Adreskokertjes/ naamkaartjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

"Name tag" met buitenrijden?

Ja
32 (56%)
Nee
25 (43%)

Totaal aantal stemmen: 57


Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 00:51

Wie heeft dit allemaal voor als je aan het buiten rijden bent? En op welke manier? Een kattenkokertje, of gewoon een name tag of iets? En waaraan vast; zadel, hoofdstel, paard?

Ben wel heel benieuwd OF er hier mensen zijn die het hebben en op welke manier.

Ikzelf heb het nooit gedaan, totverkort. Nu is mijn paard een flink stuk drukker en we hebben pas wat dingetjes gehad (bijna op hol, bijna in de sloot etc etc) dat ik ben gaan nadenken. Ik riep het altijd al hoor, en heb altijd ID en telefoon op zak mochten ze me bewusteloos vinden Knipoog Maar omdat ze nu zo fris is, heb ik de stap helemaal gezet (ondanks dat ik voorlopig niet meer alleen buiten rijdt). Maar ja, HOE kan je het dat het beste doen?

Ik heb nu een kattenkokertje aan het hoofdstel en eentje aan beiden zadels. Maarrr die dingen zijn redelijk klein en vraag me af of die wel voldoende opvallen? Overigens wil ik er ook nog eentje aan mijn telefoon bevestigen, aangezien ze op mijn ID alleen kunnen lezen wie ik ben, maar dan nog weet je niet waar ik hoor of kun je iemand bellen Tong uitsteken

Hoe hebben jullie dit "Probleem" opgelost? Ben wel benieuwd Lachen

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:59

Onder mijn zweetblad hangt een label van leer wat je nodig hebt in de Drunense Duinen. Een jaarvergunning zeg maar... Ik heb de achterkant voorzien van mijn telefoonnummer en dan van de stal waar Ocho woont...

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 01:15

mijn paard is er pas vandoor gegaan nadat ik eraf was gevallen. ben daar zo van geschrokken dat ik bij de dierenwinkel twee penningen heb laten maken (gegraveerd) met daarop naam paard, adres stal, mijn 06 en de 06 van de stalhouder. de zijn knetterroze, en hangen aan het hoofdstel en een aan het borsttuig. vallen goed op!
kosten: 20e in totaal. hoop het nooit nodig te hebben, maar het geeft een veilig gevoel.

Anoniem

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 01:26

Ik heb het niet... Eigenlijk omdat hier in de omgeving iedereen mij en mijn paarden wel kent Lachen En als het onverhoopt eens mocht gebeuren, dan heb ik grotendeels kans dat ze naar huis sjezen. Of ze worden onderweg opgevangen, in een wei gedumpt en m'n vader wordt gebeld.

Sowieso zijn de mensen hier heel oplettend. Deze zomer is de Fjord van onze buren (naja, 1 km verderop) ontsnapt om half 6 in de ochtend. Jongen zag de Fjord opduiken in het donker die er vandoor ging, hij is direct naar mijn ouders gegaan om ze uit bed te trommelen (want ja, een Fjord lijkt in de schemer best op mijn haflinger toch qua kleur? Clown ) Dat m'n paard los was, dus zij gaan vangen, toen zagen ze dus dat het niet de mijne was, maar die van de buren, die in de wei gedumpt, aangebeld van, we hebben 'm gevangen hoor Haha!

Het zou wel iets om te doen zijn voor als ik in een vreemde omgeving ga rijden ja...

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 01:28

Ik rij zomers altijd met een zadeltas buiten waar nu ook een adreslabel aan hangt. Foto:
Afbeelding
In de winter hangt het label met een musketonnetje aan mijn zadel. (ringetje voor)
Aan de ene kant op het label staat de naam van mijn paard, en aan de andere kant mijn naam, mijn 06nummer, de naam van de stal, en het tel.nummer van stal Haha!

ikke

Berichten: 37602
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:25

als ik op trektocht ga, doe ik het vaak wel. Gewoon een label in de manen gevlochten.
Belangrijkste reden is dat als het paard 's nachts de kuierlatten neemt, niemand weet waar het paard vandaan komt of thuishoort.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:33

Ik heb een paars plastic dingetje aan mn zadel hangen met mijn tel nr erop. Hangt aan het ringetje dat voor op mijn zadel zit. Alleen hebben mensen niks aan dat nr als ik bewusteloos op de grond lig en mn paard is er vandoor Clown Misschien toch maar even een andere oplossing gaan bedenken, wie weet zie ik hier wel iets goeds voorbij komen.

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:35

Heb ook zo'n jaar kaart met naam etc. er op.

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 20:39

dierfysio schreef:
mijn paard is er pas vandoor gegaan nadat ik eraf was gevallen. ben daar zo van geschrokken dat ik bij de dierenwinkel twee penningen heb laten maken (gegraveerd) met daarop naam paard, adres stal, mijn 06 en de 06 van de stalhouder. de zijn knetterroze, en hangen aan het hoofdstel en een aan het borsttuig. vallen goed op!
kosten: 20e in totaal. hoop het nooit nodig te hebben, maar het geeft een veilig gevoel.


Zo'n gregraveerd iets zit ik idd ook aan te denken. En fell roze dat valt idd flink goed op! Beter dan zo'n kattenkokertje dat ik momenteel aan haar hoofdstel heb hangen.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:06

daarom heb ik ook die felle kleur gekozen. en ik hang ze zo op dat mensen het gelijk opvalt als ze naast het paard staan. Lachen

Dinger

Berichten: 155
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwolle

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:10

Ik heb een labeltje met adres en telefoonnummer aan mijn zadel hangen met buitenrijden. Volgens mij kan je dat beter doen dan aan je hoofdstel aangezien ze die nog wel eens verliezen als ze ergens met de teugel achter blijven hangen. En in mijn Mountainhorse jas zit een flap aan de voorkant waar ook mijn naam en adres plus telefoonnummer achterop staan. (maar of iemand dat vindt??) Maar het is een winterjas en die heb ik in de zomer natuurlijk niet aan...

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:52

Met de gewone buitenritten thuis heb ik niets aan het paard, op trektocht inderdaad een label in de manen.
Ik vind het ook niet zo van belang voor als ik van mijn paard zou vallen (is me al heel lang niet meer overkomen), ze hebben me ooit de reflex geleerd om de teugels vast te houden bij een val en van mijn merrie weet ik heel zeker dat ze direct stopt, van de jonge ruin ben ik ondertussen vrij zeker dat hij stopt doordat hij door mijn val een wat "zwaardere" teugelhulp krijgt.
Bij een trektocht hou je wel eens ergens pauze, nemen ze dan om wat voor reden dan ook de benen, dan zit er geen zadel of hoofdstel op/aan met label en heb je dus nog niets. Daarom bij trektocht in de manen. Cool

Anoniem

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:56

Ik heb een zelfde soort label als Dabo aan mijn zadel hangen. Met telefoon nummer, niet bepaald praktische vind ik zelf dus binnenkort komt er mijn adres + nr van mijn ouders aan te hangen. In het knalgeel, en opvallen doet het zeker.

Teugels vast houden bij een val doe ik niet meer, daardoor is een idoot grote jonge merrie boven op mij belandt. Heb toch liever dat mijn paard weg rent, wat hij in eerste instantie doet als schrikreactie omdat ik val dan dat hij boven op mij springt.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:57

ook ik dacht altijd dat mijn ruin zou stoppen, en bij me ozu blijven. mooi niet dus! hij schrok enorm, en vroemmm, daar ging ie!
kon brullen wat ik wilde, maar helaas...

alles is goed afgelopen hoor, maar ik laat NIETS meer aan het toeval over. je kunt denken wat je wilt, maar als puntje bij paaltje komt, weet je het gewoon nooit. Knipoog

Anoniem

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 22:04

Ik dacht het inderdaad ook ja. Als hij ergens van schrikt tijdens het rijden of wandelen blijft hij liever bij mij dan dat hij vlucht. Maar toen ik er buiten af viel was hij zo geschrokken van mij dat hij het op het lopen zetten. Normaal komt hij als ik hem roep, ik kon idd roepen wat ik wou maar hij kwam niet.

Gelukkig was ik niet alleen, en was hij uit angst zo ongeveer in iemands armen gerend. (Hij is erg dapper hoor, maar alleen druft hij niks aan)

En dan is een nummer of adres wel erg handig hoor, als iemand hem vind.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:01

Ik heb onder het flapje bij de beugelriemhaak een klein papiertje met mijn telefoonnummer en die van m'n moeder. Gewoon met 2 stukjes tape opgeplakt.

Aan m'n vorige zadel had ik zo'n kokertje, maar die past niet aan m'n nieuwe zadel omdat het ringetje te klein was. Dus nu heb ik het maar even zo opgelost.

Ik heb een keer een paard met wagen gevangen op de hei. Gelukkig kwamen we de eigenaar weer tegen (we zijn helemaal terug gelopen de kant op waar het paard vandaan was gekomen), maar anders zaten we toch mooi met een paard en een wagen en onze eigen paarden (ik was met een vriendin) en wisten we niet van wie het paard was.

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 10:15

Nee idd, dan kan het uren duren voor je elkaar weer hebt gevonden, zeker op de hei. Daar kunnen ze van ale kanten zijn afgekomen!

Hier rij ik eigenlijk altjid dezelfde rondjes en veel mensen die hier aan de weg wonen zullen mijn paard vast wel herkennen. Maar daar kan ik niet vanuit gaan, omdat ze misschien eens gevangen wordt door iemand die het NIET weet, en dan zit je.... (of eigenlijk zij, met een paard Tong uitsteken). Ooit eens hier op de weg een groepje mensen die daar wonode en een paard hadden gevangen. Maar die wisten niet waar hij hoorde, terwijl ze bijna buren van de eigenaren waren....

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:17

Ik heb zo'n hondenkokertje nog aan mijn oude vzh zadel zitten met daarop onze telefoonnummers en adresgegevens van de stal. Nu we een ander zadel hebben is t er nog niet van gekomen, moet ik toch maar snel weer doen Ja

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:46

Heb aan mijn zadel standaard een gegraveerde hondenpenning zitten. Al jaren. Just in case.
Aan zijn hoofdstel kan ik niks hangen dan draait hij door dus zit alleen aan zadel en hopelijk leest iemand het ook mochten ze hem dan ooit vangen (wat niet zal meevallen bij hem haha).

trickywonder

Berichten: 1065
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Op activiteitenboerderij "Het feestvarken"!!!

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:17

ik heb zo'n zelfde label als dabo en judith. (via de vereniging dravers.nl)
daar staat naam paard op en mijn o6 nummer. ik heb zowel een label aan het hoofdstel als aan het zadel.

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:27

Jeetje wat een idee... nooit aan gedacht eigenlijk, maar misschien niet overbodig. Hopelijk is het niet nodig maar je zal je paard eens weg zien rennen...
*gaat hier eens over nadenken...* handige oplossingen.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:10


JoNew

Berichten: 94
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Noord Holland

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:00

He dat is inderdaad wel erg handig! Zeker als je in een vreemde omgeving rijdt.. Ben er wel eens afgevallen tijdens een buitenrit en toen zag ik idd mijn paard wegrennen! Hihi gelukkig ging hij regelrecht naar huis.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:42

Ik heb eigenlijk helemaal niks, nu ik er zo over nadenk, ja mn mobiel maar thats it!

Als ik ergens anders ga rijen dan mn vertrouwde omgeving heb ik wel altijd mn hebben en houwe bij me waar alle gegevens op staan.
Eigenlijk vreemd dat ik niet bij me draag in de buurt, want vele kennen mij en mn paard wel, maar natuurlijk lang niet iedereen.

Ik ga er iets op verzinnen, bedankt voor het wakker schudden, want ik vind het zeker een goed idee, om altijd iets bij me te hebben!

Mensen misschien nog tips wat ik hierin kan vermeldden behalve:

Dierenarts tel en adres
Thuistelefoonnummer plus adres
Legitimatie

Korte omschrijving paard gezien zn longaandoening (?)

Knipoog alvast bedankt

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 20:12

Ik heb alleen haar naam, het adres waar ze woont, mijn mobiele nummer en het huis nummer van de stal. Dat vind ik voldoende voor waar ik rij.