mag ik hier nu WEL of NIET in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

het mag volgens mij:

wel
80 (88%)
niet
10 (11%)

Totaal aantal stemmen: 90


ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 10:57

ik vraag mij dus af he... mag ik hier nu wel of niet in met mijn paard. rijden/ aan de hand?

Afbeelding

Afbeelding

er staat niet: buiten te DAAR VOOR aangegeven paden fietsen of paardrijden...

nu staan die bordjes hier overal in de omgeving. nergens staat wat een voetpad is en wat een fietspad is. ruiterpaden worden ook niet aangegeven, maar zie je soms ineens wel (van die echte zandpaden).

maar nu vraag ik mij dus echt af... je mag daar dus wel of niet fietsen? en dus ook wel of niet paardrijden/met je paard wandelen?

het leukste is dat dit bordje ook staat bij een ingang van `het dorpsbos`(1 van de) waar meerdere stallen zijn en een weiland voor paarden... die moeten per see over 1 van die paden heen worden gebracht naar de wei...

wat denken jullie? wat zouden jullie doen? ik ben erg benieuwd!

Lontje

Berichten: 9350
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 10:59

Hier mag je wel rijden mits je maar op het ruiterpad blijft Knipoog

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 10:59

Voor zover ik het lees mag je hier gewoon in, mits je op de aangegeven paden blijft.

Beetje uitzoeken dus wat de paden zijn waar paarden op mogen en daar op blijven.

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:01

Met de fiets mag je er sowieso wel in.

Als er in het bos een ruiterroute is mag je hier niet in. Als dit het enige bord is wat er staat, dan volgens mij wel Knipoog

Jasmijn159

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-11-05

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:01

Even goed lezen idd.. je mag hier rijden, MITS je op de aangegeven paden blijft.
Maar ik begrijp dat er geen paden aangegeven zijn? Ik denk dat ze bedoelen dat je niet dwars door het bos heen gaat, maar idd dus bijvoorbeeld over die zandpaden heen rijdt.

wonanda
Berichten: 357
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: assen

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:01

Naar mijn idee mag je daar gewoon rijden, mits je op de paden blijft, dus niet dwars door bosjes heengaat!
Wij hebben hier bij de crossbaan ook zo'n bord en daar rijden we ook, blijven op de paden en zijn al wel politie tegen gekomen die er niks van zegt!
Hoop dat je hier wat mee kan.

pres

Berichten: 1937
Geregistreerd: 27-07-05

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:03

Gewoon lekker gaan rijden in dit bos.
Niks aan de hand zolang je maar op de zandpaden blijft. Knipoog

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:03

Lotte1990 schreef:
Even goed lezen idd.. je mag hier rijden, MITS je op de aangegeven paden blijft.
Maar ik begrijp dat er geen paden aangegeven zijn? Ik denk dat ze bedoelen dat je niet dwars door het bos heen gaat, maar idd dus bijvoorbeeld over die zandpaden heen rijdt.


Dat denk ik ook ja.

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:06

Aangegeven paden = waar je "hoort"; wandelaars op t wandelpad, fietsers op t fietspad en ruiters op het ruiterpad.
Dus als er een ruiterroute uitgezet is mag je hier niet in Knipoog

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:08

Jij mag -hoe ik het lees- gewoon in het bos lopen/rijden met je paard zolang je op de paden blijft die worden aangegeven.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 11:10

wonanda schreef:
Naar mijn idee mag je daar gewoon rijden, mits je op de paden blijft, dus niet dwars door bosjes heengaat!
Wij hebben hier bij de crossbaan ook zo'n bord en daar rijden we ook, blijven op de paden en zijn al wel politie tegen gekomen die er niks van zegt!
Hoop dat je hier wat mee kan.



dat denk ik dus zelf ook.

er is geen zandpad naast. als je iets verder rijdt begint later daar wel een zandpad. er staat niet dat je er niet mag rijden. aangegeven paden lijken mij gewoon duidelijke paden, dus ook een stuk beton en er idd niet dwars door heen...

maar ik zie nu al dat er verschillen zijn ondanks dat iedereen ja stemt...

even voor de duidelijkheid: er is bij dit bordje niet gelijk een zandweggetje voor paarden...

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:11

Je mag niet buiten de paden paardrijden, logischerwijs dus óp de paden wel. Anders had er vast gestaan: verboden te paardrijden.
Als je het zeker wilt weten, vraag even bij de plaatselijke VVV of Staatsbosbeheer (als het gebied daar van is).

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:05

Je mag hier rijden en inderdaad als je op de aangegeven ruiterpaden blijft, als bij dat bord ook gelijk een ruiteroute wordt aangeven kun je hier het bos in, zo niet dan zul je de ingang moeten zoeken die wel begint met een ruiteroute, dit zijn algemene borden die overal geplaatst worden, ook als daar niet direct een ruiterpad begint.

Waarom weet ik dit, omdat ik een tijd terug daarvoor een bekeuring heb gehad Bloos vd boswachter, ik reed de eerste paar honderd meter over een wandelroute, dat daarna pas de ruiteroute begon had hij niks mee te maken er was immers een andere ingang bij het bos die wel direct aangesloten zat op het ruiterpad, die had ik moeten nemen vond hij, ksting....45,- lichter, wel een beetje flauw in mijn ogen!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 12:08

pearlie schreef:
Je mag niet buiten de paden paardrijden, logischerwijs dus óp de paden wel. Anders had er vast gestaan: verboden te paardrijden.
Als je het zeker wilt weten, vraag even bij de plaatselijke VVV of Staatsbosbeheer (als het gebied daar van is).


ja dat weet ik dus niet. denk dat ik het gewoon eens bij de gemeente neer ga leggen. wat ik al zeg. paden zijn er wel aangegeven, maar nergens WAARVOOR. er staat dus nergens of het een voet/fiets/ruiterpad is zegmaar... daaromzeg ik:
ikenindi schreef:
er staat niet: buiten te DAAR VOOR aangegeven paden fietsen of paardrijden...


dus als je correct op de woorden gaat letten zou het mogen. maar of dat ook echt zo is... ik vind het onduidelijk. je kunt het 2 kanten op lezen zegmaar...

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 12:10

@pearlli en cissie: er staat dus nergens een bordje met: ruiterpad/fietspad/voetpad. dit is het enige bordje. maar volgens mij zijn ruiterpaden niet van beton/asvalt, maar sommige van dezelfde bordjes staan ook bij schelpenpaadjes. om die paden gaat het mij voornamelijk. dat lijkt mij dan t meest een voetpad, maar iedereen fietst er ook. mag ik daar dan ook met paard overheen? ik neem aan dat het gaat om het vertrappen vande natuur en dan zou ik zeggen: ja.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:12

Het is vrij simpel hoor, je mag er rijden met je paard als je op de ruiterpaden blijft.
Mocht er bij dit bord geen aangegeven ruiterpad lopen zul je moeten informeren waar deze wel is. Knipoog

Als er geen bordje staat waarbij een ruitertje of hoefijzer is aangeven mag je er niet in, als je twijfeld zou ik bij de gemeente informeren, dikke kans dat die het ook niet weten, is het een bos of park? dan kun je wellicht bij de beheerder terrecht.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 14:53

het staat bij paden in heel dronten. bij elk stukje groen dat de gemeente kent ongeveer;)

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:34

ikenindi schreef:
het staat bij paden in heel dronten. bij elk stukje groen dat de gemeente kent ongeveer;)


Dan zou ik het navragen, bij bv de gemeente!(hopelijk kunnen ze je helpen)

Succes Haha!

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:41

Nibbit schreef:
Aangegeven paden = waar je "hoort"; wandelaars op t wandelpad, fietsers op t fietspad en ruiters op het ruiterpad.
Dus als er een ruiterroute uitgezet is mag je hier niet in Knipoog

Dan mag je er dus juist WEL in Scheve mond
Er staat dat je op de daarvoor aangegeven paden moet blijven, dus als er een ruiterroute is uitgezet, mag je hier dus juist WEL rijden Lachen

Maar ik zou het inderdaad dan maar even navragen bij de gemeente, weet je het in ieder geval zeker Knipoog

Elise_K

Berichten: 3803
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:45

Bij ons staat dit bord ook in het Hoevelaakse bos. Heel flauw maar daar zijn geen ruiterpaden. officieel mag je er dus niet in.

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:50

lieziej schreef:
Bij ons staat dit bord ook in het Hoevelaakse bos. Heel flauw maar daar zijn geen ruiterpaden. officieel mag je er dus niet in.

Tja, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal Lachen
Je mag er natuurlijk alleen in als er ruiterpaden zijn, dus dat moet je dan echt even navragen bij de gemeente Lachen

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:53

Je mag het bos wel in, maar als je niet direct op het ruiterpad kan komen... is dit niet de ingang. Er is dan dus een andere ingang voor ruiters.. Is deze niet te vinden, dan mag je er niet in. Dit zijn standaard borden.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:26

je mag alleen op de paden rijden dus niet los in het bos maar let goed op enr zijn verschillende bordjes en bij somiggen mag het weer niet

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:09

Je mag hier wel rijden, maar je moet op de paden blijven...

Elise_K

Berichten: 3803
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: mag ik hier nu WEL of NIET in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:11

Eerst even lopend/fietsend de bos zoeken naar ruiterpaden dus. Zijn die er niet dan moet je illigaal worden Nagelbijten / Gniffelen