Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Druk op buitenrit

 
Profiel   

Mijn verzorgpony is op buitenrit erg druk,
Dit komt doordat ze vroeger met de eigenaar door het park waar ik in rij altijd heel hard mocht crossen, Maar ze gaat dan zo hard dat je de controle verliest. Ik ga vanmiddag met haar voor het eerst op buitenrit omdat ik nu nog vakantie heb en er nu dus tijd voor heb. Ik wil graag dat ze gewoon rustig blijft lopen en niet helemaal opgefokt word.

Oefenen met er regelmatig naar toe gaan en even kort in het bos rijden en als het goed gaat terug gaan is geen optie aangezien het bijna een half uur stappen is naar het park.
Met een martingaal loopt ze wel rustiger maar ik rijd liever zonder, ik neem hem wel mee voor als ze te druk word.

Heeft iemand tips? <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 09:14 



 

Is er geen andere plek waar je kunt buitenrijden? :) Want 'het gevaar' hoef je van mij niet op te zoeken.
En misschien eventjes samen met een andere ruiter/paard? Heb je paardrijdende vrienden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 09:17 



 
Profiel   

En het stappen er naar toe gaat wel rustig? Dan zou ik het voorlopig bij buiten stappen laten, en ook gewoon een andere route kiezen, zodat ze leert dat buiten stappen niet automatisch betekent dat er daarna crossen in het park volgt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 09:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen