Opspattent water van auto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 15:00

Hallo,

Ik was vandaag een buitenrit aan het maken en het zeek van de lucht. Maar ach, ik had mijn hond beloofd dus toe maar....
Rij ik over het fietspad en de weg waar de auto's rijden loopt bol , dus allemaal plassen aan de zijkant. Tegemoedkomende auto's remmen echt niet af of gaan even aan de kant. We kregen een paar keer een hele lading water over ons heen. Gelukkig heb ik een hele brave arabier en gaf geen krimp. Maar toch vind ik het wel belachelijk. Natuurlijk kan ik ook gewoon geen buitenrit gaan maken, maar sommige mensen zijn soms zoooooh aso Boos! bah!

Groetjes Jeannine

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:51

Begrijp sowieso niet waarom de mensen niet afremmen terwijl ze een paard passeren.
Laat staan als er plassen zijn het enige wat in mij opkomt is dat ze er de lol van inzien om jou een extra lading water te bezorgen.
Gelukkig heb je een brave arabier.
Maar je moet er toch niet aan denken dat het geen rustig paard is.
Ben blij dat (tot nu toe) elke vrachtwagen, automobilist, motorrijder en fietser netjes afremmen en ons rustig passeren.
De mentaliteit in Nederland is echt verschikkelijk aan het veranderen jammer genoeg Verdrietig .
Hoop dat je ondanks dat het een natte rit was toch lekker hebt genoten van jullie buitenritje.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:01

Met een paard snap ik het helemaal niet, maar heb het zelf al zo vaak op de fiets gehad dat ze express door de plas reden ik was echt doorweekt toen en heel erg kwaad.
Ik zie de lol er niet van in.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:53

blensink schreef:
Ben blij dat (tot nu toe) elke vrachtwagen, automobilist, motorrijder en fietser netjes afremmen en ons rustig passeren.
De mentaliteit in Nederland is echt verschikkelijk aan het veranderen jammer genoeg Verdrietig .


Heuh?
Waar slaat jouw 'tot nu toe op'??? Ga je nu op 'de mentaliteit in Nederland' stampen op basis van jouw negatieve verwáchting?
In de trant van 'wat een kl@@tz@k die chauffeur want hij had ook niet kunnen inhouden'?

Joúw ervaring is dat de hele wereld voor je inhoudt en rustig uitwijkend passeert. Wat is er dan zo 'verschrikkelijk' veranderd?
Zoals ík dit lees heb jij mega-positieve verkeerservaringen! en dus totaal níet in lijn met de ts. Ik begrijp het (weer) eens niet.

Of misschien toch? is de mentaliteit in de ruiteríj verschrikkelijk negatief veranderd?!

hc

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:11

Mijn tot nu toe slaat erop dat ik nu drie weken met mijn paard op pad ben en merk dat iedereen echt rekening houd met ons.
Het tot nu toe slaat dus op de korte tijd die ik nu met mijn jonge paard buitenrijd en opvalt.
In Nederland heb ik inderdaad op buitenritten verschillende dingen gehad zoals fietser op het ruiterpad en automobilisten die knoerthard voorbij scheuren gewoon minder rekening houden met paarden.
Nu denk ik inderdaad dat jij gelijk hebt dat de ruiterij ook verandert is.
Of misschien dat het verkeer in Nederland meer ervaring heeft met passerende paarden en ruiters.
Ik heb trouwens geen probleem met buitenrijden en wat er dan ook op ons pad komt niet in Nederland en niet hier.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die het niet echt fijn vinden.
En ik vind het erg vervelend voor de ts dat ze gedoucht werd door de auto´s die langsreden.

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:17

ik heb dat nog nooit op het paard mee gemaakt, maar wel vaak zat op de fiets! alsof je nog niet nat genoeg bent dan!

Jukurensha

Berichten: 1026
Geregistreerd: 21-12-06
Woonplaats: Haarlem

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:21

Op de fiets inderdaad. Heerlijk Haha!

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 23:20

Ja, ik heb het ook een keer op de fiets gehad. Ik moest er toen eigenlijk wel om lachen, ik was toch al zeik en bijna thuis. Maar vanmiddag was anders, een fietst merkt niet wanneer er een lading water van opzij zo over je heenkomt en het geluid wat het maakt hoort je fiets ook niet. Die mensen hadden het makkelijk kunnen zien en ze hadden makkelijk de ruimte om er even omheen te kunnen rijden, ben je dan zo onnozel of....Boos!

Soms heb ik idd wel eens het idee alsof ze het express doen. Dan denken ze 'ohh, daar heb je weer zo troela te paard' .
De eerste keer toen ik met mijn paardje de weg opging (onder begeleiding) kwam er een auto aan en ik gaf met mijn hand aan of de auto iets af kon afremmen, waarop hij toeterde en extra gas gaf Hamer

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 00:15

Jeannine schreef:
Hallo,

Ik was vandaag een buitenrit aan het maken en het zeek van de lucht. Maar ach, ik had mijn hond beloofd dus toe maar....
Rij ik over het fietspad en de weg waar de auto's rijden loopt bol , dus allemaal plassen aan de zijkant. Tegemoetkomende auto's remmen echt niet af of gaan even aan de kant. We kregen een paar keer een hele lading water over ons heen. Gelukkig heb ik een hele brave arabier en gaf geen krimp. Maar toch vind ik het wel belachelijk. Natuurlijk kan ik ook gewoon geen buitenrit gaan maken, maar sommige mensen zijn soms zoooooh aso Boos! bah!

Groetjes Jeannine


Als ik je post goed begrijp reed je dus op het fietspad én aan de verkeerde kant van de weg.
Volgens mij zeg je ook dat de plassen aan de rand van de rijbaan liggen. Als je dus gewoon op de plaats rijdt waar je hoort te rijden, (dus uiterst rechts op de rijbaan) dan rijd je zelf door die plassen, en word je dus niet natgespetterd door passerende auto's. (die rijden dan namelijk over het drogere deel van de weg)

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 09:44

Hoi, nee, dit was een bijzondere verkeerssituatie. Er is maar een fietspad(wandelpad) en die is afgezet met kleine kunststof reflecterende paalltjes. Je kunt dus niet een de andere kant lopen. Het is er vrij smal, maar de weg daar in tegen is vrij breed. Breed genoeg om even een paar meter meer naar links te gaan. Knipoog

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:50

Ooit over nagedacht dat je lang niet altijd met de auto opzij kan gaan?

Laatst reed ik op een weg, met een auto naast me. Er lag een grote plas op de weg en er liepen mensen op het voetpad.
Aangezien ik niet opzij kon, moest ik wel door de plas heen. Helaas voor de voetgangers, maar ik ga voor wat water geen gevaarlijke capriolen uithalen.

Er zullen vast wel mensen zijn die expres door plassen rijden, maar over het algemeen kunnen ze niet anders.

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 10:39

Deze automobilisten wel degelijk hoor. Ze hadden het alleen niet door denk ik. De meeste mensen die zelf paardloos zijn hebben dat soort dingen niet door, ze doen het niet eens expres volgens mij. De weg was hier wel degelijk breed genoeg hoor!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:10

Jeannine schreef:
Hoi, nee, dit was een bijzondere verkeerssituatie. Er is maar een fietspad(wandelpad) en die is afgezet met kleine kunststof reflecterende paalltjes. Je kunt dus niet een de andere kant lopen. Het is er vrij smal, maar de weg daar in tegen is vrij breed. Breed genoeg om even een paar meter meer naar links te gaan. Knipoog


Bedoel je dat er alleen aan de linkerkant van de weg een fietspad is?
Ik snap nog steeds niet waarom je dan niet gewoon rechts op de rijbaan kunt lopen/rijden zoals het hoort.

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 17:47

Ja, alleen links inderdaad, en rechts op de rijbaan is onwijs onverantwoordelijk. Het gaat maar om een stuk van 80 meter ongeveer. Ik kan het niet goed uitleggen, maar op de weg kan echt niet en is verboden ook volgens mij. Maar goed, ik ben alweer droog hoor en mijn paardje ook. Lachen

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:08

Jeannine schreef:
Ik kan het niet goed uitleggen, maar op de weg kan echt niet en is verboden ook volgens mij.


Het is zelfs verplicht. Zie het reglement verkeersregels en verkeerstekens, artikel 8:
Citaat:
1. Ruiters gebruiken het ruiterpad.
2. Zij gebruiken de berm of de rijbaan indien een ruiterpad ontbreekt.


Als op die plaats verboden zou zijn voor ruiters, dan mag je daar dus helemaal niet komen en zeker niet op het fietspad.

Sietske94

Berichten: 417
Geregistreerd: 04-09-07
Woonplaats: alblasserdam (Z-H)

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:57

kan het ook niet uitstaan! Boos!

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:59

Ik ga écht niet op een weg rijden met een dier hoor. Niet zo ernaast... Nagelbijten / Gniffelen
kom op zeg, levensgevaarlijk. dan rijd ik wel niet buiten Bloos

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:50

oomens schreef:
Als op die plaats verboden zou zijn voor ruiters, dan mag je daar dus helemaal niet komen en zeker niet op het fietspad.


Tja... wat is het toch ingewikkeld en vooral a-sciaal van 'anderen'.

Dit is sarcastisch.


Gewoon verbieden die ruiterij: het is echt té grijs waar de samenleving aan wordt blootgesteld.

Dit is niet sarcastisch.


hc

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 14:38

Ik denk als ik daar op de weg ga lopen, dat de politie mij weer net zo hard verwijdert (of een ambulance) Nors opkijken

edit typfout

nati

Berichten: 769
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: langedijk

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 15:10

Haha! hihi bij ruiters doe je zoiets natuurlijk niet......... Duivel maar soms wel leuk om te doen bij voetgangers hoor Clown

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 15:52

nati schreef:
Haha! hihi bij ruiters doe je zoiets natuurlijk niet......... Duivel maar soms wel leuk om te doen bij voetgangers hoor Clown

totdat je een keer zelf die voetganger bent en in je nette kleertjes naar een feestje toe wilt Cool

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:18

nati schreef:
Haha! hihi bij ruiters doe je zoiets natuurlijk niet......... Duivel maar soms wel leuk om te doen bij voetgangers hoor Clown


Bij fietsers kan het ook. Wij hebben hier op de opleiding een Duitse zitten, en die was vorige week natgespetterd door een vrachtwagenchauffeur met humor. Ze snapte de grap helaas niet toen wij haar vroegen of ze dan toevallig een fietshelm ophad toen het gebeurde.

nati

Berichten: 769
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: langedijk

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:38

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Haha! whahahahahahaha.......GEWELDIG toch,
ik hou er zelf ook altijd rekening mee als ik zelf langs de kant loop/fiets, want dit soort dingen zijn te verwachten,
ik vind het altijd wel humor hoor, en ja is mij ook wel eens overkomen, dan ga ik niet thuis zitten huilen hoor, je voelt je welis waar best stom Tong uitsteken , maargoed he, ik vind het wel goede humor Haha!

vloer
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:40

Ik ga voetgangers niet bewust kledder nat maken, maar vorige week reed ik door een plas die veel dieper was dan ik aanvankelijk dacht. Een meneer die daar met zijn hond liep was in en in nat en zwart.....
Ik schaamde me diep Bloos

nati

Berichten: 769
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: langedijk

Re: Opspattent water van auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:44

vloer schreef:
Ik ga voetgangers niet bewust kledder nat maken, maar vorige week reed ik door een plas die veel dieper was dan ik aanvankelijk dacht. Een meneer die daar met zijn hond liep was in en in nat en zwart.....
Ik schaamde me diep Bloos



Clown hmmm.....ja, ja......niet bewust zeg je dan (volgens mij heb je achteraf wel gelachen Tong uitsteken )