argumenten voor de stelling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sorla

Berichten: 192
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Hellendoorn

argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 19:17

Hoihoi,

Voor nederlands moet ik een mondeling betoog houden, nu heb ik de volgende stelling bedacht: bij het nemen van autorijlessen moet er aandacht worden besteed aan paarden met ruiters in het verkeer.
Ik heb alleen nog niet echt concrete argumenten, het enige wat ik zou kunnen verzinnen is veiligheid van paard en ruiter.
Weten jullie meer argumenten voor deze stelling?

Groetjes Fennie.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:44

De veiligheid van andere verkeersdeelnemers. Reken erop dat als je een paard op je motorkap krijgt, je het niet zonder kleerscheuren navertelt, laat staan wat er gebeurt als dat paard over een kinderwagen struikelt als het plotseling uitwijkt.
Maarre, bij de theorie wordt wel degelijk wat gezegd over paarden in het verkeer. Punt is dat veel mensen iets pas echt snappen als ze het in de praktijk meemaken en er zijn niet veel (zeg maar: geen) rijscholen die bij de manege langsgaan met hun leerlingen. Maar het is niet zo dat er bij de opleiding niets over gezegd wordt.

Mereltje_

Berichten: 539
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:55

Citaat:
Reken erop dat als je een paard op je motorkap krijgt, je het niet zonder kleerscheuren navertelt, laat staan wat er gebeurt als dat paard over een kinderwagen struikelt als het plotseling uitwijkt.


Inderdaad, ik heb een voorbeeld: Mijn moeder zat toen ze jong was bij haar ouders in de auto en toen kwamen ze onderweg een nogal zenuwachtig paard tegen met een ruiter erop. Paard was schrikachtig en lang niet buiten geweest. Toen de auto met mijn moeder en haar ouders in de buurt kwam, ging het paard steigeren en hij kwam met z'n benen op de auto terecht. De dierenarts is heel lang bij dat paard geweest, de auto was beschadigd en mijn moeder en ouders hadden gelukkig niets. In ieder geval is mijn moeder het ongeluk nooit vergeten en daarom rijdt ze altijd voorzichtig als er paarden in de buurt zijn.

Ruiters en mensen die een paard aan de hand meevoeren behoren ook onder de categorie bestuurders. Dat zal denk ik niet voor niks zijn.

Succes met je stelling!!

Miekwie

Berichten: 167
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Venray

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:57

Er wordt wel aandacht aan geschonken maar heel weinig vind ik. Ik zelf ben op dit moment aan het lessen en heb mijn theorie al gehaald. De meeste mensen weten wel hoe ze moeten handelen in bepaalde situaties, maar als je het paard van achteren nadert zie je niet hoe het paard zich gedraagd.

Ik hoop dat je toch nog argumenten kan bedenken en succes.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:17

Ik denk dat je meer inhoudelijke argumenten kan vinden voor:

Paard in verkeer,
verbied of beleer.


Het is heel scheef dat bestuurders zonder rijvaardigheidsbewijs roepen dat anderen in hun studie voor dat rijvaardigheidsbewijs meer aandacht gevestigd moeten krijgen op het risico hen tegen te komen Haha!

Hoofdstuk bijzondere situaties:
Houd er rekening mee dat bestuurders van een paard geen rijbewijs hoeven te hebben en veelal de jaren des onderscheids niet bereikt hebben. Ze kennen zelden de verkeersregels en zijn doorgaans niet voorbereid op het voorkomen en opvangen van gevaarlijke situaties en -escalaties.
Het paard in het verkeer is een potentieel ongeleid projectiel van 500 kilo. Geef het ruim baan....


Zoiets? Cool

hc

lisjolienbob

Berichten: 255
Geregistreerd: 23-09-07

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:25

Ik (en mijn paard helemaal) word altijd gek als een auto heel lang achter me blijft hangen om daardoor mijn paard minder te laten schrikken.
Echter kan mijn paard de auto niet zien en word ze er alleen maar zenuwachtig van.
Eigenlijk vind ik dat je als ruiter op de weg een ruitenbewijs moet hebben om ongelukken te voorkomen. Ik zal dan zelf ook niet met een onbetrouwbaar paard de weg op gaan(zonder begeleiding van een ander persoon en een 100% verkeersmak paard erbij).

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:43

lisjolienbob schreef:
Eigenlijk vind ik dat je als ruiter op de weg een ruitenbewijs moet hebben om ongelukken te voorkomen .


´Verboden met een paard op de openbare weg te rijden tenzij.....´ en dan wel een écht rijbewijs mbt verkeersregels etc.

hc

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:18

lisjolienbob schreef:
Ik (en mijn paard helemaal) word altijd gek als een auto heel lang achter me blijft hangen om daardoor mijn paard minder te laten schrikken.
Echter kan mijn paard de auto niet zien en word ze er alleen maar zenuwachtig van.
Eigenlijk vind ik dat je als ruiter op de weg een ruitenbewijs moet hebben om ongelukken te voorkomen. Ik zal dan zelf ook niet met een onbetrouwbaar paard de weg op gaan(zonder begeleiding van een ander persoon en een 100% verkeersmak paard erbij).

Dan laat je je paard omkijken, zodat het weet wat er achter hem is en er niet zenuwachtig van hoeft te worden. Ik mag toch hopen dat je paard rechtdoor kan lopen terwijl het de hals wat naar links of rechts buigt.

En hoeveel aandacht moet er dan worden besteed aan paarden in het verkeer? Voor het gros van de verkeersdeelnemers is de kans dat ze een paard in de praktijk tegenkomen vele malen kleiner dan dat ze een invalide in een scootmobiel tegenkomen. Toch wordt er ongeveer even veel (weinig, zo je wilt) aandacht aan besteed in de theorie.
Er wordt nu al door heel veel aspirant automobilisten geklaagd dat de theorie zo moeilijk is, moet je er dan nog extra leerstof aan toevoegen?

Ireentjuhh

Berichten: 36
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Almere

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:37

Groeiende animo voor de paardensport? Vork
Je komt steeds vaker paard en ruiter buiten tegen, niet alleen óp het paard, maar ook aangespannen combinaties Ja

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:43

ik vind dat niet alleen bij de auto-rijlessen aandacht besteed moet worden aan ruiters, maar ook gewoon reclame spotjes ed. het liefst met schokkende beelden, dat het misschien dan wat mensen aan het denken zet!
het zijn niet alleen jongeren, maar ook ouderen, die misschien al jaren hun rijbewijs hebben die je als een mongool voorbij komen zetten!

mijn rij-instructeur weet dat ik paardrijd en het enige wat hij zei toen we paarden tegen kwamen: heeey jouw wereldje! (oftewel, je weet zelf wel hoe je er op de meest prettige manier langs kunt rijden)

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:45

Nannes schreef:
ik vind dat niet alleen bij de auto-rijlessen aandacht besteed moet worden aan ruiters, maar ook gewoon reclame spotjes ed. het liefst met schokkende beelden, dat het misschien dan wat mensen aan het denken zet!


Ok, dan beginnen met een belasting op paarden want tenslotte moeten dergelijke acties wel betaald worden en de nota bene zelf zonder rijbewijs rondrijdende ruiterij heeft er belang bij.

Het is erg dóm om de niet-ruiter op het potentiële gevaar van paarden te gaan wijzen.Voor de niet-ruiters is het erg simpel; ´Verbied die rotknollen op de weg dan maar als ze zo gevaarlijk zijn.´
Inhoudelijk zijn daar op het moment nog aardig wat steekhoudende argumenetn voor ook. Méér dan de ruiterij heeft vóór het paard op de weg en helemáál voor voorlichtende actie naar ´de anderen´.

hc

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:48

sorla schreef:
Hoihoi,

Voor nederlands moet ik een mondeling betoog houden, nu heb ik de volgende stelling bedacht: bij het nemen van autorijlessen moet er aandacht worden besteed aan paarden met ruiters in het verkeer.
Ik heb alleen nog niet echt concrete argumenten, het enige wat ik zou kunnen verzinnen is veiligheid van paard en ruiter.
Weten jullie meer argumenten voor deze stelling?

Groetjes Fennie.

veiligheid voor bestuurder en auto Vork

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:08

nickyu schreef:
veiligheid voor bestuurder en auto Vork


Dus? Verbied de ruiterij Pling

Die autobestuurder moet bij het studeren voor het rijbewijs meer kenis van paarden vergaren opdat die ruiterij vrolijk zonder rijbewijs gevaarlijk kan zijn?

Het benadrukken van het gevaarlijk van een ruiter op de weg is jezelf in de voet schieten.
Dat is hetzelfde als roepen dat een paard nu eenmaal een ´onvoorspelbaar vluchtdier´ is. Als dat zo zou zijn hoort het niet op de weg!

Er zijn geen argumenten voor de stelling Haha!

hc

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:10

als we dan ook direct de spontaan overvliegende oudjes al dan niet gewapend met rollator , over de weg zwalkende kleine kinderen te fiets en de puber brommers gaan verbieden Haha!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:31

ts ik zou om het volgende heen bouwen

reeds sinds honderden jaren zijn er paarden in het straatbeeld te vinden ,
sinds de ontwikkeling van de stoommachine steeds iets minder en sinds ontwikkeling van de ontbrandings motor zoals bv te vinden is in de auto nog minder ..
een auto kon je instappen en wegrijden , werd niet moe , had weinig ruimte nodig en weinig verzorging
de auto heeft het hier in het westen dus gewonnen van het paard
toch is het paard nog niet geheel uit ons straat beeld verdwenen
mede door de 24 uurs economie (en alles snel snel er is imo nergens meer tijd voor)
herontdekken steeds meer mensen dit dier en wat is er mooier dan te genieten op deze
edele viervoeter zodanig gaan er ook steeds meer mensen buiten de veilige 4 muren
van de manege van de buiten genieten
echter de omgeving is niet meer gewent aan het fenomeen paard
vele hebben zelf nog nooit een paard van dicht bij gezien

...

benadruk wel de 2 kanten van het verhaal
dus niet alleen de kant dat het drukke wegverkeer niet weet hoe een paard is
maar bv ook dat de paarden moeten getraind zouden kunnen worden op de gekke dingen
(een goede ruiter zal niet onvoorbereid de weg op gaan)
ruiters zouden iig hun theorie certificaat moeten hebben
(evt nieuwe ruiters minimaal L niveau behaald ) bv
verder heeft een praktijd excamen zeker zoals die nu i geen nut
je haald je ruiterbewijs op ene mak manega paard en gaat vervolgens naar buiten op een groen paard wat nog nooit een weg heeft gezien , aan de anderre kant verkeers mak (en daar komt veel meer bij kijken dan een auto of een vrachtwagen) krijg je niet door in de bak te blijven rijden

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:39

nickyu schreef:
als we dan ook direct de spontaan overvliegende oudjes al dan niet gewapend met rollator , over de weg zwalkende kleine kinderen te fiets en de puber brommers gaan verbieden Haha!


Haal je nu geen dingen door elkaar?

Zoals ik het zie liggen de rechten van kinderen en bejaarden anders dan die van de ruiterij.

Ook zijn de eerste twee kwetsbaar t.o.v. een ruiter en áls je ze er dan zo graag bij wil betrekken is dit een argument tégen de ruiterij.

Laat de ruiterij eerst maar eens heel wat handen in eigen boezem steken. Pas dán is er een beginsituatie van waaruit samenwerking met anderen gevráágd kan worden.

hc

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:44

nickyu schreef:
verder heeft een praktijd excamen zeker zoals die nu i geen nut
je haald je ruiterbewijs op ene mak manega paard en gaat vervolgens naar buiten op een groen paard wat nog nooit een weg heeft gezien , aan de anderre kant verkeers mak (en daar komt veel meer bij kijken dan een auto of een vrachtwagen) krijg je niet door in de bak te blijven rijden


Dus? dan maar niet? of gewoon een wél goede praktijktoets definieëren?!

Voor míj ligt het simpel: als het paard in het verkeer inderdaad zo´n probleem is als iedereen op Bokt beweert, dat is een praktijktoets noodzaak, een récht voor de rest van de verkeersdeelnemers.
Toon maar aan dat jíj op dát paard veilig bent, dan mag je de weg op. Nee, inderdaad niet op een ander paard. Heb je vijf paarden? Vijf keer praktijk.

Pas dán, na het aantonen van theoriekennis en rijvaardigheid, heb je recht van spreken. Tot die tijd rij je bij de gratie van de rest van de samenleving. Wees daar liever blij mee en zuinig op.

hc

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:25

ja HC we weten het nu wel
jij hebt dat ene paard wat nooit en te nimmer 1 stapje opzij zou zetten , nooit en te nimmer ergens van zou kunnen schrikken en ineens met een hupsje 10cm zijwaarts tot stilstand komt
of uberhaubt spontaan ineens stilstaan

stel ikje in oostvoorne haalt ruiterbewijs volgens een (laten we even er vanuit gaan dat die er is ) nieuwe methode
daar bleek mijn paard bomproef ..vervolgens ga ik verhuizen naar de bollenstreek ...hele andere omstandigheden of naar de veluwe of naar utrecht of naar zeeland en dan nog ! zeeland waar ik nu zit of in goes of in zoutelande
zit een WERELD VAN VERSCHIL

nu ben ik met mijn paard over bos duin strand polder drukke wegen centrum stad echt over en onder (spoor)bruggen you name it overal geweest heeft alles gezien en ja is zeer braaf
gaat er niet vadoor en vertrouwd mij
en nog blijf ik reeel genoeg dat als als
ik en met mijn beugel de auto aanraken kan en op dat moment er rechts iets gebeurt dat het voor zou kunnen komen dat mijn paard 10cm opzij zou willen springen , wat niet gaat want dan zit je IN een auto
op bos pad in de berm op strand heb je dat probleem niet
wel als je tussen vaart en paard 10cm hebt en door het niet rekening houden met door de betreffende chauffeur aan die kant ook slechts 10 cm

we hebben het niet al 10 topics lang over een net ruiterpad (waar er niet veel van zijn of slechts plaatselijk) we hebben het niet over als er een mooie berm is laten we het ook niet hebben over de asotjes maar over de mensen die het echt niet weten van geen kwaad bewust zijn als ze op zo'n korte afstand passeren

en waarom rijd men wel ruim om een fiets en wel ruim om een voetganger en in de zelfde situatie niet iets ruimer om een paard?

laten we het voor de goede orde hebben over een ruiter die zijn paard en verkeersregels kent
zich daar ook aan houd en een 100% verkeersmak paard
wat missen we OJA DIE 1000.0000 ANDERE FACTOREN DIE JE TEGEN KAN KOMEN ONDERWEG
EN NIET IN DE HAND OF ONDER CONTROLLE HEBT OF OP KAN TRAINEN heb het dus niet over toeterende vrachtwagens of blaffende honden voorbij schietende voetballen parasols en what ever je nog meer kan verzinnen ...zucht

want zo'n ruiter/menner ben ik iemand die daar zijn paarden op voorbereid , op oefent
en toch KAN het gebeuren , godzijdank nog nooit gebeurt
dat door een samenloop van omstandigheden mijn paard op het verkeerde moment een stap op
zij zet , meestal schrik ik harder als het paard en godzijdank is dat hetb meest heftige wat er ooit uitgekomen is maar stel dat er toen net een niets vermoedende meneer of mevrouw langs gereden had ..dan hadden we ...

hoe je het ook went of keert het blijven levende wezens net als wij mensen
ik schrik ook nog steeds als er ineens een vogel uit de struik naast me vliegt
en hoe getraind ook ze kunnen schrikken zelfs de zwaar getrainde politiepaarden
schrikken wel eens en ach het zou wel heel fijn zijn
dat automobilisten net zoals ze doen bij fietsende kinderen op brommer rijdende pubers en met een rollator lopende ouderen een heel klein beetje zouden kunnen anticiperen en niet op de staart of zo nabij dat je je naam in het dak kan schrijven passeren ...dan moeten die mensen wel WETEN dat een paard een stap opzij zouden kunnen doen ..

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:06

Uit het theorieboek voor C-rijbewijs (voor B heb ik niet bij de hand, helaas): "Inhalen kwetsbare weggebruikers. Kinderen, voetgangers, fietsers, bromfietsers, gehandicapten en ruiters zijn kwetsbare weggebruikers. Moet u ze inhalen, verlaag dan uw snelheid en bewaar zijdelings altijd minimaal 1,5 meter afstand.
Haalt u een ruiter in, houd dan zijdelings zoveel ruimte als beschikbaar is. Wanneer u te dicht in zijn blikveld komt, zal het paard een schrikreactie geven, zeker wanneer het geen oogkleppen draagt."

Hoeveel duidelijker wil je het vermeld hebben in de theorie?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:09

net mijn ma even gevraagd ..vroeguh stond dat er dus nog niet in , top dat het er tegenwoordig wel in staat
misschien toch een idee om de mensen die al langer dan een paar jaar hun rijbewijs hebben hier op te attenderen

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:23

nickyu schreef:
ja HC we weten het nu wel
jij hebt dat ene paard wat nooit en te nimmer 1 stapje opzij zou zetten ,..


Blijkbaar niet want je slaat de plank totáál mis.

1. ik weet dat onvoorziene dingen zúllen gebeuren
2. ik weet dat een paard een eigen overlevingsagenda heeft
3. ik weet dat met 1. en 2. veilig en verantwoord in het verkeer rijden MIJN verantwoordelijkheid is

4. ik weet dat zoals waratje terecht opmerkt dat ik oude mensen met rollators met aangepaste snelheid moet passeren want dat STAAT AL IN DE REGELS!

De crux is dat de ruiterij eens moet leren de EIGEN broek op te houden.
Het probleem daarbij is dat ze niet eens zindelijk is.

De ruiterij begrijpt blijkbaar niet wat een ENORM bevoorrechte positie ze heeft. Op welk dun ijs ze staat.
Ze hoeft geen rijvaardigheid aan te tonen en de voorlichtingsacties naar ´de anderen´ worden uit de zak van ´de anderen´ betaald. ´De anderen´ die nota bene een rijvaardigheidsbewijs moeten halen.

Tel je zegeningen en schiet niet in je eigen voet.
Op het voorpaginanieuws staat een bericht over een motorrijder. Kort geleden een bericht over een botsing
naar aaleiding van een naar huis lopend paard.
Morgen een moeder met drie kindjes in haar Alto tegen een paard en vervolgens boom? Beetje sensatietekst in de Telegraaf en de publieke opinie gilt om een verbod voor paarden op de openbare weg. Zoals de ruiterij zelf zegt zijn het ´onvoorspelbare vluchtdieren´dua wat kan je er dan tegenin brengen? Het recht een gevaar op de weg te zijn?

hc

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:25

nickyu schreef:
net mijn ma even gevraagd ..vroeguh stond dat er dus nog niet in ,


Ik heb ´vroeger´álle rijbewijzen gehaald en het stond er toen ook al in. Niet met dezelfde woorden en algemener maar zonder meer voor míj toen ook duidelijk.

hc

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:28

Waratje schreef:
zal het paard een schrikreactie geven, zeker wanneer het geen oogkleppen draagt."


...en laten we wel zijn, hoe ´modern´ is dit???!! Bovendien nog foutief ook Cool

hc

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:56

Huertecilla schreef:
nickyu schreef:
ja HC we weten het nu wel
jij hebt dat ene paard wat nooit en te nimmer 1 stapje opzij zou zetten ,..


Blijkbaar niet want je slaat de plank totáál mis.

1. ik weet dat onvoorziene dingen zúllen gebeuren
2. ik weet dat een paard een eigen overlevingsagenda heeft
3. ik weet dat met 1. en 2. veilig en verantwoord in het verkeer rijden MIJN verantwoordelijkheid is

4. ik weet dat zoals waratje terecht opmerkt dat ik oude mensen met rollators met aangepaste snelheid moet passeren want dat STAAT AL IN DE REGELS!

De crux is dat de ruiterij eens moet leren de EIGEN broek op te houden.
Het probleem daarbij is dat ze niet eens zindelijk is.

De ruiterij begrijpt blijkbaar niet wat een ENORM bevoorrechte positie ze heeft. Op welk dun ijs ze staat.
Ze hoeft geen rijvaardigheid aan te tonen en de voorlichtingsacties naar ´de anderen´ worden uit de zak van ´de anderen´ betaald. ´De anderen´ die nota bene een rijvaardigheidsbewijs moeten halen.

Tel je zegeningen en schiet niet in je eigen voet.
Op het voorpaginanieuws staat een bericht over een motorrijder. Kort geleden een bericht over een botsing
naar aaleiding van een naar huis lopend paard.
Morgen een moeder met drie kindjes in haar Alto tegen een paard en vervolgens boom? Beetje sensatietekst in de Telegraaf en de publieke opinie gilt om een verbod voor paarden op de openbare weg. Zoals de ruiterij zelf zegt zijn het ´onvoorspelbare vluchtdieren´dua wat kan je er dan tegenin brengen? Het recht een gevaar op de weg te zijn?

hc

ja is jouw verantwoordelijkheid maar .. als jij op cmters word ingehaald terwijl jij echt geen mmm opzij kan (andere kant dus op) ben je daar niet blij mee
en ja besef heel erg goed dat het dan de keuze vn de ruiter is om daar te rijden

hoe denk je dan over de op niemand lettende race fietsers / AL dan niet gewapend met ligfiets >?
ook zij rijden daar hobby matig op niets en niemand lettend en ook geen rijbewijs vereist

hoe denk je dan alleen op de ondergrodn lettende niet rijbewijs benodgde scoot mobielen


ter info ...dan zal ik wel heeeel erg veel rijbewijzen nodig hebben Haha! ROFL
op een goede dag stap ik in de auto of op de fiets
op een slechte dag op mijn paard of in mijn rolstoel

als ik in mijn rolstoel naar de brievenbus ga word ik amper gezien door de auto's
is MIJN eigen keuze dat ik daar rij (niemand die mij nog heeft weten duidelijk te maken of ik
zelf voortduwend op het voet of fietspad moet Clown )

wor ddan iig veel ruimer ingehaald als dan wanneer ik met mij paard ben
terwijl mijn rolstoel echt niet schrikachtig is aangelegd , hij luisterd wel erug slecht Clown
maar een stapje opzij oid , nee dat doet die echt niet Cool

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: argumenten voor de stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:04

Vind je het heel erg als ik afhaak? Ik kan je niet volgen en denk té anders.

hc