bos/hei waar je met paard en hond (los) mag rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34750
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

bos/hei waar je met paard en hond (los) mag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 18:25

Als ik ga buitenrijden wil ik ook graag de hond mee te nemen, die loopt dan los mee met het paard. Waar in Nederland zijn hondenlosloopgebieden waar ook ruiterpaden doorheen lopen? Ik weet er bijna geen omdat in Nederland de hond bijna nergens meer los mag (iig bij ons in de omgeving), en waar dit wel kan liggen vaak geen ruiterpaden.
Nu ga ik wel eens rijden in Ermelo (bij oud Groevenbeek) maar daar is maar een heel klein gebied waar de hond los mag.
Of ik rijdt in Ede op de Ginkelse hei. Ook hier geldt, dat wanneer je te paard ben je het hondenlosloopgebied zo weer uit bent en officieel de hond weer vast moet.
Het is voor ons trouwens wel handig als de parkeerplaats heel dicht licht bij de plek waar ook de hond los mag.

jut87
Berichten: 145
Geregistreerd: 03-06-07
Woonplaats: Zweden

Re: bos/hei waar je met paard en hond (los) mag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:26

Ik weet niet of Drenthe ene optie is? In Drenthe zijn veel bossen waar de hond nog wel los mag. Ik weet niet precies hoe het zit met de ruiterpaden omdat ik zelf geen eigenpaard heb. Maar in de omgeving Schoonoord/Grolloo moet het wel lukken.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: bos/hei waar je met paard en hond (los) mag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:27

Op het strand.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: bos/hei waar je met paard en hond (los) mag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:57

in de Drunise Duinen (schrijfwijze is niet goed volgens mij) zijn stukken waar dat kan, zo is er een stuk waar de honden in de zomer kunnen zwemmen en waar je met je paard dwars door heen kan galoperen

Khareem2004

Berichten: 83
Geregistreerd: 06-09-07

Re: bos/hei waar je met paard en hond (los) mag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:08

In de Soesterduinen is ook een stuk waar ruiterpad en losloopgebied voor de hond samen zijn

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: bos/hei waar je met paard en hond (los) mag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:54

Ik rijd altijd met hond en paard op de Veluwe bij Ede. Ga echt niet altijd mijn hond aan de lijn doen. Soms moet je een klein stukje door waar de hond aan de lijn moet en dan weer los kan. Ik rijd ook veel bij het zandgat van Lunteren, aan de Vijfsprongweg/Hammerdijk zit een parkeerplaats waar je de auto en trailer kan parkeren. Hier kan je redelijke ritten maken. Weet eigenlijk niet hoe het op het Wekeromse zand is, maar daar lopen mijn honden ook altijd los. Moet wel zeggen dat de honden prima onder appel staat. Volgens mij mag de hond wel het hele stuk van de tankbaan los, dat is op de heide bij Ede richting theehuis "De Mossel".

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: bos/hei waar je met paard en hond (los) mag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:54

Loonse en Drunense Duinen

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: bos/hei waar je met paard en hond (los) mag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:00

Idd waar ik geweest ben daar kan je, je hond leker mee laten lopen. En bij het meertje even het water in! Dat is in de drunense duinen. En ja op het strand daar kan het dus ook. Maar dat was niet echt je vraag.

Djulitaa

Berichten: 1868
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: bos/hei waar je met paard en hond (los) mag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:03

EliseXJoelle schreef:
in de Drunise Duinen (schrijfwijze is niet goed volgens mij) zijn stukken waar dat kan, zo is er een stuk waar de honden in de zomer kunnen zwemmen en waar je met je paard dwars door heen kan galoperen



dit is maar een klein stukje waar dat kan Knipoog
ik rijd hier namelijk heel vaak, en dat stuk is denk ik.. 100/200 meter dus zoveel is dat niet.
en het is er daar altijd heel druk met andere mensen/honden/paarden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34750
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Re: bos/hei waar je met paard en hond (los) mag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 18:43

Bedankt voor de reacties! Soestduinen lijkt me zeker leuk om eens te gaan kijken, is voor ons niet zo heel ver rijden.

Lunteren eo heb ik zelf ook heel veel gereden omdat ons paard eerst in Lunteren stond, maar daar mag officieel de hond niet los volgens mij, ik heb daar zelf iig steeds zonder de hond gereden. Bovendien moet je daar toch wel vaak wegen oversteken of een langer stuk langs de weg rijden als je tenminste een fatsoenlijk stuk wil rijden, en daar ben ik zelf niet zo'n fan van.

Loonse en Drunense duinen lijkt me ook leuk om eens te rijden, heb van veel mensen gehoord dat het erg mooi is daar. Strand is wat minder een optie omdat ik echt op zoek ben naar bos en heide gebieden, en mijn paard heeft zelfs voor een klein plasje water al veel overredingskracht nodig om erdoor of erlangs te gaan dus denk niet dat hij het strand erg zal waarderen.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: bos/hei waar je met paard en hond (los) mag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:48

Wij gaan morgen dus de SoesterDuinen in met hond en paard. Genieten van de prachtige omgeving waar we in wonen!