Paard huren in de zomervakantie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mochiana
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-03-22

Paard huren in de zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 16:02

Omdat ik zelf niet zo goed ben in dingen zoeken, heb ik besloten om dit maar hier te vragen.

Deze zomervakantie wil ik één weekje naar zee met mijn man en dochter. Nu is mijn dochter grote fan van paarden, en kan zelf ook goed rijden (zij is 14). Wij willen voor haar een pony of paard huren deze week om:
- Lekker te rijden, bijv. bos- en strandritten
Hoeft niet persé aan zee te zijn, mag ook ergens zijn met een leuk bos. Als het kan dan huren we de pony voor een midweekje, maar een weekendje kan ook.


En verder vroegen we ons af of er maneges zijn in Gelderland die pony's of paarden verhuren voor de vakantie (dus bijv. 3 of 4 weken) om o.a. te springen, gewoon lekker te rijden en tutten, bosritten en noem maar op. Als het kan verplaatsbaar naar een stal dichtbij ons (of in de buurt van Zelhem)


PS: Ik rijd zelf ook paard en zal dan begeleiden
Eventueel kan iets als winterstalling ook, maar waar?

janneke_S

Berichten: 335
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Paard huren in de zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:28

Je zou eens naar Ponyhof in Aagtekerke kunnen kijken.

Mijn ouders zijn daar ooit op vakantie geweest met hun caravan en ik heb toen een paard gehuurd om strandritten mee te maken.
Toen hadden ze in de winter ook een mogelijkheid om een paard te leasen en bij je in de buurt te stallen. (Weet niet of dat nog steeds kan)

100Thoughts
Berichten: 40
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Paard huren in de zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:08

Ik volg lekker mee :))

Mochiana
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-03-22

Re: Paard huren in de zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 20:19

@janneke_2, ik heb inderdaad gezien dat ze daar pony's en paarden verhuren (winterstalling). Hoeveel dagen heb jij toen het paard gehuurd? Of gewoon een enkele strandrit?

Winterstalling ga ik zeker bij hun over informeren, maar iemand die weet hoeveel dat per maand is (apart van stalling, etc)? Of betaal je een eenmalig bedrag en that's it? En is er altijd zekerheid dat je een pony of paard voor de winter kan krijgen, of moet je optijd zijn omdat ze anders 'weg' zijn?

Kidde
Berichten: 3475
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Paard huren in de zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:06

Is een ponykamp niet gewoon wat voor je dochter? Het Ponyhof heeft ook ponykampen in de zomer. Je mag dan alleen niet als ouder in die week bij hun een huisje huren.

Maar gewoon een week daar kamperen en dan een paar keer een strandrit boeken kan natuurlijk ook.

Wat betreft je andere idee; ik snap dat het leuk is om een maand een pony in de buurt te hebben. Maar voor de pony lijkt het me minder, in een maand zijn ze nog niet op de nieuwe plek of aan je dochter gewend en dan kan hij al weer terug.

janneke_S

Berichten: 335
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:46

Mochiana schreef:
@janneke_2, ik heb inderdaad gezien dat ze daar pony's en paarden verhuren (winterstalling). Hoeveel dagen heb jij toen het paard gehuurd? Of gewoon een enkele strandrit?

Winterstalling ga ik zeker bij hun over informeren, maar iemand die weet hoeveel dat per maand is (apart van stalling, etc)? Of betaal je een eenmalig bedrag en that's it? En is er altijd zekerheid dat je een pony of paard voor de winter kan krijgen, of moet je optijd zijn omdat ze anders 'weg' zijn?



Ik heb toen 3x een enkele strandrit gemaakt. Wel zelfstandig, dus zonder begeleiding. Toen kon ik steeds hetzelfde paard meenemen.
Of ze dat nu nog zo doen weet ik niet, want dat is inmiddels echt een tijd geleden.

Voor de winterstalling heb je ze echt een periode van een paar maanden, dus niet 1 maand.

Zou even contact met ze opnemen inderdaad :)