Fíjne buiterij-ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 20:35

OK dan! Bandida

Ben met Capricho en met Arabella op pad geweest vandaag.
Met Capricho alleen terreinlol dus geen positieve verkeerservaring. Was met 'bella een 'strobaaldressuursessie' gaan doen op de velden en reed terug over de provinciale weg. Zie/hoor een loeiende vrachtwagen aangíeren. De banden zingen luidkeels en de kraan achterop fluit vrolijk doch luid in de rijwind. 'Ah, Victor'. Ik vraag 'bella over de greppel rechts te springen en Victor komt met 120 of zo de heuvel af en luid toeterend voorbij.
Hij is heel aardig op de andere weghelft gaan rijden zodat hij afstand hield en de toeter was een enthousiaste groet.
Die man is echt gestóórd, heeft al eens rijontzegging gekregen en rijdt nog eens iemand dood. Toch aardig bedoeld dat hij opzij ging en groette. Hij tracteert ook wel eens op een drankje omdat ik zo'n goede ruiter ben volgens hem. 'Graag Victor, maar je blijft een maniak.'

Tis heerlijk aan het afkoelen. Straks nog een ritje denk ik. Lampje achterop en gáán.... Weet nu al dat iedereen die ik tegenkom in een deuk ligt om dat licht achterop.

hc

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:16

Ik heb ondertussen ook al wat positieve ervaringen kunnen verzamelen. Ik was laatst met paard aan het wandelen over een vrij smal pad. We waren net een uitwijkpunt gepasseerd, toen er een auto aankwam. Normaal gezien rijden die gewoon door, dat gaat wel maar echt net aan. Deze dame echter, bleef niet alleen stilstaan, maar zette haar motor ook uit, en zette die pas weer aan toen we echt al een stukje verderop waren. Wauw! Bij een buitenritje met een stalgenoot, kwamen we een vriendelijke scooterrijder tegen, die voor ons een stukje van het (brom)fietspad afging, zodat wij rustig konden doorstappen met de paarden. En bij de laatste buitenrit naar een meer hier in de buurt, werden twee zoons door hun vader naar me toegestuurd om me te helpen door het, ietwat krappe, hek langs het veerooster te komen. Ik wilde eerst omkeren, omdat het me zelf niet lukte en ik nog nooit zo'n hek door was geweest met een paard. Maar toen boden zij hun hulp aan. "We gaan nachtvissen, dus we zijn er straks nog wel om je weer te helpen hoor", zei pa. En inderdaad, ze waren er nog en ze hebben me weer geholpen Lachen

Dat soort kleine dingetjes, daar kan ik echt helemaal blij van worden.

HC, leuk zo'n wegpiraat Nagelbijten / Gniffelen Rij ze straks.

Cavaliere

Berichten: 2259
Geregistreerd: 18-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 09:33

een vriendin van mij was ziek. toen ben ik met het paard naar haar huis toe gereden.
zij heeft zich snel aangekleed en toen zijn we naar de supermark gegaan. ze was gelijk weer beter en we hebben de grootste lol gehad *)

45u
Berichten: 2778
Geregistreerd: 24-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:28

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 30-03-22 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga
Berichten: 5407
Geregistreerd: 26-11-04

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:12

Cavaliere schreef:
en toen zijn we naar de supermark gegaan.

Dat is mijn doel hier ook. Tassen er over en de berg af naar onze dorpswinkel op het stationsplein. En zo geen auto meer gebruiken bij ons in het dorp. Ik rij al veel te veel kilometers doordeweeks voor het werk, en ik zou dat in het weekend echt anders willen doen.

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:26

Ik woon in de stad (Den Haag) en wat je daar soms aan onverdraagzaamheid en onkunde meemaakt...
V.w.b. onkunde... Stond een paar jaar geleden voor het stoplicht geparkeerd (in een fietsvak) met paard op een (toen wij er gingen staan leeg) kruispunt. Het paard naast mij was onrustig, zodat ik aan de buitenkant stond. Vervolgens komt er meer verkeer naast je staan (eigenlijk te dichtbij). Vervolgens komt er nog een bus aan van achter en gaat het licht op groen zodat de hele zooi optrekt. Het paard naast mij komt opzij en mij paard voelde zich zo opgesloten dat hij uithaalde (jawel naar een auto die op minder dan een halve meter naast was gaan staan). Het paard naast me galoppeert van schrik naar de overkant en die van mij (omdat ik hem nog op de ho had) zet een stap achteruit en gaat met zn dikke billen in het achterportier van de auto zitten. Met het andere paard aan de overkant en die van mij stuiterend op de plaats zei de automobilist "u mag niet doorrijden, moet een schadeformulier invullen". Dus ik zei, ik ga nu eerst naar de overkant (waar het andere paard stond) en gaat u daar en daar maar wachten, dan kom ik er straks aan want dit is gevaarlijk. Is ie aangifte gaan doen van doorrijden na een ongeval...
Gelukkig had mijn paard niks behalve een sneetje op zijn bil. De verzekering heeft maar de helft van zijn schade vergoed, dus volgende keer houd ie meer afstand denk ik.
Nu zijn we met onze rijvereniging een paar dagen in Uddel geweest en wat opviel was daar de mensen echt gewend zijn aan paarden, veel vriendelijker tegen ruiters en echt rekening met je houden. Bij ons moet je uitkijken dat je voeten niet uit je beugels gereden worden

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 16:07

Babootje schreef:
Ik woon in de stad (Den Haag) en wat je daar soms aan onverdraagzaamheid en onkunde meemaakt...

1. Ik mis volledig de fíjne buitenrij-ervaring....

2. Wat onkunde betreft, waarom stap je dan niet áf, voor dit zo escaleert Verward Goed paardmanschap is het voorkómen van escalaties. Ik lees in jouw verhaal een opeenstapeling van fout op fout in combinatie met en als gevolg van niet anticiperen/reageren.
Poep gebeurt doch in dít relaas vind ik het triest dat jij jouw paard (zich) laat beschadigen door een voorspelbare situatie.

hc

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 16:16

Bandida schreef:
Cavaliere schreef:
en toen zijn we naar de supermark gegaan.

Dat is mijn doel hier ook. Tassen er over en de berg af naar onze dorpswinkel op het stationsplein. En zo geen auto meer gebruiken bij ons in het dorp. Ik rij al veel te veel kilometers doordeweeks voor het werk, en ik zou dat in het weekend echt anders willen doen.


Zo haal ik bijvoorbeeld Bor vaak te paard op van de schoolbus http://www.mijnalbum.nl/Foto-UPUOTZAZ.jpg
Díkke pret en puur genieten. Het hele buurtschap klept gezellig met ons over paardlief, zitten alle kinderen in bus te joelen en rijdt de chauffeur extra rustig weg.

Wat een 'hindernis' is bij boodschappen doen is dat je een paard bijna nergens veilig kan vastzetten bij een winkel.
Hier zit een vastbindring ook alleen nog maar op zeldzame plekken ergens aan een oud cortijo.
Ik breng dus wel bestellingen wég te paard en haal alleen boodschappen die al klaar staan op.

hc

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:26

Aaah! Nu snap ik jou insteek HC! Vond je nogal vreemd boos overkomen in het aso's topic Knipoog Maar je bedoelt, haal gewoon je schouders op en stel je niet zo aan! Haha!

Fijne ervaringen, zat, tuurlijk. Buitenrijden is heerlijk!

-Voorrang krijgen bij het oversteken van een rotonde, altijd handig, maar meestal laat ik ze alsnog eerst gaan.
- De vele Ohhh's en Ahhh's.
- Overmatig enthousiaste kinderen...
- Mensen die heel lief vragen of hij echt niet schrikt.
- Fietsers die heel blij kijken als je ze voor laat gaan.

Maar toch vind ik het stiekem het allerlekkerst om helemaal niemand tegen te komen... Gewoon mijn paardje en ik Lovers

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:04

Huertecilla schreef:
2. Wat onkunde betreft, waarom stap je dan niet áf, voor dit zo escaleert Verward

Ik heb altijd te horen gekregen: NIET afstappen, wat er ook gebeurt. Ik vraag me af wie dit heeft verzonnen, want ik stap af hoor, mijn paard is gewoon veel vertrouwder als ik afstap.
En ik kom er ook gewoon moeiteloos weer op daarna Lachen

JoT schreef:
Deze dame echter, bleef niet alleen stilstaan, maar zette haar motor ook uit, en zette die pas weer aan toen we echt al een stukje verderop waren.

Ik heb dat ook vaker meegemaakt Ja
Ik vind dat zó vriendelijk, maar voel me wel bezwaard dat ik ze zo ophoud Bloos
Maarja, niet iedereen heeft altijd haast Knipoog

Een grappig voorval wat echt al járen geleden gebeurd is:
Ik wilde een kennis die in een snackbar werkte gedag zeggen tijdens een ritje.
Het was een kleine snackbar met een smal deurtje dat open stond tegen de warmte ofzo.
Dus ik rij op dat deurtje af, verwachtend dat mijn paard zelf wel zou stoppen vanwege de smalle doorgang/ nauwe snackbar, maar nee hoor
Hij stapt zo naar binnen Bloos! Rook zeker eten ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Ook was ik een keer op weg terug naar stal, stopt er een vent in de auto, gaat ie (van alle mensen op die weg) uitgebreid aan mij de weg vragen Verward

Mijn paard begon een beetje ongeduldig te huppelen, want die vent blééf praten Lips are sealed en dan ben ik altijd bang dat ik per ongeluk iemands dure auto beschadig dus ik heb maar iets geroepen van "jaja inderdaad ja, rechtdoor, en dan nog maar een keer vragen Clown "

Ruga
Berichten: 5407
Geregistreerd: 26-11-04

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:25

Mijn paard ging gisteren tijdens het praatje met de buurman even ruiken aan het inieminie-hondje van de buurman. Luide kreet, grote plas en HUP kletsnat in de armen van buurman, die helemaal niets in de gaten had Tong uitsteken Arm beest.. Nu zou ik het ook wel besterven als er ineens een monsterlijk grote neus op me afkwam Haha!

@HC mooie foto Lovers
@ te paard winkelaars: vast zetten aan de hondenwachtplaats?

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 09:24

Nicolletje schreef:
Huertecilla schreef:
2. Wat onkunde betreft, waarom stap je dan niet áf, voor dit zo escaleert Verward

Ik heb altijd te horen gekregen: NIET afstappen, wat er ook gebeurt. Ik vraag me af wie dit heeft verzonnen, ..


Zo is er heel veel. Dat is het verhaal van de klok en de klepel. In geval van bewuste ongehoorzaamheid kan in sommige gevallen afstappen een ongewenste succeservaring inhouden. Dát is de basis onder deze 'stelling'. Zelfs dan nóg echter is het te verkiezen boven escalatie.
Ook is er niets mis met even afstappen om je paard vertrouwen te geven. Dat is juist een prachtige gelegenheid om geweldige vertrouwenspunten bij jouw paard te scoren.
Ik maak ook van dit succeservaring-afstappen juist gebruik als beloning. Bijvoorbeeld als paardlief extra zijn/haar best gedaan heeft op een zware helling of een moeilijke passage, dan stap ik af en gaan we samen even lopen.
Afgelopen vrijdag ben ik naar de bronnen van de rivier langs ons land gereden en daar zitten voor een paard een paar echt 'enge' en een paar zware stukken in die rit. Het laatste stukje naar de bronnen zijn ze gaan lopen. Iedereen keek de ogen uit toen ik daar met de hengst los mee als een grote hond kwam aandraven. Erg grappig Pling

hc

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:43

Huertecilla schreef:
Babootje schreef:
Ik woon in de stad (Den Haag) en wat je daar soms aan onverdraagzaamheid en onkunde meemaakt...

1. Ik mis volledig de fíjne buitenrij-ervaring....

2. Wat onkunde betreft, waarom stap je dan niet áf, voor dit zo escaleert Verward Goed paardmanschap is het voorkómen van escalaties. Ik lees in jouw verhaal een opeenstapeling van fout op fout in combinatie met en als gevolg van niet anticiperen/reageren.
Poep gebeurt doch in dít relaas vind ik het triest dat jij jouw paard (zich) laat beschadigen door een voorspelbare situatie.

hc


Ad. 1. Lees de laatste twee zinnen v.w.b. de fijne buitenrijervaringen. Heb je dus gemist....
Ad 2. Lees dat het kruispunt LEEG was toen wij er gingen staan. In korte tijd komt er dus vanalles om je heen staan, ookal probeer je zelf afstand te creeeren. Afstappen was op dat moment echt niet verstandig geweest, gezien de drukte en een stuiterend paard ernaast. Onze paarden (in de stad) zijn echt wel wat gewend en schrikken niet snel. Wat andere mensen doen heb je soms niet in de hand. Het is niet voor niets een advies (in de rijexamenboekjes) om ca 5 meter afstand te houden van paarden. We willen graag lekker recreeeren met onze paarden en niet alleen in de bak, maar om het ruiterpad te bereiken (naar bv het strand) moeten we nu eenmaal een druk verkeerskruispunt over. Ondanks alle onverdraagszaamheid van medeweggebruikers (auto's motorrijders fietsers) gebeurt er gelukkig in verhouding weinig ernstigs. Ik lees wel uit je antwoord dat je de stad niet gewend bent, maar om nu gelijk te oordelen dat er niet goed geanticipeerd wordt Tja, t is maar hoe je het bekijkt... Wat wij ook regelmatig tegen komen zijn mountainbikers en joggers op t ruiterpad. Dan moeten wij hevig "anticiperen" om een ongeval te voorkomen.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:58

Babootje, ik zie eigenlijk ook niet zoveel positiefs in je post. Ook van het laatste stukje maak je iets negatiefs, door te eindigen met 'Bij ons moet je uitkijken dat je voeten niet uit je beugels gereden worden'. Het is juist leuk om nu eens een topic te hebben met alleen maar positieve ervaringen. Topics waarin al het negatieve wordt gemeld, daar zijn er al zo ontzettend veel van. Heb je echt nog nooit iets leuks meegemaakt in Den Haag?

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 10:07

Verder is het weer jijbakken naar mij persoonlijk door Babootje die blijkbaar de kernen volledig mist.

hc

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:33

Huertecilla schreef:
Verder is het weer jijbakken naar mij persoonlijk door Babootje die blijkbaar de kernen volledig mist.

hc


Hallo zeg, wie begon daarmee???

Tuurlijk zijn er best positieve ervaringen hoor, maar de negatieve overheersen toch een beetje. Zal wel door de grote stad komen. Mensen denken echt dat een paard een gemotoriseerd "iets" is met een aan-en uitknop en ze worden ongeduldig als ze er niet meteen langs kunnen.
Ik wilde maar even wijzen op de door mij toch wel als GROOT verschil ervaren wijze waarop de weggebruikers in Uddel met ruiters omgaan en die bij ons. Je wordt vriendelijk gegroet en ze laten je oversteken terwijl je niet eens voorrang hebt. Men houdt daar echt rekening met ruiters en dat is een verademing. Er wordt bij ons (serieus) zelfs geklaagd over poep op het ruiterpad, omdat mensen het vies vinden dat hun hond het op eet.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:36

Babootje, ga dit topic nou niet lopen verknallen met je eigen frustraties. Zoek gewoon ergens een klaagtopic op en doe daar je verhaal. Ook in het boerendorp waar mijn paard staat maak je soms achterlijke acties mee, te hard rijdende auto's, veel te hard rijdende herriemakende scooters die je voorbij razen op een smal fietspad. Maar daar is dit topic niet voor.
Laatst bijgewerkt door JoT op 23-07-07 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:38

JoT schreef:
Babootje, ga dit topic nou niet lopen verknallen met je eigen frustraties. Zoek gewoon ergens een klaagtopic op en doe daar je verhaal.


De kern van mijn verhaal is positief bedoeld hoor..... De frustratie zit niet bij mij

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 10:46

Babootje schreef:
Tuurlijk zijn er best positieve ervaringen hoor, maar de negatieve overheersen toch een beetje.


dús is dit topic door mij geopend voor de pósitieve ervaring, !píng! Pling

Ik begrijp, zoals ik op een zeurtopic heb geschreven, werkelijk niet waarom de meeste boksters paardrijden omdat het negatieve zo overheerst. Perceptie is realiteit en míjn realiteit is leuk Haha! Ik heb maar één leven en daar wil ik van genieten.
Nu ga ik met zoonlief en zijn twee logerende nichtjes van de paarden genieten. Die meiden zijn in NL 'op paardrijden' en weten níet wat ze meemaken hier en nee, dat heeft níets met stads van doen. Na hun vorige vakantie werden ze ondanks fotos gewoon voor leugenaars uitgemaakt. Perceptie = realiteit en mijn realiteit is een fijn leven met welwíllende paarden Doei, doei

hc

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:21

Huertecilla schreef:
<knip>
Nu ga ik met zoonlief en zijn twee logerende nichtjes van de paarden genieten. Die meiden zijn in NL 'op paardrijden' en weten níet wat ze meemaken hier en nee, dat heeft níets met stads van doen. Na hun vorige vakantie werden ze ondanks fotos gewoon voor leugenaars uitgemaakt. Perceptie = realiteit en mijn realiteit is een fijn leven met welwíllende paarden Doei, doei

hc

Zou dat niet simpele jaloezie zijn?? De kreet: "Ja maar, jouw paard......" heb ik ook met grote regelmaat naar mijn hoofd geslingerd gekregen en dat was nog in de tijd dat ik nog niet half zoveel wist als nu.

Gisteren lekker met mijn 1/4-tje door het bos gestapt. Gewoon simpel stappen, lekker tempo, redelijk achterhandgebruik en vooral vrolijk met de oortjes naar voren. hij moet nog veel leren, maar dat komt wel goed, hij wil graag.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:00

Een paar jaar terug alweer was ik met Anouar buiten aan het rijden. We reden langs een fietspad en op een gegeven moment kwamen er een stel jochies langs met een radio achter op de fiets. Anouar keek niet op of om.
Even later kwamen ze weer terug met de radio iets harder. Maar het intereseerde Anouar nog steeds niets.
Komen ze even later weer langs, radio nog iets harder. Nog keek Anouar er niet naar.

Ik heb ze wel 10 keer langs zien komen met de radio steeds iets harder en Anouar vertrok geen spier.
Wat heb ik gelachen om die jochies *LOL* Hun actie had weinig succes.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 09:24

Lenneke_ schreef:
Ik heb ze wel 10 keer langs zien komen met de radio steeds iets harder en Anouar vertrok geen spier.
Wat heb ik gelachen om die jochies *LOL* Hun actie had weinig succes.


Eígenlijk een zeer goede en geleidelijk opgebouwde kursus voor jou en jouw paard waar je normaal van alles voor moet regelen Knipoog

hc

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:33

Huertecilla schreef:
Lenneke_ schreef:
Ik heb ze wel 10 keer langs zien komen met de radio steeds iets harder en Anouar vertrok geen spier.
Wat heb ik gelachen om die jochies *LOL* Hun actie had weinig succes.


Eígenlijk een zeer goede en geleidelijk opgebouwde kursus voor jou en jouw paard waar je normaal van alles voor moet regelen Knipoog

hc

Was vast niet de bedoeling van die gastjes Haha! Haha! Haha!

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:37

Volgende keer even vragen of ze te huur zijn voor schikparcoursen Haha! Leuke aanvulling op de sliertgordijnen en het knisperende zeil Tong uitsteken

IJp

Berichten: 1584
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Cheesecity me not like cheese

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:45

Iedere keer als ik buitenrij heb ik wel fijne ervaringen.
Niet altijd, maar daar gaat dit topic niet over, dus daar vervuil ik jullie beeld niet mee.

De kleine kinderen die door ouders gewezen worden op "kijk paardje" en dan vervolgens de andere kant opkijken en mijn paard van 1.70 m over het hoofd zien Haha! .

Bij het oversteken staan te wachten en dan remmen voornamelijk Duitse toeristen (die zijn hier veel in de omgeving van Bergen) om je voor te laten gaan.

En waar ik altijd weer van kan genieten zijn alle vogeltjes en andere beestjes om me heen in het bos, ik zie regelmatig eekhoorntjes, buizerds, muizen, kikkers etc. In mezelf bedank ik dan Moeder Natuur voor dit schouwspel.

En dan zie je hoe bevoorrecht je bent dat je op een paardenrug mag genieten van de natuur.