waar vind ik een renbaan??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim_123
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-06-07

waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 16:43

Ik zou graag met mijn paardje regelmatig naar een renbaan willen. Schijnt erg goed te zijn voor van alles en nogwat om af en toe lekker aan een stuk door te kunnen galoperen.

Heeft iemand een idee waar dat kan in Zuid Holland???????

Anoniem

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:54

ehmm probeer duindigt eens?

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:19

Ik denk niet dat je daar zomaar kan gaan rijden met je paard.

Wij hebben een drafbaan bij de stal maar daar mag je niet op galopperen Knipoog

Anoniem

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:20

zat opeens aan t strand te denken, daar kan je ook lange stukken rechtdoor in galop. Als t strand goed is natuurlijk, let op voor kuilen, zwaar zand ed.

debsterr

Berichten: 477
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:20

daar kan lekker racen wel als het eb is.. ! Knipoog

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:04

Amsterdamse bos heeft een ruiterpad waar je rond kunt galopperen. Is alleen niet van dat speciale renbanenzand. Maar wel prima te doen. Is alleen net Noord Holland Knipoog

debsterr

Berichten: 477
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:30

in markelo heb je ook kilometer paden ga ik vaak zo'n weekend heen met een club van de vereniging

B10

Berichten: 678
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Driebergen

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:13

weet niet of er bij jou in de buurt een tankbaan is waar je ze lekker kunt laten gaan? vaak kun je daar op zondag wel terrecht..

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:16

Je kan inet zomaar op een renbaan als het goed is alleen als je paardenin trainig hebt..

Ik zou zoiets ook dolgraag een keer wilen aangezien er inde buurt weinig stukken zijn waar je echt eens even lekker uitkan galoperen.

Anoniem

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 08:36

volgens mij is ts hard weggegalopeerd na al onze reacties, ze reageert helemaal niet...

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 14:20

Pas wel op, de kans op blessures en ongelukken is groot

Anoniem

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:45

Lenneke_ schreef:
Pas wel op, de kans op blessures en ongelukken is groot


Mee eens, je moet goed weten wat je doet, wanneer je voluit gaat met je paardje! Kan niet vaak genoeg gezegd worden..

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:20

Ik vraag me af waar het dan goed voor zou zijn. Misschien is het geestelijk goed voor sommige paarden, maar lichamelijk zullen ze er niet echt beter van worden (ik zeg niet dat ze er direct slechter van worden, maar beter iig niet)

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:22

Waar het goed voor is? Dat ik daarna 2 weken lang een blij paard heb wat even compleet uit haar dak mocht gaan.
Ze mag niet altijd voluit, ze kan ook keurig een verruimd galopje doen buiten, maar als je ziet hoe ontzettend gaaf ze voluit gaan vind, gun ik haar dat wel Knipoog.
Ik heb ook al eens over zo iets nagedacht, lijkt me ontzettend gaaf. Maar het zandpad bij ons volstaat wel, ze houdt het niet zo lang vol Clown

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:38

Ik heb het vroeger ook wel gedaan, maar nu ben ik daar toch voorzichtiger mee. Galoperen is prima, iets harder ook, maar niet voluit

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:41

Ja, voor voluit gaan lijkt me dan ook wel vanzelfsprekend dat je je paard onder controle hebt, tempo kan aangeven, makkelijk kan terugrijden, en dit vaker doet. Dus niet met een paard wat dit nog nooit gedaan heeft opeens vol wegknalt Ja. Maar als je zeker elke week een buitenrit met een stevige galop maakt kan het echt wel.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:42

B10 schreef:
weet niet of er bij jou in de buurt een tankbaan is waar je ze lekker kunt laten gaan? vaak kun je daar op zondag wel terrecht..


lekker voor het ontstaan van peesblessures Verward

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:43

Lenneke_ schreef:
Ik vraag me af waar het dan goed voor zou zijn. Misschien is het geestelijk goed voor sommige paarden, maar lichamelijk zullen ze er niet echt beter van worden (ik zeg niet dat ze er direct slechter van worden, maar beter iig niet)


Goed om ze lekker in hun koppie te houden...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:44

EmMetjes schreef:
Amsterdamse bos heeft een ruiterpad waar je rond kunt galopperen. Is alleen niet van dat speciale renbanenzand. Maar wel prima te doen. Is alleen net Noord Holland Knipoog


Op duindigt galoperen ze op gras Knipoog

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:47

1 keer is mijn paard voluit gegaan toenik er op zat.
Eén keer en NOOIT meer!
Was op het strand, en op de een of andere manier brak mn teugel.
Sinds dienheb ik een paar extra teugels aan het bit zitten als ik naar het strand ga of andere lange ritten ga maken.

Een verruimde galop, en wat harder op het stand vind ik prima, maar voluit? nee dank je.
mij te gevaarlijk. Probeer je paard maar is optijd te stoppen als er ineens iets gebeurd.

Anoniem

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:54

sommige paarden vinden het heerlijk, even de benen strekken, ik zie daar eigenlijk niet zoveel kwaad in. Mits je weet wat je doet. Heb heel veel ritten op t strand gedaan, heb zo ongeveer op het strand leren rijden, en heel vaak voluit gegaan. nog nooit wat gebeurd.
Maarr, de laatste jaren doe ik t niet meer, t strand is erg veranderd, er wordt veel aan versjouwd, zand erop zand eraf, noem maar op.
Nu waardeer ik een rustig handgalopje ook. langs de vloedlijn, of net de voetjes in het water, heerlijk. Langer vol te houden dan een rengalop, en ik zie mijn paard wat ik dan rij ook genieten!

zin aangepast
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-12-07 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:55

Ik ga regelmatig voluit, sterker nog, ik moedig hem dan nog aan ook...
Nog nooit iets mee gebeurd, wel is uiteraard mijn tuig altijd 100% in orde Ja

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:05

Ik kan die van mij niet voluit laten gaan aangezien er spijtig genoeg te korte stukken voor zijn.. We gaan wel altijd even lekker de benen strekken dan maar dat is meer paas passen vooruit en dan weer terug en dat een paar keer... Hij vind het altijd heerlijk oortjes erop en en briesen maar.. Daarna naar een rustig galopje en stappen en dan heeft hij zo heerlijk fris zijn koppie erop.. Geweldig om te zien..

Wat je dan ook wel ziet is dat sommige mensen zo hard willen dat ze hun paard over hun top heen jagene n dat vind ik niet goed beter gezegt alles behalve goed want dan kan je ongelukken verwachten..

Anoniem

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:08

In omgeving leeuwarden heb je toch wel uitgestrekte gebieden, waar je de benen kunt laten strekken ,of valt dat tegen?

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:11

Eerst stond ik echt in leeuwarden alleen dan heb je het leeuwarderbos en daar vallen de stukken toch behoorlijk tegen Ik heb een kwpn-er van ong 1.65 die als hij op snelheid komt toch best vaart erachter heeft en behoorlijk grote passen neemt dus dan zijn stukjes al snel kort Ja

Ik sta nu ergens anders ik heb daar tot nu toe nog niet echt de buitenrijgrond kunnen zien dus hopelijk binnenkort vind ik een fijn stuk grond die ook genoeg lengte heeft.. Lachen