waar kun je een goede strandrit maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anoek03
Berichten: 30
Geregistreerd: 21-11-07

waar kun je een goede strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 20:33

heej

ik zou graag met een paar vriendinnen een strandrit gaan maaken maar dan wel met ponĂ½s van een manege

weet iemand een goede manege daarvoor??

Mereltje_

Berichten: 539
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: waar kun je een goede strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:21

Hier zijn al best wat topics over geweest. Maar ik zou eens kijken op de sites:
www.poelenburgh.nl (Schoorl)
www.manegedehoef.nl (Egmond a.d Hoef)
www.manegenoordland.nl (s' Gravenzande)
www.manegegrol.nl (Renesse)
www.strandhoeve.nl (Roompot)
www.manegejonker.nl (Katwijk)
www.manegekikkert.nl (Texel)

Ik weet niet waar je woont en wat voor jou het beste te bereiken is, dus dat moet je zelf even bekijken:) Op Manege Poelenburgh, Manege Kikkert, Manege Noordland en Manege Jonker heb ik zelf strandritten gemaakt en het was bij al die maneges prima, alleen manege Jonker was wat minder leuk.

Succes en plezier met je strandrit!

antoinetje

Berichten: 1137
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Plaatsje bij het bos :-)

Re: waar kun je een goede strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:40

Manege Smit in Noordwijk (http://www.manegesmit.nl), heb ik zelf gereden en mijn vriend heeft er voor gereden (zo hebben we elkaar leren kennen). Ze hebben alleen geen ponies, alleen paarden. Ze gaan wel het hele jaar door het strand op.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: waar kun je een goede strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:05

Manege Lisidina is ook een goede

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: waar kun je een goede strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:06

manege el sham in Monster, vlakbij Den Haag!

Ielsje
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-06-07

Re: waar kun je een goede strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:59

mereltje, waarom vond jij het niet zo leuk bij Jonker? Ik heb het daar juist heel erg naar m'n zin gehad (lekker scheuren Haha!.)
Apple heeft daar haar paard staan trouwens (Kevin)

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Re: waar kun je een goede strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:00

Renesse, manege krol
Super strand heb je daar, geen last van pieren waar je omheen moet rijden, en je bent er zo, ideaal dus Haha!

Mereltje_

Berichten: 539
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: waar kun je een goede strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:07

Citaat:
mereltje, waarom vond jij het niet zo leuk bij Jonker? Ik heb het daar juist heel erg naar m'n zin gehad (lekker scheuren .)
Apple heeft daar haar paard staan trouwens (Kevin)


Lekker scheuren?? Dan heb je een heel andere rit gehad dan ik en mijn vriendinnen hadden. We reden in een rechte lijn over het strand, heen en terug, wat ik een beetje aan de saaie kant vond. We reden van 14.00 uur tot 16.00 uur, dus het was redelijk druk op het strand en een rengalopje zat er dus helaas niet bij Tot grote spijt van ons, en sommige paarden, die wilden wel Vork
Ik vond de begeleiding (het was een man die ook weleens de baas van de manege kon zijn, die uitstraling had hij tenminste), niet echt sympathiek en de paarden werden ingedeeld door de vrouw die in de kantine werkte (die zal ze misschien best kennen, maar ik vind toch dat de leiding dit hoort te doen). Ik kwam op een heel langzaam oud paard, Igor, die NIET vooruit te branden was:(, was niet leuk. In galop ging hij gelukkig wel weer redelijk mee. Nee, heb daar niet echt de rit van mijn leven gehad en mijn vriendinnen ook niet. De rest zat trouwens wel op leukere paarden en pony's, ik had wat dat betreft gewoon pech.

Ik geloof je als je zegt dat je er een leuke rit hebt gehad, maar ik had het daar toen niet echt getroffen.

mariska_emke

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-07

Re: waar kun je een goede strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:12


Ielsje
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-06-07

Re: waar kun je een goede strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:12

Mereltje_ schreef:
Citaat:
mereltje, waarom vond jij het niet zo leuk bij Jonker? Ik heb het daar juist heel erg naar m'n zin gehad (lekker scheuren .)
Apple heeft daar haar paard staan trouwens (Kevin)


Lekker scheuren?? Dan heb je een heel andere rit gehad dan ik en mijn vriendinnen hadden. We reden in een rechte lijn over het strand, heen en terug, wat ik een beetje aan de saaie kant vond. We reden van 14.00 uur tot 16.00 uur, dus het was redelijk druk op het strand en een rengalopje zat er dus helaas niet bij Tot grote spijt van ons, en sommige paarden, die wilden wel Vork
Ik vond de begeleiding (het was een man die ook weleens de baas van de manege kon zijn, die uitstraling had hij tenminste), niet echt sympathiek en de paarden werden ingedeeld door de vrouw die in de kantine werkte (die zal ze misschien best kennen, maar ik vind toch dat de leiding dit hoort te doen). Ik kwam op een heel langzaam oud paard, Igor, die NIET vooruit te branden was:(, was niet leuk. In galop ging hij gelukkig wel weer redelijk mee. Nee, heb daar niet echt de rit van mijn leven gehad en mijn vriendinnen ook niet. De rest zat trouwens wel op leukere paarden en pony's, ik had wat dat betreft gewoon pech.

Ik geloof je als je zegt dat je er een leuke rit hebt gehad, maar ik had het daar toen niet echt getroffen.


hihi wat grappig om jouw verhaal ook te horen, Ik reed namelijk ook op Igor Haha! en ik vond het juist een super tof paard. Maar ik moet er wel bijzeggen dat we in mei hebben gereden, rond een uur of 19.00 (rond zonsondergang, kan dat kloppen?). Igor had bij mij net een week stil gestaan (koniginnedag, 5 mei, etc), dus misschien dat hij daarom vrij heet was (ik heb amper gestapt, het waren vooral vreugdebokjes en dribbeldrafjes Clown ).
Bij ons was die oudere man ook mee, aan jouw verhaal te horen denk ik dezelfde... en wij mochten zelf kiezen op welk paard we wilden (hij had uitgelegd welk paard ongeveer welk karakter had) dus dat was wel prettig..

Ik geloof jou ook zeker wel hoor! Er waren ook zeker wat mindere dingen aan de manege, maar ik denk dat ik het gewoon goed getroffen had.

Mereltje_

Berichten: 539
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: waar kun je een goede strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:42

Citaat:
Igor had bij mij net een week stil gestaan (koniginnedag, 5 mei, etc), dus misschien dat hij daarom vrij heet was (ik heb amper gestapt, het waren vooral vreugdebokjes en dribbeldrafjes ).


Wat een grap, zo had ik hem dan ook wel willen hebben! Vork Maar ik houd sowieso van wat kleinere paardjes of pony's. Een vriendin van me zat op een heel leuk, pittig schimmeltje, Amber. En verder waren er twee hafjes mee, een paard dat Pim heette en twee merries die Patricia en Estella heetten. En inderdaad, je moet het maar net treffen. Als je vaker op dezelfde manege buiten gaat rijden heb je denk ik leuke en minder leuke ritten. Maar ik heb toch niet echt de neiging om nog eens naar die manege te gaan.

Troublesome

Berichten: 39
Geregistreerd: 02-12-07

Re: waar kun je een goede strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:01

bij manege poelenburgh organiseren ze strandritten volgens mij, dat ligt in noord holland aan de kust bij schoorl.