Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaitlyn

Berichten: 9739
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:49

Ik ben gisteren op pad geweest in het Roekelse bos! Was echt heerlijk in het zonnetje. :))

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 23:50

Kaitlyn schreef:
Ik ben gisteren op pad geweest in het Roekelse bos! Was echt heerlijk in het zonnetje. :))


Lekkerr, op welke stal sta jij eigenlijk in Bennekom? Klikte op de link in je onderschrift. Zag een bekende boerderij en dacht; hey dat lijkt de langesteeg in Bennekom!
Toen zag ik hier op de vorige pagina dat je ook in Bennekom staat :')

Kaitlyn

Berichten: 9739
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 00:10

xxPaige schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik ben gisteren op pad geweest in het Roekelse bos! Was echt heerlijk in het zonnetje. :))


Lekkerr, op welke stal sta jij eigenlijk in Bennekom? Klikte op de link in je onderschrift. Zag een bekende boerderij en dacht; hey dat lijkt de langesteeg in Bennekom!
Toen zag ik hier op de vorige pagina dat je ook in Bennekom staat :')


Bij stal de mars! Waar sta jij?

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 00:25

Kaitlyn schreef:
xxPaige schreef:
Lekkerr, op welke stal sta jij eigenlijk in Bennekom? Klikte op de link in je onderschrift. Zag een bekende boerderij en dacht; hey dat lijkt de langesteeg in Bennekom!
Toen zag ik hier op de vorige pagina dat je ook in Bennekom staat :')


Bij stal de mars! Waar sta jij?


Niet in Bennekom, maar ik kom ongeveer 2 à 3 keer per week op stal de Mars :j

agesus

Berichten: 116
Geregistreerd: 07-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:53

Wie heeft er zin om samen een rit te maken op de Edese hei . Ik kan de komende weekenden[behalve 14 december]en donderdagmiddag 12 december en donderdag 19 december.

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 22:21

Ik ben stiekem wel een beetje een mooi weer ruiter voor buitenritten. Dus ik plan meestal pas in dezelfde week een rit, als ik zeker weet dat het droog weer is :+ . Dit weekend lukt mij niet, maar misschien het weekend van 20/21/22 december? Meer liefhebbers voor dat weekend?

agesus

Berichten: 116
Geregistreerd: 07-10-06

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:14

Ik wil wel 21 of 22 december.

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 22:57

agesus schreef:
Ik wil wel 21 of 22 december.


Nog meer liefhebbers voor deze datum? :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:01

Ik kan helaas niet die data, maar ik wil wel heel graag een keertje mee! :D

Lijkt me leuk een keer te meeten met anderen in het bos.
Dat je dan een route afspreekt en iedereen waar die kan aanhaakt ofzo.. Dat zou gaaf zijn! Een soort Next-level meeting van Bokt! :))

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 09:09

Ik weet momenteel ook nog niet of het zo veilig voor ons in het bos is... hoe braaf en rustig in het hoofd is die van jou agesus?

Die van mij is momenteel schrikkerig en loperig (bij een rondje over het erf al).

Dat zou tof zijn Canon! Maar moeten we denk ik wel iets langer voor voorbereiden willen we een grotere groep hebben, iets voor volgend voorjaar/zomer? :))

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:06

Ik meld me ook hier! Ik sta in Arnhem, maar dan aan de Betuwe kant. Maar ik rij graag met de trailer naar Noord voor een mooi bosritje :D

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:13

Als we dit elk jaar gaan organiseren wil ik over 3 jaar wel mee ! :D hij moet nu nog ff groeien Afbeelding

agesus

Berichten: 116
Geregistreerd: 07-10-06

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:23

Heb al een paar weken niet gereden. Morgen hoop ik weer. Kijken hoe Verary zich gedraagt. Maar die is nooit rustig in het hoofd, altijd schrikkerig en opzij springen. Ga hem straks nog even longeren.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:24

Wat een droppie Absolem!! <3 Daar plannen we gewoon een speciale rit voor over drie jaar! :D Een soort bosrit-ontgroening. :))
Ik heb hier nu ook een kleine drie weken niet buiten kunnen kijken, deze week zijn alle paarden echt bizar druk en hyper actief.. := hoor zoveel mensen klagen in mijn omgeving en stal! Het hangt echt in de lucht.. :')

Lijkt me gaaf te doen in de zomer! *\o/* Verzamelen we gewoon zo veel mogelijk mensen die mee willen en maken we een route.
En dan ondertussen gewoon onderling een beetje meeten en routes babbelen hier.. Lijkt me leuk! :))

Leuk Sjira! Zit jij dan bij Schaarsbergen in de buurt misschien? Of nog lager? Ergens daar ligt nog een stuk bos dat ook bizar mooi is! :D (Rijd mijn bus altijd voorbij en dan kwijl ik echt over die vlaktes :D haha)

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:36

Ja o.a. Schaarsbergen. Landgoed Warnsveld en de maesberg. Maar ook veel Veluwezoom en Rozendaalze veld. Ik ben een paar keer op de Ginkel geweest maar ik weet de weg niet zo goed. Daarom ook een keer mee geweest met Nanda, gids te paard, in Edense bos, planken wambuis etc. Mooi gebied hoor! Zou er dus wel wat vaker willen rijden :)

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 20:40

Leuk Sjira, Nanda ken ik ook wel van de tijd dat ik een paard bij reed op de Oscarhoeve! Gezellig met Guus op pad geweest dus? Heb je de plekjes (en hoe je er komt) goed onthouden? Dan hebben we misschien voor volgend jaar onze eigen gids in een stukje van Planken Wambuis al gevonden :))

Wat een knapperd Absolem. Die heeft al een nieuwsgierige blik in de ogen! En met een aantal paarden die de weg al beter kennen moet dat vast goed komen straks voor het eerst in het bos. Je bent welkom over 3 jaar, zou toch kicken zijn als we het voor elkaar krijgen ieder jaar een rit te plannen 8-)

Oh agesus, dat is dan wel een druktemakertje dus haha. Ik denk dat ik dan dit weekend wel even aan mij voorbij laat gaan. Mocht hij toch nog ineens zen worden in zijn hoofd, dan laat ik mijzelf nog wel even horen!

Als het bij jou in de lucht hangt, hangt het zeker ook bij mij in de lucht Canon :+.
Laten we die lucht maar snel even wegblazen ofzo :')

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:11

Nou inderdaad Paige.. := Ik moet zeggen dat ik na vier dagen klooien niet altijd even geduldig meer ben. Druk zijn is niet erg, maar als ze zelf haar kop er maar bij houdt dan is het prima, maar dat is nu dus niet zo.. samen blazen dan maar? :') Het mag wel weer normaal van mij.

Ieder jaar een rit zou mega gaaf zijn! *\o/* Ik ben echt een sucker voor gekke gezamelijke projecten (80% van mijn werk bestaat eruit) dus daar doe ik graag aan mee! :)) Ik denk dat we ook wel echt een leuk clubje kunnen verzamelen zo! :D (Ik zal een vriendin van mij eens inseinen die op de S-hoeve staat en ook veel op bokt zit.. Misschien wil die ook nog wel mee(praten). O:) Het is nu al echt gezellig aan het worden. Maar dan hebben we in ieder geval over drie jaar een welkomsrit voor dit lieve kleine zwarte hummeltje van Absolem!! <3

Gaaf Sjira! :)) De Veluwezoom en Rosendaalse veld zijn ook echt bizar mooi! :oo
Planken wambuis is dicht bij mij inderdaad :j en Nanda ken ik van de wandelgangen hier ook wel. Ik ga met vrienden van haar het bos in de laatste tijd. :D De Ginkel lijkt me ook een keer onwijs mooi!

Wat mij ooit op de bucketlist staat is een mooie grote route op de Posbank! :)) We hebben hier wel wat heuvelpaadjes, alleen niet overal officieel ruiterpad en da's jammer.. maar daar is het helemaal mooi klimmen en dalen! Lijkt me heel mooi mee te maken.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:00

Cool !! De parkeerplaats voor het wekeromse zand is voor mij vanaf stal letterlijk vijf minuten stappen .Die parkeerplaats is wel het ideale verzamelpunt gezien er zat ruimte is voor een aantal trailers en auto’s .

Marije_jiplover

Berichten: 25386
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:57

Veluwezoom/Posbank is dan weer mijn achtertuin, daar rijd ik 2-3x per week :)

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 00:13

Hoe ging je rit van het weekend agesus? Lekker kunnen rijden?

Laten we gewoon gezellig iedereen op stal ‘ophalen’ Absolem. Niet perse trailers, maar gewoon een groot rondje waar overal iemand aan kan sluiten :))
Maar we hebben nog even om het precies uit te denken, of het haalbaar is. Of dat het bij een paar bokkers blijft haha :')

Afgelopen weekend ging het bij mij al beter met rijden. Stukken beter rond te rijden, minder loperig, wel voorwaarts. We hebben denk ik redelijk wat weggeblazen Canon!
Ik snap dat je het zat werd, ik heb behoorlijk wat geduld, maar op gegeven moment is het dan ook wel klaar :o

Kaitlyn

Berichten: 9739
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:07

xxPaige schreef:
Hoe ging je rit van het weekend agesus? Lekker kunnen rijden?

Laten we gewoon gezellig iedereen op stal ‘ophalen’ Absolem. Niet perse trailers, maar gewoon een groot rondje waar overal iemand aan kan sluiten :))
Maar we hebben nog even om het precies uit te denken, of het haalbaar is. Of dat het bij een paar bokkers blijft haha :')

Afgelopen weekend ging het bij mij al beter met rijden. Stukken beter rond te rijden, minder loperig, wel voorwaarts. We hebben denk ik redelijk wat weggeblazen Canon!
Ik snap dat je het zat werd, ik heb behoorlijk wat geduld, maar op gegeven moment is het dan ook wel klaar :o


Dan moet je eerst heel Bennekom nog door, ik kan beter met de trailer komen. :')

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 10:56

Kaitlyn schreef:
Dan moet je eerst heel Bennekom nog door, ik kan beter met de trailer komen. :')


Haha jaa, dat is wel een eindje.. maar het zou wel kunnen! Er is een aansluiting naar het bos vanaf de Mars. Hebben wij vanaf de Mars vorig jaar ook een stuk of 4-5 keer gedaan. Als jij door Bennekom heen, langs de snelweg op loopt. Dan kan je bij de bosbeekweg / renkumseweg het spoor over. Als we echt een groot rondje maken, zou je daar kunnen aanhaken. *D
Moet je er wel even wat tijd voor uittrekken, maar ik denk dat dat al snel is met een buitenrit. Wij deden die stukken voornamelijk in stap, dan duurt het natuurlijk ook langer voor je er bent :P

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 11:38

Maar mensen die met de trailer moeten komen meeten we denk ik net zo makkelijk op een bepaald punt.. Of dat nu een parkeerplaats is of een stuk gebied dat wij goed kennen. Als inderdaad Bennekom niet te doen is in het zadel en je hebt de mogelijkheid zou ik ook lekker de trailer pakken.:j


Wat gaaf Marije! Ik wist helemaal niet dat je zo dichtbij zat! :D Dan hadden we voor de ruiterfitheid al een paar keer samen op pad gekund! ;)
Wil je ons een keertje gidsen? :D Als "local" ken je denk ik veel meer mooie plekjes dan wij..

Ik ga vanmiddag een poging doen := We gaan samen even uitademen in het bos. Meestal doet dat ons wel goed, Ik ben heel benieuwd :o Ergens ligt random een plas in het bos die pas verschijnt als het veel regent. De échte buitenrij-mensen van mijn stal kunnen die blind vinden, maar wij dus niet. Ik weet dat hij de afgelopen dagen weer volgelopen is, dus we gaan eventjes samen op avontuur. Kijken of we hem kunnen vinden.. :D

Kaitlyn

Berichten: 9739
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 11:42

xxPaige schreef:
Kaitlyn schreef:
Dan moet je eerst heel Bennekom nog door, ik kan beter met de trailer komen. :')


Haha jaa, dat is wel een eindje.. maar het zou wel kunnen! Er is een aansluiting naar het bos vanaf de Mars. Hebben wij vanaf de Mars vorig jaar ook een stuk of 4-5 keer gedaan. Als jij door Bennekom heen, langs de snelweg op loopt. Dan kan je bij de bosbeekweg / renkumseweg het spoor over. Als we echt een groot rondje maken, zou je daar kunnen aanhaken. *D
Moet je er wel even wat tijd voor uittrekken, maar ik denk dat dat al snel is met een buitenrit. Wij deden die stukken voornamelijk in stap, dan duurt het natuurlijk ook langer voor je er bent :P


Ja zo ging ik ook altijd inderdaad. :j
Echter heeft mijn paard vorig jaar stroom gekregen via de spoorlijn (ijzers) en heeft mij dat bijna mijn wervelkolom gekost. Ik ga nooit meer een spoorwegovergang over.
De tijd die het mij kost om helemaal naar de hei te stappen vanaf de Mars, ben ik sneller met in de trailer slingeren en erheen rijden. :')

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 14:00

Kaitlyn schreef:
Ja zo ging ik ook altijd inderdaad. :j
Echter heeft mijn paard vorig jaar stroom gekregen via de spoorlijn (ijzers) en heeft mij dat bijna mijn wervelkolom gekost. Ik ga nooit meer een spoorwegovergang over.
De tijd die het mij kost om helemaal naar de hei te stappen vanaf de Mars, ben ik sneller met in de trailer slingeren en erheen rijden. :')


Oh nee dat meen je :(:)
Dat is wel een nare ervaring dan inderdaad.
En dat je sneller bent met de trailer heb je waarschijnlijk wel een punt :')

Succes Canon! Ga je alleen? Er steekt wel een windje op merkte ik net buiten al. maar int bos merk je dat minder, hooguit een paar suizen of krakende stammen. Geeft wel een sfeertje. :D
Hoop dat ze voldoende is afgekoeld in het koppie :Y)