Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4331
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:16

BeFunny schreef:
Yavanna schreef:
Wat een gaaf idee en jullie zijn zo bekend met jullie paarden dat jullie zeker weten wat jullie gaan doen.
Jammer dat er altijd weer een kritieke noot moet komen. Als de man en dochters van TS onvoorbereid op stap zouden gaan, zou het wat anders zijn, maar er is getraind.
Heel veel succes en hopelijk een mooie opbrengst aan eind van de tocht.


Nou idd.
En er is al meerdere keren gezecht dat de gezondheid van de paarden voorop staat en dat als het niet haalbaar blijkt ze dan eerder (minder ver) stoppen.

Maar het is sowieso een gaaf en bijzonder avontuur. Die ik echt hoop te kunnen volgen.


Maar als er blijkt dat het niet gaat, betekend dat meestal dat je al een grens over gegaan bent en een paard overbelasting toont. Dat is zo zonde en dan sla je jezelf enorm voor je kop. Dus ja, ik ben kritisch, vanuit eigen ervaring en geef advies. Of ze er iets mee doen, dat is niet aan mij. Ik lees inderdaad dat ze ervaring hebben, in Nederland. En in elk ander land in Europa dan in Nederland, gaan lange afstandsritten echt heel anders en valt 45 kilometer vies tegen.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:25

Ik denk meteen aan de verschrikkelijke gravelpaden in België. Ik heb ook gehoord dat het stuk richting Luik niet ideaal is.

Ik wens jullie heel veel succes en ga graag jullie verhalen volgen.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:48

Kunnen jullie de insta link nog in orde maken. Heeft mijn voorkeur om te volgen.

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:17

Suliko schreef:
Maar als er blijkt dat het niet gaat, betekend dat meestal dat je al een grens over gegaan bent en een paard overbelasting toont. Dat is zo zonde en dan sla je jezelf enorm voor je kop. Dus ja, ik ben kritisch, vanuit eigen ervaring en geef advies. Of ze er iets mee doen, dat is niet aan mij. Ik lees inderdaad dat ze ervaring hebben, in Nederland. En in elk ander land in Europa dan in Nederland, gaan lange afstandsritten echt heel anders en valt 45 kilometer vies tegen.


Ook gelezen dat ze een tocht hebben gemaakt van 400 km door Nld en Dld?
En het is fijn dat iedereen meedenkt, maar als het 1x is gezegd is dat toch genoeg? En niet 3/4x op de 1e pagina..

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:22

Wat kunnen sommigen toch blijven doorzeuren zeg. Haalt echt de goede sfeer uit het topic en dat is erg jammer. Ik vind het heel optimistisch van ts en haar gezin, maar er wordt door ts toch aangegeven dat ze goed op de paarden letten wat wel en niet gaat? Meer kun je niet doen.

Veel succes, ik ga volgen!

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:28

Ik ben heel benieuwd,

Ga je hier ook een volgtopic van maken, met foto's etc?


Ben jij zelf actief betrokken? (In de buurt meerijden, mogelijke overnachtingsplekken regelen, eten verzorgen etc?)

nine1987

Berichten: 8344
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:30

Heel veel succes ts.. Ik ga jullie tocht zeker volgen.. Zelf 2x in Santiago geweest met m'n schoonfamilie, omdat m'n schoonvader daar in de buurt woont.. :)

savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:43

Heel gaaf ts ik ga ze zeker volgen! Kun je misschien vertellen hoe de training er het afgelopen jaar uit gezien heeft? Ben ik erg nieuwsgierig naar!

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:45

Heel veel succes
Ik ga het graag volgen

tessaenhenk
Berichten: 55
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 21:49

Femke_Tweety schreef:
Ik ben heel benieuwd,

Ga je hier ook een volgtopic van maken, met foto's etc?


Ben jij zelf actief betrokken? (In de buurt meerijden, mogelijke overnachtingsplekken regelen, eten verzorgen etc?)

Jazeker ze gaan proberen om iedere dag iets te plaatsen op de website en Facebook. Ik ben zelf niet actief betrokken wel op de achtergrond natuurlijk maar ik heb een eigen bedrijf en kan echt geen 2 5 maand sluiten. Verder hebben we ook nog 4 honden en kippen dus dat werd allemaal heel ingewikkeld. Vind het wel jammer natuurlijk want dit wordt het avontuur van hun leven denk ik.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:53

Wauw wat een gaaf avontuur zal dat gaan worden! Het lijkt me heel pittig, ik vind het heel knap. Heel veel succes!

tessaenhenk
Berichten: 55
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 21:59

savieralover schreef:
Heel gaaf ts ik ga ze zeker volgen! Kun je misschien vertellen hoe de training er het afgelopen jaar uit gezien heeft? Ben ik erg nieuwsgierig naar!

In de basis hebben onze paarden al een goede conditie en zijn ze gewend om. Langere afstanden te lopen, wel met pauzes etc natuurlijk. Doordat we naast de Loonse en Drunense duinen wonen zijn ze gewend aan zware ondergrond en bergje op en af. De puinpaden zijn altijd lastiger omdat dat toch gevoelig is aan de hoeven dus hopelijk kunnen ze die zo veel mogelijk vermijden. De training voor deze rit bestond uit regelmatig Langere tochten maken met en zonder bepakking, toch ook wel interval training ook al is dat niet aan de orde tijdens de tocht, op vreemde plekken rijden,langs en over rare obstakels en in drukke dorpen rijden. Dit buiten het normale rijden om natuurlijk want ze rijden ook een paar keer per week een normale rit van een uur of 2. Ze rijden altijd buiten nooit in een bak.

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:26

tamary schreef:
Dat is zo'n 1500km (over de autowegen gerekend), zit je zo op minimaal 25km/dag. Lezende wat andere lange afstandsruiters doen is dat pittig, elke 3-4 dagen wil je 1-2 dagen rust (2e meer om ook andere dingen te regelen, je paarden willen na die ene meestal wel weer door). Krap schema dus vermoed ik, maar leuk om te doen is het zeker.

Iemand hier (komt niet meer op bokt volgens mij) heeft paarden mee verhuisd voor vriendin richting pyreneen aantal jaar terug en er was nog een ruiter alleen, maar meestal zijn er maar weinig mensen die de tijd en de middelen hebben voor zulke lange stukken. Sterrit van paar dagen was hier langste (leuk en toen werkte lijf iets beter mee + super paard er voor en 2e keer pakpaard er bij ivm gewicht al was dat al minimaal).

Voor wie meer info wil en dromen :
http://thelongridersguild.com/
(Niet voor gesponsorde ritten trouwens).

Die ex-bokker heeft ruim 2,5 maand gedaan over die trip naar zuid Frankrijk. Dat had misschien wel sneller gekund maar of dat beter was geweest, is een volgend punt.

Als ik het vertrekpunt van die Bokker neem dan is de kortste weg naar Santiago ruim 1800km lopen, volgens Google maps. Doe je dat aan 25km per dag (wat een nobel gemiddelde is, afgaand op diverse ervaringen) dan zit je aan 72 reisdagen. Neem je elke vier dagen een dag pauze, heb je 90 dagen nodig om in Santiago te komen.

Los van deze droge rekenstof; als je de kans hebt, moet je zeker gaan :j Het is best realistisch dat zich geen tweede kans voor doet. Vergeet dus ook niet om ervan te genieten!

pien_2010

Berichten: 43506
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:33

Gaaf. Hopelijk geef je hier updates want ik volg graag.

senna21

Berichten: 11875
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:57

Succes gewenst met jullie avontuur.
Ik volg graag...van achter het schermpje :+
N.b. spelling van jullie reisdoel is 'santiago de compostela'

xsensibel

Berichten: 1465
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:59

Gaaf! Veel plezier en vooral succes.

Oud stalgenoot van mij heeft in 54 dagen van Maastricht naar Toulouse gereden. Helaas is haar rit daar geëindigd en haar paard overleden door een ziekte die teken met zich mee brengen.. Maar ook zijn ze zoveel onvoorziene omstandigheden tegen gekomen onderweg dat ik me afvraag in hoever jullie planning en schema gaan kloppen. 45km per dag is écht veel. Niet alle wegen zijn goed aangegeven en fijn begaanbaar..

Overigens hadden zij iemand die mee reed met een camper en trailer met eventueel een noodstal, en vervoer naar een dierenarts mocht dat nodig zijn. Dat vond ik wel een hele goede.

Desalniettemin wens ik jullie het allerbeste! :j

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 23:17

Ik volg graag en wens jullie veel succes!! :)

Hier laatst een trektocht van 3 dagen gedaan met mijn paard en 71 km afgelegd. Dit lijkt mij super gaaf zeg :D

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 23:26

Tof project, ga dit topic zeker stippen :j

Wel vind ik ook de tijd wel erg ambitieus, maar als dat geen knal vaste dead-line is dan kun je altijd gewoon wat langer onderweg zijn natuurlijk. De voorbereiding klinkt in iedergeval goed :)

Verstandig van de dikke ijzers. Als ik me goed herinner heeft Arabesk ooit een tocht moeten afbreken (zonder ijzers) vanwege het akeligs split in Belgie. Let wel dat Jura-kiezels ook geen grapje zijn en die ga je veel tegen komen. Die zijn puntig en klemmen soms onder het ijzer.
Bij minimaal 9 weken zou ik niet gokken op 1x beslaan trouwens. In Frankrijk rijden heel veel mensen met widapuntjes vanwege de sterke slijtage.
Heb je ook contacten voor hoefsmeden of hoefschoenen voor het geval je een ijzer verliest?

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 00:19

Wat gaaf!!! <3

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Re: Trektocht van Brabant naar Santiago de Compestella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 00:47

Wat een gave tocht! Alvast heel veel plezier en succes gewenst.

PS. Ik werk in het internationale paardentransport en weet (indien nodig) nog wat overnachtingsplekken/stallen waar je kunt aankloppen voor hulp,slaapplek,hoefsmeden etc.

pien_2010

Berichten: 43506
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 08:07

Forcalquier schreef:
Wat een gave tocht! Alvast heel veel plezier en succes gewenst.

PS. Ik werk in het internationale paardentransport en weet (indien nodig) nog wat overnachtingsplekken/stallen waar je kunt aankloppen voor hulp,slaapplek,hoefsmeden etc.


Waþ lief, en dit vind ik nu zo leuk van Bokt!

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 08:10

Succes met jullie avontuur. *\o/*

Benieuwd hoe lang jullie er over gaan doen. 45 km per dag in de bergen is echt een no-go. Ik weet niet hoe goed jullie paarden daarop voorbereid zijn, dat is toch heel ander terrein.

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 08:29

Als ik naar de foto kijk is een van jouw dochters volgens mij mijn klasgenoot/vriendin (de middelste meid met de als het goed is nieuwe schimmelpony). :D
Ik kan iedereen zeggen dat er veel voorbereiding in zit en dat ze er superveel zin in hebben. Echt leuk!

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 11:51

pien_2010 schreef:
Forcalquier schreef:
Wat een gave tocht! Alvast heel veel plezier en succes gewenst.

PS. Ik werk in het internationale paardentransport en weet (indien nodig) nog wat overnachtingsplekken/stallen waar je kunt aankloppen voor hulp,slaapplek,hoefsmeden etc.


Waþ lief, en dit vind ik nu zo leuk van Bokt!


Dankje :o Wellicht heb ik er overheen gelezen maar kan ik de tocht ergens volgen? Mochten ze ergens stranden, en ik (of collega's) zijn in de buurt, dat wij (of contactpersonen) hulp kunnen bieden.

tessaenhenk
Berichten: 55
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 17:09

BriPi schreef:
Als ik naar de foto kijk is een van jouw dochters volgens mij mijn klasgenoot/vriendin (de middelste meid met de als het goed is nieuwe schimmelpony). :D
Ik kan iedereen zeggen dat er veel voorbereiding in zit en dat ze er superveel zin in hebben. Echt leuk!

Wat grappig het klopt, de witte pony hebben we nog niet heel lang half jaar ongeveer. Maar mijn dochter heeft haar heel goed voorbereid op de tocht het is een super sterke brave pony