Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GummyBear
Berichten: 3035
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Nieuwegein

Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 18:57

Hee Bokkers!
Ik was benieuwd of jullie liever alleen rijden, met nog iemand, met een groepje oid. Ikzelf rijd liever alleen. Ik kom dan echt tot rust en kan even lekker genieten van mijn pony. Even geen gezeur van anderen. Lachen Wat ook een reden is, is dat mijn pony altijd vreselijk onrustig wordt als er een ander paard bij is. Daarom denk ik dat zij het ook leuker vindt als we lekker mijn zijn 2en op stap gaan. Natuurlijk vind ik het wel leuk om met anderen naar het bos te gaan. We gaan ook wel is met een paar mensen van stal een weekendje naar de Veluwe en dat is supergaaf! Maar over het algemeen rijd ik dus liever alleen Knipoog En jullie?

Groetjes Michelle

dolor
Berichten: 2063
Geregistreerd: 24-09-06
Woonplaats: utrecht

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:18

ik rij het liefst of alleen of met zijn tweeen. lessy is bij allebei rustig en braaf. met zijn tweeen meestal net iets braver, maar opzich maakt het niet zoveel uit. ik vind alleen wel lekker om even van elkaar te genieten, maar met zijn tweeen vind ik ook erg gezellig. ik vind het niet leuk om met een grote groep te gaan, je moet dan toch op elkaar letten en erg veel rekening met elkaar houden. en dat vind ik toch wat minder.

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:34

Ik vind met een groepje rijden erg gezellig, maar vind het ook heerlijk om alleen te rijden. Gewoon ff lekker met z'n tweeen op stap en lekker genieten...

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:56

Mijn paard wil altijd en overal leiden en dan het liefst met zo'n 5 meter voorsprong op de anderen. Voor iedereen dus erg ongezellig en voor mij doodvermoeiend.
Daarom rijdt ik altijd veel liever alleen, ook omdat je dan echt met elkaar bezig bent en niet met nog een derde erbij.

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:03

Lekker (bij)kletsen als ik met een vriendin ga rijden Haha! Ook de paarden vinden het leuk om samen te galopperen en dergelijke. Met Jesse deed ik altijd wedstrijd in galop als ik met een vriendin ging rijden, érg leuk *LOL*
Met ons nieuwe jonge paard is het juist fijn om met een vriendin samen te gaan rijden, zodat ons paard in de galop en de draf wat meer (zelf)vertrouwen krijgt Lachen Ik merkte het verschil al gelijk Ja (plus wederom de gezelligheid om samen te gaan Knipoog ).

Maar alleen is ook lekker, even helemaal niks en verstand op nul Haha!

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:13

Ik kan het heerlijk vinden om alleen met mijn paardje buiten te sjouwen. Zelf je tempo bepalen, ineens van richting veranderen, de enige waar je rekening mee hoeft te houden is je paard.
Soms zie ik iets moois en dan zet ik het paardje gewoon even stil om er van te genieten, zal ik niet zo snel doen in een groep.
Maar soms is het ook wel leuk om eens met z'n tweeen op stap te gaan; samen met de eigenaar op de 'kwartjes' bv, allebei geel met zwarte maantjes, staat zo leuk!

Anoniem

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:49

Ik heb de paarden aan huis staan, dus rij in principe eigenlijk altijd alleen Lachen En soms bel ik een vriendin (of zij mij) om een afspraak proberen te maken om samen te rijden, rijden we elkaar meestal tegemoet en rijden dan samen rond. Maar dat is meer stappen en bijkletsen... Clown Haha!

Soms komt er een vriendin met haar paard, gaan we beetje rondrijden. Dat is weer meer echt richting doorrijden / trainen op tempo. Soms word ik opgehaald of gaan we samen met trailers naar het strand ofzo en gaan we daar rijden. Soms gaan we wel eens een weekend / week op vakantie met een hoop meiden en gaan dan lekker samen rijden Lachen

Kortom, het verschilt.. meestal alleen, soms met meerdere. Vind beiden leuk Ja Beide heeft z'n voor en nadelen.

Mendi

Berichten: 2292
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 23:01

Alleen of samen met mijn dinnetje, dat is het leukst! Niet met meer dan 3 personen/paarden, dan wordt de groep te groot.
Soms is alleen ook wel eens heel prettig Knipoog

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 22:21

Ik rijd het liefste alleen of met zijn 2en

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:46

Ik rij het liefst met 1 of 2 mensen samen. Maar voor de training is dat niet handig. Dus trainen doe ik alleen en verder rij ik voor de gezelligheid met andere

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:52

Ik rijd meestal alleen buiten, mijn paard is dan ook veel rustiger. Neem gewoon altijd mijn mobiel mee. Met z'n 2en is natuurlijk wel gezelliger maar ook dat doe ik weleens. Lachen

putzy
Berichten: 347
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Enschede

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:44

heb al zeker een jaar niet meer buitengereden, maar reed eerst altijd met zijn 2en buiten, is veel gezelliger, samen op sleeptouw en als er dan iets gebeurde dan is het makkelijker op te lossen als je met meer bent.

gaan binnenkort weer voor het eerst naar buiten!! Haha! eindelijk

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:35

Even een blokje om doe ik vaak alleen met mijn paard, een langere rit vind ik leuker met z'n tweeen, dan kun je ook lekker bijkletsen. Haha!
Met het jonge paard gaat er sowieso iemand anders mee.

injo

Berichten: 99
Geregistreerd: 04-09-07
Woonplaats: friesland

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:14

In de bak rijd ik het liefste alleen.
Buitenritten liever met iemand samen. Ik heb altijd in mijn achter hoofd, stel dat er iets gebeurt...
En het is ook veel gezelliger!

x_Eefje_x
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-11-07

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:36

Ik rijdt meestal alleen, maar het is altijd gezellig als er iemand met je meegaat Haha!

hannexroza

Berichten: 48
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: aarle-rixtel

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:39

haajjj ik rijd persoonlijk liever met iemand anders samen (1 of 2)
groetjess Haha!

Ir111

Berichten: 12004
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:39

Van alles een beetje. Alleen kan heerlijk zijn, soms gezellig met z'n 2en. Maar met een clubje af en toe kan ook leuk zijn. Mijn paard is erg makkelijk, alleen met een groep maakt allemaal niet zo veel uit.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:32

Ik ga graag alleen met mijn paardje er op uit! Lekker zelf tempo bepalen. heerlijk! Maar ik merk wel dat mijn paardje met een ander wel rustiger is, maar dat ligt natuurlijk ook aan mij. Als ik met een ander rij, kletsen we veel, en let ik minder op mijn paard. Knipoog Zij is daardoor ontspannender Haha!

stephanie_19

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-07-07
Woonplaats: Den Bosch

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:38

Alleen vind ik ook fijn om even van je paard en de natuur te genieten maar daarin tegen is met meerder ook weer erg gezellig

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:14

injo schreef:
Buitenritten liever met iemand samen. Ik heb altijd in mijn achter hoofd, stel dat er iets gebeurt...


Jee, wat érg. Veel sterkte daarmee.

hc

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:16

wat is dat voor een vage opmerking hc? Nagelbijten / Gniffelen ik snap hem niet Nagelbijten / Gniffelen

ik doe allebei weleens..
alleen vind ik het heerlijk om met mijn paardje te zijn, en niet te hoeven praten
maar met iemand erbij en heerlijk mauwen enz vind ik net zo fijn Lachen
het is maar net of er iemand is die mee wil Tong uitsteken

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:17

Meestal alleen, maar vind het soms ook heel gezellig om met een groepje mee te rijden of met een vriendin.

blacklight

Berichten: 1010
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Wintelre

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:19

Ik vind alleen buitenrijden wel fijn, even alleen jij en je paard. Aan de andere kant, als je in de bossen bent alleen en er gebeurd iets, sta je daar wel alleen. Ik heb natuurlijk altijd mijn gsm bij, maar als ik er bewusteloos langs lig heb ik daar ook weinig aan.

Midasje

Berichten: 1675
Geregistreerd: 16-09-07
Woonplaats: Cuijk

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:21

Ben altijd alleen met buitenrijden want er is verder niemand met paarden bij mij in de buurt.
Maar ik zou liever met meerdere rijden is gezellig toch.

angelax

Berichten: 3355
Geregistreerd: 20-08-07
Woonplaats: Groningen

Re: Buitenrijden; alleen of met meerderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:49

ik rijd altijd alleen want is niemand in de buurt:(
op ponykamp rijden we met zijn 6en/12en dat is hartstikke gezellig!