Het pad niet af?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuuZzel

Berichten: 1274
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Schoorl, aan het strand..

Het pad niet af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 19:01

Ik ga regelmatig met mijn paard langs de weg rijden, maar eigenlijk altijd samen met iemand..
Nu wilde ik laatst ook gaan, maar er was niemand dus besloot ik alleen te gaan..
Ik kreeg hem dus met geen mogelijkheid het pad af! Omdraaien, teruglopen en geen stap meer vooruit willen..
Aan de hand loopt hij zo mee.. en kijkt hij nergens van op of om..

Iemand tips?

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: Het pad niet af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:41

Misschien kun je er eens iemand voor laten lopen. Anders zou ik zeggen staan blijven en wachten. Hoe meer je gaat stressen, hoe meer en eerder hij de volgende keer in de ankers zal gaan.

jolandalania
Berichten: 15
Geregistreerd: 02-08-07

Re: Het pad niet af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:24

ik heb het ook een keer meegemaakt.ik ging ook altijd samen met een vriendin en haar paard. toen wou ik ook een keer graag alleen, ik kreeg hem wel eerst het pad af, maar na een paar 100 meter kreeg hij ineens in de gaten dat het andere paard niet mee was. nou een hel! hij draaide zich om en we stonden midden op de weg en opeens wou hij niet meer! ik heb uit ale kracht van alles geprobeerd om hem voorwaarts te krijgen, maar hij reageerde op niks. en ik was kapot, uitgeput, kon niet meer. toen deed ik even niks, zat na te denken en opeens kwam hij in beweging en liep gelukkig de berm in, en in volle galop weer naar huis. kom hem gelukkig in bedwang houden in de berm, maar wat nou als er een auto aan was gekomen toen we op de weg stonden! het was doodeng. helaas heb ik hem vrij kort daarna om mijn gezondheidsproblemen moeten verkopen, dus heb het nooit meer geprobeerd. maar ik denk dat er geen goede vertrouwde relatie is dan tussen het paard en ruiter. hij vertrouwde altijd op het andere paard en nu moest hij mij ineens vertrouwen, en dat deed hij niet. het gaat je heus wel lukken op ten duur, maar dat kost veel tijd en geduld.veel oefenen ookal ga je eerst maar een paar 100 meter van het pad af, en ga je weer naar huis. eerdere keer een paar meter verder totdat hij het vertrouwd.

suus_romy

Berichten: 717
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Castricum

Re: Het pad niet af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:07

Heb het ook gehad. Lachen Ik ben in het begin nog met andere paarden meegeweest, maar wist dat ik zo snel mogelijk ook alleen over de weg wou met der. Dat was dus ook een ramp kwam ik achter, toen heb ik iemand gevraagd er voor te fietsen of er naast te lopen.
En dat dan afbouwen zeg maar, de fietser achter laten fietsen (wel grote afstand) en zelf voorop lopen. En dat uiteindelijk ook op het begin pad. En dan uiteindelijk proberen alleen te gaan. Vaak zijn ze dan het pad af beginnen ze inderdaad na 100 meter weer lekker te klieren. Daar moet je dan even doorheen. Lachen
Kweet niet of je er wat aan heb. Maar succes Knipoog!

SuuZzel

Berichten: 1274
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Schoorl, aan het strand..

Re: Het pad niet af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 19:17

Nou ik heb het vrijdag avond weer eens geprobeerd..
Eerst even in de bak gereden, toen het pad af en hem in draf gezet.. Voorwaarts leek mij de beste manier..
En het werkte! We hebben zeker 20 minuten kunnen rijden en hij heeft niet 1x om willen draaien.. Zo zie je maar weer.. Kleine mannetjes worden groot Haha!

suus_romy

Berichten: 717
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Castricum

Re: Het pad niet af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:41

Goedzo! Lachen
Dravend van het erf is ook een goed idee ja, lekker voorwaarts. Knipoog
Zodat ze nergens anders mee bezig zijn en op jou letten. Zo zie je inderdaad maar, hoe sowiets snel kan gaan. Eerst niet willen lopen van het erg af en nu 20 minuten alleen over de weg. Lachen

XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Re: Het pad niet af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:41

je paard is onzeker Knipoog
mijn paard heeft dat ook gehad ... als ik het pad af wou stijgeren , bokken , omdraaien egt hellemaal doorgedraait was hij Sigaar
wat ik gedaan heb is elke x even gaan wandelen gewoon aan het halster , ik was dan dus voorop en hij volde me als een lammetje .
naar een tijdje ben ik erop gegaan en me moeder op de fiets , ook dat hielp al zat hij me moeder in het begin wel half op de pakjedrager Tong uitsteken
naar een tijd nam hij steeds meer afstand van haar , en kon ik alleen op pad Lachen

gewoon veel belonen , en niet boos worden

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Het pad niet af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:29

*volgt. Wij hebben het ook met onze Shet als ze voor de wagen gaat. Ik denk alleen niet dat het onzekerheid is.. meer een eigenwijze Shettenactie. Clown

Sanko83

Berichten: 51
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Het pad niet af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:28

Heeejj hallo Heb jullie onderwerp eens zitten lezen. En ik hoop t ook zo te gaan proberen. De haflinger die ik rijd ging altijd samen met der moeder weg en ze kunnen amper zonder mekaar. Ik wacht momenteel op een nieuw zadel en dan ga ik t eens proberen. Laat t jullie wel weten of t lukt ja of te nee!!! Maar iniedergeval bedankt.