Poep in Petten, ruiters ruim de poep van je knol op!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Poep in Petten, ruiters ruim de poep van je knol op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:11

oomens schreef:
Schimmelig schreef:
Paarden worden op het fietspad gedoogd, of het nu wettelijk bepaald is dat dit wel mag of niet. Ik blijf dus op het fietspad rijden maar schop net zo als de TS de poep aan de kant en zie graag dat andere ruiters dit ook doen, zodat wij de komende jaren veilig op het fietspad kunnen blijven door toeren Knipoog


Het feit dat het gedoogd wordt neemt niet weg dat iedere klacht van fietsers/voetgangers over ruiters op een fietspad/voetpad GEGROND is en een reden tot het opleggen van regels en verboden aan de gehele ruiterij, dus ook de ruiters die zich altijd wel aan de wet gehouden hebben.
Let wel: IEDERE klacht. Als een fietser zo'n paard groot en eng vindt en zich ongemakkelijk voelt met van die dieren op "zijn" fietspad is dit een terechte klacht, hoe onterecht dit gevoel soms ook kan zijn. Het opruimen van mest achter je paard verandert niets aan dit recht op klagen en vermindert hooguit de hoeveelheid klachten over mest op een fiets-/voetpad. (en verhoogt het aantal klachten over mensen die met hun knol midden op het fiets-/voetpad stil gaan staan en de boel blokkeren om poep te gaan scheppen)


Ik weet niet hoe breed die fietspaden bij jou in de buurt zijn Blond , maar bij mij bestaan zij vrijwel allemaal uit twee banen.
Zelfs als ik mijn paard er overdwars op zou zetten vormt hij in dat geval geen last Tong uitsteken Hij loopt overigens uit zichzelf toch wel de berm kant op, want op het fietspad groeit niets groens Vingers aflikken

De drempel voor het indienen van zo'n klacht ligt voor mij trouwens vrij hoog, overal waar men tegenwoordig meer dan 10 minuten aan moet besteden ligt die drempel hoog, dus het zal loslopen met die "omheen fiets" klachten. Aan poep erger ik mijzelf veel meer als fietser dan aan een paard waar ik langsrijden moet. Die drol blijft namelijk even liggen terwijl het paard dan allang weer uit zicht verdwenen is.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Poep in Petten, ruiters ruim de poep van je knol op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:38

Citaat:
Hij loopt overigens uit zichzelf toch wel de berm kant op, want op het fietspad groeit niets groens

Citaat:
...dus het zal loslopen met die "omheen fiets" klachten. Aan poep erger ik mijzelf veel meer als fietser dan aan een paard waar ik langsrijden moet. Die drol blijft namelijk even liggen terwijl het paard dan allang weer uit zicht verdwenen is.


Als je paard met zijn hoofd richting berm draait kun je als fietser alleen langs de andere kant passeren.
Jij weet dat niet elk paard meteen naar achteren schopt als je er achter langs rijdt met je fiets. Voor veel (niet alle) niet-ruiters zijn paarden groot en eng en gevaarlijk. (en is mest klein en gelukkig alleen maar vies)
Dat is ook precies wat ik probeer te zeggen. Als ruiter ben je NIET de norm. Probeer je te verplaatsen in de niet-ruiter. Die kan problemen en angsten voor paarden hebben die jou als ruiter niet logisch, gegrond of terecht lijken. Voor de niet-ruiter, die waarschijnlijk (uitzonderingen daargelaten) minder kennis en ervaring over of met paarden heeft dan de gemiddelde ruiter, zijn dit volkomen reële angsten. Als je op zijn "terrein" komt mag hij daarover klagen, ookal zal dit in de meeste gevallen niet gebeuren en worden de meeste klachten om wat voor reden dan ook nooit ingediend.

Citaat:
Ik weet niet hoe breed die fietspaden bij jou in de buurt zijn , maar bij mij bestaan zij vrijwel allemaal uit twee banen.

Veel fietspaden waar ik vandaan kom (omgeving Breda) zijn niet tweebaans en niet zo breed dat een fietser een dwars daarop staand paard kan passeren en daarbij ruim afstand kan houden. (Anders komen er weer klachten hier op bokt over te dichtbij passerende fietsers)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Poep in Petten, ruiters ruim de poep van je knol op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 18:10

GRRRRRRRRRRRRRRRRRR, na dit weekend zijn er weer een aantal flatsen bijgekomen! Boos!

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Poep in Petten, ruiters ruim de poep van je knol op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 00:48

oomens schreef:
Vjestagirl schreef:
Als jij moet kiezen tussen de regels volgen, of veilig rijden in een bepaalde situatie, dan word jij geacht de te kiezen voor veiligheid. Doe je dit niet, dan kun je hiervoor beboet of veroordeeld worden...
En dat geld dus ook voor de keuze, 80km weg vs. fietspad


Volgens mij probeert HC al een paar keer te zeggen dat het goed mogelijk is om veilig te rijden op drukke provinciale wegen met grote vrachtwagens en landbouwvoertuigen of crossmotoren, zonder berm of andere uitwijkmogelijkheid ernaast omdat daar een rotswand of afgrond is en dan zelfs zonder optoming.

Kun je een welles-nietes verhaal van maken maar hij doet het dus het is mogelijk.

Als een 80-km. weg in Nederland ineens een probleem of onveilig blijkt, ligt dit probleem misschien wel bij de ruitercombinatie. (Paard en/of ruiter)
Als deze niet in staat is (zijn) veilig de weg op te gaan, dan word jij geacht te kiezen voor de veiligheid (om bij je eigen woorden te blijven) én je aan de regels te houden door niet de weg op te gaan.


zie het al voor me. ik met mijn paard rustig stappend over een tachtig kilometerweg. met een hele file auto's achter me....