Naar buiten of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
feliciaa

Berichten: 2264
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Leeuwarden

Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 14:20

Ik zit een beetje met een dilemma.. De bak bij ons thuis is erg bevroren, maar ik wil mijn pony eigenlijk wel rijden. Er is bij ons eigenlijk alleen in het weekend iemand aanwezig met wie je echt even lekker naar buiten kan, maar door de weeks moet er ook gereden worden. Ik zit nou dus te twijfelen of ik dan maar alleen naar buiten zal gaan. Mijn pony is een 3,5 jarige nrps merrie en is soms best wel heet. Ik loop soms wel kleine stukjes met haar langs de weg maar eigenlijk nooit veel verder dan 300 meter van stal.. Als ik dan met haar aan de hand loop is ze erg braaf, het enige wat ze eng vind is herdershonden, dan gaat ze eerst even stil staan en dan dribbelt ze er als het ware een beetje lang.. Verder heb ik nog nooit echt mee gemaakt dat ze wegrent of iets dergelijks als ze schrikt.. Wat dat aan gaat heb ik zelf het gevoel dat het wel aardig te vertrouwen is..
Als ik naar buiten ga moet ik eerst een klein stukje langs de weg, daarna is het vooral fietspaden of ruiterpaden en een stukje langs een best rustig weggetje..
Denken jullie dat het vertrouwd is om alleen naar buiten te gaan?

Groeten Hilde

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:21

Je gaat wel vaker met haar naar buiten toch?

Dan kun je het gewoon proberen Lachen. Als je er zelf vertrouwen in hebt dan loopt het vaak wel los Lachen.

feliciaa

Berichten: 2264
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 14:25

Ja ik wandel soms met haar stukjes langs de weg (de drukste stukjes dus) dan is ze altijd heel braaf dus wat dat aan gaat vertrouw ik het wel.. Lachen
Ik denk dat ik straks gewoon een stukje probeer en als het al niet gaat rij ik metteen weer naar huis..

aronneke

Berichten: 914
Geregistreerd: 13-12-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:25

Ik ga met dit weer heel vaak buiten rijden, als je het vertrouwd gewoon doen! Je leert er wel veel van nu.

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:47

Gewoon proberen, je kunt altijd afstappen en met haar aan de hand terugstappen als het niet gaat. Maar ik zou wel even opletten hoe hard de grond is, zelf maak ik met dit weer geen buitenrit vanwege de onregelmatig bevroren grond. Zondag de laatste buitenrit gemaakt en toen was de bovenlaag al licht bevroren maar een klein voorzichtig drafje ging nog wel. Nu is alles hard.

feliciaa

Berichten: 2264
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 19:39

Nou ik heb het gedaan en het ging goed Lachen Ze vond het wel spannend en schrok even 1 keer van een vuilniszak aan de andere kant van de weg, maar verder was ze heel braaf.
Op de terug weg heb ik nog even een zand pad gedraaft (was niet echt bevroren) toen werd ze wel even heel fanatiek maar ik kon dr bij me houden Lachen

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:41

OK dan! Geweldig Haha!

Zo zie je maar weer, door de vorst moet je ook op ander gebied even je grenzen verleggen Haha!.

Weet je in elk geval dat je ook lekker alleen met haar op pad kunt gaan Lachen .

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:58

Hartstikke fijn toch dat je naar buiten bent gegaan. Nu weet je het ook voor de volgende keer toch. Gewoon wat vaker doen dan went het vanzelf. Succes Knipoog

1paardenfan1

Berichten: 87
Geregistreerd: 30-08-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:56

Ik ga altijd ook naar buiten ben wel niet bij de paarden vandaag geweest maar normaal ga ik toch altijd Haha!

CaileyS
Berichten: 986
Geregistreerd: 27-11-07

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 11:12

wat leuk dat je nu ook naar buiten durft .

feliciaa

Berichten: 2264
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 18:11

Ik ben vandaag metteen weer gegaan en het ging weer hartstikke goed Haha! ben echt trots op m'n meisje!

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:18

Wanneer je nu toch weer eens wat spanning voelt of twijfelt is het soms fijn wanneer iemand met je meefietst.... Voelt soms toch wel lekker.
Maar goed, als het nu in je eentje al goed lukt is dat niet nodig op dit moment natuurlijk.

horsefan08
Berichten: 1136
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:21

je kan het inderdaad wel proberen, ik heb precies het zelfde probleem, maar doe het toch niet omdat mn vertrouwen gewoon iets te weinig is...vooral deze maand..met vuurwerk enzo..

mariska_emke

Berichten: 328
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:36

goed gedaan
iemand laten mee fietsen of lopen helpt meestal ook wel

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:53

Super, wilde dat er meer mensen zo dachten!

feliciaa

Berichten: 2264
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 20:36

Ik ga nu zeker vaker naar buiten, minimaal 1 keer in de week en als het kan zeker vaker!! Ik ben nou toch nog helemaal niet met wedstrijden bezig en het is alleen maar goed voor haar..

Merlynlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Oudkarspel (NH)

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:37

Ik zou misschien met iemand met de fiets ernaast proberen Lachen

feliciaa

Berichten: 2264
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 20:40

jaah dat ga ik ook wel een keer doen, er is alleen niet zo vaak iemand die mee wil.. In het weekend is er meestal wel iemand die mee wil op een andere pony maar door de weeks zou ik me toch echt alleen moeten redden Knipoog Wat trouwens prima gaat..

Liseef

Berichten: 522
Geregistreerd: 21-10-07

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 14:51

Ach, het klinkt alsof je paardje prima betrouwbaar is. Als ze iets eng vindt, stel haar dan gerust. Ik denk dat het wel goed komt, zeker als je er zelf vertrouwen in hebt Lachen

feliciaa

Berichten: 2264
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 20:18

Ja dat doe ik ook heel erg. Gelukkig is ze niet een die in paniek weg sprint maar ze gaat gewoon stil staan en kijkt even, dan stel ik haar gerust en dan loopt ze er ook gewoon braaf langs..

madeleen

Berichten: 147
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Vlissingen

Re: Naar buiten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:41

Ik denk dat jij het beste weet of je het zelf kan samen met je paardje.
Als jij vertrouwen heb in je paard , je denk dat je paard aardig rustig is en je al vaker buiten komt met haar denk ik dat je het gewoon (stukje voor stukje steeds iets verder) best kan proberen. En het zou natuurlijk super zijn als het goed ging, zodat je toch lekker kan rijden Haha! .