Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 07:58

Dat dus. Dan maak je een route en blijk je allerlei wegen te moeten rijden terwijl je de verwachting bos heb

silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:33

even een klein vraagje, misschien niet meteen in verband met dit onderwerp maar goed,
bij ons is er niet ver van ons huis een bos maar om bij dat bos te raken moet je wel wat trappen op.
mag je met een paard traplopen en zo nee waarom niet? :?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:34

silkeshorses schreef:
even een klein vraagje, misschien niet meteen in verband met dit onderwerp maar goed,
bij ons is er niet ver van ons huis een bos maar om bij dat bos te raken moet je wel wat trappen op.
mag je met een paard traplopen en zo nee waarom niet? :?


Lijkt mij zeer onverstandig, een keer een misstap en ze liggen op de scherpe treden. Zou met het naar beneden gaan ook erg bang zijn voor de koten.
Ik zou een andere route zoeken.

silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:38

oke toch bedankt

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:55

Mijn paard liep regelmatig trappen, geen enkel probleem. Vallen kunnen ze altijd en overal...

silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 11:15

ja das waar maar het zijn er toch behoorlijk veel dus misschien een andere ingang zoeken

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:30

Ik gooi dit topic omhoog.

Voor degene die ruiterenenmennen gebruiken, hoe krijgen jullie de route op de telefoon? Welke app gebruiken jullie hiervoor?
Ik zou het liefste een app gebruiken met spraak, maar ik weet niet of die er zijn.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27971
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:32

Je kan hem importeren via de topo gps app. Wel betaald. (Paar euro)

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:52

mirriejj schreef:
Ik gooi dit topic omhoog.

Voor degene die ruiterenenmennen gebruiken, hoe krijgen jullie de route op de telefoon? Welke app gebruiken jullie hiervoor?
Ik zou het liefste een app gebruiken met spraak, maar ik weet niet of die er zijn.


Ik volg dit even :)

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:21

silkeshorses schreef:
even een klein vraagje, misschien niet meteen in verband met dit onderwerp maar goed,
bij ons is er niet ver van ons huis een bos maar om bij dat bos te raken moet je wel wat trappen op.
mag je met een paard traplopen en zo nee waarom niet? :?

Hoe breed en diep zijn de treden? Als er net jouw voet op past, zou ik er niet zo dol mee zijn, maar met wat ruimte en er naast lopen kan een paard erg veel en veilig op en af komen.

Nu ben ik nooit te beroerd/trots/vul maar in geweest om gewoon af te stappen als ik dat prettiger/handiger vondt. Ik heb liever dat paard in elk geval met mij er naast braaf overal langs/over/onder/achter gaat, en op de voetjes heeft leren letten. Rijden is makkelijker, maar niet 100% van de tijd verplicht op buitenrit.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:07

mirriejj schreef:
Ik gooi dit topic omhoog.

Voor degene die ruiterenenmennen gebruiken, hoe krijgen jullie de route op de telefoon? Welke app gebruiken jullie hiervoor?
Ik zou het liefste een app gebruiken met spraak, maar ik weet niet of die er zijn.

Gpx downloaden en dan uploaden in run.gps trainer (gratis). Die heeft stem, maar snapt niet wat een kruising is en wat een gewone bocht. Dus het ding roept "over 130 meter flauwe bocht rechts", maar dan kan dus ook gewoon een bocht in het pad zijn en hoeft niet per se te betekenen dat je rechtsaf moet slaan. Je kunt wel op het kaartje zien of je nog op je route zit en als dat niet zo is kun je jezelf naar de route laten begeleiden.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:19

Maybje schreef:
JosanneD schreef:
Dit vind ik een erg fijne site:
http://www.ruiterenenmennen.nl/




Ik snap deze site niet hellemaal zou u het mij kunnen uitleggen?


Maybje,

Hierbij de gebruiksaanwijzing. Is iets niet duidelijk, dan kun je dat altijd vragen.


Veel rijplezier.

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Re: Hoe kan je je eige buiterij route uitstippelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:50

Ik gebruik ruiteren en mennen om routes te maken en gebruik een gps apparaat onderweg (garmin etrex). Twonav heeft een fijne app voor de telefoon, volgens mij niet gratis, maar wel goed functionerend om te navigeren, of je rondjes simpel te tracken. Een andere fijne app is maps.me. Heeft hele goede kaarten, is gratis, downloaden v kaarten doe je lekker thuis op de wifi en daar kun je ook goed mee navigeren ook kun je er punten in markeren.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:44

Het gebruik van de R&M-routeplanner, app's enz. staat allemaal beschreven op de website van Ruiteren&Mennen. Heb je vragen dan kun je bij ons terecht. Of denk eens na over het volgen van 'n gps-workshop.