenemen (dringend opzoek naar goede stallen :D). Ga daarna graag met je buitenrijden! Heb een trailer dus ben flexibel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-18 19:58 



 
Profiel   

Ik ben ook net verhuisd naar Bennekom en mijn paard staat in renkum en zoek ook leuke buitenrijmaatjes. Ken de weg nog niet erg goed en verdwaal nog regelmatig maar de ginkelse hei heb ik gevonden! heb n brave maar voorwaartse haflinger, ook western en we zijn beide niet bang aangelegd en altijd in voor iets nieuws.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-18 21:31 



 
Profiel   

Ik zie dat er weer allemaal reacties bij zijn gekomen. Leuk! :)

Ik zoek nog steeds buitenrijmaatjes in de omgeving, maar ik kan op dit moment niet zo ver rijden. De conditie van mijn paard is niet zo goed momenteel. Ik rij nu ongeveer 10-12 kilometer in 1,5 uur, dus erg ver van stal kom ik niet (de Ginkelse Hei is nu te ver).

Wees welkom om een PB te sturen met concrete plannen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-18 08:13 



 
Profiel   

Lijkt mij leuk om een keer samen te rijden! Misschien leuk om met een groep te gaan als andere mensen dat ook zien zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-18 08:24 



 
Profiel   

Ja leuk en als er mensen omgeving Wageningen en renkum zitten zou ik dat ook leuk vinden! Samen verdwalen is leuker dan alleen;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-18 13:41 



 
Profiel   

indra2001 schreef
Ja leuk en als er mensen omgeving Wageningen en renkum zitten zou ik dat ook leuk vinden! Samen verdwalen is leuker dan alleen;-)


Ik kom uit die buurt, mijn paard staat in Wageningen-Hoog! Ik ken de omgeving al wel redelijk, maar af en toe gezelliger om samen te rijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-18 20:37 



 
Profiel   

Hey Pferdelove, staan wij redelijk dichtbij elkaar. Ik heb n haf, merrie, van 16 en sta in renkum. Lijkt me wel leuk om met je te rijden en de weg te leren kennen. Mijn bijrijders doen ook dierwetenschappen, ik ben de studietijd ver voorbij:-( maar ook wel gezellig!:-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-18 21:13 



 
Profiel   

Mijn paard staat ook in Wageningen-Hoog en ik doe ook dierwetenschappen :) Het lijkt mij leuk om een keer mee te gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-18 21:20 



 
Profiel   

indra2001 schreef
Hey Pferdelove, staan wij redelijk dichtbij elkaar. Ik heb n haf, merrie, van 16 en sta in renkum. Lijkt me wel leuk om met je te rijden en de weg te leren kennen. Mijn bijrijders doen ook dierwetenschappen, ik ben de studietijd ver voorbij:-( maar ook wel gezellig!:-)


Ik heb een kruising GroningerxGelderlander merrie van 7 jaar, dan moeten we even een keer een ritje inplannen. Renkum is inderdaad niet zo ver weg van ons :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-18 21:23 



 
Profiel   

Ik stuur je ff Pb!:-) kan waarschijnlijk onder je doorrijdenmaar dat mag de pret niet drukken.:-)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-18 22:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen