Bokkers die met hun pony fietsen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 18:15

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of er bokkers zijn die hun paard/pony mee nemen aan de fiets.
Pony wordt een beetje rond en na het zoveelste rondje longeren, wandelen of losgooien ben ik eigenlijk op zoek naar een alternatief :)
Pony is nog niet onder het zadel, rijden valt dus af.

Alvast bedankt :D
Laatst bijgewerkt door minikatje op 19-09-17 18:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:18

Jep!

Doe het vooral om eventuele spierpijn er even uit te wandelen.

Hij vind het ook echt heel leuk om te doen. Hij kan alle drie de gangen naast de fiets.
Laatst bijgewerkt door Koekeroekus op 19-09-17 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18458
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:19

Ik bak zo af en toe :')
Maar fietsen doen we wel met enige regelmaat.
Door het bos is favoriet, kan hij lekker hard 8-) maar op asfalt is hij gewoon braaf.

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:20

Spoiler:
Ik fiets met mijn Verzorgsterlander!

Bloodymary
Berichten: 4533
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:20

En maken jullie dan onder het fietsen tegelijk die broodjes? _O-

Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:21

Ik moest even lachen om de bakkers :D

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 18:21

Haha, mijn autocorrect slaat op hol :D

niienn

Berichten: 95
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:22

Jazeker! Hoefden we hem eigenlijk ook niet aan te leren dus dat was makkelijk. En hij vindt ook echt leuk om te doen.

moppielover

Berichten: 1665
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: boven-leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:24

Ja, ik fiets weleens met mijn verzorgtinker. Dat vind ze prachtig en is daar dus ook heel braaf bij <3
Moest er in het begin wel erg aan wennen dat er zo'n groot dier mee rent naast je maar nu gaat het heel goed.
Laatst bijgewerkt door moppielover op 19-09-17 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:35

ja doe het ook wel eens , maar mijn paardje wilt best graag terug naar huis.... en dan gaat ze op de terugweh heel hard. dus uit veiligheid is het hier alleen in uiterste nood, stap en zacht draven en het gaat steeds beter.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:36

Ik fiets best vaak met mijn D-pony, hij vindt het echt ontzettend leuk! Als ik mijn fiets pak dan gaat hij zelf al aan de goede kant staan en gaan z'n oortjes naar voren en loopt hij in 1 rechte streep naar het hek :D

We draven voornamelijk, hij in de berm, ik op de weg. Bij mogelijk enge dingen stap ik af, omdat ik niet onder hem wil belanden. Dit worden steeds minder dingen, tegenwoordig fiets ik gewoon door bij trekkers bijvoorbeeld. Enkel als ze heel breed zijn of in plastic verpakte balen vervoeren doe ik dat niet. Ook heb ik altijd een lange dressuurzweep mee en hebben we de 'regel' dat hij een ruime meter bij mijn fiets vandaan moet blijven. (Enkel ik heb de bevoegdheid om dichterbij te komen, hij niet.. En daar moet ik hem af en toe aan herinneren met de zweep :(:) )

Wat ik verder ook erg belangrijk vind is dat ik ten alle tijden het tempo bepaal. Harder = nu harder en zachter = nu zachter. Als ik plotseling heel hard afrem dan staat mijn pony altijd stil. Dit heb ik trouwens niet bewust aangeleerd.. Mijn pony gaat van nature stilstaan als er enge dingen gebeuren en is heel erg op mij gericht. Die combinatie zorgt ervoor dat hij eigenlijk altijd zelfs sneller stilstaat dan ik :)

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:37

Yup gisteren nog 5,5 km gedaan met mijn shetlander. Wel met zweep overigens, want meneer heeft weleens stront in zijn oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:37

Yep, hier nog eentje! Mijn merrie (1.55) gaat ook regelmatig mee naast de fiets.

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:40

Hier ook stap draf en galop aan de fiets in een zo mogelijk lekker vlot tempo. Alleen mijn merrie moet ik soms eerst even overtuigen om mee te gaan :')

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:46

Ja hier een paar keer wezen fietsen, nu hij verhuist is nog even niet gedaan, moet altijd 'langs' en weide met andere paarden en hij wilt dan nog wel eens heel graag die kant op. Wordt wel al een stuk minder dus moet eigenlijk binnenkort weer een rondje doen. :P

Die van mij is bijna 2,5 jaar. Ik neem als ik ga fietsen voor de zekerheid iemand mee (mocht ik vallen dat er iemand desnoods even kan helpen en/of bellen) en voor de zekerheid de hengstenketting erom voor de noodstop. Met wandelen sta ik stil als ik wil (en Elano daardoor ook). Maar met een fiets duurt dat nét even wat langer en dan is een extra noodstop wel fijn. :D

Galop doe ik nog niet met hem, ook nog niet aangeleerd. Hij moet eerst normaal draven zonder zichzelf te gek te gaan maken en jolig te worden. Want als hij jolig wordt moet ik blijven stappen, anders vliegt hij ervandoor. Hij wordt wat te enthousiast soms, want draven vind hij geweldig. :D

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:59

ja hoor altijd gedaan!
Ons weiland ligt 3km verderop (ergh Amsterdam) en aangezien ik nooit motivatie had om te lopen ging hij gewoon mee naast de fiets!
Heb nu een scooter en ook daar loopt hij gewoon braaf naast als ik hem van de wei haal! En dat fietspad loopt langs de toerit van de snelweg maar hij geeft geen kick haha

Onali

Berichten: 18458
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 00:05



:Y)

Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:19

Hoe zijn jullie met het fietsen begonnen? En gaan jullie in het bos of langs de weg?

juliar99

Berichten: 227
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Meppel

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:37

Jaa ik doe dit wekelijks met een dartmoorruintje!
In de bak werken vindt hij eigenlijk niets aan en fietsen vinden we beide super leuk.
Hij is al wat ouder en heeft voorheen in een 4 span gelopen en heeft dus al veel gezien en eigenlijk nog nooit meegemaakt dat hij is geschrokken oid.

Vooral het fietsen langs de vaart vind hij geweldig, en dan keihard in galop ernaast ahaha.Afbeelding

Fayah2
Berichten: 66
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:47

Zou ik heel leuk vinden alleen springt fayah nog weleens opzij en dat vind ik te riskant

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:39

Irene793 schreef:
Hoe zijn jullie met het fietsen begonnen? En gaan jullie in het bos of langs de weg?


Elano werd verhuist en aangezien de weg grotendeels rechtdoor was, dacht ik: Ideaal om uit te proberen. Commando draf, stap, ho en rechts zat er goed in dus kon wel. En verkeermak is hij zeker. :D

Dit was gewoon op het fietspad naast een drukke weg. Mijn moeder reed met haar scootmobiel voorop, zodat mocht hij te snel gaan zij langzamer kan rijden en Elano dus langzamer moet lopen. Ik neem altijd iemand mee als ik ga fietsen. Mocht ik vallen, dat er in ieder geval iemand kan bellen voor noodsituati's.


Gister weer een stukje gefietst met Elano. Hij vond het alleen wel wat warm (logisch, wintervacht en na 2 weken koud vies weer, plots vollop zon, geen wind en droog.. :+) dus de tempo zat er niet echt in. Klein stukje kunnen draven maar dat was ook slakken tempo. Normaal gaat hij als een speer. :P

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:42

Rollschatsen kan ook !

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:50

Ja ik fiets met onze Haflinger en ook met de Shetlander.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:03

Rangeela schreef:
Rollschatsen kan ook !

Niet doen, levensgevaarlijk. Bij een fiets kun je afstappen en sta je weer op je voeten, bij rolschaatsen moet je die eerst uitdoen. Bovendien ben je op rolschaatsen veel minder stabiel, dus met een klein duwtje lig je al om.

Ik fiets en step met mijn pony's; fietsen vind ik comfortabeler omdat ik dat makkelijker met één hand aan het stuur kan doen. Een step wordt dan al snel wiebelig. Ik ben ooit begonnen met fietsen met mijn merrie, langs fietspaden in de polder. Opgebouwd vanuit wandelen en daar zeer consequent zijn in de plek waar ze moet lopen en commando's. Inmiddels fietsen/steppen we een rondje langs de weg en een stukje door het bos. Pony is verder met pensioen, maar een rondje naast de fiets / step of een rondje wandelen of een kwartiertje dubbele lange lijnen vindt ze nog leuk om te doen.

Anomien

Berichten: 7379
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:13

Jaaa! Mijn pony omdat ze door mij slecht gereden kon worden (lengte en gewicht) en op die manier kreeg ze haar beweging. Hard draven kon ze Als de beste. Probeerde haar ook te laten galopperen maar op een een of andere manier bleef ze bijna altijd draven.

Maar echt puur op vertrouwen. Zal het zeker niet met elk dier doen.