strandrit Katwijk - Scheveningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roxatte

Berichten: 610
Geregistreerd: 04-03-06

strandrit Katwijk - Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 08:39

Wie kan mij vertellen of er beperkingen zijn om op het strand te rijden, zijn er bepaalde tijden voor bv. voor 9.00 uur of na 20.00 uur of een datum? Het gaat mij om het strand tussen Katwijk en Scheveningen.
Alvast bedankt.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:12

Dit geld alleen tussen 1 mei en 31 september, dus als je snel bent hoef je nergens rekening mee te houden.
Ik gok erop dat je daar tussen 9 en 9 niet op het strand mag.

Maar als het echt strandweer is, ga dan sowieso niet naar het strand (ook 's avonds niet), dat is levensgevaarlijk.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:17

AR --> Seizoensvragen

Sanco

Berichten: 1574
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Noordwijk

Re: strandrit Katwijk - Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:37

ik reed op manege jonker en zij hadden 1 of 2 jaar terug wel problemen met de vergunning voor t zuidstrand... of dit met de tijden te maken had weet ik niet... maar ze liepen iig wel heel moeilijk te doen

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:37

Katwijk is nog wel te doen, Scheveningen is volgens mij erg druk. Wassenaarseslag is super!! Kan je ook nog langs de pannenkoekenboederij...erg leuk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:15

Apple weet daar misschien meer over?

miepmiep91

Berichten: 1078
Geregistreerd: 11-03-06

Re: strandrit Katwijk - Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:10

Als je het al niet zeker weet kan je altijd vragen aan mensen van de manegen ofzo?

SelindeR
Berichten: 71
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Heinoo!!

Re: strandrit Katwijk - Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:43

Volgensmij mag je alleen van september tot maart ofzo.. omdat wij altijd in 't laatste weekend van maart gaan, maar 't kan ook zijn dat ik uit m'n nek banketstaaf, in dat geval heb je hier niet zoveel aan.. sorry

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:43

voor 07:00 en nĂ¡ 19:00 mag je het strand op met je paard vanaf 15 mei.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:17

Wat Maris89 zegt geldt volgens mij voor Scheveningen... maar niet voor Katwijk, volgens mij zijn ze daar wat soepeler..

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:23

Hallo

In Katwijk mag je in het seizoen eigenlijk niet voor de boulevard lang met het paard. Als je achter de boulevard je trailer parkeert dan kun je zo het strand op (parkeren bij Quick Boys, stukje over de weg en dan het strand op).

Je kunt ook parkeren op parkeerterrein Noord en dan wel voor de boulevard langs, maar dat zou ik alleen doen met laag water, slecht weer en na 19:00u 's avonds voor de zekerheid .

Tussen Katwijk en Scheveningen is vrij.

Voor Wassenaarseslag gelden weer andere bepalingen. Het kleine stukje slag zelf daar mag je geloof ik in de weekenden na 19:30u 's avonds langs en in het hoofdseizoen helemaal niet. In elk geval zijn er wat beperkingen voor de strandopgang daar, maar voor de strandtenten langs heb ik nog nooit borden gezien.

Het stuk tussen Wassenaarseslag en Scheveningen is vrij.

Scheveningen zelf is geloof ik helemaal niet toegankelijk in de zomer (maar dat weet ik niet zeker).

Maw: er zijn zeker mogelijkheden om in de zomer op het strand te rijden. Als je na 19:00u s avonds gaat en niet gaat rijden met erg mooi weer dan is er over het algemeen op dat stuk niets aan de hand.

Roxatte

Berichten: 610
Geregistreerd: 04-03-06

Re: strandrit Katwijk - Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 18:52

Het is inderdaad zo dat ze in Katwijk niet zo soepel zijn. Voor Katwijk langs is er een beperking maar vanaf boulevard zuid mochten wij het strand op.
We hebben een (heerlijke) strandrit gemaakt en hebben het spul idd op het parkeerterrein van Quick Boys ingespannen en zijn vandaar richting Scheveningen gereden. Onderweg veel bekijks gehad en er zijn veel foto's van ons gemaakt
Afbeelding
Afbeelding

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:18

Dat ziet er geweldig uit . Was dat vandaag?

Roxatte

Berichten: 610
Geregistreerd: 04-03-06

Re: strandrit Katwijk - Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 19:35

Nee, dat was niet vandaag maar ergens begin mei en zoals je ziet hadden we schitterend weer. Aan de hand van de website getij.nl hebben we een dag gepland zodat we konden rijden met laag water, anders wordt het toch al snel te zwaar met een aanspanning in het mulle zand...

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:45

Begin mei? Op een zondag toevallig?

Wat aanspanningen en wat 'losse' ruiters daarbij?

Volgens mij ben ik nl zo'n soort groep vrij recent geleden tegen gekomen terwijl ik samen met iemand aan het rijden was .

(Friesje en groot donker paard of anders groot wit paard en groot donker paard).

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:28

Van VVV Katwijk:
Paarden op het strand
Het is zonder vergunning van de gemeente verboden in Katwijk zich met rij- en trekdieren op het strand te houden. Ten zuiden van strandvak 1 (Zuid-Boulevard) en ten noorden van de Uitwatering zijn rij- en trekdieren wel toegestaan.

Van http://www.kustgids.nl/wassenaar_strand/index.html
Wassenaar:
Paarden
Tussen de strandpalen 91.500 en 92.750 gelden de volgende beperkingen: van 15 mei tot 15 juni en van 15 aug. tot 15 sept. is het verboden om op zaterdag en zondag met paarden op het strand te komen. Van 15 juni tot 15 aug. is het strand dagelijks verboden voor paarden van 10-18 u.

Scheveningen:
Paarden
Van 15 mei tot 15 sept. is het verboden om tussen 7-19 u met paarden op het strand te komen. In die periode zijn andere rij- of trekdieren en wagens verboden van 7-18 u.

Roxatte

Berichten: 610
Geregistreerd: 04-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 14:22

Djilan schreef:
Van VVV Katwijk:
Paarden op het strand
Het is zonder vergunning van de gemeente verboden in Katwijk zich met rij- en trekdieren op het strand te houden. Ten zuiden van strandvak 1 (Zuid-Boulevard) en ten noorden van de Uitwatering zijn rij- en trekdieren wel toegestaan.

Van http://www.kustgids.nl/wassenaar_strand/index.html
Wassenaar:
Paarden
Tussen de strandpalen 91.500 en 92.750 gelden de volgende beperkingen: van 15 mei tot 15 juni en van 15 aug. tot 15 sept. is het verboden om op zaterdag en zondag met paarden op het strand te komen. Van 15 juni tot 15 aug. is het strand dagelijks verboden voor paarden van 10-18 u.

Scheveningen:
Paarden
Van 15 mei tot 15 sept. is het verboden om tussen 7-19 u met paarden op het strand te komen. In die periode zijn andere rij- of trekdieren en wagens verboden van 7-18 u.


Dit geeft een hoop duidelijkheid, bedankt want we gaan het zeker nog een keer doen.
Als je altijd op de Veluwe rijdt is het strand toch wel heel apart...

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:25

Het is inderdaad erg leuk. Vooral als je wat langer de tijd hebt. Dan kun je een stuk duinen meepikken bij Wassenaar ofzo.
Ik sta ook op de Veluwe, maar ging voorheen elk jaar een week met mijn paard in Wassenaar staan voor duin en strandritten.
Erg leuk! Vooral het rijden door zee en je paard even kunnen laten gaan zonder dat het pad ineens ophoudt

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Re: strandrit Katwijk - Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:23

Roxatte schreef:
Het is inderdaad zo dat ze in Katwijk niet zo soepel zijn. Voor Katwijk langs is er een beperking maar vanaf boulevard zuid mochten wij het strand op.
We hebben een (heerlijke) strandrit gemaakt en hebben het spul idd op het parkeerterrein van Quick Boys ingespannen en zijn vandaar richting Scheveningen gereden. Onderweg veel bekijks gehad en er zijn veel foto's van ons gemaakt

Heey, wat gaaf! Is dat Frits met 4span en Erik met die kleintjes?
Heerlijke foto's zeg... ik wil dat ooit ook nog es

Roxatte

Berichten: 610
Geregistreerd: 04-03-06

Re: strandrit Katwijk - Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 21:21

Moet echt eens een keer doen ! Het is idd Frits en Erik met vierspan. Marco en ik (zei de gek)met enkelspan, Annelies en Anneke ohz. Maar wel het getij in de gaten houden anders kun je de pech hebben dat je de hele rit in mul zand moet afleggen en dat is eigenlijk niet te doen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: strandrit Katwijk - Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:22

Ik mag hopen dat jullie daarna je wagen super de super hebben schoon gemaakt?? Anders kan Frits over een paar maanden wel weer een nieuwe wagen uit de showroom halen Knipoog

Roxatte

Berichten: 610
Geregistreerd: 04-03-06

Re: strandrit Katwijk - Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 22:39

We hebben de wagens inderdaad heeeeel goed afgespoten toen we weer thuis waren want anders roesten ze onder je kont weg.... Vork Maar je had de benen en staart van onze haffen eens moeten zien: spierwit !!!! Vork

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: strandrit Katwijk - Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:27

Ja dat is het voordeel, maar wel beetje een grote klus om het voor elke wedstrijd zo te wassen Tong uitsteken

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re: strandrit Katwijk - Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:27

Weet iemand toevallig ook hoe dat zit met het Zuiderstrand?
(Kijkduin valt dat onder geloof ik)
Wil daar van de week 's ochtendsvroeg een ritje gaan maken, maar weet niet zeker of dit eigenlijk wel toegestaan is..

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: strandrit Katwijk - Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:40

Geldt volgens mij dit:
Citaat:
Wassenaar:
Paarden
Tussen de strandpalen 91.500 en 92.750 gelden de volgende beperkingen: van 15 mei tot 15 juni en van 15 aug. tot 15 sept. is het verboden om op zaterdag en zondag met paarden op het strand te komen. Van 15 juni tot 15 aug. is het strand dagelijks verboden voor paarden van 10-18 u.

Of kijk even op de site die ik al eerder genoemd heb Knipoog