Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Veluwe trail met shetlander en sulky

 
Profiel   

Hoi allemaal

Ik wil volgend jaar waarschijnlijk samen met mijn shetje en vriendin en haar tinker de Veluwe trail gaan rijden.
Alleen ik vroeg me af of de ruiter routes ook een beetje begaanbaar zijn voor mijn shetlander met sulky. Ik kan daar met Google niet echt goed info over vinden (of ik zoek niet goed)
Kan iemand mij daar wat meer informatie over geven?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 18:28 



 
Profiel   

de zwaarte van de bodem is geheel afhankelijk van het weer in de dagen voorafgaand aan de trail.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 20:44 



 
Profiel   

Daar was ik al bang voor idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-17 09:58 



 
Profiel   

En ook afhankelijk van de grond/bodem. Een deel van de trail gaat bij Ede over de Ginkelse Hei e.o. Daar hebben we met de Shet en sulky wel eens fijn kunnen rijden, maar ook hele stukken die veel te zwaar waren. Ook soms hetzelfde pad wat de ene keer hartstikke goed is en de volgende keer (paar weken later) juist niet.

Wellicht goed uittekenen welke stukken van de Veluwe Trail je wilt rijden en bokkers in de omgeving vragen hoe die paden zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-17 10:02 



 
Profiel   

Ja dat is hier in de omgeving zo appart vind ik dat altijd.

Ja dat is idd de bedoeling we moeten nog even samen gaan zitten ervoor om de route en dat soort dingen even uit te zoeken, maar dacht een beetje voor kennis is nooit weg ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-17 10:25 



 
Profiel   

Hier in de omgeving van Ugchelen zijn sommige paden ook pittig. Mijn kleine Fries trekt de wagen er wel door, maar zeker heuveltje op vergt dat wel wat. Sommige stukjes lijken me niet chill om te doen voor een shetlander. Moet je denk ik afstappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-17 10:59 



 
Profiel   

Het ligt er aan waar je gaat rijden. Ben met mijn shet en sulky vaak op vakantie geweest daar. Vermijd de hei in ieder geval

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 15:13 



 
Profiel   

De menroutes zijn een groot gedeelte van het jaar goed te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 15:15 



 
Profiel   

Ik heb er 2span gereden met 2 Belgische trekpaarden maar deze hadden het op sommige stukken ook behoorlijk zwaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 15:16 



 
Profiel   

veluwe trail is juist de bedoeling om buiten de ruiterroutes te rijden, dus geen voorgereden platgereden trajecten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 15:17 



 
Profiel   

speurneusc schreef
veluwe trail is juist de bedoeling om buiten de ruiterroutes te rijden, dus geen voorgereden platgereden trajecten...


ehhhh das de autum desert trail

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 15:28 



 
Profiel   

speurneusc schreef
veluwe trail is juist de bedoeling om buiten de ruiterroutes te rijden, dus geen voorgereden platgereden trajecten...

Veluwe trail is een uitgezette (dag)routes die over ruiter/menpaden gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 16:00 



 
Profiel   

Ik zou het niet aanraden.

Wij wilden het te paard gaan doen, heb het boekje nog liggen. Helaas zijn op de bovenste helft van de route helemaal geen O vernachtings adressen. Je kunt dat dus helemaal niet als trektocht doen.

Op YouTube vonden wij een vlog van 2 melden die hem deels gedaan hebben. Zij vonden het erg tegenvallen.

Wij zijn uiteindelijk maar Drenthe gegaan. Daar ben je op bijna iedere camping wel met je paard welkom! Bovendien prachtige natuur daar, mooie paden en veel veel menroutes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 16:17 



 
Profiel   

Toch tegenstrijdige berichten, had al een beetje op internet gezocht en idd de 1 vind het super en de ander vind het helemaal niks.
Volgende week gaan we er even op het gemakje voor zitten en kijken welke route we überhaupt willen rijden. Pony is wel wat gewend bij ons in het bos zijn ook mindere stukken en dan loop ik er gewoon een stuk naast maar omdat nou hele grote stukken te doen is natuurlijk ook geen oplossing.

In ieder geval bedankt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 20:54 



 
Profiel   

Zet anders even een kaartje hier neer als je weet welke route je zou willen doen. Wellicht zijn er mensen met ervaring in bepaalde stukken en kunnen ze je adviseren; ik kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld het pad van de Veluwe trail ergens erg zwaar is, maar dat er een simpele alternatieve route vlakbij ligt. Soms staat dat prima aangegeven op ruiterenenmennen.nl, maar soms moet je het ook maar net weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 20:58 



 
Profiel   

Goeie tip dat zal ik zeker doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 22:18 



 
Profiel   

Dit is trouwens het eerste van de youtube filmpjes: https://www.youtube.com/watch?v=PgB0vQDaZE8

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-17 00:05 



 
Profiel   

Even een update

De plannen zijn veranderd ik mag mijn bijrijdpaardje mee nemen, dus we gaan de trail onder het zadel rijden zijn we ook niet zo afhankelijk hoe de paden er bij liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 12:46 



 
Profiel   

Klinkt ook super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 20:14 



 
Profiel   

Ja we hebben er zin, ben heel benieuwd hoe het gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 21:24 



 
Profiel   

Misschien een idee voor TS en diegene die dit gebied kennen als hun broekzak. Zij zouden de, voor TS geschikte trajecten op de Veluwe stuk voor stuk via de R&M-routeplanner kunnen aanduiden (plannen als route) en via mail uitwisselen met TS.
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap3.ph ... en&regio=7

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 21:50 



 
Profiel   

Thnx voor de tip, had daar al een keer op gekeken maar moet daar echt even de laptop voor pakken. Op de telefoon is het niet echt duidelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 00:00 



 
Profiel   

Hoeveel dagen ga je uittrekken voor de Veluwe Trail?
In het verleden heb ik de hele route gereden in vijf dagen maar dat zou ik nu nooit meer doen. Te veel kilometers.
Vaak moet je om bij een overnachtingsadres te komen een paar km van de route af zodat je dagtotaal lang wordt.

Het is wel een prachtige route!
Succes en veel plezier met de voorbereidingen.


Als je interesse hebt in mijn verslag dan kun je het hier vinden.
http://www.trektochttepaard.eu/veluwetrail-2003.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-17 18:28 



 
Profiel   

Dat weten we nog niet precies we gaan het wel rustig op het gemakje doen, we gaan denk niet de hele Veluwe trail rijden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-17 21:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen