Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maybje

Berichten: 37
Geregistreerd: 18-06-17

Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 16:58

Beste allemaal

In de zomervakantie ga ik eindelijk afspreken met n vriendin van mij zij heeft eigen paarden en we gaan daar mee op buitenrit het woord n lange tocht en ik vroeg me af of er misschien n app of n site is waar jeje eige route uit kan stippelen voordat je op pat gaat heeft iemand enig idee welke app of zite ik het beste kan gebruiken??


Groetjes mijj❤❤

Lagend
Berichten: 4
Geregistreerd: 22-04-17

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:07

Ruiteren en mennen

JosanneD

Berichten: 84
Geregistreerd: 26-03-12
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:13


Maybje

Berichten: 37
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 17:23


Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:43

Gewoon even op de provincie waar je wilt gaan rijden klikken, en dan . Dan op de provincienaam klikken en een plaats selecteren. Dan zie de de routes.

JosanneD

Berichten: 84
Geregistreerd: 26-03-12
Woonplaats: Rijssen

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:00

Niet elke plaats staat erin, maar als je dan een beetje op de kaart sleept komt het goed. Succes! en veel plezier alvast

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:02

Ik kan maar weinig met die site. Teveel informatie. Ik gebruik afstandmeten.nl. Je heb dan wel een kaart nodig om de route erin te zetten

Maybje

Berichten: 37
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 20:57

Napie schreef:
Ik kan maar weinig met die site. Teveel informatie. Ik gebruik afstandmeten.nl. Je heb dan wel een kaart nodig om de route erin te zetten



Ik krijg er idd ook niet veel op gedaan en wat bedoel je met je hebt n kaart nodig? en waar zou ik die kaart kunnen vinden?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:37

Falkplankaart of een kaart van internet

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:38

Gebruik altijd ruiterenenmennen.nl ...werkt perfect. Je selecteert de provincie en plaats waar je gaat rijden en dan het nummer van de parkeerplaats of vakantieplek waar je vandaan vertrekt en dan de route die je gaat rijden. Super handig met die knooppunten routes en je kunt ze zo lang maken als je zelf wilt!

Maybje

Berichten: 37
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 06:54

flappie28 schreef:
Gebruik altijd ruiterenenmennen.nl ...werkt perfect. Je selecteert de provincie en plaats waar je gaat rijden en dan het nummer van de parkeerplaats of vakantieplek waar je vandaan vertrekt en dan de route die je gaat rijden. Super handig met die knooppunten routes en je kunt ze zo lang maken als je zelf wilt!



Wij gaan dus gwn vanaf het huis van mijn vriendin (dr paarden staan aan huis) dus kan geen nr in vullen van slaap plek of parkeerplaats

Tinkies7

Berichten: 182
Geregistreerd: 24-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:21

Napie schreef:
Ik kan maar weinig met die site. Teveel informatie. Ik gebruik afstandmeten.nl. Je heb dan wel een kaart nodig om de route erin te zetten


Precies! Ik gebruik ook altijd afstandmeten.nl

Als je de website aanklikt krijg je een kaart te zien zoals in Google Maps.(hoogstwaarschijnlijk is het ook gewoon Google maps) Hier kun je je route intekenen en het aantal km zien. Je kunt er eventueel een print screen van maken om te gebruiken tijdens je rit. Echter is het geen tom-tom systeem als je dat zoekt..

Super simpel en heel handig!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:14

Print screen is niet nodig in afstandmeten want er is namelijk ook een app. Je kan dan je eigen routes openen en je kan dan jezelf tracken in de app.

Dorien66

Berichten: 1651
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:18

Maybje schreef:
Ik krijg er idd ook niet veel op gedaan en wat bedoel je met je hebt n kaart nodig? en waar zou ik die kaart kunnen vinden?

Hier: http://www.hippisch-toerisme.nl/ruiterroutes/
Als je belt, geven ze (gratis) informatie en advies over welke kaart je het beste kunt gebruiken. Die kun je daar dan ook tegen kostprijs bestellen.

Veel plezier met de voorbereiding en de rit zelf!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:48

Maar eigenlijk neem ik aan dat je vriendin de weg wel weet.
Waar ga je rijden?

Maybje

Berichten: 37
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 12:14

Napie schreef:
Maar eigenlijk neem ik aan dat je vriendin de weg wel weet.
Waar ga je rijden?



Ja klopt weet ze maar vind t zelf leuk om n route uit te stippelen lans dingen die ik graag wil zien enz we gaan rijden in de loonse en drunense duinen vanuit drunen

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:20

Maybje schreef:
flappie28 schreef:
Gebruik altijd ruiterenenmennen.nl ...werkt perfect. Je selecteert de provincie en plaats waar je gaat rijden en dan het nummer van de parkeerplaats of vakantieplek waar je vandaan vertrekt en dan de route die je gaat rijden. Super handig met die knooppunten routes en je kunt ze zo lang maken als je zelf wilt!



Wij gaan dus gwn vanaf het huis van mijn vriendin (dr paarden staan aan huis) dus kan geen nr in vullen van slaap plek of parkeerplaats


Dan vul je toch het dichtstbijzijnde nummer in waar je het bos in gaat of er tussen in? Doe ik ook als ik op vakantie ga met mijn paard, zo moeilijk is het allemaal niet.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:28

flappie28 schreef:
Gebruik altijd ruiterenenmennen.nl ...werkt perfect. Je selecteert de provincie en plaats waar je gaat rijden en dan het nummer van de parkeerplaats of vakantieplek waar je vandaan vertrekt en dan de route die je gaat rijden. Super handig met die knooppunten routes en je kunt ze zo lang maken als je zelf wilt!


Sonde dat de routes wel heel groot zijn, het kleinste rondje om mijn huis is 12km volgens die site (alles verhard) terwijl ik al enkele rondes van ong 3 km heb gevonden.
Jammer want ik moet het nu opbouwen met rijden en hoopte op nieuwe routes.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:58

Ik zou alleen voor een route van 3 km niet speciaal een route uit hoeven te stippelen via het een of ander, omdat ik de weg dan zo wel kan onthouden. ;)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:01

flappie28 schreef:
Ik zou alleen voor een route van 3 km niet speciaal een route uit hoeven te stippelen via het een of ander, omdat ik de weg dan zo wel kan onthouden. ;)


Onderliggende gedachte is wel dat er enorm veel routes ontbreken op de site en je meteen een roteind moet rijden om de site goed te kunnen gebruiken :o

Voor een trektocht zal hij wel nuttig zijn vermoed ik :j

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:09

Enige puntje vind ik dat er zo weinig parkeerplaatsen met trailer zijn op ruiterenmennen. Waar parkeren jullie? Of bel je gewoon een manege of pensionstal of je daar mag parkeren?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27970
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:21

Bij mijn regio staan er sinds kort parkeerplaatsen bij vermeld Floortz :)

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:43

in mijn regio wel nul. Verderop wel, maar dat is minimaal een uur rijden.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:37

Het vervelende aan ruiterenenmennen vind ik dat die irritante icoontjes 'niet voor menners' echt overal staan. Als er nou een aparte optie komt 'men-paden' dan heb je niet een dozijn van die icoontjes in beeld

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:53

Arabesk schreef:
Het vervelende aan ruiterenenmennen vind ik dat die irritante icoontjes 'niet voor menners' echt overal staan. Als er nou een aparte optie komt 'men-paden' dan heb je niet een dozijn van die icoontjes in beeld

Of een optie "laat alleen menpaden zien" of "laat alle paden zien". Maar dan wil ik ook een optie "laat alle paden zien (of niet zien) waarvan jullie zelf hebben bedacht dat je er wel kunt rijden". Verbindingsroutes, noemen ze dat. Mijn paard is vast heel braaf op de pont, maar ik probeer het toch maar niet uit. Traplopen laat ik hem ook liever niet doen en als ik die 60-waar-je-best-80-kan-ook-al-is-het-vrij-onoverzichtelijk-en-donker-weg kan vermijden, doe ik dat liever ook.