Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 21:14

Hallo bokkers,

Ik ben erover aan het denken om met Silence een flinke trektocht te gaan maken.
Mijn persoonlijke voorkeur, gaat uit naar de Veluwe Trail.
Maar...alleen is ook maar alleen....

Dus vandaar dit topic. Knipoog
Heeft er misschien iemand serieus interesse om deze tocht samen te gaan rijden?

Ik heb nog helemaal niks gepland, want ik vind het leuker om ook de hele voorbereiding samen te doen.
Alles gaat dus in overleg.

Misschien even kort iets samengevat over ons:
Ikzelf ben 21 en mijn paardje is 7. Het gaat om een e-pony Welsh-Arabier. (zie profiel voor foto`s van ons samen)
Deze trektocht wil ik op m`n gemakje gaan rijden. Dus echt genieten van de omgeving en ook soms 1 of 2 dagen op één plaats blijven om goed uit te kunnen rusten.

Mijn voorkeur gaat er naar uit, om met 2 personen te rijden. Eventueel kan 4 ook, maar meer liever niet, aangezien ik het graag klein wil houden.
Het is echter wel echt 2 of anders 4. 3 heeft absoluut niet mijn voorkeur aangezien er dan altijd iemand alleen moet rijden.


Dus mocht iemand interesse hebben (dus 1 of 3 personen), dan hoor ik het graag en zouden we eens verder kunnen kletsen en kijken of we er samen uit gaan komen.

Ik wil waarschijnlijk wel gaan werken met een volg-auto ivm. de bagage, maar je moet het eventueel geen probleem vinden om primitief rond te trekken en alles mee te nemen op je paardje (Dus alleen echt het hoognodige). De mogelijkheden bespreken we ook even samen.

Edit: Ik vind goede voorbereiding erg leuk, maar vooral heel belangrijk. De rit staat dus niet op korte termijn gepland Knipoog

Groetjes

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:37

pb e_horse eens, zij wil ook zoiets gaan doen Ja

connie1964

Berichten: 789
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: united states of bressies

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:59

lijkt me super!!Ik wil zoiets best mee organiseren maar dan wel volgend jaar zomer.Een week ofzo lijkt me geweldig!

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:15

Bedankt voor de reacties.

@Arabesk: Ik heb haar een pb-tje gestuurd.

@connie1964: Jou ook.


In z`n algemeen: Gekeken naar de afstand van de Veluwe Trail, zou ik toch wel graag minstens 10 dagen wegblijven.
Als we namelijk maar een weekje zouden gaan, zouden we maar een heel klein stukje kunnen rijden aangezien we ook met rustdagen zitten Ja
Ik hoef uiteraard niet de hele route te rijden, maar graag wel een heel stuk ervan.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:20


Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:22

Daarom wil ik het ook op m`n gemakje doen Knipoog
Met rustdagen tussendoor, zodat we echt kunnen genieten.
En als we dan een weekje pakken, met rustdagen, blijven er weinig dagen om te rijden over snapje Bloos
En ik wil het ook graag doen om te kunnen genieten van de omgeving en niet alleen maar rijden, rijden, rijden.

ikke

Berichten: 37666
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:18

Kom eens een weekend over, dan zal ik je de Veluwe laten zien, dan weet je waar het over gaat.
De NVVR organiseerd komende zomer (4-7 juli) een trektocht op de Veluwe, hoe simpel wil je het hebben Haha! Dat behoed je voor een hoop stommiteiten, maar je hebt wel de lol van de voorbereiding.
www.nvvr.info voor alle info.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 20:41

Knipoog Dank je voor je reactie.
De veluwe is al wel bekend bij mij hoor, niet voor niks dat ik daarvoor kies Clown
Ik kan weleens kijken bij die trektocht.
12 juli komen we namelijk op vakantie op de Veluwe, dus misschien kan ik er dan wel blijven.

Anoniem

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:26

Leuk idee joh! Trektocht is gaaf! Ja Heb er zelf in 2004 ook een gemaakt met een vriendin. Maar dat was gewoon in mijn thuisgebied. Van manege tot manege gereden met onze haflingers, dagtochten van tussen de 20-30 km. Paarden daar slapen, en wij hebben 2 nachten in een clubgebouw geslapen, 1 nacht thuis (onverwacht overlijden familielid) 1 nacht in een schuur die nog compleet verbouwd moest worden Haha! En toen ben ik naar huis gegaan omdat mijn pony een fikse drukplek had door scheve bepakking ( Bloos! Verdrietig ) en is mijn vriendin nog in dr eentje verder gegaan, en heeft in een tentje geslapen.

Zelf ga ik volgend jaar al op vakantie naar de Veluwe voor een week 11 tot en met 18 juli in Wolfheze op de www.henriettehoeve.nl Tot nu toe zijn we met 5-6 meiden, maar worden er mss meer Ja

Veluwe Trail durf ik zelf niet zo goed aan om eerlijk te zijn Lachen Toch te zware ondergrond en dat zijn mijn dieren niet gewend. Zo'n vakantieweek kan wel, omdat ik dan veel meer zelf kan bepalen hoe intensief m'n rit wordt Lachen

In de toekomst wil ik het wel graag weer doen. Misschien alleen op weg met een pakpaard, misschien met de wagen (aangespannen dus). Komt wel... Volgend jaar laat ik beide merries dekken, dus kan dan het jaar erop toch niks doen Lachen

Voor voorbereidingen kan je ook eens op Bokt kijken dmv de zoekfunctie? Is ook al heel veel over geschreven en tips en aanraders enzo Lachen

dolor
Berichten: 2063
Geregistreerd: 24-09-06
Woonplaats: utrecht

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:04

lijkt me echt super. heb al een keer eerder een soort van trektocht gemaakt.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:35

Maya schreef:
Tot nu toe zijn we met 5-6 meiden, maar worden er mss meer Ja


Dat wordt elke holle boom stoppen vanwege íets....

Citaat:
Toch te zware ondergrond en dat zijn mijn dieren niet gewend.


Nors opkijken


Citaat:
Volgend jaar laat ik beide merries dekken, dus kan dan het jaar erop toch niks doen Lachen


Je kan tot een paar weken voor het werepen normaal rijden. Alleen wat minder en minder lang in galop. Inspanning welke het hart harder laat werken is heel goed voor de bloedsomloop en ook voor het veulen.

hc

Anoniem

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:49

Clown Misschien trouwens voor TS ook leuk als je inhoudelijk reageert op haar topic / vraag? Lachen

Overigens hoeven we geen spoor achter te laten om de pad terug te vinden, ik kan kaartlezen, en sowieso heb ik een heel goed geheugen en kan de weg makkelijk terugvinden + ik laat me door de zon leiden. Of ik weet niet hoe je die opmerking anders bedoeld Clown

Ik vind het zand bij KWB bijvoorbeeld veels te zwaar voor mijn ponies, daar ga ík niet uren in rijden. Zoek liever de iets minder zware gronden op Lachen Ik woon hier in poldergebied met alleen modderige bermen, en geen zwaar zand. Dus ik kan niet goed trainen op zandgronden.

Weet dat ze tijdens hun dracht gewoon nog flink kunnen werken, maar, ik heb een 'winterstop' Lachen 's winters kan ik vanwege mijn tijdgebrek, vroeg donker, en dikke wintervacht niet zo intensief rijden als in de zomer. Daarbij plan ik relatief vroege veulens (april) dus gaat het allemaal wat rustiger. En een trektocht maken met veulens aan de hand zie ik niet zitten Clown

Roadracer

Berichten: 1812
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:51

Klinkt best gaaf, maar zit volgend jaar ook met een veulen dus helaas, zit er niet in dit jaar! Lachen Hoor wel graag jullie ervaringen t.z.t., evenals leuke/goede logeeradressen, want het lijkt me erg leuk om eens te doen!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:55

Huertecilla schreef:
Maya schreef:
Tot nu toe zijn we met 5-6 meiden, maar worden er mss meer Ja


Dat wordt elke holle boom stoppen vanwege íets....


ROFL

- plassen
- vliegje in oog
- kledingstuk dat niet goed zit
etc etc

Ik ken jouw kijk op vrouwen, maar nu moest ik er wel even om lachen Haha!

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:03

Het lijkt mij wel onwijs gaaf! Ik wil het ook graag doen, maar zou dan tzt nog wel vervoer moeten regelen van en naar Lachen

Ook moet ik het natuurlijk even thuis bespreken, want heb een heel lief vriendje die mij vast ook nog wil zien als ik vrij heb... maar alles is bespreekbaar...

als je me een beetje de in's en out's van je plan wilt pb'en graag!

(ben zelf 19 en heb een lieve fjorden merrie van 11 -> tegen die tijd 12)

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 17:50

Bedankt voor de reacties.
Er is nu een vriendin bij me, maar vanavond ga ik berichtjes sturen. Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:09

Maya schreef:
Clown Misschien trouwens voor TS ook leuk als je inhoudelijk reageert op haar topic / vraag? Lachen


Ja hoor; als je meer wil dan een holleboom-staptocht is het een randvoorwaarde dat de ruiters en paarden vrijwel niet verschillen van niveau en tempo.

Bedenk ook dat de kans op problemen exponentieel toeneemt met het aantal combinaties zelfs als die aan elkaar gewaagd zijn.

Het optimum mbt veiligheid is drie ruiters al zal een ervaren ruiter alleen vanwege de kansvergroting alleen minder kans op problemen hebben.

1. Maak de groep niet te groot
2. Zorg voor zo klein mogelijke onderlinge verschillen

@Arabesk: hoop maandag voor het zonnegloren aan 160 kilometer bergrit te beginnen. Uiteraard optomingsloos en solo, dus dat gaat f@kking koud worden 's nachts op mijn matje onder de sterren zonder zachte liefhebbende bedwarmer Schijnheilig

hc

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 02:02

Afgelopen zomer een groep van +30 ruiters met 110 paarden op onze boerderij laten overnachten, ze hebben geen onoverkomelijke problemen gehad op hun trektocht. Ik ben één dag met ze meegereden naar de volgende overnachtingsplaats. De "exponentiele toename van de kans op problemen" is wellicht wat overdreven gesteld, het hangt natuurlijk sterk van de ervaring/kunde van de deelnemers af.

P.S. Veel plezier op jouw tocht HC !

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:35

Kuggur schreef:
De "exponentiele toename van de kans op problemen" is wellicht wat overdreven gesteld, het hangt natuurlijk sterk van de ervaring/kunde van de deelnemers af.


Het is simpel een wiskundig gegeven.

hc

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:19

Het aantal problemen en de frequentie ervan is ook terug te brengen door de bagage te laten nazenden Haha!. Trektocht rijden is een kunst, maar het bepakken van je paard is minstens zo lastig Ziek

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:25

wij wonen in elspeet tussen de bossen en de hei.Bij ons zou je eventueel kunnen overnachten we hebben 4 stallen beschikbaar en op het land kunnen er meer.We doen aan bed en breakfast maar hebben maar 2 bedden maar we zouden eventueel matrassen neer kunnen leggen indien nodig. kijk anders maar even op onze site : www.deschotkamp.nl

chrispy

Berichten: 757
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Beemster

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:30

ik weet niet of je het interesant vind maar. hier zijn een paar van ervaringen van mij en mijn tante. misschien ideen. mijn tante is in vierdagen. van eindhoven naar ermelo gereden met een ster rit. ze was alleen. ze zij dat het een leuke ervaring was. en echt een band heeft opgebouwd met het paard. ook ben ik zelf afgelopen zomervakantie. met mijn tante naar antwerpen gereden. en heb daar mee gadaan aan een trec. van de belgise nvvr. was echt een ervaring we hadden geen vaste over nachtings plaatsen. we zijn gewoon aan gaan bellen. en mocht over al meteen slapen. de eerste nacht werd er ook nog een veulen geboren. waar wij op stal sliepen dat was echt leuk om eens te zien. ook doen wij een keer in het jaar een trektocht van een wiekend. zo zijn ze ook eens naar de veluwe geweest (was daar helaas niet bij)naar een oepsje vaan iemand die om 5 uur naast haar bed stond. was mijn tante al gaan douche en zat om 6 uur al op haar paard. de rest was al terug naar bed. zij heeft toen een dasse familie gezien en herte. miss een tipje vroeg op dus Knipoog. hoop dat je een heele leuke rit krijgt Knipoog Haha!

Antheman

Berichten: 11833
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:41

chrispy schreef:
ik weet niet of je het interesant vind maar. hier zijn een paar van ervaringen van mij en mijn tante. misschien ideen. mijn tante is in vierdagen. van eindhoven naar ermelo gereden met een ster rit. ze was alleen. ze zij dat het een leuke ervaring was. en echt een band heeft opgebouwd met het paard. ook ben ik zelf afgelopen zomervakantie. met mijn tante naar antwerpen gereden. en heb daar mee gadaan aan een trec. van de belgise nvvr. was echt een ervaring we hadden geen vaste over nachtings plaatsen. we zijn gewoon aan gaan bellen. en mocht over al meteen slapen. de eerste nacht werd er ook nog een veulen geboren. waar wij op stal sliepen dat was echt leuk om eens te zien. ook doen wij een keer in het jaar een trektocht van een wiekend. zo zijn ze ook eens naar de veluwe geweest (was daar helaas niet bij)naar een oepsje vaan iemand die om 5 uur naast haar bed stond. was mijn tante al gaan douche en zat om 6 uur al op haar paard. de rest was al terug naar bed. zij heeft toen een dasse familie gezien en herte. miss een tipje vroeg op dus Knipoog. hoop dat je een heele leuke rit krijgt Knipoog Haha!


Ze liep de laatste dag op haar sokken Haha!

(ik deed dezelfde sterrrit)

chrispy

Berichten: 757
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Beemster

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:43

ze had heel haar voeten kapot gelopen.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Re: Iemand interesse om samen op trektocht te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:12

Mochten jullie een overnachtingsplek in Harskamp zoeken kunnen jullie tegen een kleine vergoeding wel bij mij vertoefen, ik zit langs de veluwetrail en tegenover het bos. Ik heb voor de paarden weiland en een schuilstal ter beschikking.
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 05-12-07 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt